اسكريبت هشك بشك الحلقة الخامسة 5 بقلم شروق عمرو ومريم توفيق
اسكريبت هشك بشك الحلقة الخامسة 5 بقلم شروق عمرو ومريم توفيق
![]() |
اسكريبت هشك بشك الحلقة الخامسة 5 بقلم شروق عمرو ومريم توفيق |
اسكريبت هشك بشك الحلقة الخامسة 5 بقلم شروق عمرو ومريم توفيق
بصت وراها برهبه للدخان الاسود وهي شايفاها بيدأ يتشكل علي شكل انسان
سمعته بيقول بسخريه
_اكيد يعني مش خايفه من الجن مهو حبيب القلب مننا
= ااانت مين
ابتسم بعدما تشكل قائلا
_انا لوطفي
= االلي بينور و يطفي
قالتها ديانا بسماجه بعدما دخلت من الشباك
بصت ملك بغباء ليهم وهي بتبتسم
= ما شاء الله كل دي عفاريت في اوضتي
دخل مالك بسرعه الاوضه و وقف جمب ملك و حضانها بيتاكد انها بخير قالت ملك
= اللهم زيد وبارك تلت عفاريت في اوضتي ده كتير عليا والله
بص مالك بشر ل لوطفي و قال
_ديانا .. لوطفي بيعمل ايه هنااا
ضحك لوطفي وهو بيرقص شعبي
= جااي ابارك لأخويا و اقوله يا عرييس يا عرييس
و كان قاعد بيتنطط و يرقص
!ملك: هو عبيط؟؟
وقف مالك عن الغني و قرب منها و اتكلم بنبره حاول يرسم فيها الرعب
_ انا مش عبيط انا جن فرفوش فاااهمه
بصت له ديانا و ردت بنفس نبره صوته البارده
= هو انت كده بتخوفها
_ المفروض
بصت لها ديانا
= انتي خوفتني يا بنتي
_ لا والله انا هاين عليا اضحك بس خايفه ادمر هيبه العفاريت و بعدين بصراااحه بقا يا جماااعه انا مش شايفه فيكم ايي عفريت يعني فين الرعب فينن الظلمه اللي بتطلعوا منها للللللعع صحصحووولي كدهه و فوقه عاوزه اشوف شقلباظااات كدههه شغل جن و عفاريت كدههوون يفتح النفس
وبعدها قعدت مربعه علي سريرها و شدت كيس شيبسي وقالت في حماسه
_ هااااا يلا ابداو وروني الابداع عاوزه اشوف شغل عفاريت جامد جمودهه
غمض مالك عينه بعدم صبر و فتح عينه قالها بحزن و كسره
= بتاكلي الشيبسي كله لوحدك و معزمتيش عليا بوحده هو ده نهابه الحب اللي بنا يا بنت الناس
مدت ديانا ايدها في الهوا و طرقت بصوابعها ثواني و كان في ايدها كيس شيبسي ادتله لمالك وهي بتقوله
_ ولاه تزعل نفسك يا لوكه اطلب انت وانا احققلك
بصلها مالك و ابتسم وبدا يغني اغنيه مسلسل لاعلي سعر وهو بيفتح الشيبسي و ياكله
= الغريب لقيته حنن و القريييب شيطااان و جننن
بص له لوطفي و ديانا و قالوا في نفس واحد
= ماااله الشيطااان و الجننن
ملك بمرح
_ اجدععع ناااس احفاد ابلللليس دوول اجدع ناااس والله اجدع ناااس عيله جوووزي الشياااطين حبايب قلبي
رد لوطفي باستمتاااع
= والله بتفهم في الزوق بنت ادم دييي ….المهم يا بنت ادم .. انا كنت جاايلك كده في طلب بسيط
بصت له ملك باستفهام ابتسم هو و قالها
= روحك …عاوز اخد روحك
نظرت ديانا ناحيته باستهجان كما بادله مالك نفس النظره ليختفي لوطفي
صرخ مالك في ديانه وهو يتلفت حوله
-رااااح فييين
ظهر لوطفي من خلف ملك و قال
_ انا هنا يا مالك انا هنا يا حبي
و حين نظرت ديانا و مالك ناحيه لوطفي كان هو وضع يديه علي جبين ملك و تمتم ببعض الكلمات التي تفهمها ملك
ثم اختفي من بينهم
اما ملك فاغمضت عينها و سقطت علي الفراش
جري مالك مسرعه يجذب جسدها بين يديه يملس علي وجنتها قائلا
– ملك .. ملك فووقي .. ملك متسبنيش
ثم جذبها لصدره بشده قائلا بصراااخ
= مللللللللللللللك
ثم نظر لديانا و صرخ بهاا
= اتصرفييي خليها تفووق انتي مش ساحره القرن العظيمههه
خرج من يد ديانا بعض من السحر الاحمر الطفيف و بدا تلك السحر يتعمق براس ملك مما جعل جسدها يرتعش بقوه بين يد مالك
وهو يملس علي شعرها قائلا
= انا اسف يا حبيبتي اناا اسف.. انا عااارف اني السبب…. هترجعيلي يا ملك هتررجعيلي
شهقت ملك بقوه وجسدها انتفض معتدلا بين يد مالك و بدات تلهس بقوه و صوت نفاسها يتعالي
اقترب منها مالك يتحسس راسها يحاول الاطمئنان عليها
نظرت له ديانا بياس قائلا
= لوطفي عمل التعويذه الكبري عليها… لوطفي عااوز يجنينهااا
نظر مالك لها بصدمه قائلا
_ يعني ايه يعني التعويذه دي مش هتتفك
= التعويذه مش بتتفك غير بأمر من الملكه و كمااان مش بتتعمل غير بأمر منهاا
_ جدتى !! هنعمل ايه
= ملك هتيجى معانا ….
يتبع..
لقراءة الحلقة السادسة : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية انتقام لكبريائي كاملة.