روايات

رواية عشق الأمير الفصل الثاني 2 بقلم أميرة باشا

رواية عشق الأمير الفصل الثاني 2 بقلم أميرة باشا

رواية عشق الأمير البارت الثاني

رواية عشق الأمير الجزء الثاني

رواية عشق الأمير
رواية عشق الأمير

رواية عشق الأمير الحلقة الثانية

الشخص:كما ما طلبت يا فندم.
أمير أشار بأيده أن يخرج خرج.
البنت واقفة بتترعش وخايفة جداً.
قرب أمير من مكانه ولمس وجهها بحنية،وهي خايفة.
قلع تشارت بتاعه وجا يقرب منها.
البنت بالبكاء:اا ارجوك بعد عني،انا ولله معملتش حاجا.
أمير بستغراب: شوو ،انت مين يا بنت.
البنت شهقات: انا انا عشق ،وبااباا جابني لهون واخد فلوس كثير وتركني لوحدي وانا معرفش فين انا.
أمير بصدمة وصوت عالي:ازاي متعرفيش فين انتي ،ولا عملهالي محترمة.
عشق ببكاء أكثر:انا ولله مبعرفش ،وانا حابا ارجع للبيت ،بوس ايدك وديني للبيت ،اصل هون في أصوات غريبة وانا خايفا كثير.
أمير بغضب جا يقرب بس هي فاضلا تبكي وتعيط، أمير مستحملش وقام بغضب لبس التيشرات وخرج .
الشخص :في أي يا فندم.
أمير ضربه بوكس:يا حيوان انا قتلك جيبلي بنت ،مش طفلا لسا متعرفش حاجا.
الشخص بخوف:أصلها اليوم جابها ابوها ودفعنالو فلوس كثير عليها، ولما اتصلت وقلت حابب بنت محدش لمسها ،قلت خليهالك ليك.
أمير خرج من المكان بغضب وتوجه للبار،وقعد يشرب كثير ويفكر فيها.
أمير لنفسه :مالي فيها صغيرة أو كبيرة،انا عايز استمتع وبس.
قلبه:لا هي لسا صغيرة ومينفعش كدا.

 

 

 

 

عقله :لا هي لو كانت متعرفش شيئ،اي جابها للمكان دا.
أمير :اخرجي من بالي،فجأة اجت بنت وبدأت تقرب منه.
البنت بدلع :شو رأيك نطلع لفوق نتسلا.
مسكها من يدها بغضب وطلع بيها للغرفة ،وهجم عليها بقوة.
في الصباح قام واخد شاور ،ونظر لها بقرف.
البنت بدلع:يا بيبي، مستنياتك باليل.
أمير بلا مبالاة خرج وركب سيارته
فجأة حس في وجع في قلبه وبدون ما يشعر ،اتصل بشخص.
الشخص:ازايك يا باشا .
أمير :حابب نفس البنت تباع امبارح.
الشخص باستغراب:بس يا فندم ،البنت .
أمير بغضب:اي انطق يا حيوان.
الشخص:اليوم اجا شخص ودفع عليها ضعف المبلغ يالي اشترتها بيه، واخدها وراح.
أمير بعصبية :يا حيوااان ،كيف بتبيعها وهي لسا صغيرة.
الشخص: ابوها مسألش عليها ، مين انا كي اسئل عليها.
أمير بغضب: عنوان الشخص يالي بعتهالو .
الشخص :بس ..

 

 

 

 

أمير بمقاطعة وصوت عالي:يقطع عمرك قتلك عنوااااان البيت.
الشخص بخوف: ** ……… .
توجه أمير لعنوان البيت .
~~~~~~
في بيت الشخص.
الشخص وهو يقرب منها:الله على القمر دا .
عشق بخوف وبعدته:يا حيوان ابعد عني.
الشخص بغضب:اي رايك ، نشوف الحيوان يعمل ايي، وزقها على السرير و بدأ يقرب وهي تعيط وتحاول تبعدو بس كان أقوى منها وجا يقرب …
فجأة اتكسر الباب وانصدم الشخص.
الشخص :انت مين.
أمير بغضب توجه له و قعد يلكمو بلبوكس.
أمير: انا يالي يقرب من شيئ حطيت عيني عليه، ف يقرأ الفاتحة على نفسو.
الشخص اغمى عليه من كثرة الضرب ،وقف أمير ، وشاف عشق بتترعش وخايفة، قرب من مكانها وبدون مايشعر أخدها في حظنو.
أمير لأول مرة بحن قلبو اتجاه حد:انت كويسة.
عشق ببكاء:لا مش كويسة ،انا عايزا روح بابا.
أمير بغضب : بطلي عياط ، ما ابوكي باعك مثل الكلبة ولسا بتقولي بابا ،ومسكها من يدها وركبها السيارة.
عشق ببكاء عالي و بخوف:ريحين فين.
أمير لم يتحكم في غضبه ومسك وجهها بأيدو وقال بصوت عالي:لجهنم لحمرااا ، بطلي عياط ولا اقسم بالله مراح تسلكي مني.
عشق ببكاء مكتوم و شهقات وهزت رأسها بي اه. تركها وكمل سواقة.
وصل لمكان ونزل ونزلها .
أمير:اكتب يا شيخنا.
عشق بصدمة :لا مش موافقة.
أمير مسك ايدها بقوة:صوتك مسمعوش.
الشيخ :غلط يابني أصل..
أمير بغضب: مااا تتفلسفش عليا ،قتلك اكتب كتابنا .
عشق ببكاء ، وبعد وقت.
الشيخ (بارك لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في الخير ).
خرجو و ركبوا السيارة وكان طول الطريق وهي بتبكي ،وأمير ماسك حالو من الغضب.
★★★★★

 

 

 

 

تعريف الشخصيات:
أمير 26 سنة من اشهر لاعيبي كرة السلة ،ويعتبر رقم 1في مجال البزناز مال متوفق جداً ، طويل للغاية و منحكيلكومش قداش حلو قمر منور ، و متعصب جداً ،
عشق 17سنة، كل شيئ فيها مقدود وجميل بمعنى الكلمة
عسل ،بتدرس 2ثانوي ، ماهرة جداً في لعب كرة السلة ومشهورة في الثانوية بلعبها الجميل، و متعلمة فنون القتال بس مدفعش عن نفسها
******★*********★******
وصل للفيلا ونزلو ودخلو.
أمير: يا الله ياكريم ياسميع،
ليش عم بتبكي.
عشق:ليش تجوزتني.
أمير لنفسه : يا بنتي حتى انا معرفش ،وتفكر شيئ من الماضي ورجع لغضبه .
أمير بغضب:ياله اطلعي تجهزي ،بقا اليوم دخلتنا .
عشق بصدمة :لا بترجاك ،حابا روح للبيت.
أمير اخد نفس طويل:بيت أيي يا زبالة ،ومسكها من شعرها وطلعها للغرفة .
أمير :ياله اقلعي و اعرضي نفسك عليا.
عشق بصدمة:…

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشق الأمير)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *