رواية عشقت طفلتي الفصل السادس 16 بقلم شروق عمرو
رواية عشقت طفلتي الفصل السادس 16 بقلم شروق عمرو
رواية عشقت طفلتي البارت السادس
رواية عشقت طفلتي الجزء السادس
رواية عشقت طفلتي الحلقة السادسة
اليوم المنشود ❤
استيقظت حور بنشاط وفرحه لا توصف
خرجت من الحمام وهي تنشف شعرها وهي كادت ان تطير من الفرحة واخذت تدور بأحلام ورديه حولين نفسها وفاقت من شرودها علي صوت الباب نظرت اللي الباب ببتسامها وقالت: ادخل
دخلت الخادمه بيدها صندوق كبير وقالت بفرحه: الف مليون مبروك يا هانم
حور بفرحه: الله يبارك فيكي ❤ بس اي الصندوق ده
الخادمه: يوسف بيه باعتو لحضرتك
حور بلهفه وسعاده: بجد طب هاتي وروحي شوفي شغلك انتي ولكن لحظت وقوفها وهي تنظر بفرحه
حور بحب:استني شوفي معايا في اي
الخادمه بفرحه:شكرا يا هانم ❤
فتحت الصندوق وانبهرت من المنظر كان مليان بورق الورود الابيض والبنفسجي الغامق
الخادمه: الله اكبر
حور بخجل وهي تخرج فستان الزفاف وتنظر اليه بأعجاب وفرحه كان رائع بمعنه الكلمه من فرحتها حضنت الفستان وفضلت تدور حول نفسها مره اخري بسعاده لا توصف وصوت ضحكاتها يعلو وقالت شوفتي شكلو حلو ازاي
الخادمه: بسم الله ماشاء الله يوسف بيه طلع زوقه عالي اوي ربنا يخليكو لبعض ولا يحرمكو من بعض ابدااا
حور وهي علي وشك البكاءمن الفرحه: ياااارب ❤
الخادمه: نسيت اقول لحضرتك يوسف بيه قال في ست هتيجي كمان ساعه كده عشان تزوق حضرتك هنا انتي ولميس هانم
حور بعدم فهم كلامها:ست وهتيجي تزوقني هنا اها قصدك ميكب ارتست يعني
الخادمه:اها يا هانم بعد اذنك
وخرجت الخادمه وتركت حور وهي ف غاية الفرحه والسعاده وهي تهتف ((بحبك اوووي يا يوسف))
……………………………………………….
اما عند بطالتنا الرقيقه لميس…..
صحيت علي مكالمه رومانسيه جعلتها تغرق ف احلام ورديه 🌺🌺
بعد ساعه من الحب والغرام سمعت لميس صوت الزغاريط
لميس بخجل:يوه خلاص بقا يا فهد لازم اقفل عشان استعد واجهز نفسي
فهد بتنهيده وحب وغرام:قلب وعقل فهد بحبك يا لميس ❤
لميس بكسوف وخجل:وانا كمان بحبك ولكن انصدمت من دخول ليان وشدت منها الفون وكلمت فهد بتقولو خلاص بقا يا عم رميوو متقفل ورانا شغل يوووه
انصدم فهد وقال:ايوه ليان اقفل بقا يا قلب اختك عشان ورانا شغل وقفلت ف وشه 😂
وبصت لي لميس بغيظ
لميس برقه:مالك فيكي اي؟
ليان:مش لايق عليكي الخجل يا سوسه
لميس:يوووه ونا مالي ده اخوكي
ليان بضحك:اخويا برضو يا سوسه 😂
قاطعهم دخول حور وهي بتقول اي رايكو ف فستاني يا بنات
البنات:ايوه بقا ده يوسف مدلعك علي الاخر 😂
وف لحظه نطو التلاته علي السرير وفضلو يتنطتو ويضحكو ويحضنو بعض بفرح
دخلت هبه وحنين بفرح لا يساع:يلا يا بنات جهزو نفسكو معدش فيه وقت
البنات:حااااضر
ومرر الوقت بين الحب والضحك والغرام ولكن هل سيدوم الفرح؟
…………………………………………….
كانو العمال والخدم يعملون علي تزين الطابق الاول من الفيلا والجنينه ف ده كان طلب حور ولميس انو الفرح يتعمل ف الفيلا.
مش عايز غلط فهمين عايز كل حاجه تتم علي اكمل وجه…كان ده صوت يوسف وهو بيشرف علي العمال
عادل:يبني روح جهز نفسك وانا وعمك محمد هنجهز كل حاجه انت عريس النهارده وبعدين مفضلش حاجه تعملها وبعدين بص حاولينو بنبهار
ما شاءلله حولت الجنينه ل جنه روح ارتاح شويه مينفعش كده انت من الصبح واقف علي رجليك
تنهد يوسف بحب:مش مهم تعبي المهم يعجب حوريتي
محمد بحب:متخافش هيعجبها
يوسف:ياريت يعمي ❤
محمد: مبروك يبني خد بالك منها انا بديك قطعه من روحي
اوعا توجعها او تكسرها ف يوم
يوسف بحب وفرحه لا توصف ف اليوم حور طفلته هتبقا ملكه للابد: الله يبارك فيك يعمي متخفش دي ف عنيا وف قلبي مستحيل اكسرها لو كسرتها ابقا بكسر نفسي ولو دمعه نزلت من عينها انا عمري فداها
محمد وهو يربط علي ظهره: ده ابن اخويا اللي اعرفه ❤
انا دخلت فين بس كان هذا صوت فهد المذهول من جمال المكان لا بجد اي ده الديكور تحفه اوووي
يوسف:اممم فرح اغلي اتنين علي قلبي لازم يكون المكان كده
فهد:تسلم الايادي فعلا المكان تحفه
والد فهد: الف مبروك يا يوسف النهارده اغلي يوم علي قلبي انت وابني هشوفكو عرسان
يوسف: الله يبارك فيك يعمي عبال فرحتك بليان يارب
حسين((والد فهد)):يارب يبني ❤
……………………………………………..
اما ف غرفة البنات كانت الميكب ارتست توضع اللمسات الاخيره ل حور بعد ان انتهت من لميس
وقفت لميس وحور امام المرايه مذهولين من شكلهم
نظرت هبه ل ابنتها بدموع الفرح فهي كبرت واصبحت عروس
حور: بلاش دموع عشان خاطري يا مامي
هبه وهي تمسح دموعها:خلاص يحببتي مفيش دموع مفيش غير فرح واي مش اي فرح ده فرح بنتي الغاليه وحضنتها بحنان يكفي العالم ❤
دخلت حنين وهي تهنئ البنات وتقول: الف مبروك يا بنات وقعت عيونها علي ابنتها الصغيره قربت منها وحضنتها وقاالت:الف مبروك يروحي ربنا يتمملك علي خير
ما شاءلله..ماشاءالله.. اي الجمال ده كلو يا بنات ربنا يحميكو يارب
كان هذا صوت كامليا
الجميع:امين يارب ❤.
قربت كامليا من لميس وقالت بمشكسه: ليه حق فهد ابني يتجنن عليكي واي هيتجنن ويعمل الخطوبه 😂
لميس بكسوف: ربنا يخليكي يا طنط
كامليا بحب وهي تحضنها: طنط اي انا من هنا ورايح ماما فهمه ونتي بنتي زيك زي ليان فهمه يحببتي
لميس بحب: حاضر يا ماما ❤
هبه بحب: يلا يا حور عشان اساعدك ف الفستان ونتي يا لميس يلا يحببتي عشان مفيش وقت
اما ليان كانت تنظر من الشباك بنبهار من ترتيبات الفرح وجمال الجنينه ❤ وفضلت تتخيل حياتها مع مراد ويوم زفافها مع مراد وقاالت بشرود:بحبك اووي يا مراد
وفجاه رن هاتف ليان وكان مراد المتصل
ليان بحب:مراد
مراد:قلب مراد ربنا يخليكي ليا قريب اوي هتكوني انتي العروسه والتجهيزات دي لينا
ليان بحب:ان شاءلله يحبيبي
مراد:وحشتيني.
ليتم بكسوف:ونت كمان هقفل بقا عشان اشوف البنات واشوفك ف الفرح
مراد :ماشي يحببتي باي
ليان:باي ❤.. ………….. .
اما مراد اول مقفل معا ليان لقه فونه بيرن وكان المتصل فهد…
فهد:اي يا عم انت فين
مراد:جاي يصحبي اهو هغير هدومي وجاي
فهد:اخلص يعم بقا
مراد:حاضر اماال يوسف فين
فهد بحسد:يوسف ومين قد يوسف.ده دخلته الليله مش خطوبه زي 😂
مراد بضحك:بطل قر عليه هايولع من عينك 😂
فهد بغيظ:متخفش عليه مبياثرش فيه حاجه يخويا 😂
مراد بضحك:ياه لو سمعك هينفخك
فهد:😂 طب سلام بقا عشان مفيش وقت وخلص وتعااله
مراد:حاضر سلام
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ❤…………..
كان التوتر وصل حدة عند البنات ❤
كلما زادت الزغاريط زاد التوتر لد الفتيات
دخل محمد وعادل ❤
عادل: بسم الله ماشاء اي الجمال ده كلو ❤والله خساره فيهم
محمد:منا قولت كده من بدري
ابتسمت لميس وحور بخجل ❤
قرب محمد وقبل جبين حور ولميس وعادل عمل زيو ❤
قرب محمد من حور واحضتنها بحب وقال ربنا يباركلي فيكي يا بنتي وميحرمنيش منك
حور بحب:ربنا يخليك ليا يا بابي بحبك اوووي
محمد:ربنا يخليكي ليا يقلبي
هبه بحب:يلا بقا الواد خلل تحت
خرجت لميس وحور بزغاريط تهزر جدران الفيلا ❤
اما عند يوسف وفهد ❤
كان فهد متحمس جدااا وهو ينظر اسفل السلم عند الجنينه…..ظهور لميس عشقه….وحياته ❤
اختفت ابتسامته تدريجيا وهو يراها تظهر تدريجيا مع والدها كل خطوه تخطوها كانت تفقده عقله ❤
كان فستانها ذهبي اللون رقيق جدااا عاري الاكتاف
ضيق من عند الخصر المنحوت ثم ينزل بتساع…. شعرها مرفوع ولكن هناك خصل متمرده تنزل بتمرد علي وجنتاها مما زادها جمالا
اما مكياجها كان رقيق جدااا بلون الذهبي الترابي
اقترب منها ببطء وهو يستلمها من والدها ويقبل يديها خدها ووقف ف جنب منتظرين نزول ملك ❤
،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،، ❤
كان يقف منتظر نزول حوريته ❤قلبه كان بيدق بسرعه جداا
ظهرت امامه بهيئتها الملاك….حور اسم علي مسمي ❤كان ينظر لها بعشق وحب لا يوصف كان الجميع منبهرين من نظرات يوسف ليها اتوقع الجميع انو يوسف يحضنها اوي يقبل ايدها ولكن يوسف خالف كل التوقعات قرب يوسف من حور وحاوط خصرها بأيده وايده التانيه قرب بيها حور منه وخطف شفتيها ف قبله امام الجميع زاد من احتضانها مما جعل العالم يدور بها وهي ف غاية كسوفها اما المعازيم صقفو بصوت عالي وشتعلت الالعاب الناريه ❤
اما فهد:اي رايك يا لميس نعمل زيهم
لميس بكسوف وخجل:عيب يسافل
فهد:😂 هانت خلاص كلها اسبوع واقول ل ابوكي جوزني 😂
اما عند يوسف ابتعد عن حور ووضع جبهته غلس جبهتها وفلاش الكاميرات متراقبه تصور لكل حركه لهم ابتسم يوسف بحب وقاال:شكلنا دخلنا التاريخ ثم شالها بخفه بين يديه مما جعل حور ف غاية الكسوف ودفنت وشها ف كتفه وقاالت:يا قليل الادب نزلني
يوسف بحب:حاضر ينور عيني
ونزلها ومسك ايدها ومشي ف الممر الخاص بلعرسان
حور بنبهار:واو تحفه اووووي
وصلو اللي نهاية الممر
يوسف بصي فوق يروحي
بصت حور بنبهار فكان اسمها واسم ليلي مصنوع من تار نظرت له بدهشه وفرحه لا تقل عن دهشه ليله
فكانت تمشى ايضا من ممر شبيه للممر ده
غمز يوسف ل فهد واحضتن كل منهما عروسته وفضلو يلفو بيهم
وبعد فتره قرب فريد من حور وقاال: الف مبروك يا بنتي وكان عايز يحضنها ولكن ايد يوسف كانت اسرع منه وبعادها عنه وقاال: بتحلم لو سبتك تقرب منها
فريد: عيب يبني كده ده زي بنتي
يوسف: معلش معنديش حريم تسلم علي حد غريب
،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،، ❤
وبعد وقت طويل من السعاده والحب حان وقت تلبيس الدبل
وضع فهد الخاتم بيد لميس وهو يجلس علي ركبته ويقبل يديها بحب
كانت لميس فرحانه جدااااا ووضعت هي الاخر الدبله ف يد فهد بحب
احضتنها فهد وقبل جبينها بحب
جه يوسف وحضن لميس وحضن فهد وقال: لم نفسك 😂 عيب كده
فهد: خليها عليك بقا اعمل اي مش مصدق نفسي.
يوسف بحب: ربنا يكملكو علي خير يصحبي ❤
فهد بحب: يارب ❤
❤ ،،،،،،……..،،،،،،،،…… ❤
اما عند البنات… ❤
ليان بمشاكسه: ايوه بقا يحور ده شكل الليله عندك هتبقا عنب
حور وهي علي وشك البكاء: بلاش قلت الادب بقا يا ليووو
ليان برفعت حاجب: قلت ادب دنا شوفت كل حاجه بعنيا محدش قلي 😂 والحضور كلهم شهدين 😂
لميس بضحك: خلاص بقا ياليو البت هتعيط 😂
ليان بضحك علي منظر حور: ماااشي يلا بقا تعالو
حور ولميس بصوت واحد: علي فين؟
ليان وهي تنظر لهم بمشاكسه: نولع الليله 🔥😂
ثم ذهبت اللي الديجي… وما هي الا ثواني واشعلت الحفل باكمله وصحبت الجميع اللي الرقص
انصدم فهد ويوسف من الموقف
وكان يوسف هيولع من الغيره وهو يره حور ترقص امام الجميع.
اما فهد: كلو منك يا ليان مفيش مصيبه غير ونتي وراها
كانت سعادة البنات لا توصف…… فجئ هدوء عم المكان واشتغل اغاني رومانسيه بدل المهرجانات
وسمعو الديجي يقول: رقصه خاصه بلعروسين ❤
طلع فهد ويوسف اللي الاستيتج
فهد ل ليان: ان موريتك فجاه قلبتيها شارع الهرم
ضحكت ليان ونزلت من غير مترد عليه
ونظرت اللي الاستيتج بفرحه وهي تره اصدقاء عمرها ومشيت بعيد بتفكر ف مراد
وفجاه صرخت لقت مراد بيشدها لمكان بعيد عن الانظار
مراد: ششششش انا مراد اهدي
قلبها بدق يدق بسرعه جداااا
حاوط خصرها بحب
مراد بحب:وحشتيني
ليان بكسوف ونت كمان اوووي
لكن قاطع كلامهم صوت اطلاق نار
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ❤
اما عند العروسين ❤
كانت حور ويوسف يرقصون بسعامه بالغه لا توصف
………..❤❤
اما عند فهد ولميس كان طاير من الفرحه لا يصدق ان حبببته بين ايده حضانها واستنشق عطرها وفاق علي صوت رصاصه خرجت قلبه من مكانه رصاصه تعرف طريقها جيدااا
تسمر مكانه عندنا شعر بثقل لميس علي صدره لا لا عقله رفض التصديق حضانها بقوه عشان متقعش منو شعر بنزول دم شديد وايده كلها غرقت دم وقع ف الارض وهي داخل احضانه اغمضت عيناها وفقدت الوعي لا يصدق ما حصل
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ…..
يتبع…
- لقراءة الفصل التالي: اضغط هنا
- لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية عشقت طفلتي)