رواية حياة قدر الفصل الأول 1 بقلم نور جابر
رواية حياة قدر الفصل الأول 1 بقلم نور جابر
رواية حياة قدر البارت الأول
رواية حياة قدر الجزء الأول
رواية حياة قدر الحلقة الأولى
سيف: طيب انا نازل شغلي
حياه:ربنا معاك
ونزل
حياه: خلاص يا قدر بقا
قدر بابتسامة: حاضر يا ماما مفيش حاجه انا هقوم
وقامت دخلت غرفتها
قدر لنفسها: خلاص يا قدر هو باعك لزم تخليه يشوف انك مش فارقه معاه وانك متكسرتيش اقفي علي رجليك زي كل مره ومتخليش حد يشمت فيكي يا قدر
قلبها: بس انتي مش هتعرفي تنسيه
عقلها: اني قد اي حاجه فوقي لنفسك قبل فوات الاوان فوقي يا قدر
قدر بعصبيه ودموع: يووووه خلاص وجابت صورته حضنتها ونامت
قدر: اهربي يا قدر
وغمضت عيونها
دخلت والدتها
حياه بهدؤء: انتي نمتي يا قدر
شالت قدر الغطاء وبصتلها
قدر بتعب: نعم يا ماما
حياه بتوتر: عاوزه اتكلم معاكي
قدر وقامت قعدت: تعالي يا ماما اقعدي
حياه وقعدت ومسكت ايد قدر: بصي يا حبيبتي بصراحه
قدر وبصتلها باستغراب: في ايه يا ماما
حياه: بصراحه بقا انتي جايلك عريس وابوكي شايف انه كويس وموافق
بصتلها قدر بدموع: وانا راي ايه يا ماما
حياه بحزن علي بنتها: ده قرار ابوكي يا بنتي
قدر بعياط: ومستقبلي يا ماما
حياه بقله حيله: والله منا عارفه يا بنتي
قدر بنهيار: اطلعي يا ماما سبوني لوحدي
دخل والد قدر بغضب وعصبيه
سيف بصوت عالي وغضب: بصي يا بت انتي بقا انا تعبت منك انتي بقيتي غريبه طول النهار قفله عليكي الباب وعايشه في سواد
قدر بعياط: حياتي يا بابا هتفضل لحد امتي متحكم فيها مش برضو انت اللي عملت فيا كده انت اللي جبت حسام
سيف بغضب: انتي حبتيه
قدر بسخريه: صح
سيف: ده اخر قرار عندي وكتب كتابك الاسبوع الجاي
قدر بصدمه وعياط ودوخه: حسبي الله ونعم الوكيل
ووقعت
جريت حياه بسرعه عليها
سيف وطالع من الغرفه: دلع بنات ماس*خ
حياه بعياط: قومي يا بنتي قومي يا حبيبتي
وجريت تجبلها بخاخه النفس ورشتلها منها
فاقت قدر وبصتلها بحزن: انا كويسه يا ماما وقولي لبابا اني موافقه علي العريس
حياه بدموع: يا بنتي
قدر: ماما انا عاوزه افضل لوحدي
حياه بحزن: طيب وطلعت وسابتها
بعد مرور اسبوع قدر طالعه من الغرفه وماسكه كتاب للروايه
سيف بسخريه: تعالي يا حياه شوفي بنتك المثقفه هتلبس ايه بليل
حياه: هو احنا مش هنشوف العريس الاول
سيف: لا مش هنشوف حد مش كفايه انه هياخد بنتك بوز الفق*ر ده
حياه: طيب نشوف شكله حته
سيف بخبث: اهم حاجه نشوف فلوسه
حياه ومسكت ايد قدر ودخلت الغرفه
قدر ساكته
حياه بحزن: مالك يا قدر
قدر بابتسامة حزينه: هيكون مالي يا ماما
حياه: قولي يا بنتي مالك
هنا انفجرت قدر
قدر بنهيار وعياط: جبتوني غلطه كان عايز ولد وانتي جبتي بنت انا مالي طول عمره بيعاملني وحش وكنت بسكت اتأذيت واتكسرت بسببه صح انا حبيت حسام بس عشان كان هو الوحيد اللي جنبي حته هو يا ماما سابني ودلوقتي الاستاذ مجهول لا ومش خطوبه ده جواز يا ماما انا بكره نفسي
: احم.
رفعت قدر وشها للصوت
كان رجل ضخم شبيه بالحائط وجه يجعل من يراه يخاف من نظراته
حياه بخوف: مين انت يا سيف
سيف من وراه: ده عوض باشا عريس قدر
نزلت الكلمه علي قدر كالسيف
قدر بدموع: يا بابا
سيف بفرحه: يلا المأذون بره والفلوس جاهز مش كده يا باشا
نظر له عوض نظره اشمئ*زاز فهو اب يبي*ع بنته بالمال
حياه بدموع: بلاش يا سيف
سيف وض*ربها بالق*لم: اسكتي يا م***
طلعت قدر دون نطق اي حرف
قعد عوض ببرود ووضع قدمه فوق الاخري
وقعد قدر امامه
الماذون: موافقه يا بنتي
قدر ببرود عكس ما بداخلها: موافقه
وبعد دقائق
الماذون: بارك الله لكم وبارك عليكم وجمع بينكم في خير
يتبع…..
- لقراءة الفصل التالي:اضغط هنا
- لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية حياة قدر)