رواية أنا الإعصار الفصل العشرون 20 بقلم اسراء هاشم
رواية أنا الإعصار الفصل العشرون 20 بقلم اسراء هاشم
رواية أنا الإعصار البارت العشرون
رواية أنا الإعصار الجزء العشرون
رواية أنا الإعصار الحلقة العشرون
نغم بغضب عماااار فوق…. لو فضلت ماسكها كده هتضيع مننا…. لارين لازم تروح المستشفي….
عمار فاق من صدمته ايوة عندك حق لازم تروح المستشفي…. وكان عمار لسه هيشيل لارين ولكن وقفته نغم وهي تقول….
نغم عمار لازم نغيرلها هدومها الاول مش هينفع تخرج كده…
الياس عمار نغم عندها حق…. تعاله معايا وسيب البنات تلبسها ويلا عشان نجيب العربيه…
عمار لاااا…. روح انت هات العربيه وانا هستني لارين برا يكونو هما لبسوها….
الياس بستسلام براحتك… وخرجو برا الاوضه وراح الياس ويزن عشان يجيبو العربيه عشان يخدوهم…. وكانت نغم واوركيد وسما بيغيرو لارين هدومها وبيمسحولها الدم اللي بينزل من فمها وانفها….. وبعدها خلصو وندهو علي عمار وهو دخل بسرعه رهيبه…..
عمار هاااااا خلصتو….
نغم ايوة خلصنا بسرعه يلا…. عشان نروح المستشفي…. وشال عمار لارين ونزل بسرعه وهو بيحضنها…. وجت نغم واوركيد وسما…. ينزلو سمعو صوت ماذن اللي كان بيسند عالحائط فجريت عليه نغم نغم وسندته عليها فقال ماذن….
ماذن في ايه وليه عمار شايل لارين….
نغم لارين اغمي عليها احنا رايحين بيها المستشفي…
ماذن طب انا هاجي معاكم….
سما بحده لا انت مش هتروح مكان…. انت لسه تعبان…. وانتي ينغم خليكي معاه ومش عاوزة اعتراض…. ومتقلقوش انا هطمنكم وسابتهم ونزلت بسرعه…..
نروح لشعاع والباقي وكانو خلصو لبس وقاعدين مع بعض في الصالون…. فقال اكرم….
اكرم… هااااا هتعملي ايه يا شعاع…
شعاع متقلقش كله باوانه…
ادهم طب احنا لازم نرجع القاهره كفايه كده اوي……
شعاع عندك حق كفايه كده….
سيرين شعاع…. بالنسبه لفريدة وشاديه….
شعاع بحقد فريدة وشاديه دول هدفعهم تمن كل حاجه عملوها غالي اوي…..
اكرم شعاع انا عملت زي مقولتلي وخليت يزن خرج العيله كلها يتعشو برا زي مطلبتي….(قصدو علي الكبار… عشان كدا محدش منهم عرف بالي حصل لي لارين…)
شعاع تمام اوي انا مش عاوزة حد يلاحظ غياب سيرين عن البيت……
سيرين طب وليه كده يا شعاع ما تقوليلهم الي حصل…
ادهم مينفعش يا سيرين لانه هيكون خطر علي حياتهم واحنا لسه منعرفش شاديه وفريده عاوزين يعملو ايه لسه وبيخططو لي اي…
قطع كلامهم وخطتهم…. صوت رنين هاتف شعاع… فامسكت الهاتف وردت علي المتصل….
شعاع الو… ايه يا يزن في ايه…
يزن شعاع…. لارين اغمي عليها واحنا دلوقتي رايحين المستشفي بيها…. قامت شعاع وقفت ووقف معاه الباقي وهما مش فاهمين في ايه…. دفقالت شعاع
شعاع بخوف يعني ايه الكلام ده…. ايه الي حصل…
يزن مش هينفع دلوقتي يا شعاع…. تعالي عالمستشفي بتاعتك…. وانا هفهمك هناك…. احنا في الطريق…
شعاع تمام ربع ساعه وهكون عندك…. وقفلت شعاع وخدت شنطتها فسالها ادهم…
ادهم شعاع في ايه مالك…
شعاع بخوف لارين يا ادهم… لارين
اكرم مالها لارين يا شعاع…
شعاع يزن بيقولي انها اغمي عليها وهما رايحين بيها المستشفي…….
سيرين طب يلا بسرعه نروح…..
اكرم لا يا سيرين انتي خليكي هنا….
سيرين لا يا اكرم…. انا هاجي معاكم…..
ادهم خلاص يا اكرم خلبها تيجي…. يلا بسرعه… وخرج الكل وراحو المستشفي…. وكان الجميع قلقان علي لارين…..
نروح الي المستشفي…. وصلت عربيه يزن وشال عمار لارين تاني…. ودخل بيها بسرعه…. وكان بينده بعلو صوته علي دكتور…… راحو ناحيه الاستقبال…. وقالت سما
سما لو سمحتي عاوزين دكتور بسرعه….
العامله بس فيه اوراق لازم تتملي الاول يا انسه….
اوركيد بغضب يا ستي هنملي الاوراق بعدين… بس لازم دكتور بسرعه….
العامله مينفعش يا انسه… ده روتين المستشفي….
اوركيد وقد تملكها الغضب انتي متخلفه انتي مش عارفه بتتكلمي مع مين…. انا اوركيد محمد…. يعني شريكه في المستشفي…. دي والمريضه تبقي اخت الاعصار….. دلوقتي انا عاوزة دكتور بسرعه……
العامله بخوف…. طط….
اوركيد بغضب…. انتي لسه هتتكلمي…. بسرعه هاتي الدكاترة الي هنا….
وجت الدكاترة….. فقال
الدكتور احنا اسفين يا اوركيد هانم علي الي حصل…..
اوركيد مش مهم دلوقتي المهم اختي دلوقتي….. وخد الدكتور لارين علي السرير المتحرك…. وعمار حط لارين علي السرير ودخلوها اوضه الكشف…. وجه الدكتور عشان يكشف علي لارين….. منعه عمار بايده وهو بيقول ….. عمار انت هتعمل ايه
الدكتور هكشف عليها حضرتك…
عمار بغيرة لااااااا انا عاوز… دكتورة الي تكشف عليها… ودلوقتي يلا….
الدكتور يعني ايه الكلام ده سيبني حصرتك اكشف علي المريضه….
عمار اقسم بالله لو لمستها لاكون دفنك مكانك…. دلوقتي روح وهاتلي دكتورة تكشف هيا عليها
الدكتور بغيظ حاضر… وخرج الدكتور وبلغ زميله ليه… وراحت هي تكشف علي لارين فقالت لعمار….
الدكتورة لو سمحت يا فندم حضرتك استني برا عشان ابدا اكشف عليها….
عمار لا مش هخرج دلوقتي تقدري تشوفي شغلك….
سما عمار…. مش وقته…. اخرج انت يا عمار وانا هفضل معاها…. وخرج عمار برا وهو قلقان علي حبيبته…. وحاسس بندم علي اللي عملو…… وهنا سمع صوت ادهم وهو بيقول…..
ادهم… عمار ايه الي حصل….. وهنا عمار حضن ادهم….. لانو بيعتبره اخوة وصديقه…. ادهم قلق علي عمار…. فقالت شعاع
شعاع بخوف وقلق يزن ايه الي حصل مع لارين….. يزن رد عليا….
يزن اهدي دلوقتي يا شعاع…. هحكيلك علي كل حاجه بس لما الدكتوره تخرج وتطمنا الاول…. ومتقلقيش سما معاها جوا….. وبعد مده من الوقت خرجت الدكتورة وسما معها…. فقربو من الدكتورة….. وقالت شعاع
شعاع دكتورة انا شعاع عاصم اخت المريضه… هي عامله ايه دلوقتي….
الدكتورة في الحقيقه يا شعاع هانم….. ان الانسه لارين حالها انهيار عصبي شديد…..
الياس طب ايه سبب نزول الدم من انفها وفمها…. بطريقه دي…. ده النزيف مكنش بيوقف…..
الدكتورة واضح ان انسه لارين…. كلت او شربت حاجه مسمومه…..
الجميع بصدمه…. اييييييه
الدكتورة ايوة يجماعه التحاليل اللي عملنها بتقول ان كان فيه نسبه تسمم فيها… وده سبب خروج الدم منها بطريقه دي…..
شعاع بقلق طب هي عامله ايه دلوقتي يا دكتوره…..
الدكتورة لا دلوقتي هي احسن كويس انكم لحقتوها…. لان لو كنتو جيتو متاخر كنا خسرنا المريضه…..
شعاع بطمانينه الحمد الله….
ادهم طب نقدر نشوفها امتا يا دكتورة….
الدكتورة متقلقوش كمان شوية هيتم نقلها في اوضه عاديه وتقدرو تشفوها…. عن اذنكم…. ومشيت الدكتورة….. واطمن الجميع علي لارين…. فقالت شعاع….
شعاع دلوقتي انا عاوزة اعرف ايه الي كان السبب في الي حصل لاختي وجاب ليها انهيار عصبي بطريقه دي……
عمار بحزن انا يا شعاع…. بس والله العظيم كان غصب عني….
ادهم بصدمه انت يعمار…. طب ليه عملت فيها كده…. انت مش بتحبها….
عمار والله بحبها…. بس والله العظيم كان غصب عني….
ادهم اومال ليه عملت كده طالما بتحبها اوي كده….
شعاع بهدوء ادهم اسكت…. احكي يا عمار ايه الي حصل….
وحكي عمار ليها عن اللي عمله مع لارين…. وكانت شعاع بتسمع ليه… وكانت بتشتد غضب…. وعنيها بقت حمرا…… من كتمان غضبها ولكن ما جذب انتباها هو اخر كلام عمار وهو بيقول….
عمار بندم والله العظيم غصب عني والله انا لما شوفت الصور وروحت ليها متملكتش نفسي…
شعاع بستغراب لحظه استنا…. لحظه صور ايه دي الي شوفتها….
عمار انا كنت قاعد في اوضتي… وجالي مسدج علي الموبيل…. وكان فيها صور لارين ومعاها واحد….. وكانو يعني في وضع مش كويس….. وجالي فيديو ليهم….
شعاع بغضب وصراخ وانت صدقت الكلام ده… صح…. رد عليا صدقته…..
عمار لا مصدقتش….
شعاع اومال عملت فيها كده ليييييه….
عمار بندم والله مصدقتش انا كنت رايح ليها واسال عادي لو تعرفه… بس اول ما شفتها وافتكرت الفيديو والصور مستحملتش…. والله مقدرتش امسك نفسي واتحكم في غيرتي…..
شعاع انا مس هسامحك علي الي عملته في اختي والحاله الي هي وصلتلها بسببك…. وصدقني انا مش هخليك تشوفها تاني اصلا…. او تلمحها حتي….
عمار بقا يعيط زي الطفل الصغير وبيعيط بانهيار…. اتفاجي الياس باخوة وانه اول مرة يشوف اخوة بالحاله دي… قعد عمار عالارض وبيعيط…. ويقول…..
عمار بجنون لااااااا لااااااا….. لارين مش هتسبني….. لارين ليا….. ومش لغيري….. شعاع انا بعشقها….. وراح عمار ناحيه الياس…. ومسك فيه…. وكمل الياس…. قولها انت…. انا بحبها قد ايه…… ادهم قولها اني بعشقها….. ونبي متبعدوهاش عني انا ممكن اموت فيها لو هي سبتني…… لاااااا لارين…… هنا حضن الياس اخوة عمار جامد….. وقال ليه….. الياس اهدا يا عمار….. لارين مش هتكون لحد غيرك….. خلاص اهدا….. لارين ليك انت وبس….
عمار بجد يا اليااااس…. يعني لارين هتكون حبيبتي وبس ومش هتبعد عني صح…..
الياس لا يا حبيبي مش هتسيبك…. حتي اسال شعاع… وهنا بص الياس لشعاع بترجي كانو بيقولها متكسريش قلب اخويا….. شعاع كانت من جواها مبسوطه لانها دلوقتي عرفت اد ايه اختها محظوظه بحب زي حب عمار ليها….. بصلها عمار وقرب منها وقال…..
عمار انتي مش هتبعدي لارين عني صح…. مش هتخليها تبعد عني…. لارين ليا انا وبس صح….
شعاع بهدوء اهدا يعمار لارين ليك ومش هتبعد عنك خلاص اهدا…. بس القرار في اديها هي لانها الوحيدة الي لازم تسامحك…..
عمار بامل وانا متاكد اني هقدر اخليها تسامحني…..
شعاع وانا مصدقاك…. دلوقتي هات موبيلك…. خرج عمار موبيله من جيبه واده لشعاع…
اكرم هتعملي ايه بالموبيل يا شعاع….
شعاع هشوف الصور والفيديو الي اتبعتو….
سما انتي في وعيك….. انتي عاوزة تشوفيهم بجد….
شعاع بهدوء ايوة هشوفهم…. لاني مستحيل هسكت او اني هسيب حق اختي ابدا…..
سما شعاع عاوزاكي تهدي حتي لحد ما نطمن علي لارين…. هزت شعاع راسها وفتحت شعاع التليفون وشافت الصور وشافت الفيديو ومكملتش مشاهدته…… وحدفت التليفون علي الارض بقوة ومن قوة الحدفه ….. اتكسر الموبيل ميت حته…. وكانت شعاع عنيها حمرا وتدل عالجحيم من الغضب والعصبيه…. واقسمت انها هتعذب اللي عمل كده….. هي عارفه انها صور مركبه والفيديو متركب…. لكن الي عمل كده عملو باحتراف…. واقسمت انها هتدوق الي عمل كدا واشترك فيه بعذاب اعصار القوي الذي لا ينسي……
شعاع بغضب… اوركيد فين اوركيد انا عاوزها قدامي حالا….
اكرم طب في ايه وايه دخل اوركيد في الموضوع….
شعاع بنفاذ صبر اكرم مش وقتك خالص الياس شوفلي اوركيد فين دلوقتي وتجبلي اوركيد حالا….. وخليها تجيب الاب توب بتاعها معاها…….
الياس اوركيد مش عارف فين واختفت فين كانت هنا من شوية…..
شعاع بغضب يعني اي مش عارف راحت فين شوفها فين حالا دور عليها برا…..
اكرم اهدي يشعاع واحنا هنشوفها فين وابتدا اكرم والياس ويزن وادهم وكلهم ابتدو يدور عليها داخل المستشفي وكل واحد راح فاتجاه وقالو لبعض الي يلاقيها يبلغ التاني…….
الياس بقا عامل زي المجنون بيدور عليها فكل حته ومش لاقيها وخايف ليكون حصلها حاجه…..
شعاع راحت اوضه الكاميرات ولمرت العامل بفتح تسجيل الكاميرات ورجعو التسجيل من وقت دخولهم المستشفي لحد ما
اختفت اوركيد….. وشافت شعاع اوركيد وهي ماشيه فطرقه المستشفي بتعيط….. وجاه حد من وراها وكمم فمها وقعت اوركيد مغمي عليها…… وظهر شخص تاني وشالو اوركيد وخرجو بيها من الباب الخلفي عشان محدش يلاحظ…….. شعاع عنيها ووشها احمر من غضبها وملامحها متبشرش بالخير…… ورزعت بايديها بغضب علي المكتب……. العامل واقف خاف من شكلها اللي اتحول…… لعصار لو مين وقف قدامو هينصفو…….. وهيدمر كل حاجه…..
شعاع بغضب ونبرة مرعبه وكدا بداتو جحيمكم بايديكم وحفرتو قبركو…… واللعبه ابتدات وهتشوفو مين هيا الاعصار وهوريكي الاعصار المدمر……
نكمل البارت الجاي تفتكرو اي اللي هيحصل وشعاع هتعمل اي
ومين اللي خطف اوركيد /واوركيد هيحصلها اي/وشعاع هتنقذها ولا /ولارين هتسامح عمار او هتسيبو /ومين اللي سم لارين/
اتوقعو وقولولي فالكومنتات وقولولي رايكم فالبارت
يتبع…
- لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
- لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (أنا الإعصار)