رواية عشق و جحيم السيف الفصل التاسع 9 بقلم عبير الزهور
رواية عشق و جحيم السيف الفصل التاسع 9 بقلم عبير الزهور
رواية عشق و جحيم السيف البارت التاسع
رواية عشق و جحيم السيف الجزء التاسع
رواية عشق و جحيم السيف الحلقة التاسعة
سيف بسخريه.. اضن دا شيء مايخصكش
زين.. دا استقبال تستقلني فيه
سيف.. من الاخر ايه الجابك هنا
زين…. اي دا مالك انا جاي على الفله بتعتك اقصد الفله بتعتنا
سيف.. عايز اي
زين.. انا خلصت الشغل بتاعي و جاي استريح في حاجه
سيف بتهكم.. لا ولا حاجه.
زين بص لحور ولقاها بتعيط و قال بخب*ث
زين.. اي دا القمر بعيط خلاص دا سيف بخيبل انا هخرجك و افسحك و اطعميكي في افخم مطعم
حور بفرحه زي الاطفال.. بجد
زين و قد انبهر بجمالها.. اه بجد يالله جهزي نفسك عشان نخرج
حور.. حاضر ثواني
سيف بغضب جحيمي وصوت عالي جدآ.. حور انتي يا زف*ته تعالي هنا
جائت حور و هيا ترتعش من الخوف سيف اخد حور ونزلها القبو
سيف بغضب جحيمي.. والله و بكل بصاطه ثواني واكون جاهزه فاكره نفسك اي عشان تخرجي امتا منتي عايزه و تتكلمي معا الزفت زين ليه قولي ليه انتي مش عندك شر*ف على اساس انتي متجوزه يا محترمه
حور بصوت بقطوع و خوف شديد… انا اسف والله كنت فاكره عادي مش هوا ابن عمك
سيف بغضب.. اسكتي خالص مش عايز اسمع صوتك…. انتي هتبقي هنا في القبو عمرك كلو.. و ضحك ضحكه شر*يره 😈
و قبل ما مشي دلق عليه ميه سقه في الجو السقع ده و خرج واغلق الباب بحكام و كان يضحك مثل المجنون
حور قعدت تعيط اوي
حور بعياط… يا رب انا عملت ايه عشان يحصل معيا كدا يا رب اقف جمبي و متسبنيش يا ربي انا مليش غيرك يا ربي صبرني و اكملت.تعيط اوي اوي اوي
اما عند سيف فمكانش مستاء من نفسو بلعكس كان مبسوط اوي على العملو
اما عند زين زين تفاجئ اوي عشان حور مقاومتش و سابتو يعملها في الطريقه دي
في صباح يوم جديد
عند ندى
ندى… يالله ياماما انا.هروح الشغل بتاعي ادعيلي
مامت ندى هدى.. الله معاكي يا بنتي ربنا يسهلك الحال يارب
ندى باست ايد مامتها و قالت.. ربنا ميحرمنيش منك ابدا يا حببتي يالله سلام يا هدهد
هدى.. الله معاكي يا حببتي
ندى روحت الشغل بالماصلات بعد ما وصلت الشركه ندى راحت على مكتب ادهم
ندى… الاستاز ادهم موجود
اسيل بقرف… هوا انتي…ايوا موجود عايزه حاجه
ندى بقرف اكتر… ايوا هوا انا يا حببتي معجبتكيش …. اه انا عايز اقابل الاستاز ادهم ممكن تقوليلو
اسيل بنظره بارده😒… هقولو
اسيل.. ادهم باشا الانسه ندى عايزه تقابلك
ادهم بعمليه.. دخليها
اسيل… حاضر وقفلت التلفون
اسيل ببرود.. اتفضلي
ندى.. شكرآ.. و بتكلم نفسها .. نفسي اعرف ادهم باشا ازي مستحملك 😒😒
و دخلت المكتب
ندى.. السلام عليكم.. ازي حضرتك
ادهم…. اهلا وعليكم السلام… الحمدلله بخير انتي ازيك
ندى.. تمام… ممكن اعرف فين المكان بتاعي
ادهم.. اه اكيد.. و اخد التلفون و ضغط بعض الارقام و قال
ادهم.. احمد تعاله عندي المكتب حالآ
احمد.. حاضر ادهم باشا
بعد قليل دخل احمد
احمد.. اؤمرني يا باشا
ادهم بعمليه.. دي الانسه ندى هتكون معاك في قسم الاحسابات وياريت تاخد بالك منها عشان لسه جديده و عرفها مكانها ماشي
احمد بأعجاب شديد… حاضر يا باشا
و اخد ندى عشان يعرفها مكانها
عند حور
استيقظت حور و كانت مصدعه اوي
حور.. انا فين . يا رب و قامت تخبط على الباب لعل و عسا ان يرق قلب سيف و يخرجها من القبو و قعدت تخبط حتا تعبت
.
عند سيف صحي و قام و اتشيك و كان رايح الشركه لو ما استوقفه ذالك الصوت
زين و هوا كان حاط رجل فوق التانيه و عامال ياكل
زين.. اي متا ناوي تخرج المسكينه دي تلاقيها ما*تت دي الله اعلم صارلك اد اى ماكلتهاش
سيف بهدوء عكس الجواه…. اضن دا شيء مايخصكش… بعدين دي مراتي مش مراتك عشان تخاف عليها بعدين متخفش لسه مما*تتش. لسه من شويه كانت تخبط على الباب و اتمنا متحشرش، نفسك فحياتي ماشي
زين بسخريه … انتا تؤمر سيف باشا..
سيف سابو واكمل طريقو
سيف في الشركه
سيف…. ادهم انا مش عارف هيا راحت فين بقالي كتير بدور عليها
ادهم. … والله مانا عارف دا انا قلبت الدنيا عليها مش لاقيها
سيف بغضب… انا عايزها لازم تعمل جهدك لازم الاقيها لو كلفني دا حياتي
ادهم.. متخفش احنا بندور عليها في كل حتا
عند لين
لين.. والله يا ماما انا مش مطمنا لزين خايف يقول لسيف مكاني
مامت لين سماح … يا هبله دا اخوكي و بعدين هوا بيكر*ه سيف اكتر منك و مستحيل يقول مكانك دا مهما حصل يبقا اخوكي
.
لين.. والله مانا عارفه انا مش مطمنه
عند سيف
.
ادهم.. عملت اي معا البت الغلبانة دي
..
سيف.. ولا حاجه
ادهم.. سيف انا عارفك قول عملت اي معا البت
سيف.. حابسها في القبو من امبارح بدون اكل ولا ميا
ادهم بصدمه.. اي يا ظا*لم انتا مش بتخاف ربنا انتا مش طنط هاجر موصياك عليها ليه تعمل كدا
سيف بعصبيه…. امال عايزني اعمل ايه لما بسمع عايزا تخرج معا الزفت زين
ادهم.. و انتا هامك اي يعني من كل دا لا تكون بتغير عليها
سيف بعصبيه.. بغير اي و زفت اي انا فين وانتا فين بغير عليها وانا مشفتهاش انا بس مش عايز زين يعمل الهوا عايزو فاكر نفسو يخرج معا مراتي لو انا مش معتبرها مراتي هيا بنسبا لي جاس*وسه للين و بس
ادهم.. صل على النبي و خرج البنت لتم*وت هناك و محدش يحس فيها وافتكر دي طنط هاجر موصياك عليها
سيف … ماشي هخرجها بس دا عشان امي بس
رجع سيف الفله و ناده على مديره الخدم ريهام
سيف.. ريهام تعالي هنا
.
ريهام.. حاضر يا بيه
سيف.. تعالي عشان تاخدي حور اوضتها
.
ريهام.. حاضر يا بيه
راحو عند القبو و اتصدمو من اليشافو
يتبع …..
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة جميع فصول الرواية اضغط على ( رواية عشق و جحيم السيف )