Uncategorized
رواية دميتي الحلقة العاشرة 10 بقلم سهيلة سعيد ونورا
رواية دميتي الحلقة العاشرة 10 بقلم سهيلة سعيد ونورا
![]() |
رواية دميتي الحلقة العاشرة 10 بقلم سهيلة سعيد ونورا |
رواية دميتي الحلقة العاشرة 10 بقلم سهيلة سعيد ونورا
( يمشوا يستنوا برة ، تطلع نورا ، يشوفها منصور يتصدم ، نورا لابسة فستان تايبست لونه دهبي وديله شيفون مطرز طويل و ب كم طويل بس …………… مفتوح من قدام اوڤر جداً ومبين تفاصيل جسمها جداً جداً )
نورا : يلا ????
( تعدي من جنبه ، يمسك دراعها يرجعها تقف قدامه )
نورا : ايه ؟!
منصور ب غضب مكتوم : انا قلت ايه امبارح ؟؟؟؟
نورا ب استهبال : انت قلت ايه امبارح ????
منصور ب زعيق : متستفزنييييش ????
( يضغط ع دراعها تصرخ م الوجع وبتضحك ف نفس الوقت تغيظه اكتر ???? )
نورا : اااه براحة ????
منصور : ايه الي لبساه دة ؟؟؟؟
نورا : اقلعه ؟
( يبصلها ب غل وغيظ وكل غضب الدنيا جواه وبيذيد ع ايدها )
نورا : منصور ايدي ????
( ميردش باصصلها نفس النظرة الي بدئت ترعبها )
نورا ب وجع : منصووور ????
( يسيب ايدها وياخد طرحة من ع الكنبة يحطها عليها وياخدها من كتافها ع العربية ع طول ، يفتح الباب ويركبها ويسوق ويمشي ، ف الطريق )
منصور ب عصبية : كأني متكلمتش مش كدة .. الكلام دخل من هنا وطلع من هنا .. ماشي ي نورا .. انتي ……….. ????
( تشغل نورا اغاني ع كاست العربية ، تشتغل اغنية *ي غصن بان* )
نورا : ايه دة انت بتسمع يحيي علاء !!!!!
منصور ب عصبية : ملكيش دعوة ????✋ انتي مركزة مع امي اصلاً ولا بكلم نفسي بردوا ؟!!!!!
( يطفيه ، تشغله تاني وتشيل الطرحة من عليها ، توتره وتلاحظ توتره ف تتمادى )
نورا : تيراااااارا .. انا شعري شاب جالي اكتئاب بس اما شافك خف وطااب .. مليون جواب يتكتبوا ليكي دة انتي الي زيك كيف يتساب ????????
( يسكت منصور بس عمال يرمي نظرات وهي مندمجة ف الغنى )
نورا ب طريقة طفولية : ف خرجت هي م الاووووضة وقالت احب عبوووودة .. كفاية عليا انا خاتم وراحت الباااااااااال ????????????
( يعدي الوقت )
نورا : هو مش رايحين القاعة ؟!!!
منصور : لأ
( تستغرب نورا )
نورا : ليه ????
منصور : قلتلك لو نفذتي الي انتي عوزاه مافيش افراح
نورا : احسن بردوا مش عاوزة اروح اصلاً ????
( يبصلها ويضير وشه )
نورا : ايه مالك ؟؟
منصور ب استغراب : مالي ؟!
نورا : حساك متضايق ????
منصور : ليه وهو انتي عملتي حاجة تضايق لسمح الله ????????♂
نورا : لأ م عشان كدة بسأل ????
( يبصلها ب غيظ ، يوصلوا بيت عمها ، يركن العربية )
منصور : انزلي
( ينزل وتنزل نورا ، يقرب منصور ع الباب ويفتحه ويدخل ، تدخل وراه )
نورا ب توتر : هوااا .. مافيش حد ف البيت ولا ايه ????
منصور : لأ .. كلهم ف الفرح
نورا : اه
منصور : تعالي ورايا اوريكي اوضتك
نورا : اوك
( يطلع فوق ، تطلع وراه ، يدخل أوضة ، تقف نورا ع الباب )
منصور : دي اوضتك ????
نورا : اوك
منصور : ايه مالك .. خايفة مني ؟
نورا : وهخاف منك ليه .. بتعض ؟
منصور ب ابتسامه جانبية : هه .. لا مبعضش ????
نورا : يبقا بتكهرب ????
منصور : جايز .. ف حاولي متمسكيش السلك عريان ????
( يوترها طريقته )
نورا : تمام ميرسي ع التوصيلة للاوضة ????
( تدخل نورا تقف قصاده )
منصور : لا العفو ع ايه .. بس في شوية حاجات كدة عاوزة اعرفهالك بالاضافة للاوضة يعني ????
نورا : امممم اتفضل ????
( وفجأة ………………… يقطعلها فستانها نصين ، تتصدم نورا وتبرق لدرجة عيونها هتخرج من مكانها مشلولة عن الكلام ، يمسكها من دماغها يقربها عليه اوي لدرجة نفسه بيخبط ف وشها ب عنف )
منصور ب هدوء يرعب : دي اخر مرة هكرر فيها كلامي مرتين .. المرة الجاية هولع فيه وانتي لبساه .. فهماني ☝
( متردش بصاله ومصدومة )
منصور ب زعيق : انطقي ????
( يرعبها اكتر ، تشاورله ب اه )
منصور : لا لأ مش عاوز مشاورة ☝️ عاوز اسمع صوتك .. سمعيني ????????
( نورا مش عارفة تجمع كلام )
نورا ب صوت متقطع : ححاضر ????
( يسيب دماغها ، تلم فستانها عليها تداري جسمها ، يطلع من جيبه علبة قطيفة حمرا ، يطلع منها دبلة مليانة الماس ، يمسك ايدها يلبسهالها ويبوس ايدها )
منصور : مبروك ي عروسة ????
( مازالت نورا بصاله ب صدمة ، يمشي منصور ، يرن فون نورا ع السرير ، تقرب ب صعوبة تاخده )
نورا ب توتر : الو
سميرة : انتي فين ي بنتي ؟؟
نورا : ف بيت عمي
سميرة : عمك مين ؟!!!
نورا : هو عندي عمام غيره ????
سميرة : وايه الي موديكي عند عمك مجتيش القاعة ليه الناس عمالة تسأل الساعة بقت ع ………..
( تقفل نور وتقفل الفون خالص اعصابها مش رايقة اطلاقاً ل مناقشة ✋ ف مكان تاني ، جوة مطعم ، قاعدين اهل منصور )
انجي : انا نفسي اعرف منصور مرضاش نعزم ناس ليه ع الفرح ولا رضى أننا نروح وراح عزمنا هنا نعمل ايه ????
اسر : كان حاسس ان نورا مش هتعدي اليوم دة بالساهل
ساجد : كان واخدها ع العربية والشياطين بتلعب قصاد عنيه
أية : بس ازاي يعني ميعملش فرح ????
هالة : يعني ميعملش فرح ولا يعمل وتفضحنا قدام الخلق ????????♀
أية : للدرجة دي هي وحشة ؟!!!!
حجاج : ربنا يكفينا شرها .. يلا كلوا عشان نروح
( يعدي الوقت ، منصور قاعد ف الجنينة وقدامه اللاب توب ، يوصلوا أهله )
انجي : اومال فين العروسة ؟
منصور وهو باصص ل اللاب : ف اوضتها
اية : طفشتك ولا ايه ????
( يبصلها بصة توترها )
هالة : م تتلمي ي بت انتي ????
أية : اسفة ????
حجاج : يلا ع اوضكم الساعة بقت واحدة يلا ????????
الكل : تصبحوا ع خير ✋
( يدخلوا جوة )
هالة : اتعشيت ي حبيبي ؟
منصور : لأ
هالة : ليه ي منصور ????
منصور : مش جعان ي امي
هالة : لا مينفعش يلا قوم اتعشى .. هي نورا اتعشت ؟؟
منصور : لأ .. مظنش
هالة : طب هخلي سيدة تحضرلكم سوا وهطلع اندها
منصور : اوك
( نورا ف اوضتها نامت ، يخبط الباب )
هالة : نورا
( محدش يرد ، تدخل هالة تلاقيها نايمة ، تقرب عليها )
هالة : نورا
( تتنفض نورا مفزوعة )
هالة : متخافيش ي حبيبتي دة انا قومي عشان تتعشي
نورا : مش جعانة ي طنط ????
هالة : لا مينفعش تنامي من غير عشا يلا قومي عشان خاطري انا
نورا : حاضر ????
( تمشي هالة ، تقوم نورا تنزل تحت ، تقعد ع السفرة ، يقرب منصور وهو بيتكلم ف الفون )
منصور : هههههه ماشي ????
( تبصله نورا ، تخاف أما تشوفه بس ضحكته تغلب خوفها ???? يقرب منصور ع الكرسي ويقف وهو ساند ايده عليه )
منصور : اما اجيلك بس .. ماشي .. وانت بخير .. باي
( يقفل منصور ويبص ل نورا ، تتحرج وتبص ع الاكل )
منصور : كلي
نورا : مش مستنياك ????
منصور ب ابتسامة جانبية : ماشي ????
( يقعد منصور ، يبدؤا ياكلوا ، يرجع منصور بالكرسي ل ورا عشان يقوم ، يشوفها لابسة هوت شورت بينك عليه دباديب ، يتقلب وشه ، يقوم ويمسكها من دراعها يرفعها )
منصور : انتي مافيش فايدة فيكي ????
نورا : في ايه بقاااا ????
منصور ب عصبية : ايه الي لبساه دة !! مفكرة نفسك ف شقة مفروشة ????
نورا ب انفعال : استغفر الله العظيم ي رب ???? دي شنطة هدومي الي جاية بيها ومعنديش هدوم غير دي .. وبعدين امك مصحياني من نومي وانا قاعدة ف البيت براحتي ????
منصور : لا مش براحتك في ام رجالة ف البيت دة بدل الواحد اربعة يعني تحترمي نفسك جواه وبراه ☝ واسمها مامتك مش امك ي محترمة
نورا : انت متعرفش تتكلم ب بؤك ابداً .. لازم تمد ايدك ؟؟
( يلاحظ مسكته ل دراعها الي وجعتها ، يسيبها )
منصور : اللبس دة ميطلعش بيه من اوضتك تاني فاهمة ؟؟
نورا : وبعدين ؟
منصور : بكرة هنزل معاكي تشتري لبس وتولعي ف الي عندك دة
نورا : أي أوامر تانية ؟؟
( يمسك كباية ماية )
منصور : ع اوضتك ???? ومشفش خلقتك الحلوة دي
يتبع..
لقراءة الحلقة الحادية عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية حمزة للكاتبة ميمي عوالي