روايات

رواية حب من أول نظرة الفصل الرابع عشر 14 بقلم دينا محمود

رواية حب من أول نظرة الفصل الرابع عشر 14 بقلم دينا محمود

رواية حب من أول نظرة البارت الرابع عشر

رواية حب من أول نظرة الجزء الرابع عشر

حب من أول نظرة
حب من أول نظرة

رواية حب من أول نظرة الحلقة الرابعة عشر

ادن من ساعت ما جه من الغردقه مش بيرجع الفيله الا وقت النوم
بقا مش عايز يشوف ولا يحضنه ولا يغير عليها
بس في يوم وحشته وكان عايز يشوفه راح الفيله بس اول م دخل لقي (محمد ذيدان)ده أكبر مصمم فساتين قاعده مع ولده فاستغرب
ادم: مساء الخير
عبدالله:مساء الخير فينك يابني مش بشوفك من ساعت ما جينا من الغردقه
ادم:اسف يا بابا بس كان عندي شغل ازيك ياعم محمد
محمد بابتسامه: الحمدلله انت اخبارك ايه
ادم:بخير بس حضرتك جي ل زياره ولا اي
عبدالله: لاء جاي عشان يعرض علينا الفساتين الجديده
ادم:فستين سهره احنا عندنا حفله
عبدالله: لاء مش سهره فساتين أفراح
ادم قلق جدا احسن يفقد حبيبته وحوريته
ادم بخوف وقلق:مين ال هيتحوز
عبدالله:م انت لو بتاجي كل يوم كنت عرفت ان حددنا فرح عمرو وندا وعادل وحور
ادم بصدمه: اااي حووور
عبدالله: ايوه
عبدالله بص ل حمدي وقال
عبدالله: ماشي يا محمد سيب الاشكل دي وبكره هبعتلك البنات
محمد: ماشي ياعبدالله مبروك وبعدين بص ل ادم وقال:عقبالك يابني سلام عليكم
ادم كان شارد انه فقد حوريته الي للأبد فضل يلعن كبريائه
بس هو دلوقتي عايز يشوفها
ادم استأذن من ولده وطلع بسرعه ؤضه حور وفتح الباب وقفله بغضب
ادم دخل لقي لبسها مرمي علي الارض وازايز البرفيوم الكان جيبنهامع بعض متكسره وفي نقط دم علي الارض
ادم قلق عليها جدااااا بس سمع صوت ميا في الحمام ف هدي شوايه

 

 

اقل من خمس دقايق حور كانت خارجه
حور خرجت من الحمام ب لبس النوم
كانت لبسه بجامه صيفي خفيفه بقط
حور كانت خارجه من الحمام وعنيها وجعاها ومنفوخه من كتر العياط وكان عندها صداع قوي جداااا في دماغها
ادم راح وقف قدامها ب هيبته
ادم كان سرحان في جمالها بس اتصدم مش شكلها اول م رفعت وشها
كانت عيونه حمرا وانفها احمر ولون وشها بقا اصفر وباهت وخست اكتر من الاول
حور بتعب: انت بتعمل اي هنا
ادم بسخريه: حبيت ابارك ليكي ياعروسه مبروك
حور بتعب: شكرا عايز حاجه تاني
ادم فضل يقرب منها لحد م نفسه اتخلط في نفسها ومسك حور من اديها
ادم بغضب:لي عملتي كده انا مش قولتلك انتي ملكي هاااا مش قولتلك انا بس ال اتحكم فيكي هااا مش قولتلك ان هتنهي الخطوبه ها انا مش قولتلك كده ……وقال اخر كلمه بزعيق
حور بعياط وصريخ: اما انا ملكك لي سبتني اتجوز واحد غيرك بعد يومين لو سبتني انام جنب واحد غيرك لي سبتني اعيش مع واحد غيرك هاااا اتكلم …..انا خلاص تعبت انا مش ملكك سمعني
قطعها ادم اول م طبق علي شفيفها وفضل يقبلها بعنف وشوق
حور ةتصدمت وفضلت تضربه علي صدره عشان يبعد عنها
بس ادم داس علي خصرها جامد وقربها لي فصرخت حور
وبعدين نزل علي رقبتها ووضع ملكيته عليها وبعدين طلع ل شفيفها وضمها لي
وحور حبت تعيش الاحظه لانه مش هتتكرر مره تانيه
حور من غير تفكير لفت اديها علي رقبته وبعدين رفعتها علي شعرها
ادم اول م حس ب ايد حور علي شعره ابتسم ابتسامه بسيط وهو بيقبلها وبعدين نزل علي رقبتها وعضها وحور صرخت اول م حست ب أسنان بتغز في جلدها

 

 

وحور كانت ف كميه كسوف
ادم بصلها بحب وقابل راسها وقال
ادم:هتكوني ليا بس مش هتكوني لحد غيري وبعدين سبها ومشي
ادم اول م خرج من الاوضه حور مقدرتش تقف وحست بدوخه ف وقعت اغمي عليها بس وهي بتقع اتخبطت في التربيظه والفازه وقعت اتكسرت ف عملت صوت
وادم كان لسه مبعدش عن الاؤضه كتير واول م سمع صوت الفاره بيتكسر طلع بسرعه ل حور ولقيها وقعه علي الارض
ادم راح بسرعه شيلها وحطها علي السرير وضور علي اي برفيوم وخده وراح يشمم لحد م فاقت
حور بعياط:ابعد عني ارجوك ابعد عني والله انا تعبت ياريتني كنت موت مع بابا وماما
ادم أخذها بسرعه بين ضلوعه وفضل يرتب علي شعرها وقال
ادم: هشششش اهدي ياحبيبتي اهدي ارجوكي مفيش حاجه اهدي
حور من كتر تعبها نامت في حضن
ادم اول م حس بتقل علي دراعه بيبص لقيها نايمه
ادم نيمه علي السرير وغطاها وباس جبينها وخرج ل ؤضته
__________
بقلمي دينا محمود
في ؤضه ادم
ادم كان شارد في حور وفي دموعه وضعفها وحزنها
ادم
عقلها:اول مره اشوفك حزين كل مره انت البتعاند اي الحصل دلوقتي
قلبها:هتكون ل غيري بعد يومين هتكون لغيري خلاص ضاعت مني ضاعت
عقلها:طيب اهدا بس اهدا
قلبه:كانت حزينه ومهمومه كانت بتبكي وضعيفه قدامي انا مش عارف اعمل اي….البنت الكانت تقف قدامي وتعاند وقويه دلوقتي بقت ضعيفه
ادم نام من كتر التفكير بس كان نايم حزين علي حوريته
______________

 

 

في صباح تاني يوم
في ؤضه ادم
ادم صحي ودخل الحمام أخد حمامه البارد وفضل وقف تخت الميا البارده يمكن يطفي النار الجواه وفضل يفكر الحصل امبارح افتكر حور افتكر اما كانت ضعيفه بين اديه ودموعها
بس اول م افتكر انها فرحه بعد يومين وهتكون ل واحد غيره خبط ايده في الحيطه
ادم خرج من الحمام ولبس وسرحه شعره ومشي للشركه
في ؤضه حور
حور صحيت علي رنت تلفونه وردت من غير م تشوف الاسم
حور بنعاس وتعب:مين معايه
عادل بحب وضحك: طفلتي الكسوله صباح الخير
حور قامت قاعدت علي السرير وقالت
حور بفزعه:عادل
عادل:هيكون مين غير ياحبيبتي
حور:امممممم
عادل:اممممم وانتي لي المنيمك لحد دلوقتي يلا قومي اجهزي عشان تروحي تختاري فستان الفرح
حور:ماشي هقوم اجهز
عادل:ماشي ياحبيبتي باي
حور:باي
حور قعدت علي السرير ومسكت راسها من الألم ال في راسها وافتكرت الحصل امبارح وإزاي استسلمت لي وإزاي كان يقبلها ةاي الحصلها اول م خرج
حور:
قلبها:انا تعبت مش هقدر استحمل اكتر من كده
عقلها: لازم تستحملي
قلبها:مش قادره مش عارفه بيحصل معايه كل ده
عقلها:هي دي الحياه ولازم تتأكدي ان هو مش بيحبك
قلبها:حياه مقرفه مش عارفه لي حبيته وهو مش بيحبني
حبه وجعني وخلاني اتألم وخلني اتجوز من شخص مفيش نحيته اي مشاعر
آآآآآآه انا تعبت عايزه يعرف ان بحبه اوي
عقلها:مينفعش…عيشي حياتك مع عادل وحاولي تحبيه
قطع شروده رنت تلفونه
حور بصت ل تلفونه لقت ندا هي البترن
حور ردت :صباح الخير
ندا:صباح النور يلة جهزتي
حور:لاء انا لسه صاحيه دلوقتي
ندا بصوت عالي: اااااي لسه صاحيه دلوقتي ..يلا يابنتي احنا اتاخرنا
حور:ماشي ماشي خلاص هلبس
ندا: ماشي انا جايه في الطريق
حور:ماشي
ندا:باي
حور:باي
حور قامت دخلت اخدت حمامه الدفئ وخرجت ولبست سلوبته جينز وتحتيحه بضي ابيض وعملت شعرها قحكه بشكل عشوائي ورسمت عنيها ب الكحل عطاها شكل جذاب اكتر

 

 

حور نزلت تحت
لقت العيله كلها متجمعه
عمها قاعد يقرء في الجريده ونسمه ويارا قعدين يتكلمه وعمرو قاعد ماسك الفون بتاعه وآدم مش موجود
حور بابتسامه مزيفه: صباح الخير
عبدالله بابتسامه: عروستنا صحت
حور راحت قبلت راس عمها وقالت
حور:صباح الخير ياعمو
عبدالله بحنان: صباح النور يا بنتي اي الجمال ده شكلي هرجع في قراري ان اجوزك من عادل كده هياخد مني حبيبه عمها
حور بضحك: مفيش حد يقدر ياخدني منك انا معاك دايما في اي وقت
عبدالله بحنان: ماشي ياحبيبتي السواق باره هياخد الأول ل بيت ندا وبعدين هتروحه المول
حور بابتسامه: ربنا يصلحلكي ليا ياعمو ….باي
حور كانت ماشيه بس وقفها صوت عمرو
عمرو:استني ياحور
حور:ايوه
عمرو عطاها ورده من ورا ظهرها وفيها ورقه
عمرو:خدي دي
حور:اي ده
عمرو:ادي دي ل ندا عشان عمي مش موافق اروح معاكم وكنت عايز اديها دي بس مش قدامي غيرك
حور بابتسامه: ماشي باي
طلعت حور وركبت العربيه وراحت بيت ندا
شوايه وندا نزلت ل حور
ندا:عامله اي ياقلبي
حور:الحمدلله انتي اخبارك ايه
ندا:الحمدلله
حور ادت الورده والورقة ل ندا:اتفضلي
ندا بأستغراب: اي دي
حور بابتسامه: عمرو هو البعتهالك
ندا بفرحه:بجد هاتي
ندا اخدت الورده من حور وىاحو المول وراحو اشترو الفستاين وكل ملتزمات الفرح وبعدين راحو اتغدو وفضلو يهزرو كتييير وبعدين خلصه كل حاجه وبعدين حور وصلت ندا بيتها وبعدين هي روحت الفيله
حور اول م دخلت لقت ادم قاعد مع ولده بس م ادتش اي اهتمام
حور بهدوء: مساء الخير
عبدالله بحنان: مساء النور ي بنتي …ها عملتي اي
حور:اخترنا الفساتين وكل التزامات الفرح واتغدينا وجينا
عبدالله: ماشي يابنتي روحي ارتاحي عشان بكره تصحي بدري عشان تختاري تصميم الفرح
حور:ماشي تصبحو علي خير
_________________

 

 

في منزل ندا
ندا اول م وصلت البيت دخلت ؤضتها وقعدت علي السرير وقرات الجواب
الجواب(ندا طفلتي وحبيبتي وكل حاجه في حياتك وحشتيني اوي نفسي اضمك لصدري عايز اصحي علي عيونك الجميله ندا انا بحبكاوي انتي اول انسانه حبيتها واخر واحده مهما اكتب مس هقدر اعبر عن الجوايه بحبك )
ندا فضلة تطننط علي السرير من الفرحه وتصرخ وتقول: بحبك بحباااك بحباااااك
سيف اخوها دخل علي صوت صريخها
سيف بقلق: ندا مالك في اي
ندا بفرحه وحضنت اخوه:بحبه بحبه اوي ياسيف
سيف باستغراب:مين؟
ندا بحب وسعاده: عمرو هيكون مين غيرة
سيف بابتسامه: اي مبسوط عشان انتي مبسوطه واتمنا انك تعيشي حياه سعيده يا حبيبتي
سيف قال كده وقبل جبينها
ندا بحب: ربنا ميحرمني منك يارب
سيف:ولا منك ياحبيبتي
_____________________
في صباح يوم جديد
في ؤضه حور
حور صحيت بصت ف الساعه لقت الساعه 9 قامت دخلت الحمام واخدت حمامها الدفئ عشان تنسى ال هي فيا وخرجت من الحمام لبست بنطلون اسود وبلوزه حمرا وتركت شعرها ينسدل علي ظهرها
ونزلت……..
حور نزلت ولقت عمها واقف مع واحد هي متعرفهوش وناس كتير في البت ف فهمت انهم بينظمو الجنينه عشان الفرح
حور خرجت ل الجنينه و وقفت تبص حوليها علي بعض التجهيزات وافتكرت ايمها مع ادم افتكرت اما شافته في المطعم وأما شافته في بيت جدتها وأما عرفت ان ابن عمها وأما خدها اشتري البس وأما قبله اول مره لكن قطع شروده عمها
عبدالله بابتسامه: صباح الخير يا بنتي
حور بحب وابتسامه مزيفه: صباح النور يا عمو
عبدالله بابتسامه:مبروك يابنتي
حور:الله يبارك فيك يا عمو
عبدالله:طيب روحي مع المصمم عشان تختاري الكوشه
حور:ماشي
حور راحت واختارت الشكل وعدي اليوم في تجهيزات الفرح وندا جات مع سيف اخوها عشان هتنام مع حور وسيف برده هيبات مع ادم وعمرو
وطول اليوم حور مشفتش ادم ولا عارفه هو فين
_______________

 

 

وأخير جه اليوم الموعود
فرح عادل وحور وعمرو وندا
ندا وحور صحيو واخده حمامهم والميك اب الارتست جات
اتجهزو عمله شعرهم والميك اب
وجه وقت تلبيس الفساتين
ندا لبست الفستان الأول وبعدين حور
لكن حور اتصدمت
حور بصدمه: اي ده
ندا بأستغراب في اي يابنتي
حور:ندا ده مش الفستان ال اخترته من بومين الفستان ده العجبني اما كنا في الغردقه فاكره؟
ندا بصدمه: ايوه حصل ازاي ده
حور: مش عارفه اعمل ايه دلوقتي
ندا بتفكير:متعمليش حاجه وبعدين الفستان ده أحلا بكتييير عن الفستان الاختارتيه وكنتي فيا ذي القمر يلا البسيه دلوقتي وبعدين نبقا نعرف جه هنا ازاي
حور بحيرة: ماشي
حور لبست الفستان وأخير العروسين جهزه والاتنين كانو اجل من بعض
شوايه الباب خبط ودخلو وكان عبدالله وسيف
سيف بابتسامه وهو بيحض ندا قال
سيف بابتسامه: اي الجمال ياقلبي
وبعدين بص ل حور وقال: مبروك ياحور
حور:الله يبارك فيك يا سيف عقبالك
سيف:شكرا
حور:عمو انت ساكت لي
عبدالله بحب وحنان:بتاملك يابنتي وانتي بفستان فرحك مبسوط ان صونت امانت اخوايه ولقيتك
حور بحب حضنت عمها:ربنا يخليك ليا يا عمو يارب
عبدالله: ويخليكي ليا ياحبيبتي يلا يلا احنا اتاخرنا
كل واحد اخد بنت ونزل عبدالله أخد حور سيف أخد ندا
ونزلو تحت وكانو ايه في الجمال
انطفى الانور واتركزت علي السلالم العروسين
كل الضيوف بصو علي السلم وآدم بص وفضل باصص علي حور بفستانه الجميل وفضل يتأمل ضحكتها المزيفه
حور وهي نازله لحظت ادم بيبص عليها وشكله الوسيم
ولكن توقفت الموسيقى والانوار اشتغلت
وحصل المستحيل حد يتوقعه وصدم الجميع

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حب من أول نظرة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *