روايات

رواية وجع لا ينسي الفصل الأول 1 بقلم رحمة العواني

رواية وجع لا ينسي الفصل الأول 1 بقلم رحمة العواني

رواية وجع لا ينسي البارت الأول

رواية وجع لا ينسي الجزء الأول

رواية وجع لا ينسي الحلقة الأولى

كانت بتعيط بإلم منك لله يا اخي منك لله ملقتش غير اختي ستات العالم كلها مملتش عينك مفيش غيرها
وانتي وانتي ازاي تعملي كده فيا ازاي انا اختك فوقي بقي
انتو ايه
فاقت اسيل من تفكرها ع صوت تليفونها اللي بيرن وكانت حور صحبتها ف الشركه
تنهدت اسيل بحزن
اسيل: الو يا حور
حور بقلك : مال صوتك ف ايه
اسيل بتحاول يكون صوتها طبيعي: انا تمام في حاجه ولا ايه
حور: مستر احمد بيسال عليكي
اسيل بملل: يادي مستر احمد اللي وقعلي ف البخت ايه هو مبيزهقش
حور بضحك: الحب يابنتي ميعرفش زهق
اسيل: طيب يا ستي امشي بقي من هنا علشان منطردش كلنا
وفعلا قفلت اسيل مع حور وهي بتتنهد من كتر الالم اللي هي حاسه بس جواها مفيش اصعب انك تكون حاسس بوجع مش قادر تعبر عنه

 

 

 

قامت اسيل وجهزت نفسها وكانت لبسه دريس اسود فضفاض مع خمار ابيض وكانت غايه ف الجمال
ونزلت ركبت اوبر وصلها لباب الشركه كانت قدام الاسنسير فجأه خبط فيها شخص
اسيل: مش تحاسب في ايه
اول ما رفع وشه و شفها اتصدم مكنش قادر يرد عليها قرب منها ومسك ايدها
فهد بصدمه : نور انتي لسه عايشه ازايي
اتخضت اسيل لما قرب منها و من طريقته واتصدمت وسحبت ايدها بتوتر: نور مين حضرتك اكيد اتلغبط
ومشيت وسابته في صدمه
اسر: ف ايه يا فهد مالك
فهد: نور كانت هنا
اسيل كانت بتفكر ف الشخص ده نور مين وازاي اتصدم كده لما شافني هو انا خماري بايظ طيب وبصت ف المرايا عشان تشوف شكلها لا ما انا قمر اهو امال ماله الحج اللي تحت ده
وقف الاسنسير ونزلت اسيل منه جريت عليها حور
حور وهي بتاخد نفسها: مستر احمد عيزك

 

 

 

 

اسيل: هو انا هربانه من الحصه ولا ايه ما انا جايه هو مش مستني ليه
حور: علشان دي مش اول مره حضرتك تتإخري فيها وفي اجتماع مهم
اسيل نفخت بملل وراحت ع مكتبها تجهز ورق الصفقه اللي كانت سهرانه عليه امبارح
خلصت اسيل ودخلت مكتب احمد واول ما دخلت المكتب
السلام عليكم بصت بصدمه من الشخص اللي قاعد قدمها
باك
انت كسرتني كسرت كل حاجه فيا انت ايه يا اخي ليه مقدرتش حبي ليك ليه عملت كده ازاي تعمل كدا
ادهم: اسمعيني الاول يا اسيل
اسيل بصراخ: اسمع ايه انت مجنون انا بكرهكم بكرهكم
ونزلت اسل وهي منهاره وفجأه
فاقت من تفكرها ع صوت احمد
استاذه اسيل
اسيل: ها
احمد: بقالي ساعه بنديلك

 

 

 

اسيل بتوتر: انا اسفه مع حضرتك
احمد: تمام اعرفك ع استاذ ادهم صاحب الصفقه الجديده
ادهم بإبتسامه تحتوي ع الف معني: ازيك يا استاذه اسيل
اسيل بإلم: اهلا بحضرتك
احمد: اسيل جهزي للاجتماع علشان لسه هيجي استاذ فهد والتيم بتاعه
اسيل بسرحان: حاضر
خرجت اسيل من المكتب وهي حسه بإلم مكنتش قدره توصفه وفي اللحظه دي خنتها دموعها ودخلت الحمام
طلع فهد هو واسر لاوضه الاجتماع بعد ما بلغه احمد انها وصلت والكل كان جاهز في اوضه الاجتماع ماعدا اسيل
خمس دقايق ودخلت اسيل واتصدمت ب فهد اللي متوقعتش انه يكون صاحب الصفقه الجديده هو وادهم
شافهاا فهد ومقدرش ميبصلهاش كان حاسس ان دي هي وكان مكدب نفسه ازاي ونور مكنتش بتلبس كده ازاي دي مش هي
اسر بحمحمه: استاذ فهد مستر احمد بيكلمك
فهد بهدوء: اه مع حضرتك
احمد: حيث كده اسيل ممكن تقدم ورق الصفقه لحضرتك
فهد: هي اسمها اسيل

 

 

 

احمد: نعم
اسر بتوتر: استاذ فهد يقصد اننا ممكن نشوف الورق
احمد: اسيل الورق
اسيل كانت في عالم تاني كانت بتفتكر كل اللي حصلها وقد ايه هي كرهته وكرهت العالم كله بسببه وسبتله المحافظه كلها ليه جي ورها تاني ليه كانت حسه ان من كتر الوجع قلبها هيقف
احمد: اسيل قدمي الورق ل استاذ فهد
اسيل قامت من مكنها علشان تقدمه ل فهد بس فجأه داخت واغم عليها ووقعت
فهد: نور نور جري عليها فهد وشلها
ادهم: اسيل انتي كويسه
شلها فهد وحطها ع اقرب كرسي
فهد: بخضه نور قومي نور
بدات اسيل تفوق واحده واحده
فهد بخضه: نور انتي كويسه
ادهم: اسيل انتي بخير
اسيل كانت لسه بتفوق وبتفتح عنيها بهدوء لقت فهد قدمها شبه حضنها

 

 

 

اسيل ابتدت تبعد وفهد كان تايه وبيقرب اكتر علشان تفوق
اسيل بدوخه : ابعد عني
ادهم بإنفعال : انت مقرب منها كده ليه يا فهد ما تبعد
اسر: اهدي يا ادهم
قرب اسر من فهد وحط ايده ع كتفه
اسر فهد قوم معيا
فهد بتوهان بس نور لسه……..
وقبل ما يكمل كلامه لحقه اسر فهد قوم بس معيا معلش
كل ده كان تحت انظار احمد اللي كان متفجأء من اهتممهم الزايد بيها رغم انهم لاول مره يشوفوها
وفعلا قام فهد مع اسر غصب عنه
احمد: ثواني هنادي غرام تكون موجوده مكانك وانتي روحي ارتاحي
اسيل بدوخه: لا انا كويسه
احمد: لا روحي انتي ارتاحي
وخرج احمد من اوضه الاجتمعات
كانت اسيل قعده ودمغها بين اديها بتعب مكنتش وخده بلها من العين اللي بترقبها في صمت
قعد ادهم جنب اسيل بهدوء

 

 

 

 

ادهم: اسيل
اتفزعت اسيل من صوته وكنها كانت نسيه وجوده
اسيل: عايز ايه يا ادهم
ادهم: عايزك يا اسيل
اسيل بقرف : نعم ع اساس ان مكنتش معاك وانت اللي غدرت بيا انت وهي
ادهم: انا اسف يا اسيل والله……..
حطت اسيل اديها ع ودنها ابعد عني يا ادهم وسبني عايز ايه قرب ادهم منها ومسكها من اديها ووشها
زقته
اسيل بقرف: ابعد عني يا حيوان
قرب ادهم منها اكتر وهي كانت بتحاول تبعد عنه
____________________
عند فهد واسر
اسر في ايه يا فهد مالك
فهد: دي نور يا اسر هي ولله

 

 

 

اسر كان مستغرب فعلا من الشبه اللي بنهم رغم اختلاف استيل اللبس الا وان الشبه واحد فعلا وكانها هي
اسر: يا فهد دي مش نور دي اسيل وبتشتغل هنا ملهاش دعوه بنور يا فهد افهم
فهد بتوتر: ازاي شبه بعض كده ازاي يا اسر
اسر: الله يكون في عينك يا صحبي بس نور ماتت ودفنها يا فهد لازم تفهم كده يلا نمشي
فهد: لا يا اسر هنكمل الصفقه
اسر: فهد دي……..
فهد بضيق : خلاص فهمت يا اسر
وفي اتجهم ل اوضه الاجتمعات وفتحه الباب
وفجأه
…………..

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية وجع لا ينسي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *