Uncategorized
رواية عذراء ولكن الفصل الأول 1 بقلم فاطمة
رواية عذراء ولكن الفصل الأول 1 بقلم فاطمة
رواية عذراء ولكن الفصل الأول 1 بقلم فاطمة |
رواية عذراء ولكن الفصل الأول 1 بقلم فاطمة
وليد بغضب:الواد ده مش ابني وانا هحللو
زهرة بصدمه:اي الي انت بتقوله ده
وليد شدها مش شعرها بغضب:اخرسي يافجرها انا من بكره هخدو احللو انتي اكيد خونتيني
زهرة زقته بغضب وضربته بالقلم:انت راجل انت في واحد محترم يقول علي مراته كده
وليد بزعيق:امال لي رفضي اقرب منك رافضي المسك
زهره بغضب ودموعها نزلها:عشان انت مش راجل
وليد بصلها بصدمه
زهره قربت منو وهي بتبصلو بغضب:الراجل الي يمشي مع ست تاني غير مراتو ميبقاش راجل
وليد جي يكلم
زهرة بغضب وصوت عالي وهي تمسح دموعها بعنف:الراجل الي يطعن مراتو في شرفها عشان الزباله الي ماشي معاه خانتو ميبقاش راجل
وليد بصلها بصدمه اكبر وجي يكلم
زهره شدتو من لياقت قميصه ودموعها نزلها غصب عنها:الراجل الي ياخد فلوسه ويصرفها علي وحدها عاهرة وتديلو علي قفه وتخد الفلوس وتهرب ويبقا عيالو مش لقين اللقمه ميبقاش راجل
وليد ضربها بالقلم بغل وقعت علي الارض:اخرسي ياحيوانه وكمان بتبجحي فيا وحده غيرك عينيها تبقا مكسورة
زهره بصتلو بحده:الي تتكسر الي تبقا مشيه غلط انما انا وتقوم من الارض وتبصلو من فوق لتحت متكسرش لاني مش زاي الزباله الي تعرفهم عايز تحلل لي الواد حللو انت انا رميت طبتك وسبتو ودخلت الحمام ورزعت الباب
وليد فتح الباب وخرج رزعو وره
كانو بيتخانقو وكانو غافلين عن الي صحت علي الصوت وسمعت كل ده ودموعها مغرقه وشها قامت من علي السرير وهي مسكه دبدوب لبني صغير وفتحت الشباك وبصت منو لقت نجمه بتلمع في السماء
فجر بعيط وصوت طفولي:عايزه حضن اعيط في يكون حنين وتبص ل جسمها وكبير يكفيني عشان انا كبرت وتمسح دموع بكف ايديها وراحت نحيت الحمام وخبطت علي الباب
فجر بطفولي:افتحي يا زهرة انا عرفه انك جوه
زهره مسحت دموعه وبعصبيه:فجر روحي نامي
فجر بصوت عالي:فجر مش نامي اطلعي احسنلك
زهره غسلت وشه كذه مره وفتحت الباب:اي مصحيكي
فجر بكذب:جيت اخش الحمام
زهره بجمود:خشي الحمام ولبسي هنروح لي خالتك وسبتها ودخلت الاوضه
فجر بصتلها بحزن:هي مجروحها ليها حق تنجرح وتنهدت ودخلت الحمام
طلعت دخلت اوضتها وطلعت فستان سنبل موف وسابت شعرها الطويل ولبست وخرجت
زهره كنت شايله اخوها الصغير ومسكت ايديها وطلعت رايح عند اختها
بعد ساعه وصلت شقة اختها وخبطت
ريم بصدمه:اي جيبك في الوقت ده
زهره ارتمت في حضنها وقاعدت تعيط
ريم:طب ادخلي ادخلي
دخلت زهرة وحطت فادي علي السرير وقاعدت سرحانه
ريم:قومي يا فجر العبي مع محمد
فجر بضيق:لا مش عايزه
ريم:طيب مالك جوه خشي سلمي عليه
فجر ابتسمت وخرجت وخبطت علي مالك:ابيه انت جوه
مالك:خشي يا فجري
فجر بضحك:اي الدلع ده
مالك فتح ايدو:تعالي في حضن ابيه
فجر جريت عليه بسرعه وحضنتو جامد وفتكرت دعوة اصبح وقاعدت تبص ل مالك
مالك ابتسم:بتبص ليا كده لي
فجر لمعت عيونها بدموع:هو لي بابا مش بيحضني هو انا وحشه
مالك حضانها تاني بحزن:اوعي تقولي كده انتي ست البنات
فجر مسكت قميص وقاعدت تعيط:مالك انا انا قلبي بيوجعني اوي سمعت كلام وحش اقصد يا ابيه لي الحب بيوجع كده حسه قلبي اشرخ من جوه
مالك في سره:حرام عليهم بقا ده كلام طفله عندها 9سنين
فجر حضنتو جامد وبتعيط:اشمعنا انا موجوعه وفي بنات تانيه عايشين عادي
مالك حضنها جامد:اهدي
فجر بعيط:تعرف لا مش هتعرف انا سعات بفكر انتحر
مالك خرجها من حضنو فجاه وبغضب:فجر اول واخر مره اسمع الكلمه دي
فجر خافت منو ورجعت لي وراه
مالك:تعالي قربي مني
فجر بخوف ودموع:لا خايف
مالك بصلها بحزن:مني انا
فجر قربت بعيط:متضربنيش
مالك ملس علي شعرها:تعرفي يا فجري
فجر بدموع:لا معرفش هعرف منين
مالك ابتسم وشالها وراح نحيت السرير تعرفي ان ربنا بيدي اصعب المعارك لي اقوي الجنود
فجر بصت ل عينيه العسلي:وانت مديك عنين حلوه
مالك بضحك:انت ضايع خالص يا بنتي وحطها علي السرير نامي شويه اكيد منمتيش
فجر اتنهدت:هو الي يشوفك يجيلو نوم الله معزيك ياشيطان
مالك بيبربش بصدمه وبعدين قاعد يضحك:يبني انا قد عمرك مرتين ونص
فجر بوزت:يعني مش هتتجوزني
مالك بصلها بصدمه:اجوزك
فجر اتنهدت بحزن وقعدت علي السرير:شكلك مش الحضن الواسع الحنين
مالك حس بضيق:هو حد بيحضنك غيري
فجر ببراءه:لا انا ليك وبس
مالك ابتسم وطلع جنبها:طيب يلا ننام
فجر بحزن:نسيت دبدوبي هناك مش هعرف انام غير وانا حضنه
مالك بخبث:اعتبرني انا الدبدوب وحضنيني
فجر بتفكير:مش كبير انت علي الدبدوب
مالك شدها لحضنو بضحك:اخرسي انتي اش فهمك في الدباديب
فجر ضحكت بصوت عالي وهي بتدفن نفسها في حضنه:صح اش فهمني انا وراحت في نوم عميق
مالك بعد عنها وبصلها بحزن وهو بيمشي ايدو علي ملامحها:كتير الي بيحصل فيكي اب مش كويس بتاع بنات يارب ميتردش فيكي مش هسمح حد ياذيكي وباس جبهتا ودخلها في حضنو ونام
زهره بعيط:ده كل الي حصل
ريم:وهتعملي اي دلوقتي
زهره بعيط:هطلق اكيد ليمكن اقعد معاه
ريم:وبعد متطلقي انتي معاكي تلت عيال وصغيرين وابونا مات وحدش بيستحمل حد جوزك مسيره ربنا يهدي
زهره بصتلها بمراره كنت مستنيه تطبطب عليها تقولها مترجعيش احنا جنبك بس زاي كل مره محدش هيستحملها فعلن ولازم تحط جزمه في بؤقها وتسكت مش هي الي اخترتو وتسرح
فلاش باك
ابو زهره بغضب:علي جثتي تخدي
زهره بعصبيه:لي تقف في وش سعادتي بابا انا بحبو
ابو زهره بضعف:يبنتي مع الوقت هتندمي خدي خالد بيحبك وشريكي وابن عمك هيصونك
زهره بعناد:لا انا بحب وليد ومش هتجوز غيرو
ابو زهره:ده عاطل
زهره بضيق:بكره هيشتغل
ابو زهره:مينفعكيش
زهره:بحبو وهو بيحبني ومش هيزعلني
ابو زهره:ذنبك علي جنبك بكره تقولي معاك حق يا ابويه
بااااك
زهره ببكاء:يريتك جوزتني غصب عني ل خالد
صباح يوم جديد حزين علي البعض سعيد علي البعض الاخر
فجر حست حد بيبوسها عقدت حاجبه وتفزعت وقامت تبص حوليها
محمد بخضه:مالك انا كنت بصحكي
فجر بصتلو بخوف وبصت حوليها:ابيه مالك فين
محمد بص ليها بحب:نزل الجيم
فجر بلعت ريقه:وماما وخالتو
محمد ابتسم:نزلو عند طنط جميله
فجر انتفضت:انا معاك لوحدنا
محمد:انتي بتخافي مني لي مش انا زاي مالك ده انا حته اصغر منو وقريبا ليكي
فجر رجعت لي وراه:محدش زاي ابيه مالك
محمد بغيره:وانا
فجر عيونه لمعت بدموع:انت ابيه محمد
محمد بحزن:انتي خايفه مني
فجر بدموع:لا بس بس
محمد قام وباس راسها وكان طالع بحزن:متخفيش انا رايح اوضي
فجر مسحت دموعها ومسكت ايدو بسرعه:ابيه متزعلش انا بس خوفت
محمد لف ليها ببتسامه:خلاص مش زعلان بس مجتيش سلمتي عليا لي
فجر ببتسامه وعفويه:اصلي كنت بتكلم مع ابيه مالك ونمت في حضنو
محمد بلع غصته وغصب نفسه يبتسم:مفيش حضن ل ابيه محمد ولا اي
فجر بصتلو بتردد:اصل
محمد شدها بمرح:اصل اي وفصل اي وحشتني يا اوزعها وحضنها جامد وهو مغمض عينيه وبيشم رايحتها الطفوليه
محمد وهو لسه مغمض عينيه:شايفك نسيم الفجر في وسط الظهر ضوء
فجر غمضت عينيه وقلبها حساهه بيدق جامد وكان نبضتها بتسابق الزمن
محمد طلعها من حضنو ورفع وشها باطراف صوابعو:مش بتتكلمي لي
فجر بصالو وسكتها حسها انها متلغبطها متشتته وتايهه
محمد محسش بنفسو غير وهو بيقرب منها وبيبوسها جنب شفايفها
فجر اتصدمت وبرقت
فجاه الباب التفتح ومحمد خاف وبعد عنها
مالك بص ل فجر الي وشها احمر وبس ل محمد بشك:في اي
محمد بتوتر:ابدا مفيش كنت جي اسلم علي فجر مشوفتهش امبارح
مالك برفع حاجب:اها طيب اطلع عايز اغير
محمد:يلا يا فجر
مالك مسك ايد فجر:لا سيب فجر عايزه في كلمتين
فجر بلعت ريقه بخوف
محمد بصلها بتوتر وطلع
مالك راح لي الباب وقفلو بالمفتاح
فجر بخوف:ابيه ا
مالك في خطوة كان قدامه وشدها لي:وشك احمر ليي يافجر
فجر عيونها اتجمع فيها الدموع:انا
مالك غمض عينيه:فجر مش هقدر امسك نفسي وبصراخ حصل اي
فجر انتفضت وبعيط:هو انا يعني
مالك شدها لي وهو بيبص في وشها بتفحص:هو اي انجزي
فجر بعيط وحسه انها متلغبطها:انا مش عارفه مش عارفه يا ابيه
مالك مسح علي شعرو كذه مره وقعد فجر علي رجلو:فجري ياقلبي الي حصل انو باسك صح
فجر بخجل هزت راسها
مالك حاول يتمالك اعصابه:ده مينفعش تخلي يبوسك
فجر بصتلو ببراءه:مانت بتبوسني وتحضني عادي
مالك بغضب:انا غير انا ابيه لكن محمد تفكيرو مش بريئ
فجر خافت ومسكت في قميصو
مالك ابتسم ورفع وشها لي:باسك فين
فجر بصتلو بخوف
مالك بيجز علي سنانو:باسك فين يافجر
فجر بخوف بتشور تحت شفايفها
مالك قرب وشه من وشها وبقت انفاسه تلحف وشها وبيشدد علي الكلام:اول واخر مره فاهمه
فجر بخوف:فاهمه
مالك بص ل مكان البوسه وبقا يبوسها بعنف كانو بيمسح مكان بوست محمد
فجر انتفضت وبصتلو بصدمه:ابيه
مالك محسش غير وشفايفه علي شفايف فجر ويفتكر ان محمد باسها يتعصب اكتر
فجر بتعيط بصوت مكتوم
مالك فتح عينيه بصدمه لما استطعم حاجه مالها افتكرها دموع بعد وبصلها بخضه
فجر حطط ايديها علي شفايفه بالم ولما شافت الدم اغم عليها
مالك شالها بسرعه وفتح الباب وجري بيها علي المستشفي
الدكتورة بغضب:ايده مين الحيون الي عمل كده دي سنانو قطعت شفايفها
مالك غمض عينو بالم:مش قادر اشوفها كده سعديني
افتكرتو ابوها بصتلو بشفقه وخدتها ودهلت الطوارئ
مالك قعد علي الكرسي وحط ايدو علي راسو:اكيد كرهتني
بعد فطرة الدكتورة خرجت
مالك قام بلهفه:هي عامله اي
الدكتورة بحزن:انا عملت الي اقدر عليه بس هي عماله تعيط وتقول هاتولي ابيه مالك
مالك بفرح:يبقا بتحبني لسه وسابها وجري علي جوه
الدكتورة بصدمه:بتحبو
مالك وقف علي الباب وبيبصلها بدموع وكانو بيعتذر
فجر بعيط:ابيه ماللك
مالك جري حضنها ودفن راسو في رقبتها:فجري انا انا اسف
فجر بعيط:انا السبب انا الي زعلتك وضيقتك مش هعمل كده تاني وقاعد تشهق
مالك غمض عينيه بالم:كفايه عياط لة ليا خاطر عندك
لا رد
مالك فتح عينيه وخرجها من حضنو:فجر بكلمك
فجر بوزت:اتكلم ولا اسكت متفرهدنيش انا واحده ماشيه بالعلاج
مالك بصدمه:علاج اي هو الدكتور كتبلك حاجه لسه
فجر:مش هو هيكتب وهمشي بالعلاج
مالك بص لي شفايفها كنت وارمه وفيها جرح عميق رفع ايدو حطها عليها بندم:بتوجعك
فجر بدموع:امال بتزغزغني اقول اي الشكوه لغير الله مذله
مالك يصلها وضحك جامد:احم هوديكي ماك
فجر بغيظ:عايز تحسرني علي عمري واكل ازاي برجلي
مالك قرب منها:اكلك انا
فجر حطت ايديها بينها وبينو:ابيه انت بقيت قليل الادب كده لي
مالك باحراج:احم انا
فجر بضحك:انت احمرات لي بهزار عايز اروح
مالك بصلها بتوتر:طيب وبؤقك
فجر ابتسمت:مفيش حاجه عايزه اروح
الدكتورة دخلت ببتسامه:بابي كان قلقان عليكي اوي
فجر بصتلها بضيق:وانتي مالك
مالك:فجر عيب
فجر بصتلو بنص عين وفي سرها:هي بقت كده طيب
الدكتورة بصت لي مالك:هي بنت حضرتك حصلها كده ازاي
فجر بستفزاز:انا مش بنتو انا مراتو
مالك بصدمه:نعمممممم
الدكتورة شهقت:مراتو ازاي
فجر ببراءه:مش عارفها بيقوله البنت ل ابن خالها وزيتنا في دقيقنا
الدكتورة بغضب:واهلك فين دانا هبلغ البوليس
مالك بسرعه:دي دي بتهزر دي بنت خالتي بس
فجر بغضب:وابنك الي في بطني
الدكتورة بغضب:الله الله لا ده انا هطلب البوليس
مالك بص ل فجر:يخربيتك وعينيه احولت ووقع علي الارض
فجر بخوف:ابيه احييييه
الدكتورة بصدمه:هو ابيه ولا جوزك
فجر نزلت من السرير بعيط وقاعدت جنب مالك وقاعدت تضربه علي خدو براحه:قوم قوم يا ابيه مش ههزر تاني
الدكتورة بعد فهم:هو جوزك ولا ابيه
فجر بعيط وهي بتحط راسها علي صدرو:لا ابيه قلبو شغالرمبيردش لي
مالك يكتم ضحكتو بالعافيه
فجر تتخض:جسمو بقا هزاز اكيد بيتالم من جوه
مالك مقدرش يمسك نفسو وقعد يضحك
فجر برفع حاجب:انت ميت كده وكده
مالك بضحك:هتجبيلي جلطه
الدكتورة ابتسمت وبصتلهم:شقيه اوي انتي
فجر بضيق:وانتي حشريه اوي
الدكتورة باحراج:احم تقدري تطلعي بس لازم تدفعو فلوس المستشفي
فجر ميلت علي مالك بهمس:انت معاك فلوس
مالك بنفس الهمس:بتسالي لي
فجر بصتلو وبهمس:عشان احنا في نص الشهر واكيد مش معاك فلوس
مالك ابتسم هو فعلن مكنش معاه فلوس بس استلف:متخفيش يلا هوبا
فجر نطت عليه وبصت ل الدكتوره بغيظ وطلعو
حاسب وطلعلو وهو شايلها
مالك:تعالي نجيب الدواء
فجر متشعلقه علي كتفه:تؤتؤ شكولاته الاول
مالك بضحك:هجبلك يا مفجوعه بس الدواء الاول
فجر حضنتو:ماشي
مالك:لو سمحت عايز الادوية الي هنا
الصيدلي بداء يجبلو الادويه:كده الحساب متين وخمسين جنيه
مالك طلع الفلوس الي في جيبو وهو بيحك راسو:اتفضل
فجر بصت عليه لقت متبقاش غير عشرين جنيه
مالك خد الادويه وطلع:ها يستي عايز شكولاته اي
فجر:لا بؤقي وجعني مش عايزه
مالك اتلاشت ابتسامته ونزلها من علي ظهرو حطها علي العربيه وقف قدامها:انت شفتي وانا بديلو الفلوس صح
فجر وطت راسها
مالك رفع راسها:وطيتي راسك لي
فجر عينيها لمعت بدموع:عشان بتقل عليك انا مش عايزه شكولاته
مالك بمرح:انتي الي بتغريني اهو ولما ابوسك تقولي قليل الادب
فجر ضحكت بصوت عالي:انا مالي يالمبي
مالك قرب وشه منها:مجيبي بوسه وانتي قمر كده
فجر مسكت وشه بكفوفها الصغيرها وباست جبينه وبتسمت
مالك ابتسم:الله بس بردو هجبلك شكولاته
فجر ببتسامه وهي مسكه خدوده:انت احله شكولاته في حياتي يا اسمر انت ياقمر
مالك قلبه دق غمض عينيه:وبعدين بقا في بهدلت القلب دي امال لو مكنتيش طفله
فجر حطت راسها علي صدرو وهو فتح عينيه وقالت:قلبك دقاتو حلوه بترد روحي
مالك حضنها وبتسم وفي سره:نيله عليا بعشق واحد من دور اولادي المفروض ياتره القدر مخبلنا اي
مالك فتح الباب وهو شايل فجر
ريم بغضب:انتو كنتو فين
فجر بتوتر:احنا اصل
ريم شهقت:اي الي هبب فيكي كده
مالك:اصل
فجر بسرعه:كنت نزله اجيب ل ابيه محمد حاجه وقعت علي السلم وازازه دخلت في شفايفي وابيه مالك وداني المستشفي
مالك بصلها بصدمه
ريم بحزن:يحببتي حشي استريحي جوه ومحمد ده انا هوري
فجر:امال ماما فين
ريم:راحت عند خالك وهتبات هناك
فجر بحزن وعيونها دمعت:وسبتني
ريم بحزن:معارفه خالك مش بيحب بباكي عشان كده سبتك اي مش عايزه تنامي في حضن خالتو
فجر دفنت راسها في حضن مالك بعيط:لا هنام مع ابيه مالك
ريم بضيق:فجر انتي كبرتي مينفعش كده و
مالك بصلها بحده وبغضب مكتوم:ماما انتي بتقولي اي انا مش هاذي فجر يعني دي زاي بنتي
ريم:يبني مقصدتش بس
مالك بصرامه:مبسش بعد اذنك فجر تعبانه وخده ودخل
فجر حضنت المخده وقاعدة تعيط
مالك تاخر المخده براحه:مش هتاكلي
فجر بصتلو بحزن وسكتت
مالك شدها لي:تعرفي
فجر بعيط:الي عارفه اني مليش حد
مالك مسك كفها:متقوليش كده انا ابوكي وامك وكل ناسك
فجر بدموع:ممكن انت كمان تكسر قلبي
مالك رجع خصلاتها:تعرفي عن ابيه كده
فجر بنص عين:يامه تحت السواهي دواهي
مالك بضحك:احم اقنعتيني اي رايك نتاكل بيتزا
فجر بتفكير:ماشي بس متتاخرش هغير لحد متيجي
مالك باس خدها:ماشي وطلع
فجر فتحت الدولاب وطلعت تي شيرت ل مالك ولبستو بقا فيها كانو جلابيه
الباب اتفتح
فجر ببتسامه:انت متاخرتش وابتسامتها اتلاشت
محمد بصلها وقف الباب
فجر رجعت لي وراه بخوف
محمد:انتي هتنامي هنا
فجر بخوف:ابيه مالك فين
محمد قرب منها:ابيه نزل وشكله هيتاخر
فجر بخوف:انا انا هروح اشوف خالتو
محمد يشدها لي:فجر بصلي هو انا وحش
فجر ابتسمت بخوف:لا انت جميل يا ابيه
محمد ابتسم:طب ممكن حضن ل ابيه
فجر قربت بتوتر وهي بتبص ل الباب بخوف وفي سره ابيه انت فين
محمد شدها لي حضنو وحضنها جامد
فجر غمضت عينيها وحسها بوجع في قلبها
محمد شد التيشيرت براح وقع بسبب انو واسع وبقت من غير التيشيرت
الباب اتفتح فجاه
مالك بصلها بذهول وبصوت عالي:فجرررر
فجر اتنفضت وزقة محمد وبصت لنفسها لقت نفسها مش لبسه حاجه غير شورت شهقت وعينيه لمعت بدموع
مالك قفل الباب بغضب وعينه احمرت و…….
يتبع……
لقراءة الفصل الثاني : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية عريس من ديزني للكاتبة ندى حمدي
تم