روايات

رواية حكايتي الفصل الرابع 4 بقلم دونا

رواية حكايتي الفصل الرابع 4 بقلم دونا

رواية حكايتي البارت الرابع

رواية حكايتي الجزء الرابع

رواية حكايتي الحلقة الرابعة

ف ستغراب.. هما رايحين يحاربوا ولا ايه
شمس.. علفكره انت رايح معاهم يابيه ف يلا روح اجهز
اسر و هو بيقعد وهو حط رجل ع رجل .. طب متروح انت يا شموسي
شمس بلا مبالاه وهو قايم بيزوق رجله .. ورايا شغل يا ظريف ومش فاضي لشغل العيال داا
اسر بضحك.. الله طب ع مهلك يا خويا وبعدين انا كمان ورايا شغل وغير كده انا مينفعش اروح معاهم
شمس بسخريه .. وايه اللي قل نفعه يا اسر بيه وشغل ايه اللي وراك داا وانا معرفش
اسر بضحك.. ماهو انت هتعرف منين اصلا وانت مشالله رشق عينك عليها ولحد ما سحبتها كارما ومتشالتش عينك عنها
شمس بضحك.. اي دااا هو انا كنت مفضوح اوي كده
اسر بمايعه .. اوي اوي اوي يا بيبي
شمس بتفكير.. انا بقول كده برضوا
اسر با ستغراب.. اي بتقول ايه
شمس بستفزاز.. انا بفكر اخلي كارما تخلعك علشان اخلص بقا
اسر بغيظ.. الله وانت مالك ب كارما ياعم انت اي داا
هالوا هالو هالو
شمس كان سرحان ف دينا اللي طالعت وكان شكلها حكايه رغم بسطاتها
دينا بخجل كانت لبسه لبس كارما كانت لبسه كوتش ابيض وبنطلون مانفت وتشيرت اسود وشنطه بيضه وشعرها الكيرلي البني كان حكايه عليه
وبيفوق ع صوت كارما بضحك.. احنا خلصنا فيلا بقا
اسر بحب .. وحش الكون حضر والقلب هينفجر
كارما بضحكه كلها دلع .. الله بتكسف يا اسورتي
اسر بحب .. يا عمر و روح اسورتك
دينا بضحكه خفيفه بتميل عليهم .. متنسوش اننا هنا وبتشاور ع نفسها هي وشمس
اسر بضحك .. بت يا كارما خلنا نبقا نكمل ميعتنا دي لما نكون لوحدنا
كارما بضحك بتهز راسها بماشي
بنتنا ضايعه اكتر من الواد
م علينا
اسر بيمل عليها.. بقولك هو الوحش وقع ولا انا بيتهيقلي وبيشاور ع شمس
كارما بمايعه.. وقع وقع اوي اوي يا حياتي
اسر بضحك.. هتجنن واعرف انتي ليه بتدلعي عليا وهما موجودين
كارما بهمس ودلع.. ابداا داا انا كده علطول بيهم او من غيرهم
اسر وهو هيطق.. الصبر من عندك المهم عاوزين نظبط الوقع داا مع المكسوفه دي علشان نخلص
كارما بمرح.. اوكي انا موافقه جدااا
اسر بضحك.. يخوفي مننا عليهم
كارما بضحك.. ياعم ربك ساتر
اسر بضحك.. طب يلا اوصلكم وهرجع
شمس بهدوء وعيونه ع اختنا .. لا روح شوف شغل انت انا هنزل معاهم
اسر بضحك.. خلاص ماشي ياعم الوحش ع راحتك
كارما بمرح.. يلا بينا Go
ونزل شمس ودينا وكارما يعملوا شوبنج
ف مكان تاني
الو يا باشا لقينا الهانم بس مش لوحدها
مدحت بستغراب.. يعني ايه. طب خلاص خلي عينك عليها وع اللي معاها وانا جاي
.. ملهوش لازم مجيتك يا باشا ممكن نخطفها ونجبها لحد عندك
مدحت بعصبيه.. عينك عليها هي واللي معاها يا ب*اف فااهم
.. حاضر حاضر ياباشا
مدحت بهدوء .. ابعتلي الالوكشين دلوقتي
.. حاضر يا باشا
عند شمس كان بيلف بملل وعيونه محوطه دينا واختنا كارما مشالله عليها تقريبا مفيش مكان اللي مدخلت فيه وطلعت وف ايدها شنط كتير وطبعا فهم اخونا شمس ليه كارما كانت عاوزه تنزل تعمل شوبنج علشان تتعلم ازي تكون ست بيت وعرف ليه اخونا اسر مكنش عاوز ينزل معاها علشان يعرف يعمل نفسه متفجاء وكمان لانه مبسوط باهتمامها انها عاوزه تعمل حاجه ليه وتبسطه
دينا بتعب.. مش كفايه كده يا بنتي
كارما بلوي بوز وهي بتبص ع حاجات .. اه تقريبا كفايه اهم حاجه دلوقت نشتري هدوم ليكي يا غزال
دينا بتعب والدوخه.. مش لازم
كارما بلوي بوز.. متتكلم يا شمس
شمس بهدوء.. تعالي بس نختارك لبس اهو المحل عنده حاجات كويسه وهتعجبك
وكارما بمرح سحبتها وداخلوا اختاروا وخلصوا
شمس بملل.. كده خلصنا يا اخت ولا ايه
كارما ولا هنا بترجع طلباتها ومش مركزه
دينا بضحكه وسط تعبها.. اعتقد كده كفايه
شمس بقلق.. هو انتي كويسه
دينا بتعب.. لا عادي متقلقش بس علشان انا مش بحب الاماكن اللي فيها زحمه وزيظه وناس كتير ف بحس بدوخه بسيط بس انا كويسه
شمس بهدوء شدلها كرسي.. تعالي اقعدي هنا طيب اول مره اشوف بنت مش بتحب الاماكن الي فيها ناس
دينا بضحك.. مش القصد كده
شمس بيبوص ع كارما اللي عاملها تظبط وتعد طلباتها بكل حماس
وبيقولها… مش قصد ايه بس بصي ع الكائن داا دي بيعمل ايه
دينا بضحك.. كفايه ناق ع البت ياخي
شمس بضحك .. صدقني مش بنق انا باقر بس
دينا بضحك.. لا جدع
شمس بهدوء.. تعرفي رغم حماسه داا تخاف تقعد فتره طويله لوحدها
دينا بحزن.. احساس موحش اوي
شمس بفضول .. ليه
بحزن.. من فتره اتقفل عليا باب اوضه ضلمه وانا اصلا عندي رهاب من الاماكن دي وبسبب اليوم داا دخلت ف غيبوبه لمد شهر ساعته بنسبلي انك تقت*لني افضل من انك تحطني ف مكان داا
شمس بديقه وعصبيه حاول يتحكم ف نفسه
دينا لحظه داا ف بهدوء ابتسمت ف وشه وقالت.. مش كفايه كده يا كارما خلينا نمشي
كارما بمرح.. اه خلاص يلا بينا
وفعلا شمس اخدهم وطالع
..يا باشا اهي الهانم
مدحت بصدمه.. شمس الانصاري
.. ياباشا قولتلك اجبلك الهانم لحد عندك
مدحت بهدوء.. خد بعضك وامشي ع شغلك يلا
ومدحت مشي وراهم بالعربيته
ف بيت شمس
اسر بزهق.. كل داا بيعملوا شوبنج
وبضحك بس فضولي اكلني اشوف وش شمس بس ههههه. وفجاء جرس البيت بيرن ف بيجري يفتح
شمس بسخريه.. ايه الاميره النائمه كانت نايمه ورا الباب ولا ايه
اسر بغيظ.. علفكر كان ممكن اني مفتحش
باستفزاز.. عادي بيتي ومعايا المفاتيح
بغيظ.. لما المفاتيح معاك مفتحتش ليه
بسخريه.. اصلا بصراحه كنت ناوي اجيب خدامه فلبنيه تفتحي الباب بس انت دلوقتي موجود فخلاص
اسر بغيظ كان هيرد
كارما بتعب .. انتوا كده مش هتخلصوا عدونا ودخلت هي ودينا واترموا ع الكنبه
شمس دخل وراهم وقعد
اسر بستغراب.. هو انتوا ولمؤاخذه بس كنتوا فين وفين الطلبات الشوبنج داا
شمس بسخريه.. اه الحاجات اهي عندك شيلهم ودخلهم بس وانت بتحطهم خلي بالك بس بسرعه يا اسر
اسر بغيظ… ولاه انا صبري قرب ينفذ منك انت فاهم
شمس بستفزاز.. اشحن غيرهم ويلا شيلهم حطهم جوه ورفع راسه لسقف وغمض عينه
اسر بغيظ.. مش هدخل حاجه انت متشلتش
كارما بتعب.. علشان خاطري يا.. ايه دااا انت مين
شمس بيبتسم بخبث وبيقول لنفسه… كده شغل رجاله هيبدا
اسر بصله بهدوء وسكت
دينا بصدمه وخوف.. م م م د دحت
مدحت بنظرات غربيه.. مش كفايه كده يا دينا ع الحكايه دي ولا ايه

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية حكايتي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *