Uncategorized

رواية نعم احببت حياتي البارت السادس والعشرون 26 بقلم جهاد عبدالرحمن

 رواية نعم احببت حياتي البارت السادس والعشرون 26 بقلم جهاد عبدالرحمن

رواية نعم احببت حياتي البارت السادس والعشرون 26 بقلم جهاد عبدالرحمن

رواية نعم احببت حياتي البارت السادس والعشرون 26 بقلم جهاد عبدالرحمن

في صباح يوم جديد علي ابطال الروايه
حياه صحت من النوم وبتطلع من حضن أدم براحه علشان ميحسش ويفضل نايم…
ادم بصوت ناعس : رايحه فين
حياه : هقوم بقا
أدم: لا متقوميش
حياه : ليه بقا انا صحيت خلاص
أدم: اممممم علشان انا عايز كده
حياه بابتسامه بعده عن أدم
أدم بمشاكسه : انا هسيبك دلوقتي بمزاجي
حياه بضحك: قوم بقا وبطل كسل…
أدم بكسل : اوكي
حياه وأدم نزلو بعد مكل واحد فيهم اخد شور
أدم: صباح الخير
سهام ودارين مع بعض: صباح النور
الكل متجمع بعد ما حياه عملت لاأدم قهوته المعتاده الي مش بيشربها الا لما هيا تعملها
الكل بياكل ودارين منزلتش عنها من علي أدم وحياه ملاحظه وكانت هتنفجر من الغيظ والغيره
ادم : مش بتكلي ليه
حياه بغيظ : اصلي شبعت انا هطلع في الجنينه علشان بجد الجو بقا يخنق
حياه طلعت بره في الجنينه….
أدم تنحنح: طيب يجماعه انا كمان شبعت
أدم طلع ورا حياه اما دارين…
دارين بزهق: مش قادر يبعد عنها
سهام : منتي عارفه اهوه طلعيهم من دماغك بقا
دارين بغل: لا ده بعد حياه انا مش هسبهم يتهنو ابدا وبردو هاخد أدم يماما كلنا عارفين أدم هوا ساعت ميزهق من حياه هيرميها زي غرها وبعدين الي هعمله هيخلي أدم يكره حياه وميفكرش يبوصلها تاني…
سهام : انتي هدمري حياتك باايدك يدارين …..
سهام سابت دارين وطلعت فوق ودارين استحلفت لحياه……
دارين بغل: حتي ماما واقفه معاكي طب ماشي يحياه اني مزلتك….
______________________
اما عند ادم وحياه
حياه كانت في الجنينه وقفه قدام البسين
أدم: مفطرتيش ليه وبعدين انا مش قولت منطلعش بره هنا الا معايا ولا ايه
حياه بغيظ وغيره : لا والله… انا قولت اقوم علشان العرسه تاخد راحتها اكتر …والا اساسا مش فارق معاها حتي لو موجوده كانت هتكلك بعنيها دي بجحه بجاحه …..
أدم بضحك : ايه ده انتي بتغيري يفرولتي
حياه وضيرت وشها : اغير اغير ايه وهغير ليه اساسا
أدم وهوا بيضحك علي شكلها وخدودها الي احمرو من العصبيه
حياه : بطل ضحك مفيش حاجه تضحك علي فكره
أدم: انتي بجد بتغيري عليا
حياه: لا مش بغير …
أدم: لا بتغيري وراح همس في ودنها
أدم: بس انا بحبك انتي
حياه ابتسمت بسعاده
أدم: طيب وانتي
حياه : انا ايه
أدم : بتحبيني ولا ايه
حياه بارتباك : طيب انا هروح عند داده لا قصدي تقي هيا قلتلي اكلمها
حياه ماشيه وسايبه أدم …
أدم مسكها من ايديها وشدها من خصرها
أدم : انتي هربانه رايحه فين تعالي هنا جوبي علي سؤالي
حياه مرتبكه ومتوتره من قرب ادم ليها
أدم قرب اكتر منها
أدم: مش هترودي
حياه باستعباط: ارود علي ايه
هنا جات دارين
دارين تنحنحت
حياه بعدت عن أدم علطول بحرج…..
دارين وهيا بتبص لحياه بغيظ
دارين: عايزه اكلمك ياأدم في موضوع
أدم: موضوع ايه
دارين: الشغل قررت …عايزه اشتغل معاك في الشركه
أدم: اوكي انا هشوف وهقولك هتشتغلي ايه
دارين بمياعه: ياريت بسرعه يدومي اصل مليت اوي من البيت والشغل وحشني اوي …
أدم بجديه : تمام
دارين دخلت وسابتهم
حياه وهيا بتقلد دارين ومتغاظه: ياريت بسرعه يدومي اصل مليت اوي من البيت والشغل وحشني اوي…. دومي في عينك يشيخه شبه كلب البحر مسبتش منه حاجه..
أدم بضحك : متاكده انك مش غيرانه
حياه بغيظ : بطل بقا وانتا هتشغلها معاك …
أدم بابتسامه ساحره وبيحاول ينرفز حياه اكتر: ليه لا هيا شاطره وهتنفعني …
حياه بغيره : لا والله
أدم بينرفزها اكتر: اه والله… طيب احنا كنا بنقول ايه من شويه
حياه بزهق: كنت بقول اوعا كده من سكتي
حياه زقت أدم من قدامها ومشيت دخلت القصر وهيا هتنفجر من الغيره
أدم وهوا عمال يضحك علي حياه
أدم: خدي بس يبت….
عند دارين
كانت متابعه فوق أدم وحياه وبعدين راحت جابت الفون بتعها
دارين : ايوه يكمال
كمال : ايوه يحلوه ها انفذ ولا ايه
دارين بابتسامه: ايوه نفذ
كمال : تمام بس في مشكله صغيره
دارين: ايه هيا
كمال : يعني انا الرجاله الي هينفذو الي اتفقنا عليه مش هتفعلهم من معايا اكيد وكمان انا عايز تمن اني هاخد حياه من طريقك ده انا هقدملك أدم بيه علي طبق من فضه ببحر فلوسه واملاكه وشركاته الي ملهاش عدد مش هتستخصري فيا مبلغ ميجيش حاجه في أدم
دارين باستحقار: بس انتا مش هتخصر انتا هتاخد حياه حب الطفوله والمراهقه والشباب كمان …
كمال : ماشي بس انتي هتكسبي اكتر ادم بفلوسه يعني انا كمان عايز اكسب ولا ايه يحلوه اكيد مش خساره في أدم ..
دارين : اوكي هديك الي انتا عايزه يكمال بس تنفذ بسرعه علشان السنيوره البريئه بتعتك بدات ازهق منها اوي
كمال : تمام اتفقنا
دارين: اتفقنا
كمال قفل
كمال بضحكه خبيثه : طيب نجرب تجربه اخيره مع حياه علشان بس الي هعمله فيها مش سهل ومهما كان دي الحب والحته الشمال مردلهاش كده ….
كمال رن علي حياه
حياه : ماله ده عايز ايه
كمال رن ٣ مرات وحياه مش راضيه ترد
كمال بيرن
حياه ردت
حياه : انتا عايز مني ايه يحيوان….
كمال : يااا وحشني صوتك يحياه عامله ايه
حياه : انتا مالك انتا عايز ايه
كمال : اخر مره بقولك انا لسه شاريكي اطلبي من أدم الطلاق وانا هجوزك….
حياه بعدم تصديق : انتا اتجننت أدم ده ضفره بيك انتا كلك علي بعضك انا مش بطيقك من صغري ابعد عني بقا وسبني خلي عندك دم يشيخ ومتتصلش هنا تاني
حياه قفلت السكه ورمت التلفون علي السرير
حياه : الغبي ده فور دمي قال اطلق من أدم قال مش عايز يسبني في حالي ليه مش عارفه…..
حياه سابت التلفون ودخلت الحمام
كمال رن كمان مره عليها
كمال بعصبيه : انتي الي ضيعتي الفرصه دي من ايدك يحياه انا عملت الي عليا وزياده متلمنيش علي الي هيحصلك بقا …
أدم دخل الاوضه
أدم: حياه يحياه وراح قعد علي السرير ومسك تلفون حياه لقه كمال رن مره
اتعصب والدم جري في عروقه
أدم بعصبيه : الغبي ده بيرن ليه عليها ..
حياه طلعت من الحمام
حياه : أدم كنت بتنادي ليه
أدم بعصبيه : كمال رن عليكي مره….
حياه بتوتر وخوف: ايه طب ..طب دي فيها ايه ..
أدم بصوت عالي : قولتلك ميت مره مش بطيقه ولا برتاح لنظراته ليكي
حياه بتوتر : أدم كمال ابن خالتي يعني انا مش شايفه فيها حاجه
أدم ماسك فون حياه
أدم: حطي الباس ورد
حياه بتوتر : ايه
أدم: زي مسمعتي
حياه: انتا بتشك فيا ياأدم
أدم بعصبيه : انا مقولتش كده دخلي الباس ورد وخلاص
حياه فتحت لادم الفون
أدم بعصبيه :والله…ده مكلمك من شويه دققتين
حياه بارتباك: كان بيطمن عليا ياادم كمال ابن خالتي واحنا متربين مع بعض يعني بيطمن عادي …
حياه مش عارفه تقول ايه بتحاول تخلص من الموضوع باي طريقه
حياه بتوتر : أدم احنا… احنا…جوزنا علي ورق بس متدخلش في حياتي بقا لو سمحت مسمحلكش تكلمني بالطريقه دي…
أدم بعصبيه مسك حياه من خصرها جامد وحط ايده علي رسها وقربها منه
أدم بصوت ناري : مسمعكيش تقولي كده تاني علشان انتي عارفه كويس ممكن اعمل ايه وانا دلوقتي ممكن اخليه مش علي ورق بس زي مبتقولي بس انا مش عايز كده ومش عايز اخد منك حاجه غظب عنك وبعدين انتي ليا وهتفضلي ليا طول عمرك انتي فاهمه…
حياه مقدرتش تحبس دموعه وكانت خايفه اوي
حياه بعياط : طيب اوعا ياأدم سبني بالله عليك..
أدم مستحملش دموعها وسبها
أدم وبيحاول يهدي نفسه واتكلم: حياه لااخر مره هسألك في حاجه مخبياها عني تخص كمال لان بصراحه نظراته دي مش عاديه وكمان ملاحظ كل لما بيكلمك او يسلم عليكي بتبقي مدايقه جدا وبتحاولي تتجهليه انا مش عبيط انا متاكد من الي بقوله …
حياه بعياط: مفيش حاجه ياأدم دي أوهام انتا بتوهم نفسك مفيش حاجه زي كده….
أدم بعصبيه : تمام بس انا لو عرفت حاجه غير كده هيبقا فيها تصرف تاني مش هيعجبك
حياه : سكتت مش بترود بتعيط بس ______
أدم طلع من قدامها ومن الاوضه وقفل الباب وراه جامد
حياه ارتمت علي السرير وقعده تعيط
حياه : ########
يتبع..
لقراءة البارت السابع العشرون : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية خطأ أفقدني عذريتي للكاتبة سمسمة سيد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *