رواية الفريسة الفصل السابع 7 بقلم ابراهيم مجدي
رواية الفريسة الفصل السابع 7 بقلم ابراهيم مجدي
رواية الفريسة البارت السابع
رواية الفريسة الجزء السابع
رواية الفريسة الحلقة السابعة
نور بدموع: انا مش قادره يا بابا
بجد مش قادره اعيش من غيرو
يا رب اموت
دخل حد الاوضه فجأه
الشخص : بعد الشر
نور بصدمه: يوسف !
دخل يوسف وكان باين عليه أثر الكدمات والجروح
يوسف : ايوه يا حبيبتي انا
نور بدموع : ازاي
وحاولت تقوم
يوسف : خليكي مرتاحه
يا حبيبتي
نور : انا مش فاهمه حاجه
الاب : يوسف يبقي رائد وعلي وش ترقيه بسبب المهمه الي كان فيها
نور بدهشه اكتر : رائد ؟ وترقيه؟
انا كده اتلغبطت اكتر
الاب : انا هسيبك مع مراتك وابنك تحكيلها الي حصل
وطلع الاب بره الاوضه
نور: فهمني بقاوحده وحظع
يوسف : بصي يا ستي
انا رحت مع العصابه ديه من ٤ سنين في مهمه وكانوا بيطلبوا مني طبعا اقتل ناس غالبا بيبقي مجرمين ببلغ عنهم وبسلمهم ولو تبع الحكومه او ناس ابرياء بنسفرهم او نخفيهم في اي حته
بس مع الاسف كانو بيبلغوني بالعمليه قبلها باسبوع لكن المره الي طلبوا فيها قتلك كان فضلي علي تنفيذها ٦ ساعات فطريت اخطفك وبعد كده كلمت اللواء المسؤل عن المهمه ووصلوني وبوالدك وساعتها طلب مني اني لازم اجوزك ووعدته اني ارجعك ليه حيه وسليمه
وسعتها طبعا نفذت طلبه وكنت ناوي ارجعك لما يقرروا هيودوكي فين لاكن انكشفت واطريت اخدك واهرب
وبعد كده اتحول كل حاجه وبدأت احبك وقررت فعلا اتجوزك واكتشفوا مكانا وانا عشان اعرف اقبض عليهم كان لازم استني لحد ما يجولي وده كان هيبقي خطر عليكي فحطيتك في حته بعيده عن الوش ده وقولتلهم علي مكانك لكن ولسوء الحظ اثناء ضرب النار فيه رصاصه ضربت في الامبوبه ادت للانفجار كتير اوي ماتوا والباقي انقبض عليه وانا كنت بتعالج وكان المطلوب ان ده يبقي في سريه تامه لان في فرد منهم هرب ولو ده عرف مكاني اكيد كان هيقتلني
نور بدموع: كل دا حصل وانا معرفش حاجع انا حاسه اني بحلم و لما كنت انت بعيد كنت مفكر انك متت كنت حاسه اني هموت
[يوسف مسح دموعها : بعد الشر عليكي يا حبيبتي
لكن ده ميمنعش اني زعلان منك
لانك مخدتيش بالك من نفسك ومن ابننا
نور : انا اسفه
بس انت متعرفش قد ايه انا كنت تعبانه
وحضنته
نور : ربنا يخليك لينا يا حبيبي
يوسف :و يخليكي ليا يا حبيبتي
الباب خبط
يوسف : ادخل
دخل الاب
الاب : يااااااه
بركاتك يا سي يوسف
بقالي كتير مش بشوف وش نور منور كده
يوسف بهزار : اي خدمه يا سياده اللواء
الاب : هههههههه
يوسف : صحيح الدكتور قال ايه عن حالة نور
الاب : ممكن تهرج انهارده بس بشرط الراحه التامه
مفهوم يا نور
يوسف : اكيد طبعا فهمه
ولا ايه
نور: فاهمه فاهمه
انتواتفقتوا عليا ولا ايه
يوسف : ده اقل واجب
نور : بس انت هتروح معانا صح
يوسف : هشوف كده
نور:مش هروح من غيرك يا يوسف
يوسف : حاضر يا حبيبتي
انا عندي مشوار هروحه واجيلك بس روحي مع سياده اللواء دلوقتي
نور: لا مش هتسيبني تاني مش،هسيبك تمشي
الاب : نور حبيبتي
يوسف لازم يمشي واوعدك زي ما جبته المره ديه هرجعه تاني
نور بدموع: يا بابي بس…
يوسف : متخفيش يا حبيبتي
وبسها من رسها
سلام عليكوا
الاب / نور : وعليكم السلام
وخدها باباها وروحوا الفيلا
وبليل وصل يوسف الفيلا وفتحت الخدامه
الخدامه : نعم يا فندم
يوسف : انا المقدم يوسف
الخدامه : اهلا وسهلا يا بيه
اتفضل اوضة مدام نور الدةؤ التاني اول اوضه شمال
يوسف : شكرا
طلع يوسف علي السلم وكان لسه هيدخل لنور
الاب : يوسف
يوسف : نعم يا سياده اللواء
الاب : تعالي عايز اتكلم معاك
يوسف: حاضر
ودخلوا قعدو ف المكتب
يوسف: خير
حضرتك كنت عيزني في ايه
الاب : انا عارف انك شاب والي عملته مش غلط لان نور مراتك بس الي عايز اعرفه انت بتحب نور بجد ولا لا
وعايز بصراحه ومن غير لا لف ولا دوران
يوسف: انا حقيقي بحبها جدا
وحابب اني اعيش واكمل حياتي معاها
الاب : انا دلوقتي ارتحت واطمنت علي بنتي واقدر اقولك مبروك يا حضره الرائد
يوسف : الله يبارك فيك يا عمي
عدي ٦ شهور ويوسف عوفي تماما من الجروح الي كانت عنده ونور حالتها بقت احسن و تم القبض علي جميع افراد العصابه وجه يوم ترقيه يوسف
كان يوسف واقف علي المنصه بيتكرم ونور وقفه بتصقف ومبسوطه جدا وفجأه
نور : عااااااا
نزل يوسف بسرعه
يوسف : مالم يا نور
نور : بولد بولد يا يوسف
اااااااه
خدها يوسف وجري بيها علي المستشفي ودخلت اوضه العمليات ويوسف واقف بره رايح جي
الاب : اهدي يا يوسف
ان شاء الله تقوم بالسلامه
يوسف : حضرتك بتواسيني ولا بتواسي نفسك
الاب : والله ما عارف
ويسمعوا صوت عياط الطفل
وتطلع الممرضه
الممرضه : مبروك جالك ولد زي القمر
يوسف : ممكن ادخلها
الممرضه : اه طبعا
هي في الاوضه ١١٢
يوسف : شكرا
راح يوسف والاب لاوضه نور ودخلوا
الاب : حمد الله علي السلامه يا بنتي
يوسف راح قعد جنبها علي السرير
يوسف : حمد الله علي سلامتك يا حبيبتي
نور : الله يسلمكوا
دخلت الممرضه ومعاها النونو ودته للاب
الاب : بسم الله ما شاء الله ربنا يحرسك
خده يوسف من الاب وباسه
وداه لنور
يوسف : شيفاه قمر ازاي شبه ابوه
نور : لا شبه امه
مش كده يا بابي
الاب : طبعا يا حبيبتي
يوسف : طبعا
الاب : عندك اعتراض
يوسف : ابدا انا اقدؤ انطق يا سياده اللواء
الاب / نور : هههههههه
النهايه
- لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية الفريسة)