روايات

رواية هل تعرف من أنا الفصل الثالث 3 بقلم إسراء حسين

رواية هل تعرف من أنا الفصل الثالث 3 بقلم إسراء حسين

رواية هل تعرف من أنا البارت الثالث

رواية هل تعرف من أنا الجزء الثالث

رواية هل تعرف من أنا
رواية هل تعرف من أنا

رواية هل تعرف من أنا الحلقة الثالثة

فهـد بغضب: ملوش لزمه الكلام ده دلوقتي ….؟عااااوز اعرف البنت ألي جوه حصلها ايه
الطبيب بخوف : حضرتك باين عليها انها اتعرضت لضرب شديد لان في كدامات كتير في جزمه وهي ضعيفه وبقلها كذا يوم مكلتش حاجه…. وي الحدثه عملتلها ارتجاج في المخ وممكن يؤدي الي فقدان ذاكره مؤاقت بس معرش هي ممكن تنسي جزء معين من حياتها او هي هتنسي حياتها كلها ….!
فهد بصدمه: وهي هتفوا امتا …!؟
الطبيب بفهم : انا مديها مسكنات عشان الكدمات الي في جسمها وطبعا الحدثه عملالها وجع شديد لجسمها
يعني ممكن تفوق علي بكرا الصبح او بكرا بليل بلكتير…!
فهد بفهم: تمام اتفضل
ذهب فهد الي الكرسي الموضوع أمام غرفه ليلي وجلس ونظر للباب وهو يفكر ماذا سيفعل بيها هل يترقها وحيده ام ياخذه معها لكن ماااذا سأفعل
————
محمود ببتسامه خبيثه: اهو عملتلك الي نفسك في ياحج
إسماعيل بتساؤل : اومال عملت ايه …؟ في ألبت الزفته الي فوق ….؟
محمود وهو يرجع رأسه للورا ويضع يديها وراها ويقول : مفيش كنت بعلمها الادب عشان بعد كدا متتعداش الحدود
سوسن بحقد: احسن بنت المعفنه بس الي ملحظه انها ….. ملهاش صوت من بدري لي يواد يامحمود
….؟
محمود بخضه: ياخربيتك يامحمود لتكون ماتت ….؟
اسماعيل وهو ينهض بخضه اكبر: ياخربيتك يامحمود انت عملت فيها ايه اطلع اتزفت شوفها فين اخلص …..؟
نهض محمود بسرعه وخلفه اسماعيل وسوسن وصعدو الي الاعلي
اسماعيل بغضب : هي فين انت حطيتها فين يامحمود ….؟
محمود وهو يتجه الي غرفته : هنا اهي يا بابا …..!!

 

 

اسماعيل بغضب اكبر : هناااا فين ياكلب البت مش هنا اتفضل شوف بنت الكلاب دي راحت فين …..؟!
سوسن بخضه: ياخربيتك ياسوسن يالهوي ياااسوسن
اسماعيل بغضب: متنطقي ياوليه في ايه ……؟!
سوسن بخوف: الحق ياخويا دخلت أوضة البت ليلي وملقتهاش ببص يمكن تكون في الجنينة لقيت الملايات مربوطه ومرميه من الشباااك
اسماعيل بخوف وغضب: يخربيتك يااسماعيل لتكون هربت وراحت تبلغ عننا ….! الله يخربيتك يامحمود يابني اعمل فيك ايه اموتك ولا اعمل فيييك ايييييه
محمود بغضب: هوووو ومش انتااااا كنت عااوز الورث عاااوز ايه تاني مكفاااايه عليك ام الورث ولا اقولك مش هتلحقك تنتهي بي
اسماعيل بعدم فهم: يعني اييه مش هلحق اتنهي بيه …..؟!
محمود بخبث وحقد اعماا عينيه : هتفهم ياااحج اسماعيل
أخذ يقترب من ولده ووو
سوسن بصراااخ: انت بتعمل اييييييه يا محمود …..؟!
~~~~~~_________~~~~~~
في صباااح يوم جديد تفتح ذات العيون الخضرا جفونها وتمسك رأسه بألم
وتعتدل في جلستها
وتنظر في أنحاء الغرفه بستغراب قطع حبل افكارها دقات الباب
قالت
ليلي بستغراب: ادخل …!؟
دخل هو بهيبته واحضر كرسي ووضعه امامها وقال: اخبارك ايه دلوقتي ….!؟
ليلي بستغراب : الحمدالله بس جسمي وجعني جداا ومش فااكره حاجه ….. هو انت عارف انا مين ….؟! انا مش فكره اسمي
فهد بصدمه: ي..يعني انتي مش عارفه انتي مين…!؟
ليلي بستغراب وهي تنفي براسه: لا معرفش انا مش فاكره انا مين ….طب…طب انت مين
فهد : اسمي فهد الدمنهوري…..!!
ليلي بخوف ودموع: هو هو انت متعرفش انااا مين يعني يعني انا وحيده حتا معرفش اسمي ….!!
فهد بخوف هو يتذكر كلام الدكتور……!!
Flash back…!!

 

 

بعدما جلس فهد علي الكرسي ووضع رأسه بين يديه
الدكتور: فهد بيه…؟!
رفع فهد رأسه وقال: نعم…؟!
الدكتور: حضرتك عاوز اقولك علي حاجه بخصوص الحاله الي جوه
نظر له فهد بتركيز واكمل الدكتور: لو هي مفتكرتش هي مين او حتا اسمها لزم نعرفها انها وراها حد لان باين ان مش معاها حد من أهلها خالص وده ممكن يعمل انتكاسه ومتفتكرش حاجه خالص او تدخل في غيبوبه
فهد بعدم فهم: يعني اعمل ايه…؟!
الدكتور: يعني لو حضرتك معندكش مانع ممكن تتدعي انك فرض من أهلها مثلا
فهد بغموض: تمام روح انت
ذهب الدكتور وأخذ فهد يفكر
Back
ليلي بدموع: يعني متعرفش انا مين ً
فهـد بكدب: انتي تبقي …….
~_~_~_~_~_~_~_~_~_~
سئ جدآ أن تحمل هموم ليست مناسبة لسنك فى وقت المفروض أنك فى أجمل أيام حياتك 🖤🙃

يتبع..

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *