روايات

رواية رد قلبي الفصل العاشر 10 بقلم نورا فريد

رواية رد قلبي الفصل العاشر 10 بقلم نورا فريد

رواية رد قلبي البارت العاشر

رواية رد قلبي الجزء العاشر

رد قلبي
رد قلبي

رواية رد قلبي الحلقة العاشرة

مراد بتعب: لارا
لارا اتجهت ليه و حضنته بلهفة وشوق: الحمدلله انك لسه معايا مكنتش قادرة اتخيل حياتي من غيرك ولا من غير صوتك اول مرة اعرف انى بحبك اوى كده بحبك يا مراد
قولت ان رؤايتك مزعجة تذاكرت ان رؤايتك امامي هى الحياة قولت انك كابوسي تذاكرت ان بدونك ليس اليا حياة احبك ولكن لن استطيع اقولها لكن ادرجت انك انت كل عالمي
مراد بصدمة: لارا انتي كويسة ولا دى مش انتى ولا انا لسه في غيبوبة ولا ايه اللي بيحصل معايا انتي مين يا بت انتي انتي اكيد مش لارا
لارا بعدت عنه بعد ما أدرجت اللى عملتوا مسحت دموعها: تصدق انى غلطانة انى سيبة حالي و اشغالي و قعدة جانبك بعد ما موتني من الخوف عليك تقولي الكلام ده شكرا يا سيدي عموما مخوفتش عليك ولا حاجة انا بس مش عايزة اكون أرملة في السن ده و بعدين اهلك يقولو ايه عليا وشي نحس عليك موحشتنيش خالص
مراد: ولا ما قادر اضحك ولا اجدلك بجد انا مش فارق معاكي طب احلفي
لارا: لم تروح بى السلامة ان شاء الله ليا معاك كلام تاني عشان تبقا تحبسني زى الكلاب
مراد: لانكي تستاهلي بالسانك العسل ده تصدقي اللى شدني ليكى لسانك و طولو والله العظيم بحبك و ايتن دى ولا فارقة معايا
لارا: يا حبيبي لو عايزها اروح اطلبها ليك و مش بس كده انا كمان ها زغرط و اشهد على الجوازة لو ينفع احنا كام يوم و ها نطالق يا مراد ده اتفاق مممم اتفاق بلاش كلام عشان مش حلو ليك
بعد شوية دخل اهل مراد و اهل لارا عشان يشوفو مراد و يطمنو عليه و بعد وقت من الضحك و الهزار مشيو اهل لارا و اهل مراد
ساندرا: طب اذتان انا لان ممكن مدخلش البيت لو اتاخرت اكتر كده
شريف: تروحي في الوقت ده انتي اتجننتي يا بنتي ازاي تروحي لوحدك اومال انا بعمل ايه
ساندرا: مش عايزة اتعب حضرتك معايا يا شريف
نظر و مراد بينظرو ليهم بغيظ و هما مسكين نفسهم من الضحك
شريف: تعب ايه بس يا انسة ساندرا انا مروح اساسة تعالي اوصلك في طريقي
ساندرا: بس
لارا: خلاص ياختي روحى معاه و خدي بالك من نفسك هاااا ادواتك في شنطتك لو حصل اي حاجة اي حاجة ايدك موجودة تمام
ساندرا: لا تقلقي يا كبيرة اني ما يتخفش عليا واصل اسيبكم انا
شريف: حمدالله على سلامتك يا ابو الصحاب
ساندرا بدهشة: وت ايه ابو الصحاب دى ايه الكلام الافر دا يا شريف باشا
لارا: خمس دقائق لو مخفتيش من خلقتي مش ها تعرفي اللى يحصلك يلا يا بت من هنا ل تزعلي
ساندرا: ملعون ابو الناس العزاز
لارا: م..سدسي فين عايزة مس..دس
ساندرا: يا لهوي
و جرين ساندرا بره الغرفة و شريف وراها مراد و لارا قعدوا يضحكوا عليهم
مراد سرح في جمالها: تعرفي ان شكلك بيبقا احلي و انتي بتضحكي
لارا قربت قعدت على الكرسي اللي جانبه: والله اممم طب مانا عارفة و عارفه كمان انى مش بجي بى الكلام و الرومانسية دى مممم ايتن ليها في الحاجات دي انا لا يا مراد ف اظبط كده و متخلنيش ازعلك و انت بطلع في الروح
مراد : ها سكوت بى مزاجي بس لم افوقلك
لارا: اوى اوى يا حبيبي
بعد شوية دخل الدكتور
لارا لى الدكتور: هو ها يخرج أمتي طب هو كويس
الدكتور: انا كويس جدا بس هما حبت صداع و راحوا
لارا: دكتوررر انا مش بسالك عنك انا مالي بيك تصدع ولا تجنن انا بسالك عن جوزي كويس ولا مالو بالظبط
الدكتور: صوتك يا انسة رشق في وداني اهو زى القرد اهو ها يقعد بس اسبوع و يمكن اكتر
مراد بغيرة: ما تخرسي بقا ايه ابجورة في وسطكم و بعدين ايه اسبوعين دى هو بكرا انا ها خرج بكرا بالليل و اتفضل حضرتك تعبناك معانا و دى مش انسة دى مدام و كمان كام شهر و تبقا ام اترزعي يا زفته
و خارج الدكتور و رزع الباب وراه لارا كانت ها تقعد لكن مراد جذابها ليه
مراد نظر ليها بحب: انتي جاية تكوني حلوة على حظي يعني عايشة اشرف بقالك سنين يوم ما تقرر تكوني بنوته هادية يبقا على حظي يا زوجتي العزيزة
لارا: يا ابني انت ناوى تكسرلي ايدي ولا ايه انا معملتش حاجة لكل ده انا بسالو مش اكتر و الراجل مش قصدوا حاجة عشان تجرح مشاعرو
مراد: طب ما تخلي عندك د.م و تراعي مشاعري زى ما بتخافي على مشاعر غيرك
لارا سرحت في عيونه: بتقول ايه…
مراد: لارا بطلي غرورك دا التواضع لله يا قلبي انا زي جوزك برضو
لارا: طب اسكوت لاني خلاااص فصلت دماغي ها تنفجر
مراد: نامي لو عايزة
لارا بعدت عنه: مانا فعلا ها عمل كده بس مش عايزة اسيبك لوحدك و بعدين انا مش عايزة انام دلوقتي
مراد بحب: تعالي يا بنتي تعالي ربنا يهديكي و يهدينا جميعا يارب
لارا: اجي فين يا عيني
مراد: يا بنتى والله ما قادر على المجادلة دى تعالي نامي جانبي
لارا: و مالوا عشان تتعب و الوجع يزيد عليك
مراد مسك ايديها و جذبها ليه: انا كويس طول ما انتي بخير و معايا ارجوكي يا لارا خليكي معايا حتي لو كان شهر و نسيب بعض
لارا: يا حبيبي انا والله خايفة عليك دا غير انى بتخنق من جو المستشفيات
مراد: و بعدين بقا يا ستي انا والله العظيم كويس جدا و تعب ايه ده اللي ها يحصلي بسببك جروحي إدوت على ايدك مش ها يحصل حاجة
لارا بهدوء: تمام
لارا نامت جانبه: و دا ايه ان شاء الله
مراد ضمها ليه اكتر: براحتي انا مرتاح كده و نامي بقا عشان واضح انكي تعبانة
لارا: انا مش تعبانة انت ها تتعبني و خلاص يا عم انت انا كويسة جدا
مراد: بجد مشوفتش ولا ها شوف واحدة زيك تعبانة و طالع عينيها و بتكابر
لارا: مش لوحدي يا استاذ كام يوم بس شربت منك حاجات كتير بس معلش شوية و كل دا ها يروح
و نامت لارا بحضن مراد اللى بينظر ليها بحب و حزن في نفس الوقت: نفسي تعرفي انى مش زايو نفسي تصدقيني انى بحبك اوى انا مش بحبك انا بعشقك يا لارا نفسي الحلم اللى حلمتو يتحقق و يبقا معانا لارا صغيرة جميلة زيك و زى اللى شوفتها في الحلم واثق انكي ها تكوني احلي ام في العالم انا مش ها سيبك يا لارا
لارا: العيال سقطوا بسببك قعدت تدلع فيهم لحد ما سقطوا في الاخر انا اللى تتحمل اللوم اكنك مش بتغلط
مراد: حتي و انتي نايمة بتتخنقي معايا بس اي حاجة منك حلوة بس تسيبي البيت مش ها يحصل
و قعدت لارا تقول كلام غريب تزعق شوية و تشتم مراد شوية
مراد: اللى يشوفك و انتي نايمة و راقيقي ميشوفكيش و انتي صاحية بس في كل حالاتك قمر
و في اليوم التالي مراد قرر انه يخرج من المستشفى و في غرفة مراد
لارا: انا مش عارفه دماغك متركبة ازاي انت تعبان المفروض تقعد هناك لحد ما تخف
مراد: انا كويس و كمان انا مش بطيق المستشفيات اهو انام براحتي
لارا: ممم طب مرتاح كده
مراد: في ايه يا بنتي انتي مكبرة الموضوع عادي رصاص. ة عادية و بعدين حتي لو م
لارا حطت اصابعة على شفايفه: اوع تقول كده تاني انت متعرفش انا كنت عاملة ازاي من غير صوتك صحيح بتعصبني بس مقدرش اعيش من غير ما تكون معايا أو حتي اتخنق معاك مراد لو بتحبني بجد متقولش كدا تانى
لارا شالت ايديها نظرت ليه بخجل و خرجت من الغرفة و هى بتبرطم و تشتم حالها وقفت ورا باب الغرفة و حطت ايديها على قلبها
لارا: انتي مش بتعملي حاجة غير انكي بتعكي ها يقول عليا ايه دلوقتي غبية غبية غبية ااااااع اااخ من دماغي
نزلت على تحت و اتجهت لى المطبخ
حضرتك جميلة جدا شكلك متواضعة مش زى اللى فى القصر شايف نفسه
لارا بابتسامة: دى شهادة اعتز بيها بس مش بدري ان تقولي الكلام ده ممم مش يمكن بمثل مثلا
بقلمي نورا فريد
سمراء بعفوية: تمثيل ايه حضرتك اهبل من كده انتي بتطلعي و تنزلي على مفيش زى مراد بيه بالظبط يلا ربنا يهنئ اهبل بى هبلة ياختي انا شكلي عكيت والله ما قصدي يا هانم
لارا ابتسمت و مسكت الكبشة و وجهتها لى سمراء: لو قولتي هانم و الجو دا شايفة الكبشة دى ها كسر دماغك بيها لو اتعملتي بى رسميات معايا بلاش حضرتك و ياريت تنادي ليا بى اسمي من غير اي رسميات
سمراء: اقول اسمك حف مينفعش ده سي مراد يموتني لارا حف من غير هانم
لارا: لا قولي لارا بى الجبنة
سمراء ضحكت بصوت عالي
لارا: مش بحب ضحكت الراقصات دى مش اخلص منهم تجي انتي تحبي اساعدك
سمراء: لا انا خلصت يا ه يا لارا و ها طلع
لارا خدت الصينية: خليكي ارتاحي شوية و انا ها ودي الاكل لى الاستاذ ارتاحي شوية شكلك تعبانة لم اخلص هنزل اساعدك و ده وعد من و رايح انا اللي هعمل الاكل معاكي تمام يا بطة
و طالعت لارا لى غرفته
لارا: ها تاكل و مش عايزه اي نقاش هتاكل غصب عنك
مراد: مش انا اللي يتغصب على حاجة يا مدام و بلاش تنرفزيني عموما هاكل بشرط ان اكل من ايدك
لارا بتوتر: تمام يا مراد يلا و بلاش دلع و لعب اطفال
مراد: اللى هما عيالنا لارا و عاصم ايه رايك في الأسماء دى يبقا عندي لارا الكبيرة و لارا الصغيرة بدل ما تزعقي لوحد يبقا تزعقي لى تلاتة
لارا ضحكت و قالت: ايه يا عم ده انت لوحدك بى مليون عيال اموت و اعرف مامتك ربتك ازاي هو انت متعرفش ان الولد في الحلم بيكون نكد و البنت كمان
مراد: انا اكل احسن ما اتشل و يكون بسببك
لارا بضحك: طب خلاص خلاص
مراد تناول الطعام و الأدوية
قعد على السرير و لارا نايمة على قدامية و هي لاول مرة تحس انها مش فاهمه حالها
مراد بيحرك ايديه على شعرها بحب و حنان : انتي كويسة يا بنتي
لارا ابتسمت: تصدق ان اول مرة اتسال السؤال ده مش فارقه المهم ان اركز على حياتي المهنية لان ده اللي بقيلي شغلي و بس أما الحب ده لى ساندرا سارة ايتن اي بنت عادية انا لو حبيت تاني ياما هموت من القهرة ياما هنسا عيلتي و شغلي و اصحابي انسا يا مراد صدقني البنات كتير و احلي مني بلاش انا لان حياتي مطبات و ها تتعب معايا
و نامت لارا مراد نظر ليها بحب و قبل راسها: انا مهما لفيت مش ها لقي زيك ولا فى حنيتك و مش ها ستسلم مهما حصل انتي ليا و عمري ما ها كونا لي غيرك
فجأة مراد سمع تلفون لارا كانت مسدچ و كانت من حاتم مراد قرا الرسالة و الغضب اترسم على وشه ووو

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية رد قلبي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *