رواية زينة الفصل الثاني 2 بقلم ميرا أبو الخير
رواية زينة الفصل الثاني 2 بقلم ميرا أبو الخير
رواية زينة البارت الثاني
رواية زينة الجزء الثاني
رواية زينة الحلقة الثانية
زين مقاطعا: فهمتي غلط انا جاي بيت مراتي.
زينه: ردتني ليك صح.
زين: تؤ تؤ دي مراتي شاور علي رحمه.
زينه بصدمه: رحمه.
زين راح وبا”س رحمه بو”قحه قدم زينه: ا ازاي.
رحمه ببرود: معلش يا زينه بقا انا بحب زين اصلا قبل ما يتجوزك بس هو اختارك ورجع لي تاني.
زينه بصراخ: انتووو اييهههه عملت ليكم ايههه لي بتعملوا معاياااا كدددده لييييي.
وقعت اغمي عليها زين بخضه جري عليها ورحمه وقفه ببرود: زينه زينه.
شالها و وداها المستشفى ورحمه ماشيه معهم ببرود.
مر شويه وقت: المدام تعبانه شويه.
زين: ينفع…
رحمه مقاطعه: خلاص متشكرين يلا زينو النهارده د*اخلتنا.
زين تافف: امشي انتي يا رحمه.
الممرضه: هي فاقت ومش عايزة تشوف حد.
رحمه: شوفت يلا بقا يا بيبي.
زين في نفسه: اهدا كده مش هتضعف لازم تاخد حق اختك تالت ومتلت سيبك منها تو*لع المهم تنتقم.
مشي زين ورحمه.
بقلم ميرا ابوالخير
~~~~~~~~~~~.
زينه بتعب: مين جابني.
الممرضه: واحد وواحدة ومشيوا.
زينه في نفسه: زين يلي جبني هنا.. سالت الممرضه.. مش قالوا اسمهم.
الممرضه بخبث: اه علي وهنا لاقوكي مر”ميه علي الطريق.
زينه بصدمه: انتي بتقولي ايهه.
الممرضه: دا. يلي حصل عن اذنك.
الممرضه سابتها ومشيت وهي مصدومه معقول ر”مها وهي كده حطيت ايديها علي بطنها: ابوك ميعرفش بيك وايلا مكنش عمل كده لازم اخد حقي وحقك منهم.
زينه اتصلت بحد: انا محتاجك اوي يا سامر.
سامر بخوف: في ايه انتي فين.
(سامر بن عم زينه وبيحبها بس للاسف اتجوزت زين).
زينه: في المستشفى تعالي ارجوك.
سامر طلع يجري بخوف وقلبه دق وصل المستشفى وزينه حكت له علي كل حاجه.
سامر بغضب: بن 🐕.
زينه: هاخد حقي منه ومنها يا سامر.
سامر بهدؤء: وانا معاكي.
زينه بس اول حاجه هعملها: هي انه احر*ق قلبه.
سامر: هتعملي ايه.
زينه بتفكير ودمعه نزلت من عينها: بعدين هقولك.
بقلم ميرا ابوالخير
~~~~~~~~~~~~~~~~~~.
رحمه بدلع: بحبك اوي يا زينو وفرحانه اني معاك.
زين ببرود: خشي غيري القر”ف دا .
رحمه: اغير ايه النهارده فرحنا.
زين بيدخن: خلاصي يا رحمه انا مش فايق.
رحمه بتقرب منه وتبو”سه من خده: هريح مز”اجك دلوقتي.
زين لسه هيتكلم جت له مكالمه انصدم زينه: الو.
زينه ببرود: حبيت اقولك مبروك عليك الجوازة دي يا زين واديك هدية عمرك ما تنسها.
زين بعدم فهم: قصدك ايه.
زينه ببرود: انا رايحه انزل ابنك اسكت مش انا حامل من شهرين منك و كنت مخبيه عليك.
زين بصدمه: ايهه.
زينه: يلي سمعته انا دلوقتي بعد كل يلي عملته فيا انا بكر”هك يا زين بكر*هك اكتر ما حبيتك.
زين بصدمه: انتي بتقولي ايه.
زينه: حبيت اقولك اني حامل بس خلاص مش عايزة الحمل دا.
زين بغضب: اياك يا زينه لو عملتي في ابني حاجه مش هر*حمكككك.
زينه بسخريه: معلش مش بخاف يلا بقا تتعوض يا زينو سلام.
زين بغضب: اوعيييي تعملي كده يا زينه زينةةةةةةةةةةةةةةة.
اغلقت الخط في وجهه.
زين طلب حراسته: تشوفوا زينه فين بسرعه.
الحراس: اؤمرك.
بقلم ميرا ابوالخير
~~~~~~~~~~~~~~.
في بيت سامر.
زينه ابتسمت: متشكرة يا سامر.
سامر: تحت امرك في اي وقت.
زينه: هعمل يلي قولتلك عليه.
سامر: انتي فاكرة كده صح .
زينه: هعمل كده عن اذنك.
سامر: يا زي…
زينه: بعد اذنك يا سامر خلاص.
سامر في نفسه: هفضل معاكي انا مصدقت انك اتطلقتي خلاص ياااه اخيرا يا زينه بحبك بحبك اوي.
سابته ومشيت راحت عيادة في مكان ما.
داخلت ورجليها بتتقل: سامحني يا حبيبي بس غصب عني.
وصل لزين رسالة بمكانها طلع يجري ورحمه اتغاظت.
رحمه بتوعد: ماشي يا زينه اما وريتك نها”يتك علي ايدي.
عملت اتصال بحد وابتسمت بمكر وشر.
بقلم ميرا ابوالخير
~~~~~~~~~~~~
زين وصل المكان ونزل جري وطلع يجري علي العمارة يلي فيها العيادة بيخبط محدش بيفتح زق الباب برجله جامد ا”تكسر داخل وشاف صدمه عمره: زينةةةةةةةةةةةةةة.
يتبع……..
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة جميع فصول الرواية اضغط على ( رواية زينة )