روايات

رواية أحببت بنت ألد أعدائي الفصل السادس عشر 16 بقلم زوزا

رواية أحببت بنت ألد أعدائي الفصل السادس عشر 16 بقلم زوزا

رواية أحببت بنت ألد أعدائي البارت السادس عشر

رواية أحببت بنت ألد أعدائي الجزء السادس عشر

أحببت بنت ألد أعدائي
أحببت بنت ألد أعدائي

رواية أحببت بنت ألد أعدائي الحلقة السادسة عشر

ادهم:سارة دي يا ستي بنت خالتي
اللي شوفتيها تحت دي خالتي بتغير من امي عشان اتجوزت واحد مقتدر وغني وهي اتجوزت واحد عادي
المهم انها اطلقت منه بعد ما جابت سارة وجت اتمسكنت علي ماما وامي ست طيبه صدقتها وخلتها تعيش معانا
كانت بتحاول تلف علي بابا عشان يطلق ماما ويتجوزها هي وبابا اساسا مش بيحبها من اول ما شافها
المهم ان سارة اتربت معايا وهي طمعا”نه ف فلوسي بردو راحت خالتي عرضت علي ماما اننا نتخطب لما لقت بابا مش ماشي معاها
المهم يبقي ليها ف الفلوس بتاعتنا وخلاص المهم خطبتها وانا مجبر وكنت بعتبرها اختي
اسلام صحبي اكتشف انها ماشيه مع اتنين صحابي لما قالي قفشتها .. عيطت وقالت هما اللي كانو بيدايقوها وصحابي قالولي انها مقلتش انها خطيبتي تخيلي
المهم فسخت الخطوبه … خالتي عملت نفسها زعلت وسافرت علي انجلترا
ودلوقتي رجعت ليه عشان تلاقي الفلوس اللي معاها خلصت وجايه تاني لينا بس
شهد ارجوكي اي كلمه تقولها خالتي او سارة ارجوكي متخديش عليهم
شهد : ساكته متكلمتش
ادهم:مالك يا شهد انا قولت حاجه غلط يا شهد والله مش بحبها ولا عمري حبيتها والله بحبك انتي … انتي اول واحدة دخلت قلبي
شهد:انا مش زعلانه انا فرحانه انك حكتلي الحقيقه بس زعلانه انك محكتليش علي موضوع خطوبتك
ادهم:مش لما اعترف بيه انا الاول ده احنا مكملناش اسبوع خطوبه تخيلي
شهد:خلاص مش زعلانه باسته ف خده شكرا انك حكتلي الحقيقه
ادهم:طبعا لازم احكيلك الحقيقه مش عايز قلبي تبقا زعلانه
شهد بكسوف:ربنا يخليك ليا
ادهم بصلها:شهد اخدتي دواكي

 

 

 

 

 

 

شهد بتوتر وتهرب:ا..ااه طبعا اخدتو
ادهم قام شد ودنها : بقا شهدي بتكد”ب عليا وتقولي اخدت الدوا وانتي مأخدتيش
شهد بعياط مصطنع:ااه وربنا انا اسفه خلاص هاخدو ربنا علي الظا”لم والمفتر*ي 🥺🤭
ادهم ضحك جامد علي لماضه مراته:طب قومي يا لمضي خديه
جاب ادهم الدوا وعطاها الدوا ونام جمبها
ادهم:عقاب ليكي عشان نسيتي الدوا وكد”بتي عليا عايز بوسه ف خدي تكون طويله كده وتعجبني
شهد بكسوف:علي فكرة انت قليل الا”دب
ادهم بضحك:ف واحدة تقول لجوزها كدة طب خلاص اروح لسارة تديني البوسه
شهد بصتله بغضب:اعملها كده
ادهم مش قادر يمسك نفسه : خلاص يا غيورة
كل ده حصل تحت مسامع سارة بنت خالة ادهم
وذهبت مسرعه لأمها تقول لها
خالة ادهم بخبث: خليهم يعيشو يومين حلوين وهخليكي مرات ادهم اهدي
سارة بخبث:ازاي
خالت ادهم بخبث:اهدي تعالي احكيلك هتعملي ايه هتعملي….. فهمتي
سارة بخبث:طبعا طبعا ده سهل قوي
كل اللي حصل ده تحت مسامع اسلام
اسلام لنفسه:ااه يا بنت الك”لب والله ما هخليكي تعملي اللي هتعمليه ده ابدا الا اذ”يه شهد
ومشي اسلام وهو مقرر انو هيبوظ كل خطتهم
🎶✨🎶✨🎶✨🎶✨🎶✨🎶✨🎶✨

 

 

 

 

 

😌ف الصباح 😌
استيقظ ادهم ولقي شهد واقفه ماسكه بطنها وساندة علي الدولاب
ادهم قام يجري عليها: شهد حبيبتي مالك
شهد ببكاء:اااه يا ادهم مش قادرة بطني وجعاني الجرح وجعني جدا جدا ااااااه مش قادرة
ادهم شالها وحطها علي السرير ولبسها واتصل علي الدكتورة اللي متابعه معاها وقالها شهد تعبانه اووي وقالها تيجي تشوفها
ام ادهم واسلام ورانيا طلعو يجروا علي صوت شهد
ام ادهم:شهد مالها يا ادهم
ادهم:الجرح وجعها اوي وقاعدة تصوت واتصلت علي الدكتورة قالتلي ربع ساعه وهتبقي عندنا
اسلام:طب هي كويسه
رانيا بقلق:ادخلها طيب
ادهم:ادخلي
رانيا دخلت وطلعت تجري عليها
رانيا:مالك يا حبيبتي
شهد:ااه الجرح وجعني اوي
رانيا بدموع:والنبي اهدي واستحملي الدكتورة جايه دلوقتي

 

 

 

 

✨وحقيقي الدكتورة جت بعد عشر دقايق✨
الدكتورة دخلت وطلعت كل اللب ف الاوضه والكل بره الاوضه قلقانين
🎶خرجت الدكتورة من عند شهد🎶
ادهم:مالها فيها ايه اوديها المستشفي
الدكتورة بضحك : اهدي يا استاذ ادهم هي جابت علي الجرح مايه وهي بتاخد شور بالغلط وهي قالتلي انها قالت عادي ومهتمتش وجابت عليه مايه وانا منبهه ان الجرح لازم ميجيش عليه مايه
ادهم ارتاح : تمام ماشي اوعدك ان الجرح مش هيجي عليه المايه تاني
اخد اسلام الدكتورة لحد الباب
ام ادهم:الحمدلله خلي بالك منها يا ادهم
خالة ادهم جات:ف ايه
ادهم بغضب:شهد تعبت شويه
خالت ادهم بسخريه:……..

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية أحببت بنت ألد أعدائي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *