روايات

رواية حب من أول نظرة الفصل السادس عشر 16 بقلم دينا محمود

رواية حب من أول نظرة الفصل السادس عشر 16 بقلم دينا محمود

رواية حب من أول نظرة البارت السادس عشر

رواية حب من أول نظرة الجزء السادس عشر

حب من أول نظرة
حب من أول نظرة

رواية حب من أول نظرة الحلقة السادسة عشر

شوايه وجه وقت الرقصه الرومنسيه
انتفط الانوار واشتغلت موسيقى هاديه رومنسيه والكاميرات اتسبته علي العروسين
عند ادم وحور
ادم وضع يديه علي خصرها ووقتها حور حست بقشعره في جسمها
ووقتها حور لفت اديها حولين رقبت ادم بخجل ووجهها احمر من الخجل وفضله بصين لبعض في صمت لكن قطعت الصمت حور
حور:ممكن نطلق بعد اسبوعين مش واجب عليك أن تنهي خطوبتك وتسيب يارا بسببي
ادم بسخريه: اي نطلق ……..ادم قرب حور لي وضغط علي خصرها جامد وقال
ادم:انتي دلوقتي بقيتي ملكي ومش هتكوني لحد غيري
حور بالم:ادم ابعد عني انت بتالمني
ادم بغضب وضغط علي خصرها اكتر وقال
ادم:مش هسيبك ومش هبعد عنك انتي دلوقتي ملكي ومستحيل حد يخدك مني
حور كانت لسه هتتكلم لكن لقت ادم انقبض من شفيفه
حور اتكسفت جداااا وفضلت تضربه علي صدره عشان يبعد عنها
ادم قرب من ودنها وقال
ادم بهمس: بس الناس بيبصه علينا يلا بدليني
ادم رجع تاني يقبلها بس حور مقدرتش تعمل كده راحت مغمضه عنيها وآدم اول م لقيها كده بعد عنها
_____________

 

 

عند عمرو وندا
عمرو بحب:انا اسعد واحد في الدنيا عشان انتي معايه
ندا بكسوف: وانا كمان
عمرو بحب: بحبك من اول مره شوفتك فيها عشقت عيونك وطفولتك حركاتك كلامك شخصيتك كل حاجه فيكي
ندا كانت ساكته من كتر الكسوف
عمرو:ندا بصيلي
ندا رفعت عنيها لعمرو وبصتله
عمرو بحب: بحبك
ندا بكسوف: عمرررو
عمرو:عايز اسمعها منك
ندا ووشها احمر من الكسوف
ندا بكسوف: وانا كمان بحبك
عمرو من فرحته بيها شال ندا وفضل يلف بيها وندا مسكت فيا جامد وكانت فرحتها بيه متتوصفش وعمرو فضل يردد بحبك بحبك
وانتهي اليوم وعيلة السيوفي روحتي الفيله وعمرو وندا وسيف كأنه معاهم
في بيت السيوفي وبالتحديد في الصلون
عبدالله بابتسامه: انا مبسوط ان حافظت علي وصيه جدتك ياحور
وبعدين وجه كلامه ل ادم وقال
عبدالله: حافظ علي بنت عمك يا ادم هي كانت امانه معايه ودلوقتي بقت امانه معاك لازم تصونه وتحافظ عليها
ادم ببرود: ماشي
عبدالله: حور مش عايزك تزعلي بسبب الحصل انهارده بسبب العمله عادل
حور بابتسامه مزيفه: متقلقيش يا عمي انا مش زعلانه
عبدالله قبل جبين حور:ماشي يابنتي
وبعدين وجه كلامه ل عمرو
عبدالله:وانت كمان ي عمرو لزم تحافظ علي ندا هي دلوقتي بقت امانه عندنا
عمرو بص ل ندا بحب وقال:متقلقيش يا عمي هي في قلبي وعيني هي بقت كل حاجه في حياتي..

 

 

ندا وخهها احمر من الكسوف……
سيف بضحك: يعم راعي ان احنا وقفين
عمرو بضحك: هههههه وانا عملت اي
عبدالله بضحك:ههههه طيب يلا كل واحد ياخد عروسته ويطلع ؤضته
عمرو راح نحيت ندا وشالها
ندا بخضه: انت بتعمل ايه
عمرو بحب:عملت ايه شلت حبيبتي عشان نطلع ؤضتنه اي الغريب في كده
ندا بكسوف: بس الكل بيبص علينا
عمرو بضحك: سبيهم يبصه
عمرو بص ورا علي ادم وقال
عمرو بخبث:ادم انت مش هتشيلها
ادم بأستغراب: اشيل مين
عمرو:هتشيل مين مثلا اكيد حور
ادم ببرود: اكيد هشيلها
ادم بص ل حور وشالها من غير اي مقدمات
حور بشهقه:نزلني
ادم بهمس:اسكتي مش هنزلك انا هطلعك ل فوق بس
حور بكسوف: بس العيله بتبص علينا
ادم:واي يعني
ادم شالها وطلعه الاؤضه وكل ده ويارا كانت بترقبهم في صمت وكره وكانت بتتوعد ل حور
____________

 

 

بقلمي دينا محمود
في ؤضه ادم
ادم وهو بينزل حور
ادم ببرود:مبروك
حور بتوتر:احم شكرا
ادم بسخريه: دلوقتي بقيتي مرات أدم عبدالله السيوفي والاختارتيه سابك ومشي يوم فرحك
حور:…………..
ادم:اي……بلعتي لسانك دلوقتي
حور:عايز اي يا ادم ها قولي
ادم:عايزك
حور بصدمه:اييييه
ادم ببرود: اي
حور:ام عايزه أسألك سؤال
ادم بأستغراب: اي
حور:عايزه اعرف انت ليك يد ف الحصل ل عادل
ادم:مش فاهم قصدك اي
حور:انت ال هدده عشان ميجيش
ادم ببرود:ايوه
حور بصدمه:ااااانت
ادم:ايوه انا ال رحت لي وضربته واموت رجالتي ياخده بلد تانيه وخليته بلغ ابوه ان هو مش راجع تاني
حور بعياط وصدمه:ضربته
ادن بسخريه: اي لحقتي تحبيه
حور بعياط: عادل عمل كتير عشاني وحبني من كل قلبه وخلني احس بحبه وخلني مبسوطه لكن انا عملت اااااي
ادم بسخريه:متقلقيش هو لسه عايش بس في بلاد تانيه
حور مسحت دموعها بطفوله وقالت
حور:بجد يعني هو عايش

 

 

ادم:ايوه
حور بابتسامه طفولية: ماشي
بعدين راحت قعدت علي السرير بتفكر هتعمل اي دلوقتي
حور بهدؤ:هتعمل اي دلوقتي مع يارا
ادم ببرود: حاجه متخصكيش
حور:ازاي ميخصنيش …انا مش عايزه حد ينجرح بسببي
ادم متقلقيش مش هتنجرح
حور:ماشي …………حور سكتت شوايه وبعدين قالت
حور بتوتر:ممكن تخرج شواية
ادم رفع حاجبه وقال
ادم:اااي اخرج …..عمرك شفتي عريس يخرج من ؤضه وهو لسه مكملش نص ساعه
حور بكسوف:بس..بس عايزه اغير لبسي ومش هينفع ادخل الحمام ب الفستان
ادم بخبث:ماشي تقدري تغيري قدامي انا دلوقتي جوزك مش حد غريب
حور بكسوف وارتباك: ادم ارجووووك شوايه وانا مش هتاخر
ادم حس ب كسوفه منه قال
ادم:ماشي انا مش خرج انا هدخل الحمام ابدل لبسي عبال م اخرج تكوني خلصتي
حور هزت رأسه بمعني موافقه
ادم أخد لبسه ودخل الحمام وحور غيرت الفستان ولبست بجامه خفيفه وبعدين راحت عند التسريحه سرحت شعرها وتركته ينسدل علي ظهرها وبعدين راحت وقفت عند البلكونه وفضلت تفكر ف الحصل وانها اتجوزت الشخص الحبته وقلبها دق لي بس قطع شروده خروج ادم من الحمام
حور اول م بصت علي ادم لقته لفت الفوطه علي خصره ومش لبس حاجه غيرها
حور شهقت وحطت اديها علي عنيها بسرعه من الكسوف
وآدم رفع عنيا علي شهقه حور لقيها وقفه عند البلكونه والهوا كان بيطر شعرها ولبسها الخفيف ال خلته يفكر في حجات منحرفه لكن قطع شروده شهقته وحركته الطفوليه
ادم ببرود: في اي
حور بكسوف:البس حاجه
ادم بخبث:لي انحنا اصلا مش هنحتاج ل لبس

 

 

حور بغباء:مش هنحتاج للبس لي
ادم سكت خالص وفضل يقرب منها وهي استغربت ان مردش علي سؤاله ف افتكرت ان خرج ف شالت اديها من علي عنيها لسه بتنزل اديها لقت ادم محصرها من خصره حور صرخت
ادم بهمس…………

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حب من أول نظرة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *