روايات

رواية كبرياء رجل عاجز الفصل السابع 7 بقلم آية عرفات

رواية كبرياء رجل عاجز الفصل السابع 7 بقلم آية عرفات

رواية كبرياء رجل عاجز البارت السابع

رواية كبرياء رجل عاجز الجزء السابع

رواية كبرياء رجل عاجز الحلقة السابعة

وفجأه الباب خبط ندي زقت علي ووقع علي الارض وجريت علي الباب وفتحته
ندي/ شريف الحقني
شريف/ في اي مين عمل فيكى كده
علي طلع من الاوضة واول ما شريف شافو فضل يضرب فيه لحد ما هرب
شريف/ مينفعش تنزلي كده لي امك واخوتك ادخلي البسي حاجه من لبس اميره
ندي /لا
شريف/ متخافيش ادخلي البسي انا مش هسيبك
ندي دخلت ولبست بليزر من لبس أميره
شريف/ متخافيش اهدي
ندي/ ممكن متقولش لحد
شريف/ ودي حاجه تتقال
ندي/ واله حتي لي تامر
شريف/ حاضر
ندي/ وشكرا انك انقذتني معرفش من غيرك كانت عملت اي
شريف/ لا انتي زي اختي وكمان اخت صاحب عمري احمد
ندي شكرا
ندي نزلت من السلم وكان اميره ومازن شايلين تامر وقبلوها
تامر /مالك في اي وبتعيطي ليه
شريف/ اول ما سمع صوتهم علي السلم اتسحب وطلع علي السطوح
ندي بقلق/مفيش حاجه
تامر/ طب اطلعي عايزك
ندي خافت يطلعو ويشوفو شريف ويشكو في حاجه
تامر /سكتي ليه يله اطلعي
ندي /حاضر خليها مره تانيه علشان انا بجد تعبانه
تامر/ بقولك اطلعي من امته وانتي بتكسري كلامي
ندي طلعت وكان باب الشقه مفتوح
تامر/ مين الي فتح باب الشقه كده
ندي/ معرفش انا جيت لقيتو كده
اميره/ اخر حد كان موجود علي اكيد سابو مفتوح وخرج هو اصلا انسان مهمل
تامر/ طب اقفلي الباب ودخليني اوضتي
اميره /ماشي
اميره دخلت تامر اوضته وندي فضلت تدور علي شريف في الشقه
ندي الحمد لله مشي
اميره مين الي مشي والبليزر ده بتاعي
ندي/ الحقيني يا اميره
اميره/ في اي
ندي /علي اتحرش بيا وكان عايز يغتصبني
اميره بصوت عالي
اميره/ ينهار اسود ازي حصل ده
ندي/ وطي صوتك تامر هيسمع
اميره/ في اي احكيلي
ندي/ انا جيت علشان اخد تامر هو فتحالي الباب وقالي تامر جوه دخلت علشان اشوفه قفل الباب وعمل الي عملو
اميره /حصل حاجه
ندي/ الحمد لله ربنا بعتالي شريف في الوقت المناسب
اميره/ شريف صاحب أحمد وتامر
ندي/ اه هو الي نقذني منه انا مينفعش اجي هنا تاني
اميره/ انا لزم اقول لتامر
ندي/ لا والنبي تامر لو عرف اني اخوه بيحبني هيتجنبني ويبعد عني
اميره/ طب هتعملي اي
ندي/ مش عرفه
تامر بينادي علي ندي
تامر/ ندي
ندي /جايه اهو
اميره/ خلاص روحي انتي وانا هتصرف
ندي/ ماشي
ندي/ اي يا تامر نعم
تامر /ندي عايز اطلب منك طلب
ندي /قول طبعا
تامر/ عايزك تبعدي عني
ندي/ نعم بتقول اي
تامر/ مش عايزك جمبي
ندي/ ليه بتقول كده
تامر/ هو كده مش عايزك وخلاص لو سمحتي متجيش هنا تاني
ندي /خلاص انا هسيبك بس لما تقوم بسلامه
تامر /انا مش هقوم هفضل كده علطول عاجز ابعدي عني بقا
ندي انت مش عاجز
تامر خلاص الموضوع انتهي يله امشي
ندي بحسره طلعت تجري وهي بتعيط فتحت باب الشقه وكان شريف واقف علي الباب
شريف /مالك في اي
ندي /مفيش
شريف/ امال فين تامر
تامر /صحبك جوه
ندي نزلت وشريف دخل لي اوضه تامر وكان بيعيط
شريف/ اي اليوم الاسود ده هو النهارده يوم العياط الرسمي
تامر /حمدله بسلامه
شريف/ ندي ماله الأول
تامر/ قولتله تبعد عني
شريف/ وانتو تعرفو بعض منين اصلا انت كل الي تعرفو عنه انه اخت أحمد
تامر/ من ساعات ما عملت الحادثه وهي الي وقفت جمبي بعد ما خطيبتي سبيتني وبالصدفه عرفت انه بتحبني
شريف /طب ودي حاجه حلوه
تامر /هتحبني ازاي انا انسان عاجز مش هقدر أحقق ليه السعادة الي نفسه فيه مش هقدر افرحه هكون حمل تقيل عليه مش عايز اظلمه معايا
شريف/ انت بتحبه
تامر/ تصدق مبقيتش قادر انام واله اصحي غير وهي قدامي
شريف /انا سالت سوال بتحبه
تامر/ اكدب عليك لو قولتلك لا انا فعلا من جويا حبيته اوي لأنه الوحيده الي شالتني ووقفت جمبي ست فعلا بميت راجل دي الواحد ينام جمبه وهو مطمن
شريف /مش عارف اقولك اي
تامر/ عايزك تحجزلي تذكرتين في الغردقه انا وانت عايز ابعد فتره عن المكان ده علشان تقدر تنساني
شريف /وهنفضل لحد أمته بعيد
تامر /لحد ما اشوفه مع ابن الحلال الي يفرح قلبه ويقدر يسعده
اول ما أبو مريم وصل البيت
مريم/ حمدله علي السلامه يا بابا
الاب/ الله يسلمك يا بنتي اخبارك انتي اي
مريم /بخير
الاب/ هطلع ارتاح شويه من السفر
مريم/ لا يا بابا انا عايزك في موضوع مهم
الاب/ خير يا بنتي
مريم/ المحامي جاي دلوقتي هنا
الاب/ محامي مين وهنا فين
مريم/ محامي العيله وهنا في الفله
الاب/ وجاي يعمل اي
مريم /حضرتك لزم تكتبالي كل حاجه باسمي النهارده
الاب/ انتي اتجننتي
مريم/ انا كانت مجنونه يعني لو مت او حصلك اي حاجه انا هترمي في الشارع
الاب/ ومين قالك كده لما ابقي اموت يستي هكتبلك الي انتي عايزه
مريم /بابي كده تامر هيورث منك وكمان القريب وانا هطلع من كل ده بي وله حاجه
الاب /عايزني اسلم شقي السنين ده كله ليكي
مريم/ هو انا صغيره يا بابا
الاب /وانا مش هكتبلك حاجه انا مينفعش اخالف شرع ربنا
مريم/ وانا مش هقعد في البيت غير لما تكون كتبتلي كل حاجه
مريم لمت هدومه وراحت علي شقه اسامه
اسامه/ اي ده مريم
مريم /مش هتقولي ادخلي
اسامه/ لا ادخلي طبعا بس اي شنطه الهدوم دي
مريم/ انا هقعد معاك يومين كده
اسامه/ في اي بس
مريم/ بابا مش راضي يكتبلي الحاجات الي عنده باسمي
اسامه /وانتي عملتي اي
مريم /سيبتلو البيت انا عارفة بابا مش هيكمل يومين ويكلمني وهلاقيه كتبالي كل حاجه
اسامه /طب تعالي افرجك علي اوضتك
مريم/ ماشي
اسامه/ اي رايك في الاوضة
مريم قربت منه اوي
مريم/ مش احلي منك
اسامه اعصابه سابت
اسامه زقها في الحيطه وفضل يبوس فيه وبعدين زقها علي السرير وبداء يقلعه هدومها حاجه حاجه وهيا كمان تقلعلو هدومه لحد ما حصل الي حصل
__________________________
شريف/ خد تامر وسافرو الغردقه
شريف/ اي رايك في الجو هنا
تامر ______
شريف /لا انا مش جاي معاك علشان تفضل قاعد كده
تامر/ اعمل اي يعني
شريف/ اضحك يعم فكها شويه
تامر/ حاضر فكتها
شريف/ انت بتتريق طب انا خارج تخرج معايا
تامر/ لا ماليش نفس
شريف/ خلاص لما تعوز حاجه رن عليا
شريف /اشطا سلام
________________________
اسامه ومريم بعد ما خلصو
مريم/ يلهوي اي الدم الأحمر ده
اسامه/ اتنين كانو علي السرير مع بعض لأول مره عايزهم يطلعو منهم اي عصير لمون
مريم /انت ازاي عملت كده
اسامه/ متنسيش انتي الي قلعتيني هدومي
مريم/ يعني اي
اسامه/ يعني كده كده كام شهر وهنتجوز وانا هبقا جوزك ملوش لزوم الجو ده بقا انا بحبك وهتجوزك مهما حصل
مريم/ اوعدني
اسامه/ اوعدك بس قومي بقا استحمي والبسي حاجه حلو وتعاليلي علشان عايزك في كلمه سر اوي
مريم /ههههههههه عيوني
مريم دخلت تستحمي وطلعت لي اسامه
_____________________
وبعد اسبوع
الاب/ بيرن علي مريم
مريم/ ايوه يا بابا
الاب/ انتي فين
مريم/ ببات عند صحبيتي
الاب/ طب تعالي استلمي عقد البيع نقلت كل حاجه باسمك يارب بس تحافظي عليه
مريم/ بجد يا بابا ربنا يخليك ليا يارب
الاب/ سلام
مريم/ سلام
مريم قفلت مع ابوها
مريم/ الحق يا اسامه بابا كتبالي كل حاجة باسمي
اسامه/ مبروك يا حبيبتي الف مبروك
مريم/ انا هروح استلم العقد
اسامه/ تمام وعلي اتصال بليل
مريم/ مش هتدخل الاوضة عايزك قبل ما امشي
اسامه/ ومالو ندخل الاوضة انتي شكلك شقيه اوي
—————————————
تامر كان قاعد علي البحر وشريف من وره
شريف/ اي الحلوه دي
تامر/ كانت فين ياض كل ده
شريف/ هطفش يعني اديني بعك هنا وهنا وانت عايزني ليه يسطى ما انت ماسكلي صوره حبيبه القلب
تامر/ لم نفسك هي محترمه مش بتاعت الكلام ده حسيت بس انه وحشتني
شريف/ انت هتقولي علي ندي ياريت كل الناس يطلعو زيها
تامر/ طب اتلم واسكت
شريف/ بس انت يسطى اتغيرت بقيت بتخرج من الاوضة وتيجي علي البحر وانت قاعد علي الكرسي لوحدك
تامر/ والنبي اتنيل خليت حد من الي شغلين في الفندق يجبني هنا لاني كانت مخنوق جوه
شريف/ اشطا يسطى هروح اطلب اكل بقا
تامر/ غور
شريف راح يطلب اكل وتامر فضل علي البحر مستنيه
___________________________
ندي طول الاسبوع مبتكلش واله بتخرج وفجأه جاله تليفون
ندي/ الو
الدكتور/ الو
ندي/ مين حضرتك
الدكتور/ مش حضرتك الاستاذه ندي
ندي/ ايوه مين حضرتك
الدكتور/ انا الدكتور حسن المتابع لحاله الاستاذ تامر
ندي/ ايوه افتكرت حضرتك
الدكتور/ حضرتك الاستاذ تامر من زمان اداني رقمه ورقم حضرتك علشان لو في حاجه في المتابعه حصلت ودلوقتي انا برن عليه تليفونه مقفول من امبارح وكانت عايزه بخصوص حاجه مهمه اوي
مريم/ خير يا دكتور اتفضل
الدكتور/ انا عرضت حاله الاستاذ تامر لدكتور من ألمانيا كبير اوي وقال انه هيعمله عمليه واحتمال كبير يقوم بسلامه
مريم/ بجد يا دكتور
الدكتور /بجد طبعا بس لزم ييجي بسرعه لاني الدكتور الالماني راجع بعد بكره بليل ألمانيا ولزم نعمل العمليه قبل ما يسافر
____________________

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية كبرياء رجل عاجز)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *