رواية عشقت طفلتي الفصل السادس والعشرون 26 بقلم شروق عمرو
رواية عشقت طفلتي الفصل السادس والعشرون 26 بقلم شروق عمرو
رواية عشقت طفلتي البارت السادس والعشرون
رواية عشقت طفلتي الجزء السادس والعشرون
رواية عشقت طفلتي الحلقة السادسة والعشرون
ف المستشفى كانت لميس لا تستوعب ما حدث وكان يحي لا يقل عنها صدمه
يحي بدون وعي: اي اللي انتي عملتيه ده
لميس بدموع وصراخ: انت اي اللي عملته ده انت مجنون انت انت ازااي تقرب مني كده
يحي بحب ودموع تنهمر علي وجه من شدة حزنه علي بعد محببته عنه : عملت كده عشان بحبك من زمان اوي بحبك وانتي مش حسه بيا بعشقك يا لميس مجنون بيكي فهمه مجنون ب لميس الطفله ام ضفاير اللي بشوفها قدامي كل يوم بتكبر قدام عيني ويجي شخص يخطفها مني ازاي استحمل
لميس بصراخ: انا مش بحبك فاهم مبحبكش ابعد عني انا بعشق فهد مبحبش غيره
يحي وهو يقترب من لميس وف لحظه قام بسحبها للداخل وقام بقفل الباب
لميس بصراخ: افتحلي الباب لو مفتحتش الباب هصرخ وهلم المستشفى علينا
يحي ببرودة اعصاب: الباب مانع للصوت يعني مهما تصوتي مفيش حد هيسمع صوتك
لميس بخوف: عشان خاطري سبني انا مش بحبك سبني والنبي اخرج من هنا
يحي بهدوء وقزاره: هسيبك تطلعي من هنا بس بشرط واحد لو وافقتي يحلوه هتخرجي من هنا موافقتيش الطياره الخاصه بيا هتكون موجود ف اقل من عشر دقايق وهنكون ف الهوا مع بعض
لميس بخوف: انا انا هوافق علي اي حاجه بس تسبني وتبعد عنا
يحي وهو يقترب من لميس ولا يفصل بنهم سوا انش واحد: اهدي يحببتي مش لما تسمعي عرضي الاول
لميس: اي هو…
يحي:………..
لميس بدون استيعاب ومن شدة الصدمه فقدات وعيها
يحي. بخوف: لميس فوقي يحببتي
وبدأ يفوق فيها واستعادة لميس وعيها بعد وقت قليل
لميس بقوة مصطحبه بخوف تحاول ان تخفيه: انا مستحيل اعمل حاجه زي ده فاهم
يحي وهو يتجاهل كلامها: حضرلي الطياره وفهد النهارده تكون مخلصلي عليه فاهم
لميس يخوف: لا لا خلاص هعمل اللي انت عايزه عشان خاطري فهد لا بلاش تقرب منه هعمللك اللي انت عايزه بس بلاش تقرب منه
يحي ببرود: اسمع اللي قولتلك عليه هرن عليك كمان ساعه تنفذ….
لميس وهي تجلس علي ركبتيها تترجي يحي: عشان خاطري هعمل كل اللي عايزه بس بلاش ونبي تقرب من فهد قولي عايز اي وانا هعمله…..
يحي وهو يجلس علي الاريكه بكل ببرود وبدأ يثرد ل لميس ما يجب عليها فعله وكانت لميس تستمع لكلامه وعقلها لا يستوعب ما يحدث….
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
ف العنايه المركزه كانت تجلس حور بجانب يوسف تطمئن عليه ودلف الدكتور
الدكتور: متقلقيش يا مدام حور يوسف حالة بقت كويسة وان شاءلله هيتعافي ف اقرب وقت
حور وهي تهزر رأسها فقط ف لا تستطيع ان تتحدث وتعبر عن ما بداخلها
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
خرج فهد من غرفة الكشف وجد لميس تجلس علي الاريكه
فهد بحب: اي يحببتي انا خلصت يله نمشي…؟
لميس بتجاهل: روح انت وانا ورايا مشوار هعمله وهبقا ارجع علي البيت
فهد بصدمه: مشوار اي ده يا لميس؟
لميس بكذب: اوف انت خنقتني اوي اسمع الكلام وروح اه صح نسيت انك مش بتمشي محتاج مساعده طيب هنزلك لحد تحت. وبعدين هبقا اروح مشواري بس يارب متاخرش
فهد بصدمه: لميس انتي بتتكلمي لي كده؟
لميس بكذب: لسه هضيعلي وقتي بتتكلمي لي كده وبتعملي لي كده قولتلك ورايا مشوار مش فاضيه
فهد بصدمه: امشي يا لميس مراد معايا
لميس: اوك باي
وخرجت لميس من المستشفى وهي تبكي بقهر علي حبيبها وعلي ما فعلت بيه ولكن يجب ان تفعل كل هذا لتحمي فهد من بين يدي ذلك الشيطان
أما فهد ف كان ف حالة صدمة لا يستوعب ما حدث
مراد: انا خلصت كل حاجه يله نمشي اومال لميس فين مش شايفها..؟
فهد بشرود: لميس تعبانه روحني عشان عايز ارتاح
مراد بشك: حصل حاجه بينك وبين لميس؟
فهد: لا مفيش حاجه هيحصل اي يعني روحني بس
مراد: حاضر…
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
ف فيلا السيوفي كانت جميع العائله تتجمع ف بهو المنزل بأمر من لميس فقد ارسلت لهم رساله بأن يجتمعو جميعا لانها يجب ان تخبرهم بشئ ضروري
فهد بخوف بداخله وقلق شديد لا يعرف مصدره
حنين: اول مره لميس تطلب مننا حاجه كده ف اي
عادل: دلوقتي تيجي ونعرف في اي
محمد: خير يا جماعه اصبرو اكيد ليها اسبابها الخاصه
هبه: خير ان شاءلله يجماعه اهدو
ولكن حور كانت تشعر بشئ داخلها غريب وليان هي الاخر كانت تشعر بقلق وعدم ارتياح….
ولكن فجاءه دلفت لميس وهي ترتدي فستان زفاف وتمسك بيد شخص وهو الاخر يرتدي بدلة زفاف..
حنين بصدمه: لميس انتي لبسه لي كده ومين ده يحببتي..؟
فهد وهو يقترب منها: لميس انتي لبسه لي كده ف اي وانت يا دكتور يحي لابس لي كده
هبه: اي يحببتي لبسه لي كده ومين اللي معاكي ده
لميس بصوت عالي: بس بس صدعتوني ادوني فرصه اتكلم افهمكو كل حاجه وبطلو كلام شويه
اولا ده يحي جوزي اعرفكم عليه
فهد بمقاطعه وخوف شديد: جوزك هههه ازاي جوزك ده مقلب صح ازاي بجد يا لميس انتي حببتي انا صح جوزك مين ده بتعملي مقلب فيا صح انتي بتحبيني انا مبتحبيش حد غيري
لميس وقلبها يتقطع علي حبيبها: غيرت رأي خلاص مش هتجوز واحد معاق واحد مشلول مش قادر يتحرك والله اعلم هيقدر يمشي علي رجله تاني ولا لا انا خلاص فوقت وقررت اتجوز واتجوزت من وراكم عشان عارفه انكم مش هتوافقه يحي دلوقتي جوزي واكيد يعني مش هكمل حياتي مع واحد مشلول زيك كده
صفعه قويه نزلت علي وجه لميس كانت من حور المصدومه
حور بصدمه: لميس فوقي كده انتي بتقولي اي انت عارف انتي بتقولي اي؟
لميس بخوف علي حور وتقترب منها : حور انتي اتكلمتي صح انتي بتتكلمي صح انتي كويس
حور وهي تدفع لميس بعيد عنها: ابعدي عني فهمه انا كويسه انتي اللي اتجنيتي شكلك
لميس وهي تعود لوعيها: انا مش اتجنيت ولا حاجه انا فوقت وقررت اتجوز واكمل حياتي مع شخص كامل مش مع شخص مشلول وانا بتهيقلي دي ابسط حقوقي؟
حنين بصدمه: انتي مين انتي مستحيل تكوني لميس بنتي لا لا
عادل وهو يقترب من ابنته بصدمه: يحببتي قوليلي ف اي اكيد دي مش الحقيقه عرفيني وانا هحميكي مستحيل اخلي حد يقرب منك
لميس وهي تنظر لي يحي بخوف: لا مفيش حاجه وانا مش خايفه من حاجه بس انا قررت اكمل حياتي مع يحي خلاص فهمتو
هبه بصدمه: لميس ارجعي لوعيك ده فهد حبيبك فهد اللي بتعشقيه من وانتي طفله ف لحظه كده نسيتي كل حاجه ورايحه تكملي حياتك مش شخص غريب متعرفهوش؟
لميس: اه قررت اكمل حياتي معاه هو هيسعدني اكتر من فهد وانا قررت اكمل حياتي معاه
محمد وهو يقترب من يحي ويتمسك به وعلي وشك ان يضربه ولكن وجد لميس تمسك بيده: ابعد عن جوزي متمدش ايدك عليه بعد اذنك يعمي
محمد بصدمه وصوت عالي : لميس انتي وعيه بتقولي اي ده مين ده اللي تقفي ف وش عيلتك عشانه
لميس بقناع البرود: جوزي واتفضل قسيمة الجواز اهي
محمد بصدمه: لميس انتي فعلا اتجوزتي؟
لميس: اه اتجوزت
حنين بقوه: اطلعي بره البيت ده فهمه ومشوفش وشك تاني فهمه انسي اني ليك عيله ولا اهل انسي امك وابوكي وانسي انك ترجعي البيت ده تاني اطلعي بره وانسينا
ليان بقوه وهي تمسك لميس من يديها وتخرجها خارج الفيلا: اطلعي بره فهمه واخويا ده بكره يقف علي رجله وميعرفش وحده زيك احنا كلنا اتصدمنا فيكي فعلا انتي مش لميس اختي لا لا انتي اتصدمت فيكي فعلا بره مش عيزن نشوف وشك تاني
حنين بقهر ودموع علي صغيرتها: فعلا انخدعنا فيكي اطلعي من حياتنا وامشي من هناا مترجعيش تاني ولو عرفتي اننا بنموت مترجعيش هنا
خرجت لميس وهي تمسك بيد يحيي وتركت الجميع خلفها ف صدمه
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
ف الخارج كانت لميس تبكي بقهر علي ما وصلت إليه الامور
يحيي: خلاص اهدي يحببتي انا معاكي
لميس بكره وحقد: ابعد عني سبني في حالي حرام عليك الله اعلم بحالهم دلوقتي منك لله انت السبب ف اللي انا في ده
يحيي وهو يمسك لميس من يديها ويأخذها اللي السياره
: اركبي عشان نروح بيتنا عملك مفجاءه
لميس بكره: مش عايزه منك حاجه عيزاك تسبني ف حالي وبس
يحيي وهو يمتلك اعصابه حتي لا يتعصب عليها: اركبي ونتفاهم ف البيت
،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،
ف فيلا السيوفي كان الجو متوتر جداا لا احد يصدق ما حدث
هبه بخوف وقلق: حور انتي كويسه امشي معايا عشان نروح نطمن عليكي ف المستشفى
حور برفض وحسره: انا كويسه يا ماما مكنتش متوقعه اني صوتي هيطلع علي صدمه زي دي
هبه بحزن: مش عارفه يبنتي حصل كده ازاي ولميس عقلها فين
حور بحزن: ولا انا مصدقه
هبه: نامي يا حور لازم تهدي اعصابك عشان متتعبيش يحببتي
ـــــــــــــــــــــــــــــ
ف غرفة عادل وحنين كانت حنين ف صدمه وحال عادل لا يقل عنها
وغفا الجميع وهما ف حالة حزن شديده
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
أوقف يحيي السيارة أمام منزل ف غاية الجمال يتكون من طابقين
يحيي بحب شديد فهو يتوقع انهو حصل علي حبيبته: انزلي يا لميس متخفيش انا مستحيل أءذيكي
لميس بخوف: ماشي…
دلفت لميس إلي الداخل بمرافقه يحيي
يحي بحب: دي اوضتنا يا لميس خشي
لميس بكره: مستحيل حاجه تجمعنا ببعض مستحيل
يحيي بنفاذ صبر: لميس انتي مراتي دلوقتي يعني اعمل اللي انا عايزه
لميس بعد تفكير وتخطيط قررت ان تستغل نقطة حبها لدي يحيي
لميس وقد بدأت تبكي بقهر شديد ورق قلب يحيي لها
يحيي بحب: لميس اهدي يحببتي اهدي انتي عايزه اي طيب وانا هعملهولك.
لميس بخبث: انا مش واخده عليك وخايفه منك اوي بتمنه تديني شويه وقت شوية وقت بس ده اللي انا محتجاه بس ممكن هتقدر تقدملي. ده؟
يحيي بحب شديد: هقدملك كل اللي انتي عيزاه بس تكوني ليا
لميس بكذب: اكيد هكون ليك
يحيي بحب: خدي وقتك وهسيبك ترتاحي وتغيري هدومك ونكمل كلامنا بكره ماشي اوعي تفكري تبعدي عني انتي عارفه هيبقا مصير كل اللي بتحبيهم اي واولهم فهد انتي عارفه هعمل في اي
لميس بفرحه شديده: اكيد تصبح علي خير متقلقش مش هضحي بحياتهم
يحيي بحب: وانتي من اهل الخير يحببتي ❤
خرج يحي وترك لميس تخطط كيف تهرب من هذا المنزل وتبدأ حياتها من جديد حياه جديده من الصفر من دون عائلتها حياه جديده بدون حبيبها فهد فقد قررت ان تترك الجميع وتبدأ من جديد حتي تحمي جميع عائلها من تلك الوقح فهل ستقدر علي بدء حياه جديده وهل ستتمكن من الهرب أم للقدر رأي اخر؟
يتبع..
- لقراءة الفصل التالي: اضغط هنا
- لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية عشقت طفلتي)