روايات

رواية طفلة الفهد الفصل السابع 7 بقلم دعاء حجاج

رواية طفلة الفهد الفصل السابع 7 بقلم دعاء حجاج

رواية طفلة الفهد البارت السابع

رواية طفلة الفهد الجزء السابع

رواية طفلة الفهد
رواية طفلة الفهد

رواية طفلة الفهد الحلقة السابعة

_زينه قامت من النوم وكانت متغطيه وبتبص على نفسها من تحت البطانيه ووجدت نفسها عر”يانه٠٠٠
_😳😳٠٠٠٠ينهار اسو”د اي اللى حصل ؟؟
زينه قامت عالطول ومكنتش لاقيه هدوم خالص وطلعت هدوم فهد كلها وفجاه لقت هدوم كانت زينب جايبهم ليها ودخلت الحمام ولبست هدومها وطلعت ٠٠
_يا تري اي اللى حصل معقول يكون ٠٠٠
زينه نزلت عالطول تحت ولقيتهم كلهم بيفطروا ٠٠
_تعالى يا زينه افطري !!
زينه نزلت وكانت بتبص على فهد وكانت عايزه تقولوا انت عملت اي ؟؟
_مالك ؟؟
_هاا مفيش !!
_تعالى يا قلبي اقعدي ٠٠
زينه قعدت وعينها كانت على فهد من ساعه ما نزلت !!
فهد لاحظ عليها وقال:مالك يا زينه في حاجه ؟؟
زينه وقعت الكوبايه منها عالطول لتنكسر والكل بخضه ٠٠
_انتى كويسه ؟؟
زينه هزت راسها وقالت:اه انا بخير !!
فهد قام وقال:ماما انا اتاخرت على الشغل اوى عن اذنك
زينه قامت عالطول والكل كان مستغرب !!
_قومتى ليه يا زينه !!
زينه:هااا٠٠٠٠وفجاه لقت تليفون فهد على الكرسي وقالت
_فهد انسي التليفون هروح اديلو التليفون واجى!!
زينه طلعت عالطول وخدت نفس وقالت:انا لازم اعرف اي اللى حصل امبارح ؟؟
فهد ركب العربيه وكان طالع ولكن زينه أوقفته !!
فهد نزل من العربيه وقال:خير عايزه اي ؟؟
زينه بلعت ريقها وقالت:تليفونك !!
فهد خد التليفون وقال:أمشي من قدامى بقا !!
زينه:اي اللى حصل امبارح ؟؟
فهد وقف واتعصب اوى وقال:اي اللى حصل ؟؟
زينه كانت خايفه اوى وبارتباك:انا ٠٠٠٠انا
_رتبي كلامك الاول قبل ما تيجى تتكلمى معايا !!
_انا ليه كنت نايمه على سريرك وكنت عر”يانه
فهد ركب العربيه ومشي من غير ما يرد عليها !!
زينه كانت متعصبه اوى وقالت:هو ليه مرداش يرد عليا !!
_زينه انتى واقفه برا ليه ؟؟
_كنت ٠٠٠كنت بدئ فهد التليفون
_طب تعالى عشان عايزكى !
زينه دخلت وكانت متنرفزه اوى
_تعالى يا زينه ٠٠٠زينه دخلت المطبخ وقالت:في اي يا خالتى ؟؟
_بصي يا بنتى احنا هنا متعودين نعمل كيكه يوم السبت عشان الكل بيتجمع خصوصا اليوم ده فعايزه الكل ياكل من ايدك الكيكه بليل؟؟
_😳😳٠٠٠٠انا ٠٠
_اه يا بنتى في حاجه ؟؟
زينه بارتباك:لا مفيش بس استغربت مش اكتر !!
_بصي كل المكونات اللى ممكن تحتاجيها موجوده اها والدقيق فوق عندك انا طالعه انا وهناء مش هنتاخر خدي بالك من نفسك !!
زينه هزت راسها وقالت:حاضر
زينب طلعت بالفعل وزينه حطت أيدها على وشها وقالت:انتهيت انا بسلق البيض بالعافيه اروح اعمل كيك
&&في الطريق &&
تليفون فهد رن ٠٠
_الوو٠٠٠
_اي يا فهد كل ده تأخير فينك ؟؟
_انا على الطريق مسافه السكه وهكون عندك
_بقولك الشركاء وصلوا النهارده والملف بتاع الصفقه لازم يكون موجود معاك !!
فهد اتعصب ووقف العربيه وقال:وجاي تقولى دلوقتى !!
_بخوف:انا اسف يا بيه !!
فهد قفل المكالمه ورن على جاسر ٠٠٠
_ايوه يا بيه !!
_فينك ؟؟
_انا في البيت يا بيه اضطرت اطلع عشان بنتى تعبانه اوى واخدت موافقه المدام ٠٠
فهد قفل التليفون وكان متعصب اوى
زينه كانت قاعده ومش عارفه هتعمل اي ؟؟٠٠٠وفجاه التليفون الارضي رن ٠٠٠
_هو ده وقتك ٠٠٠زينه نضفت هدومها وطلعت وفتحت التليفون وكانت رايحه تقول الو٠٠٠
_ الوو٠٠٠
زينه قفلت التليفون عالطول وقالت بارتباك:ده المخيف !!
فهد دير العربيه متجها إلى القصر ٠٠٠
زينه خدت نفس عميق وقالت:اهدي خالص هو ميعرفش مين اللى قفل في وشه
زينه دخلت المطبخ وطلعت التليفون ورنت على سمر ٠٠٠
_زينه اخيراا سالتي عليا ؟؟ من حق انتى ازاى تسافري انتى مش عارفه الناس قالت عليكى اي بعد ما سافرتي؟؟
_مش مهم يا سمر بقولك الكيكه بتنعمل ازاى؟؟
_ينهار اسو”د مش عارفه الكيكه بتنعمل ازاى؟؟
_زينه بتريقه :لا مش عارفه !!
_تصدقي بالله ولا انا !!
زينه بعصبيه:اسكتى يا سمر اسكتى خالص
_صحيح انتى في ور”طه وعايزه تعملى كيكه !!
زينه قفلت التليفون وكانت متعصبه اوى وفتحت النت وبحثت!!
زينه:المكونات بيض وسكر وفانيليا وفجاه حد مسك منها التليفون ورمي على الارض٠٠٠
_😳😳٠٠٠٠
فهد مسك زينه جامد اوى من أيدها ودخلها في الحيطه ٠٠٠
_انتى عارفه انتى عملتى اي ؟؟
زينه بخوف:عملت اي ؟؟
_ازاى تقفلى في وش فهد الكيلانى ؟؟
_بارتباك :انا انا امتى ؟؟
فهد ضغط على أيدها جامد لحد ما الدموع نزلت من عينها وفجاه زقها وطلع على الاوضه
زينه كانت خايفه اوى وبترتعش ٠٠٠
فهد طلع على الاوضه لقي الاوضه زبا”له والهدوم كلها على الأرض
فهد بصوت هز القصر:زينه!!
زينه اتخضت من شده الصوت والطبق وقع منها على الأرض
_عملتى اي تانى يا موكوسه ؟؟
فهد نزل وقال:اي اللى عملتى في الاوضه ده ؟؟
_عملت اي ؟؟ وفجاه لدعت لسانها وقالت:ينهاري الهدوم ٠٠٠
_انا بحب النظام اوى فاهمه ولا لا
زينه رجعت لورا وقالت :فاهمه فاهمه
_من النهارده اوضتك في اوضه الضيوف وممنوع تقربي لاوضتى تانى !!
_بخوف:حاااضر !!
_اطلعى نضفي الاوضه فورا وعايز الاوضه زي ما كانت !!
زينه طلعت تجري عالطول ٠٠٠
زينه طلعت فوق وفتحت الباب ودخلت عالطول وبدأت تلم الهدوم وفهد دخل وقال بعصبية
_انتى لقيتى الهدوم كده في الدولاب ؟؟
_بارتباك:كانت مطبقه !!
_تبقا زي ما هي !!
زينه قعدت على الأرض وبدات تطبق الهدوم
فهد قعد يدور على الملف وكان متعصب اوى
_فينك يا خالتى انا خايفه اوى ؟؟
فهد شاف الملف على الأرض وقرب من زينه اللى لاحظت خطواته اتجاها
_هيعمل اي ده ؟؟
فهد قرب منها اوى ونزل عندها وقرب اكتر منها وزينه دقات قلبها كانت سريعه اوى
فهد قرب وشه من وشها وبقيت عينهم في عين بعض وزينه كانت بترتعش !! وفجاه مد ايدو وخد الملف زينه التفتت لورا عالطول واطمنت ٠٠٠
فهد خد الملف وقام وقبل ما يمشي قال:ارجع ألقي الاوضه زي الاول فاهمه !!
_حااضر٠٠٠
زينه:اعمل اي دلوقتى لو ما نظفتش الاوضه المخيف ممكن يقت”لنى ولو الكيكه معملتهاش خالتى هتسال اي السبب وهتدخل في سين وجيم
زينه قامت عالطول وبدأت تنظف الاوضه وخلصت وهى طالعه من الاوضه كوبايه كانت موجوده وبالغلط زينه وقعتها من غير ما تاخد بالها على ملف من ملفات فهد ونزلت عالطول تحت وخدت التليفون من على الأرض وانصدمت
_😳😳٠٠٠٠الشاشه راحت في دا”هيه ٠٠٠٠اعااااا٠٠٠
زينه فتحت التليفون وفتح معها بالفعل :الحمدلله انا كنت خايفه اوى الا يكون باظ!!
زينه بحثت تانى وبدأت تقرا المكونات وطريقه التحضير وبدأت تنفذ زي الطريقه بالضبط٠٠٠
زينه:فين الدقيق ؟؟
زينه باصت لقت الدقيق محطوط فوق وهى قصيره اوى !!
_اعمل اي دلوقتى ؟؟
زينه جابت كرسي ووقفت عليا ومكنتش طايله الدقيق وفجاه ٠٠٠٠٠
_اعااااااا٠٠٠٠٠

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية طفلة الفهد)

‫2 تعليقات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *