روايات

رواية للحب جنون الفصل الأول 1 بقلم بسملة بدوي

رواية للحب جنون الفصل الأول 1 بقلم بسملة بدوي

رواية للحب جنون البارت الأول

رواية للحب جنون الجزء الأول

للحب جنون

رواية للحب جنون الحلقة الأولى

_اي دا.. مش فاهمه
عايز الشبكه والدبله
_نعم.. بتهزر صح قوووول انك بتهزر يااازياد ونبي
لا يا حياه مابهزرش انا بتكلم جد
_يااااااعني اي انت عااااارف بتقول اي واااعي احنا فااضل على فرحنااا اسبوع
هوو بالعافيه بقوووولك اي انااا عايزه الشبكه انتي مش عاااارفه بكام دي..بربع مليون جنيه
_زياد حرام عليك متعملش فيا كدا
وانا عمري ما هتخلا عن الورث ولازم اتجوز بنت عمي
_ههههه ايوا بقا قول كدا بقا بتبيع حبنا عشان الفلوس بجد اخص على الرجا*له الي انت مش منهم خد اهي والباقي هبعتهملك على الجزمه وجريت ودموعي على خدي روحت البحر قعدت اعيط
هو انا وحشه اوي كدا عشان يسيبني يعني متحبش.. طب طب لي بيحصل فيا كدا… انا انا لازم اتجوز قبليه لو اي حصل لازم اتجوز قبله عشان اعرفه انه مش فارق معايا
_لو سمحت لو سمحت

انا يا انسه بتكلميني انا
_لا بكل الحيطه الي وراك
انتي بتستظرفي بقا
_ماهو انت لاما غبي لاما غبي
اللهم طولك يا روح عااايزه اي
_اا هو انا وحشه
نعم يا ختي
_اقصد يعني وحشه متحبش شكلي وحش
انتي دا انتي قمر
_بجد
ااا بقووولك اي انا مش فاضي لكل دا ورايا شغل عن اذنك
_عااااا يعني وحشه صح عااااا اهي اهي
هووووش هووووش يا شيخه اي مصوره واتفتحت حلوه والله حلوه اوي كمان
_مسحت دموعي بفرحه….. بجد

يلهوي على اليوم الي مش معدي دا هو يووم باين من اوله
_متتهربش من الموووضوع ارجوك بص بقولك اي هو هو انت ممكن بس تتجوزي شهر واحد بس وبعدين تطلقني
لا دا انت مجنونه رسمي بقا وانا مش فاضيلك اي التفاهه دي
_بقا كدا تمام انت الي جبته لنفسك
_عاااا الحقووووني متحر*ش الحقووووني عايز يخطف*ني ويبيع اعضاء*ي عااا
لقيت راجل كبير جاي ناحيتي وبيقول: في اي يابنتي مالك بتصرخي ليه
ابتسمت بخبث ورقصت لِ الشاب حواجبي……. بيعاكس فيا يا جدو من الصبح وكمان شكله عايز اعضاءي انا اصلا من اول ما شوفته قوولت كدا عااااا عااايزه حقي فين البوليييس
الناس اتلموا عليه واحد قال منهم…… صحيح المظاهر خداعه.
قام مصرخ فيهم……. في اييي انتوا مش عااارفين انا مين انا المقدم مراد الشرنوبي
قولت بسرعه…… كذاب متصدقهووش
لقيته طلع من جيبه البطاقه وطلع فعلا ظابط ههههه ضحكت بغباء وجريت بسرعه وهو ورايا لحد ما لقيت تاكسي وركبته بسرعه

هههه لولولولولولولي وهربت منه دا لو كان مسكني كان عمل مني شاورما ههه
دخلت البيت اتسحب براحه اتنهدت براحه عشان مفيش حد شافني
عليي فييين العزم.. تعالي هنا
غزوووز حبيب هااارتي يخواتي على القمر يناااس والله اصحابي بيكرشوا عليك وفكرينك اخويا يا راجل وانا بصراحه بغير
عز……. حيااااه.
حياه بخوف مصطنع……. نعم يحضرت الظابوطه
حياه انا مبهزرش كنتي فين وبعدين انا ابوكي يعني لو داريتي على الي جواكي على كل الناس انا لا يا حياه
ردت بعياط….. سابني يابابا الحيوا’ن سابني
عز بحزن على حال بنته ياحبيبتي…. اهدي والله هو ميستهلكيش ومفروض تشكري ربنا انه بعده عنك وكشف حقيقته ليكي اهدي بقا

حاضر يبابا هروح انام بقا اصل خلاص فصلت مش قادره افتح عيني
ههه تصبحي على خير
وانت من اهل الخير يامز انت والله لو ماكونتش ابويا كنت اكرشيت عليك هههه
هههه ادخلي نامي يامجنونه ههه
بقلمي بسمله بدوي.
ادخلييي يا ختي للباشا دا انتوا ليلتكوا عنب
بقووولك اي الزم حدوودك واحترم نفسك
لقيت الراجل الي خبطه بالعربيه ……. انااااا عااايز حقيي يا حكووومه ولا عشااان انا غلبان و
قاطعته بعصبيه…. هو كان قصدي يعني اضر*بك بالعربيه يابني ادم انت
تدفعيلي حقي عايز تعوويض
تعووويض عن ايييه يا نصااا*ب
فجأه لقيت صوت خوفني
انتت ياااشااويش الز*فت فيه اي
يبااشا واحده خبط*ت واحد وهو قدم بلاغ فيها
خلاص دخلهم لزياد ولا محمود انا مش فاضي لتفاهه دي
امرك يباشا

ادخلوااا لِ للباشا جوا
دخلت ببرود بس وربنا انا من جوايا همو*ت من الرعب انا اول مرا في حياتي ادخل قسم
يبااشا انا عااايز حقي من الوليه دي
اتعصبت جامد اااي وليه دي احترم نفسك
شوف ياباشا بتتكلم ازاي انا والله عامل حساب لحضور ساعدتك
سمعت صوت انا عرفاه بيقول
اسكت انت.. “حياه” لقيته قال اسمي رفعت وشي من الارض وفجأه لقيته زياد الي كان خطيبي كُنت عايزه اعيط اوي بس اتماسكت نفسي وقولت بقوه وصوت عاالي……. انااااا عااايزه ظابط تاني
زياد بخبث…….عامله اي يا حياه وحشتيني
رديت بقرف….. وانت بصراحه ماوحشتنيش خالص وعليت صوت اكتر وخرجت…… انا مش موااافقه اكمل مع الظابط دا ولا هو الي يحقق معايا

زياد بخبث وغرور……. والله مش بمزاجك انا الي اقول هنا ايه الي يحصل فااهمه واتفضلي قدامي عشان ناخد اقوالك اتفضلي
دخلت وانا والله كلمه كمان وهعيط.
زياد بخبث…. مش انا خطبت يا حياه وفرحي كمان الاسبوع الجاي
اتعصبت جامد….. وانا مالي يباااشاا الله وبعدين هو دا الي بتاخد اقوااالي انااا مش موافقه اكمل معاااك ومشيت بسرعه قبل ما دموعي تنزل قدامه وابان ضعيفه
زياد بغضب…. استني عندك
مردتش عليه ولسا هخرج خبطت في حد وقولت بتهور…. انت اعمى يا عم
اعمى وبعدين قال بصوت عاااالي….. اي الدووشه دي يا زياد زيادبخبث….. يباشا البت دي خبطت واحد بالعربيه وبقولها ادفعي التكاليف مش راضيه

رديت بزهول من كذبه….. انا والله والله كذاب يباشا
وفجأه لقيت بيقول.. انتي
وبصتله بتركيز…وبعدين اتصدمت يخبتي يلهوي يلهوي دا الظبوطه بتاع المره الي فات يخبتي انا مني لله اكيد هياخد حقه مني تالت ومتلت وفجأه جتلي فكرا انا عارفه انها متخل*فه اوي وهندم عليها بعدين
يا حبيبي والله رنيت عليك كتير بس فونك مغلق
حسيت زياد اتصدم ودا فرحني اوي و….. هو هو انتوا تعرفوا بعض
ااه دا البوي فريند بتاعي
زياد بصدمه….. المقدم مراد الشرنوبي بوي فريند بتااعك
هزيت راسي ببرود….. ايوا بصيت على الظبوطه اقصد مراد لقيته مبرق وريأكشن وشه مش مبشر بالشرير خالص
‘ااا مراد حبيبي انت زعلت عشان قولت بوي فريند خلاص خلاص بصوا يجماعه انا خطيبته
زياد بصدمه…. ايه ….. بسرعه دي انتي خطبتي
مراد بصدمه….. افندم
بصتله والدموع في عيني وقربت منه شويه…… بالله عليك متكذبني قدامه انا ممكن امو*ت فيها انت ماتعرفش انا كرامتي خلاص والنبي عديها المرا دي اهو الم فيها كرامتي الي اتبحطرت دي ارجوك
مراد ببرود وهو بيرفع حاجبه ليا….؟!!

يتبع …

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا 

لقراءة جميع فصول الرواية اضغط على ( رواية للحب جنون )

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *