روايات

رواية هل تعرف من أنا الفصل الأول 1 بقلم إسراء حسين

رواية هل تعرف من أنا الفصل الأول 1 بقلم إسراء حسين

رواية هل تعرف من أنا البارت الأول

رواية هل تعرف من أنا الجزء الأول

رواية هل تعرف من أنا
رواية هل تعرف من أنا

رواية هل تعرف من أنا الحلقة الأولى

انا ليلي عمري٢٥ سنه بنت جميله وطيبه عيوني خضرا وشعري كريستالي وبشرتي بيضه …. كنت عايشه في فيلا مع اهلي بس بابا تعب واتوفي من أسبوع ومامتي اتوفت بعدي بيومين ودلوقتي عمي جه وعايش معايا في الفيلا وطمعان في ورث بابا لاني الوريثه الوحيده عاوز يجوزني ابنو …….
وأغلقت ليلي مذكرتها وهي تمسح بقايا الدموع وتذهب وتجلس علي الفراش وتمسك هاتفها وتعبث به وتجلب صوره لولديها وتقول …..
ليلي ببكي : انا خايفه من عمي …. كان معاك حق لما قولت انو مش سندك ….. بس متخفش انا هبقا سندك يابابا متخفيش علي بنتك ياماما بنتك راجل ….وقطع كلامها فتح الباب بعنف ويظهر منه عمها بطلته المخيفه وهو يقول …
إسماعيل بغضب: جرااا اي يابنت الكلب بقالي ساعه بنادي عليكي …..! مبترديش لي …؟
ليلي بغضب: بقولك انا مش هرد عليك عشان انت عمي لكن تشتمني بي ابويا مش هسكتلك ياااعمي…. مفكر اخوك سبلك الجمل بيمحمل لاااااا اخوك سايب راجل
ذهب إسماعيل وامسك شعرها بعنف وهو يقول بغضب: بقولك ايه انتي لسانك طول عليا …. هو جمال معرفش يرابي بنتو ولا ايه لو معرفش يربيها…. اربيها انا
واكمل وهو يشدد ضغطه علي شعرها: وهو كلو أسبوع وهجوزك الواد محمود ابني ….. وهتكتبيلي كل املاك جمال برضاكي او غصب عنك…..! سماعه….؟

 

 

 

نظرت له ليلي بدموع حبيسه وكرهه: ده علي جثتي يا…ياعمي ولا اقولك خسااااره فيك كلمت عمي وهتشوف مش هتجوز ابنك الحشااااش ده….. ده علي موتي ….. بقاااا عاوز تجوزني ابنك وأخوك لسه ميت وبتتكلم في ورث …؟ انت ايه ياأخي فعلا خساره فيك كلمت عمي
ترك شعرها بعنف ثم صفعها صفعه قويه والغضب ياتطاير من عينه وقال: كل كلمه…!انا قولتها هعملها وعلي كلامك انا هربيكي يبنت جمال ولاااا عشااان عيشتي كام سنه بره تشوفي نفسك علينا وعلي ابني محمود احمدي ربنا انو وافق بيكي بدل مانتي معنسه كدااا….تفوو غوري ومش هتشوفي الشارع لحد يوم كتب كتابك
ثم نظر لها من اعلها الي أسفلها وغادر واغلق الباب بعنف تهوت ليلي الي الفراش واخذت تبكي وتدعي الله ان ينجدها من عمها الظالم
…….
نزل إسماعيل بغضب وجلس بجانب مراته سوسن وابنه محمود
سوسن بغضب : بقااااا بنت جمال المعفنه مش عوزه تتجوز ابني سيد الرجاله تروح تشوف المعنسه لغيت دلوقتي متجوزتش لي
محمود بغضب: ولله مهسبها لزم اتجوزها واندمها علي اليوم الي رفضتني في ولله لعذبها
إسماعيل بغضب: اسمع ياااض يا محمود كتب كتابك علي البت الي اسمها زفت ليلي يوم الجمعه الجايه ….. وابتسم بخبث…وهو نفس اليوم الي هاخد في الورث قال جمال الكلب كتبلها الورث كله بس عفارم عليكي ياسوسن خلصتي من صافيه مرات جمال بس عمليتها ازاي دي
سوسن بضحكه شريره: ابدا ياخويا روحت الصيدلية وجبت اجود أنواع السم الي مش ملحوظ يعني بيخفض ضغط الدم وبكده يعملها سكته قلبيه
عملت نفسي بقا حبيبتها…. ورحت عملتها اكل وحطيت في السم …. وكلتو وبقا بلسم الهاري ههههه… وماتت وريحتنا
كانت هذه الكلمات مثل الصعقه عليها فمرات عمها هي من قتلت امها العزيزه خرجت ليلي من ورا باب المكتب ووقفت أمام عمها بدموع مثل الشلال وقالت بغضب: عليييي جثتي يا إسماعيل انك تجوزني ابنك او تاخد ورث بابا سااامع
والتفتت الي سوسن وقالت بغضب وصوت عالي نسبيا: وانتي الهي تنحرقي زي ما حرقتي قلبي عليها حسبي الله ونعم الوكيل ربنا يخدكم كلكم
اتجه اليها محمود وامسك شعرها بعنف وقال وهو يهز راسها: اكتمي يازباله ….. ازاي تكلمي ستك سوسن كداااا هاااا
ثم صفعها بقوه واكمل… ايوه احنا الي قتلنها وانا الي هقتلك بعد ما ناخد ورثك
ثم صفعها مره اخري وراه اخري وقال هعذبك مش هموتك بس وأقولك كمان علي حاجه انا هتجوزكك بكراااا سامعها
التفت براسه الي ولدها وقال ببتسامه خبيثه: عندك مانع ياحج

 

 

 

ابتسم إسماعيل بكره: معنديش يابقا جوازك عليها بكرا يامحمود….!
التفت محمود اليها وهو يشدد يديه علي شعرها وهي تتأوه من الألم وتقول : سبني ا…ارجوك ….م مش قادره سبني …!
اقترب منها محمود وهمس بجانب أذنها وقال بفحيح:…..!!
_________________________
‏” إن كان لك نصيب في شيء، سيقلب الله كل الموازين لكي تحصل عليه “🥺

يتبع..

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *