رواية اوتار القلب الفصل الثاني 2 بقلم ريناد أحمد
رواية اوتار القلب الفصل الثاني 2 بقلم ريناد أحمد
رواية اوتار القلب البارت الثاني
رواية اوتار القلب الجزء الثاني
رواية اوتار القلب الحلقة الثانية
منال : انا ملاحظة انك مركز مع اروى اوي
زين : …..
اروى تدخلت ودقت الباب
منال نظرت لزين : اتفضلي يا اروى
اروى دخلت غرفة الحصة
زين دخل ورائها
زين : ازيك يا اروى
اروى : الحمدلله
زين : بصي دي اخر حصه هتكوني فيها لوحدك بعد كده هتتدخلي في مجموعة بقا
اروى : تمام
اثناء الحصه اروى كانت تفكر في زين وكانت تتخيل رده على منال وليست منتبهة للحصة نهائيا
زين : انت معايا يا اروى ؟
اروى : اه يا مستر معاك
زين : واضح
اروى : اسفه
زين : متتأسفيش عادي .. هعيد الحته دي تاني وركزي
اروى : حاضر
وبعد انتهاء الحصة
زين : ميعادنا حد وتلات وخميس الساعه 3 هه
اروى : تمام
وذهبت اروى
منال تنظر لزين بحزن
زين : في ايه يا منال
منال : لا مفيش .. انا همشي دلوقتي يا مستر عشان تعبانه
زين : الف سلامه
منال : الله يسلمك .. مع السلامه
*فلاش باك*
منال كانت تتحدث بالهاتف مع صديقتها “رؤى” : انا شكلي حبيت زين يا رؤى
زين جاء من ورائها وسمع حديثها واتصدم صدمة كبيرة لأنه يعتبر منال اخت له وليس اكثر ولا اقل
رؤى : اتكلمي براحة ليسمعك
منال : ما يسمعني .. انا اخر ما ازهق .. هعترفله
رؤى : متتهوريش يا منال .. اهدي
منال : اعمل ايه اخفي حبي وغيرتي ازاي والبنات بتقعد تتمايص عليه
رؤى : مش عارفه والله .. بس حاولي تخبي شويه
منال : حاضر هحاول
زين ذهب دون أن تعلم منال أنه جاء حتى ….
*باك*
زين ذهب لصديقه
زين : انا اعمل ايه دلوقتي .. انا حبيت اروى .. ومنال بتحبني وبتضايق من اروى جدا
مازن “صديق زين” : انت بتعتبر منال اختك قبل ما اروى تيجيلك الدرس ؟
زين : اه يابني .. مش عارف احبها اصلا
مازن : اروى حاسس انها بتحبك ؟
زين : لحد دلوقتي لا .. مش حاسس خالص
مازن : بتحب واحده مش بتحبك وسايب اللي بتحبك !!!
زين : مفيش مشاعر لمنال خالص
مازن : ادي لنفسك فرصه انك متشوفهاش اختك .. شوفها أنها بنت عاديه وحاول تحبها
زين : …..
مازن : ولو عايز تتأكد أن اروى مثلا بتحبك .. حاول تعمل حاجات تخليها تغير عليك وشوف انت واحكم هي بتحبك ولا لا .. فاهمني ؟
زين : فاهم
____________________________
لا اله الا الله ♥️
اروى قابلت صحابها “ريم ومريم”
اروى : مش عارفه اعمل ايه بجد
ريم : قولنا اطلعي من عنده من سكات
اروى : مش هلاقي حد يشرح بالطريقه دي .. مضطره اكون عنده
مريم : شوفي في المجموعه الكبيره هيركز معاكي بردو ولا لا .. لو ركز يبقى حبك واتعلق بيكي يا اروى
اروى صمتت قليلا : انا مروّحة عشان اتأخرت باي
ريم ومريم : باي
اروى ظلت تفكر في كلام مريم لمدة طويلة
____________________________
لا حول ولا قوة الا بالله العلي العظيم ♥️
بعد يومين
في درس الرياضيات
اروى وصلت الدرس وتفكيرها كله ب زين وكلام مريم
اروى دخلت غرفة الحصة
اروى : السلام عليكم
نتاليا : بصوا بصوا .. بنت جديدة
نور : باين انها رخمه
مايا : شكلها كده
اروى سمعتهم وصمتت بحزن
شهد : اهدوا يا جماعه .. انتوا اتعرفتوا عليها عشان تحكموا اصلا ؟
اروى نظرت لشهد وابتسمت : شكرا يا …
شهد ابتسمت : شهد
اروى : شكرا جدا يا شهد
شهد : وانت اسمك ايه
اروى : اروى
شهد : دي اول حصة ليكي ؟
اروى : لا انا جيت من فترة والمستر خلاني في ميعاد لوحدي وشرحلي اللي فاتني في الشهرين اللي فاتوا
شهد : اها تمام .. اتشرفت بيكي
اروى ابتسمت : الشرف ليا
نتاليا بغضب : سمعتوا قالت ايه
نور ومايا : ….
نتاليا : جابها لوحدها وشرحلها
مايا : عادي يعني يابنتي .. هي قالت إنها حبيبته !
نور : زين هيبص ل دي ويسيبك يعني يا نتاليا ؟
نتاليا : مهو مش بيعبرني اصلا
نور : حاولي انت تخليه يعبرك
نتاليا : بحاول وبفشل
مايا : خليكي ع طول بتحاولي
شهد : في ايه
نتاليا : ملاك الشلة اهلا
شهد : !!!
نتاليا : رايحه تتصاحبي عليها وسيبانا ؟
شهد : بنت محترمه وجميله ايه اللي يمنع اني اتعرف عليها .. حرام ولا ايه .. مالك يا نتاليا
نتاليا : بتقولك جابها لوحدها وشرحلها
شهد : وايه يعني .. واحده جايه متأخر شهرين ومن واجبه أنه يشرحلها
نتاليا : ابعدي عني يا شهد وروحي اقعدي جمبها تاني يلا
شهد : مانا فعلا رايحة
نتاليا نظرت لها بغضب : …..
زين دخل : يلا نبدأ
وبدأت الحصة
هدى دقت الباب بعد مرور ربع ساعة من الحصة
هدى : انا اسفه جدا بس كنت في درس والله
زين : ادخلي يا هدى
هدى دخلت ورأت اروى وعرفتها لأن اروى تتصور مع ريم كثيرا
زين بدأ الشرح من جديد وعيونه مش بتتشال من على اروى
اروى لنفسها بتوتر : اروح منه فين ده
نتاليا لاحظت نظراته لاروى
نتاليا بهمس وغضب لنور ومايا : بصوا نظراته ليها
نور ومايا بهمس : اهدي يا نتاليا اهدي
زين : نتاليا ، حلي معايا المسألة دي
نتاليا بغضب : حاااضر
زين : في ايه يا نتاليا ما تتكلمي عدل
نتاليا : ماله كلامي
زين : حلي اخلصي
نتاليا حلت المسأله
زين : فاهمين يا جماعة ؟
أشاروا بالايجابيه
زين : فاهمه يا اروى ؟
اروى أشارت له بالايجابيه
نتاليا كانت غاضبة جدا
اروى لاحظت أنه ينظر لها بحُب وظلت تتجاهل نظراته حتى انتهاء الحصة
زين وهو ينظر لاروى : نكتفي بهذا القدر .. اتفضلوا يا شباب
____________________________
لا اله الا انت سبحانك اني كنت من الظالمين ♥️
اروى : انا بدأت اتعلق بيه واتعود ع نظراته
ريم : بتهزري !
مريم : نحضر السواريه ؟
اروى : يا جماعه انا مش عايزه اتعلق بيه اصلا انا عايزه اركز في الدراسه .. في 3 ث مينفعش الكلام ده
مريم وريم : …..
____________________________
استغفر الله العظيم و اتوب اليه ♥️
بعد مرور أسبوعين
اروى تعرفت ع هدى وشهد أكثر
زين : يلا ادخلوا سمعوا .. التسميع صعب وركزوا
كان يتحدث وهو عينه على اروى
اروى تجاهلت نظراته ودخلت غرفة الدرس
نهوا التسميع وزين دخل الغرفة
زين : ازيكوا يا شباب
جميعهم : الحمدلله
زين : ركزوا معايا بقا هه عشان الحصة ثقيلة النهارده
وانتهت الحصة
زين : قبل ما تمشوا عايز اقولكوا حاجه وبالذات اروى
اروى بصدمة : ….
يتبع …..
- لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
- لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية اوتار القلب)