روايات

رواية فريدة الفصل السابع 7 بقلم سلمي أشرف

رواية فريدة الفصل السابع 7 بقلم سلمي أشرف

رواية فريدة البارت السابع

رواية فريدة الجزء السابع

فريدة
فريدة

رواية فريدة الحلقة السابعة

عمرو باس راس فريدة : حمد الله علي سلامتك ي ديدا
فريدة بتعب : عمر كويس ؟
عمرو : أيوة ي حبيبتي مع ماما شيلاه المهم انتي تقوميلي بالسلامه كده
فريدة بفرحه : هاته نفسي اشوفه
عمرو : حاضر ي حبيبي تعالي اسندي ضهرك الاول .. ماما حبيبتي هاتي عمر ديدا هتشوفه
ام عمر : سمي ي حبيبي
خالد بخضة : فريدة طمنيني عاملة اي
عمرو بضحك : اي يابني مالك مخضوض لي كده
خالد بغيظ : تصدق انك معندكش دم بترن عليا تقولي تعالي علي المستشفي بسرعة وتقفل ! طب طمني أنها بتولد أنا خوفت يكون ف حاجة .
عمرو : وه أنا غلطان مش هقولك حاجة تاني
فريدة بضحكة خفيفة : بطلو نقير.. هروح امتي ي عمرو ؟
عمرو : بليل ي حبيبتي الدكتور هيكتبلك علي خروج
فريدة باتياح : الحمد لله عشان الحق اسمع الماتش
عمرو بصدمة : تعملي اي ياختي ؟
فريدة بأستغراب : اسمع ماتش الأهلي .. انت فاكرني عشان تعبانه مش هسمع لا طبعا بقولك اي اتعب بس وابقي افتح نت شوفلي التشكيل وقولي

 

 

 

 

عمرو بغيظ : حاضر يغيتنا ربنا وحده لسه مخلفة وكل اللي هاممها الماتش .
خالد بضحك : البس ي معلم مش قولت بحبها وفيها كل حاجة اتمنيتها وبتشجع كورة زيك قابل بقي
عمرو بضحك : بحبها برضو ملكش دعوة ♥️
.
كان قاعد ف الكافيه هو وصحبه وفجأة سمع صوت صريخ بص لقي وحده بتزعق لحد وهو بيحاول يشدها .
.
سما كانت داخلة الكافية ولقت حد مسك أيدها وبيشدها
= امشي معايا لازم نتكلم !
سما بغيظ : اوعي ي متخلف سيب ايدي
= أنا هوريكي المتخلف ده هيعمل اي
شدها من شعرها وايدها وبيجبرها تمشي معاه
سما بزعيق : اوعي ابعد عني حد يلحقني .
بعصبية = لازم تسمعيني أنا خونتك مرة وندمان عليها بس بحبك
سما بكل الغضب اللي جواها ضربته بالقلم : انت اناني مبتحبش غير نفسك ولا عمرك حبتني . خونتني وجاي عايزني اسامحك وكأنها حاجة عادية ! اضمن منين انك متخونيش تاني وتالت !! واوعي تمد ايدك عليا وتشدني بالطريقة الغبية دي تاني هعملك محضر تحرش وهسجنك ي حسن .
حسن بغضب جه يسحبها من أيدها لقي حد مسك ايده وضربه ف وشه .
= متفتكرش انك راجل لما تمد ايدك وتستقوي علي وحدة ست .. ليك حق تاخده بالأدب غير كده متهوبش ناحيتها تاني
حسن بسخرية : مين الباشا ي هانم حبيب جديد
سما : واطي هقول اي !
= امشي معايا ي آنسة
حسن بغيظ : مش هتمشي ي سما غير لما اتكلم معاكي
= ومالو تعالي ونتكلم كلنا .. اه معلش نسيت اعرفك أنا ظابط نروح كلنا القسم ونشوف اللي عايز تقوله
حسن بخوف : أن..أنا آسف يباشا خلاص اخر مرة مش هقرب ناحيتها تاني .
سما ف سرها : عرف يلعبها عليه صح حسن مبيجيش غير بالطريقة دي يستاهل
= يلا امشي
حسن : ماشي يباشا .

 

 

 

 

سما بتنهيدة : شكرا يا اسمك اي ؟
امير : اسمي امير
سما : شكرا ي استاذ امير وأحييك علي ذكائك لعبتها صح عشان تبعده عني
امير بأستغراب : هي اي دي اللي لعبتها صح ؟
سما بضحك : انك قولتله انك ظابط
امير بيكتم ضحكته : احم آنسة سما أنا ظابط فعلا ومش ظابط عادي كمان أنا ظابط ف الداخلية
سما بصدمة فضلت بصاله ومعرفتش تنطق .
امير بقلق : انتي كويسة ي آنسة ؟
سما بدات تشوف نقط سودة وفجأة أغمي عليها.
امير سندها وشالها ودخل بيها المطعم قعدها وطلب من الويتر يجيب مية بسرعة .
امير رش مية علي وشها وسما بدأت عيونها تفتح براحه .
امير : علي مهلك متقوليش خليكي زي ما انتي
سما بخوف بلعت ريقها : أاا. أنا اسفة أنا مكنتش اعرف والله
امير : حصل خير اهدي أنا مش هاكلك يعني
سما بطفولية : ولا هتسجني؟
امير بضحك : لا مقدرش اسجن قمر زيك ♥️
سما بكسوف وشها حمر وحاولت تقوم .
امير : متمشيش هنشرب حاجة سوا متخافيش ♥️
سما قعدت وأمير بدأ يتكلم معاها ويتعرف عليها ومحسوش بالوقت قعدو ساعتين يتكلمو وسما استأذنته تروح وأمير أصر يروحها .
سما دخلت اوضتها وهي بتدندن وتغني وبترقص واترمت علي السرير وهي فرحانه ونامت .
.
عمرو بزعيق : فريدة
فريدة اتخضت وسابت الاكل وطلعت من المطبخ
عمرو بعصبية : ي فريدة
فريدة بقلق : مالك ي عمرو ؟
عمرو : اتفضلي ابنك بهدلي هدومي الي هنزل بيها
فريدة بأستغراب : بس !!
عمرو : مش فاهم
فريدة : بتزعقلي عشان كده بس ؟

 

 

 

عمرو : اه
فريدة بغيظ : تمام هجهزلك حالا هدوم غيرها
عمرو وهو بيحاول يهدي نفسه : اسف مضغوط ف الشغل بس
فريدة : خير ؟
عمرو بتنهيدة : معرفتش اخد إجازة كنت عايز إجازة اسبوعين ارتاح شويه من الضغط ده بس الشغل كتير
فريدة خدته ف حضنها وباست خده : متزعلش محلولة أنا عارفة انك شايل هم عمر عشان شقي وبيتعبني بس أنا واخده بالي منه متقلقش نتحمل بعض الفترة دي لحد بس ما الدنيا تظبط شويه .
عمرو بغمزة : انتي ازاي قمر كده ♥️
فريدة بضحك : اوعي اشوف عمر حبيبي
عمرو بعصبية : ابن الكلب ده واخدك مني بس علي مين .. اخد إجازة لما اخلص ضغط الشغل وتبعتيه لأمك تاخد بالها منه عايزة افصل شويه ونقعد أنا وانتي بهداوة كده بعيد عن زنه.
فريدة بدلع : تؤتؤ متشتمش عموري والا هاخده وأروح ل ماما
عمرو وهو بيضم أيده من العصبية : امشي من وشي ي فريدة عشان مطردكيش انتي وابنك
فريدة جريت وهي بتضحك عليه .

يتبع..

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *