روايات

رواية كان حبا الفصل الثالث والأربعون 43 بقلم رجوع الأمل

رواية كان حبا الفصل الثالث والأربعون 43 بقلم رجوع الأمل

رواية كان حبا البارت الثالث والأربعون

رواية كان حبا الجزء الثالث والأربعون

كان حبا
كان حبا

رواية كان حبا الحلقة الثالثة والأربعون

 

روية كان حبا
الحلقة ٤٣
اربعة أيام مرت عليه لم يذهب فيهما لشركة فقط يخرج لاوقات الصلاة ويعود الى جناحه يظل قابعا فيه
يعتذر عن مواقيت الاكل
بدي كمن يعزل نفسه
حتى عمر رفض مقابلته
في الاسفل
جاءت ليليان منذ اكثر من ساعتين وهي جالسة تنتظره ولكنه إعتذر
على مقابلتها بحجة واهية
ليليان بس أنا محتاجة أتكلم معه ياماما رأيه مهم جدا بالنسبةلي
تاففت لمرة العاشرة بقولك تعبان ورافض يقابل حد

 

 

 

انت ليه ميش عايزة تفهمي
قلبت عينها بملل وهي تصرعلى مقابلته لتقوم انا هشوفه خليني اجرب بنفسي يمكن يقبل يقابلني
نظرت تالين فيها بامل
خليها
ياطنط سلوى يمكن تقدر تقنعه يخرج من الحالة الي هو فيها
كد هيجيه إكتأب
صعدت ليليان اليه بعد دقائق كان يفتح الباب بهيئة مزرية شهقت بصدمة ياسين مالك
لوشدقه بتهكم جاي عشان تسالني مالي
كثر خيرك
مكلف نفسك ليه يادكتورة ترك الباب مفتوح ودخل لتدخل خلفه جلس بطريقة مهملة على الاريكة إتفضلي
دخلت واغلقت الباب خلفها اخذت نفسا عميقا
مالك ياياسين
ياسين لوجاي عشان السؤال داه يادكتورة هضطر اقولك إتفضلي هويشر لباب
ليليان
ماتنساش اني اختك الكبيرة
اغمض عينه وسكب كوب ماء ارجع ظهر لخلف وشربه واختي الكبيرة عايزة ايه
ليليان؛ اطمن عليك
وضع الكأس
وغيره ياليليان
عايزةتسأل عن سيف ابتسم بسخرية
أنا حافظكم كلكم
ليليان
توترت قليل ماهولازم اسالك وعرف رائيك كمان ميش إنت خالها
ابتسم بسخرية هويرخي جسده على الاريكة عايزةتعرفي إيه عن غير اللي عرفتيه ما إنت عمل عليه تحريات
ليليان؛ مالك يا ياسين متكلم معايا كويس
ياسين؛ حاضر يادكتورة اسألي وأنا أجاوب
ليليان؛ ميش القصد انت رائيك فيه إيه
ياسين؛ منافس شريس بس شريف
بغض النظر عن علاقتي بيه بس اللي أعرف ان انسان محترم جدا
نظر في الكأس الذي قباله داحتى بنهم التكافؤ اللي إنت بدوري عليه
مناسب جدا لمكانتكم الاجتماعية والثقافية والمادية كمان تربية قصور مش حارات
ليليان؛ بإحراج قصدك إيه بكلام دا

 

 

ياسين؛ ببرود ميش قصدي حاجة غير اللي فهمتيه يادكتورة
ادي بنتك فرصة تعيش حياتها وبلاش تكتمي عليها بحجج فارغة في الاخر كلنا من أدم وأدم من تراب لا
الغني إختار يكون غني
ولا فقير إختاريكون فقير
لوجايه تسألي عن سيف كشخص انا معرفش عنه كثير اما كرجل اعمال ناجح جدا ومنافس قوي بس محترم وابن عالم وناس اخلاقه معرفش عنه حاجة وحشة وماقدرش اقول غير كدا
عاصم عارف اكثر مني بحكم انه كان زميله في الجامعة اللي أنا مدخلتهاش عشان انمي ثروت عثمان ال عمران
ليليان؛ لس جواك النقطة دي ماإنت دخلت الازهر الشريف وجايب ماجستير
في اصول الفقه
واكتسحت عالم رجال المال واعمال في سن صغير جد وعملت نفسك إسم ومكان ماحدش عملها قبلك كل داه ولس حاسس
قاطعهابحدة
انا بطلت أحس من زمان تنهد ونبض اللي نبض جوي هكتمه ماتخافيش نظر فيها بحدة أنا لازم أحافظ على إسم ونسل العيلة الكريمة دي مهمتي اللي جيت عشانها
إزدردت ريقها بصعوبة بقيت غامض اوي ياياسين
ياسين؛ بلامبالات لاغامض ولا حاجة أنا بحط نفسي في مكاني وحجمي الصحيح
في فيلا عمر
كان ينتظرها منذ ساعتين وهي تتعمد التأخير أخذ هاتفه وبدأيتصفحه مبعد عنه الملل
دخلت لمرة الثالثة الى الحمام اخذت ثيابها بحجة الاستحمام
نظرت في المراة
مالك يانسرين بتسعبط
ايه لعب العيال دا
تاففت وخرجت وضعت خمارها نظرت في المراة احط شويت روج يعني بدل الشكل الفزاعة د يعني عروسة وراجع من شهر العسل شكلها يبقه كد
تنهدت وهي تضع بعض المسحايق نزلت لذلك الذي لم يبدي أي تظمر بل جالس بهدوء يكاد يستفزها نزلت بهدوء تحدث بعض الفوضة المرغوبة فيها على قلبه
إبتسم بخبث دون أن ينظر اليها
خلصتي يادكتورة
نظرت فيه بإستفزاز يعني عادي متأخرتش ولا حاجة
عمر ؛لا طبعا براحتك لو عايزة نفضل شويه
نسرين؛ يعني ميش متضايق
عمر؛هزرأسه بنفي وتضايق ليه كل ست لازملها شويت وقت خاص بيها
نظر فيها على فكرة اللون طلع جميل جدا عليكي
إشتعلت وجنتيها خجلا وهي تحاول أن تخفي إبتسامتها التي شقت طريقها الى شفتيها غصبا عنها
لم يشئ إحراجها همس بهدوء نقدر نمشي
دولت هانم هتعمل منها روية تفضل تحكيها لحد السنة الجاية
نظرت فيه متسائلةأنا ليه حاس إن علاقتك بيها متوترة
عمربضيق مافيش علاقة أصلا وأحسن يادكتورة تحاولي تفضلي بعيد عنها قد ماتقدري
ممكن نمشي

 

 

 

هزت راسها وهي تسير بعدمدة كانت في بيت والده كان الترحيب فاتر
ابدت دولت تظمرها من تأخيرهم
على طول مواعيدك ميش مضبوطة يادكتور
من المفروض تحاول تتقيد شوية بأصول ولا اللف في الحارات نساك إنت مين وإبن مين
لم يبدي عمر أي ردة فعل حتى ملمحه كانت لاتعبر عن شيئ معين
حدجت نسرين بنظرة تقيمية من راسها حتي أخمس قدميها طلاعة حلوى أوي وشيك يعني بنت عثمان بجد
ابتسمت ببرود وكأنها بذلك تتحاش أن تذكر والدتها التي في الاصل لاتعتبر من الطبقة المخملية
جذبها عمر الى جنبه عمدا بعد نظرة زوجة أبيه بدي خجلها يظهر جليا لتحاول أن تبتعد همس لها لتزداد خجلا
ابتسمت دولت بمكر وهي تقول الظاهر لس مأخدتش عليك ياعمر
إتفضل على السفرة الدكتور إعتذر من شوية وغادر
نظرت في الخطوات القادمة نحوهم بأنوثة صارخة ليرفع رأسيه على الصوتها المتغنج ألقى السلام بطريقة مغرية
قال بصدمة
نرمين
ام نسرين فتصمرت مكانها بملامح مبهوتة
إقتربت منها دولت مرحبة بحرارة
صدمتهم همست إبنتها جيجي دولت هانم ترحب بضيوف بنفسها غريبة كد
نسرين هي تنظرلعمر الظاهرة انها معرفة قديمة
لم ينبس ببنت شفة
ركدت نحوها شيماء اخته ذات ١١ نرمين حبيبتي جيتي إمتى
هي تعانقها
تأنيب خفيف من دولت عيب ياشوشو اسمها الدكتورة نرمين أوطنط نرمين
شيماء بدلع ماليش دعوى إحنا صحاب
لوت نسرين شدقها بتهكم واضح هي تتنهد بصوت مسموع
نظرفيها عمر الذي بدت علامات الصدمة واضحة عليه
نسرين؛ التي بدت ملامحها الشاحبة واضحة ولتحاول الخروج من هذا الوضع
إزيك ياشوشو طنط دولت قالت إنك تعبانة
شيماء أه وخفيت والبركة في نرمين صحبتي
نظرت فيها نرمين وكأنها تخبرها أن تصبر فقط فحرب ستندلع قريب وإوعي تفتكري إنك تقدري تأخذيه مني بساهل كد
ابتسمت لطفلة وضمتها بينما هي تحكي كيف أنقذت حياتهابعد ان تسممت منذ أيام
هتفت دولت بشكر لطبيبة البارعة التي أنقذت حياة صغيرتها المدللة
شيماء وهي تسحبها تعالي أعرفك الاول على ابيه عمرهودكتور زيك ماتتكسفيش وهي تقف أمامه
دكتورة نرمين صحبتي منقذتي البطلة الخارقة
دكتور عمر أخي
نظر لها هو يبتلع لعابه بينما كانت هي تقف امامها وبعيونا كلها عتاب وحب تبعث ألف الرسائل المشفرة طال الصمت النظرات التي جعلت نسرين تحترق حرفيا لتتمسك بذراعه بتملك واضح نظر لذراعها هويضع يده على يدها المتمسكة به داعماابتسم لها مطمإنا بحركة من عينيه
بادلته الابتسامة مرغمة
هامست بغل واضح ميش هتعرفني عليها ياشيماء
تأففت منها وهي تقول بفضاضة
مشيرة بيدها بل مبالات نسرين مرات عمر
بس أنا ميش عاجبتني كان نفسي
قاطعها عمر بحزم شماء
قلبت عينها أوكي أوكي أيام سوري
مابعرفش أكذب
دولت متدخلة شوشو عيب إعتذري لطنط نسرين هزت كتفيها بعدم مبالات واخذت يد نرمين تعالي يانرمين أنا طلبت من الشاف جو الفرنسي يعملك طبق سببيسيال عشانك
نرمين وهي تنظر لنسرين على فكرة أنا بعرف أطبخ خصوص المعكرون ببشمال
شيماء بفرح واو داطبق ابيه عمر المفضل
انسحبت نرمين
مع الطفلة لتبقى هي تنظر
في أثرها يكاد يغمري عليها
همست بداخلها برعب هي دي هتفضل تطلعلي في كل مكان
جيجي مالك يانسرين وشك شاحب إنت كويسة
هزت راسها بنعم
عمر لوتعبانة نمشي أونطلع نريح فوق في أوضتي
هزت رأسها بنفي
لتقاطعها دولت السفرة جاهزة إتفضل إختارت نرمين الكرسي المقابل له عمدا لتواجهه وجه لوجه نظرت نسرين لها بحذر قبل أن يجلس سحب الكرسي لنسرين كرجل مهذبا تربى على هذا الاتكيت منذ الصغرجلست مبتسمة بمتنان بعد أن دفع بها الكرسي همس لها لوميش مرتاحة نروح
إبتسمت وعيونها على تلك الوقحة التي تراقبهما كمتهمين ترصد النفس الصاعد والنازل منهما بعيونها الوقحة
جلس بعد أن أحس بتوتر الموقف
أضافت شماء بمرح طفلة مدللة
داد سناء خلي طبق السبيسيال اللي عمله الشاف جون لنرمين بس
نظرت نسرين نحوها بمقت
هي تقول بتهكم أكيد عمرك ماذقوتي الطبخ الفرنسي يا دكتورة
إبتسمت ببرود مستفز وهي تنظر لعمر
زمان كان خطيبي بيأخذني كل نهاية أسبوع لمطعم **** الفرنسي كان بيجيب امهر الشفات
أكيد سمعتي بيه
أصل خطيبي حبيبي راقي أوي

 

 

 

شيماء بنبهارطفلة واو دا المطعم المفضل لي ولأبيه عمر كان ساعات بيأخذني هناك دا راقي فعلا هوخطيبك راح فين أكيدكنتم بتحب بعض
نرمين وهي تنظرفيه بمنتهي الوقاحة أوي
شيماء طب هوفين دلوقتي متقوليش افترقتم لان حزعل والله حرام حرام طب إحكى لنا عنه نظرت فيهما بخبث وبدأت تسرد قصتها معه وعنه بكل وقاحة مع إضافة لمسة رمنسية على كل حرف تنطق به
شيماء واو يانرمين قصتكم جميلةجدا والله حرام تفترق
عمر؛كولي وإنت ساكةياشيماء
بلاش حشرية
زمت شفتيها بغيظ ومع ذالك أضافت
أكيد كان وسيم وجنتالنمن عشان تحبيه كدا
نرمين؛ فوق ماتتصوري
دولت مادم كان بينكم كل الحب والتوافق داه ليه سبتم بعض
تحسرت فعلا ظروف
هي تنظر لنسرين
بس انا حس إنه ربنا حيجمعنا ببعض من ثاني
ابتلع الطعام الذي في فمه بصعوبة بالغة
نظر في نسرين التي لم تحد نظرها عن نرمين التي كانت مستمتعة وهي ترها هكذ
كانت يدها ترتجف وهي تمسك الشوكة والسكين وكأنها أول مرة تمسكها في حياتها نظرت دولت بشماتة لها فطالم مقت أي شيئ يخص او يرتبط بسلوى التي تعتبر عقدة لازمتها منذ الصبي
شيماءمالك يانسرين مابتعرفيش تأكلي بشوكة وسكين ولا إيه هي تنظر الى نرمين التي تأكل بكل هدوء وبإرسقراطية وكأنها ولدت معها
شيماء يبقى علم مراتك تأكل إزي عشان محدش يضحك عليها أوهتها عند
مادم سوزي تحضر معي دروس في الاتكيت
قاطعها عمر شيماء
شيماء انا ماقصدش حاجة وحشة
كادت تفر الدموع من عينيها وهي تنظر في إبتسامة تلك الحية الرقطاء التي تعكر صفوحياتها اخذ قطعة من اللحم صغيرة بشوكته وقدمها لها بتودد لوسمحتي كولي بلاش التوتر دا كله يعني عادي كل أهلك محدش هنا غريب
دابيت حماكي يعني بيتك كمان
أناهأكلك بنفسي يلا إفتحي بوقك
بدت كطفلة أمامه يطعمها وأعيون الكل متسعة بذهول خاطب شيماء بنبرة باردة
بقلها أكثر من شهر بتأكل من إيدي تعودت لدرجة نسيت اللي طول عمرها متعودة عليه
مال هامس عليها وعيونه على تلك الحية
أرجوكي يانسرين بلاش تشمتيها فينا هي ساعة زمن ونغادر إتحملي شوية

 

 

 

كادت تحمل الطبق وترميه عليه صرخت بداخلها هوداكل اللي همك وأنا
أنا أبقى إيه إبتسمت وهي تهمس بتمثيل متشكرة ياحبيبي
هزت الكلمة أركان قلبه والتمعت عيونه ببريق واضح
هويبتسم ببلاهة طب كولي حتة الفراخ دي عشان خطري ياروحي
اطعمها قطعة اخرى
نظرت اليه نرمين بعيون تلتهمها الغيرة لم يعرها اهتمام واكمل عمله بتفاني وهدوءلوت دولت شفتيها بمتعاض هي تتمتم في سرها قال مبيحبهاش قال الرجل مخه تلحس
نسي إننا موجودين
والحشرة اللي قدامه ولا معبرها
قلبت عينها وهي تتنهد
بعد مدة انهو طعامهم ليجلسو جميعا كعادة في الصالة منتظرين الشاي دارت احديث روتنية نسائيه تملل عمر وإستاذن منهن
لتقف نرمين بصوتا ناعم
دكتور عمر ممكن دقيقة من وقتك لوسمحت أصلي عند حالة تعبانة اوي ونفسي أخذ رايك فيها
هتفت
شيماء انت أكيد معرفتش المفاجئة اللي حصلت بابي عين نرمين في المستشفى يعني بقيت زملاء
كاد يغمى عليها من الخبر بينما هي إبتسمت بخبث ونصر بكاد هو استوعب ما سمعه لم تتغيرملامحه ولم تعبر على شيئ واضح
اشار لها بان تتقدم للمكتب الذي خطي خطوات يسبقها نحوه
نظرت هي في خطواتهم بصمت مرغم لم تستفق الاعلى وقع غلق الباب الذي سمعته
وضعت كوب الشاي وظلت عيونها على الباب متصمرة فقط انفاسها تصعد وتنزل بوتيرة متسارعة
لم تسمع اي حرف مما تفوهت به دولت هانم وبنتاها فعقلها كان يخترق الباب والجدار بينما قلبها شبت فيه نار لاتعرف كيف تطفؤها اغمضت عينها تحاول ان تتحمل هذه الصرعات الساكنة بداخلها بدي الوقت طويل رغم انه لم يمر على دخولهم الادقائق وقفت من مكانها تبحث عن ذريعة تدخلها لم تجد غير الداد سناء
داد ممكن تعملي قهوة لدكتور عمر لانه داوقتها نظرت فيها بستغراب اماة لها بحركة بسيطة أن تفعل
دولت هوعمر بقه بيشرب قهوة بتوقيت كمان
ابتسمت ابتسامة ليس لها محل من الاعراب وهي تقول أصلي أنا متعودة أشربها معهاه في الوقت داه
ثواني واحضرت القهوة
تقدمت منها عنك إنت ياداد
وأخذتها مبتسمة تحت نظرات دولت هانم المصدومة دي رايحة تخدمهم بنفسها
ولا فارقة معاها
شيماء الغيرة يامامي لم تهتم نسرين وتجهت نحو باب المكتب اخذت نفسا عميقا اخرجته على دفعات وهي تستمع بعترافها له
انا بحبك ياعمر وعمري ماحبيت ولا ححب غيرك من حقي تسمعني ولو لمرة
والله انت ظالمني
انت ميش عارف ظروفي كانت إيه
ولا أنا تجوزته إزاي
انا متاكد إنك لم تعرف الحقيقة هتعذرني
أغمضت عينها تمنع دموعها من النزول ظلت لبرهة من الزمن تنظر لباب لكنها حسمت امرها
لم تطرق الباب دخلت بسرعة كمن يبحث عن اثار جريمة قبل أن يختفي لتجده جالس خلف المكتب وهي تقف امامه يفصل بينمهما المكتب لم تستطع ان تحدد ان كانت ذاهبة نحوه ام قادمة تقدمت بهدوء عكس العواصف التي تعصف بداخلها لتضع السنية القهوة على المكتب بتريث وتجلس اخذت فنجانها وبتسمت بسماجة واقفه ليه يادكتورة إتفضلي
نظرت فيه لبعض الوقت وكأنهاتتهمه وتلومه
تحدثت من تحت اسنانها قهوتك ياحبيبي
نظرت فيها باستهاتر معملتش حسابك بعتذر ارتشفت القهوة بتلذذ مصطنع
جلست الاخري بتكبر وغرور
ايه ميش واثقة في نفسك يادكتورة
نسرين التي نظرت فيها بحتقار دون ان تنبس ببنت شفة فهي يكفيها الضنون التي تثور بداخلها
أكملت بمنتهي العجرفة المزوجة بثقة فهي تكاد أن تجزم أن مابداخل عمر ملكها وأنه فقط يحاول أن ينتقم لرجولته وكرامته لتضيف بمكر أنثي مليئة بالخبث
ولا ميش وثقة في الدكتور
نسرين ؛ابتسمت بسخرية لا دي ولادي انا ميش وثقة في شيطانة اللي مع جوزي ربنا وما أدراك ماربنا بيقول
ان كيدهن عظيم ولا إيه ياعمر ميش النبي بيقولا مااجتمع رجل ومراة الا وكان الشيطان ثلثهما
فمابالك بشيطانة زيك لازم اخاف على جوزي شيطانة وشيطان
وجوزي بنهم حرام والله لازم أحمي جوزي
نظرت فيهما
ماهي الدنيا مابقتش أمان ماحدش ضامن حد ارتشفت قهوتها بهدوء مفتعل

 

 

 

 

نظر فيها عمر لتنظر اليه باصرار كمل اللي كنتم بتعمله وكاني ميش موجودة خالص خذوراحتكم
عمر بانفعال ايه اللي كنتم بتعمل
ابتسمت نرمين بخبث
الظاهر ان المدام من الصنف اللي مهزوز من جواه خالص نظرت في عمر كد حتتعب الاني بصراحة راجعة نويت استرد كل حاجة تخصني
نسرين القهوة حلوة ياعمر اشرب قبل ماتبرد اصل فيه حاجات مع الوقت بتفقد لذتها وتبقى بايخة خالص وغير صالحة للاستعمال مالهش حل غير مكب الزبالة يعني كدا صلاحياتها إنتهت
وضعت الساق على الاخري ماهو النبي عليه الصلاة
نظرت فيها مطولا
لتبادلها الاخري النظرات بتحدي
والسلام بيقوا إذ لم تستحي إفعل ماشيئت
فعلا اللي إختشوماتو
عارف ياحبيبي حكاية اللي إختشوماته طبعا
اهتز قلبه بن ظلوعه لكلمة مجدد قالتها حتى وإن كان يعلم أنها تتعمد قولها لاستفزاز نرمين لكن وقعها وقعها مختلف تنهد غير
مبالي بمايدور
من حوله فعقله معدوم وقلب متمسك بهذه الكلمة بجنون
لم يسمع الا كلمات نسرين التي بدت له غريبة وفضة وشرسة ولكن لذيذة
عشان نبقي على بياض ونخلي البساط أحمدي زي مابيقوله
كهنوت الستات دا انا ميخلش عليا بربع تعريفة وليقرب على حاجة تخصني أمحيه من على وش الارض وان كنت جاي ياشاطر ة
تلعبي عليا فوقي وعرفي إنت بتلعبي مع مين أنا نسرين عثمان عمرن
ماتخلقتش اللي تقرب على حدود حاجة ملكي
وخذيها من قاصرها كدا وبعدي
احسن لك
وكفاية عليكي لحدكد لانه صبري قليل

 

 

 

نرمين؛ وواوانا مصدمة ياعمر
قاطعتها بحدة
نسرين؛ اسمه الدكتور عمر قسما عظم لوماغرتي من هنا لكون ماسح بيك ارض الفيلا وخلي اللي مايشتري يتفرج واوعي يجي في بالك اني ححط ايدي على خدي وقعد اتفرج عليكي وإنت بتلفي ودورد حولين جوزي أهو بقولهالك قدامه لاخرمرة اتقي شري أحسن لك لاني لوقلبت عليا وعلى أعدائي ميش حيكفني غير اني امسحك من على وش الدنيا وأنا مابهددش انا بديلك إنذار أول وأخير
نظر عمر بصدمة وبريق من السعادة في عينه اهي متمسكة بي الى هذه الدرجة
ستحارب من أجلي بكل هذه الشراسة
نظر فيها بإعجاب وغرور على كد أنا متجوز لبؤة شرسة اوي
طب الوشه لملايكة دا مخبي وراه كل دي القوة لا وإيه ردح من اللي يعجب قلب الله حواري بجد بس لوتفكها شوية معايا
نظرت نرمين بسخرية
طب اهدي كدا يادكتورة انا جاي أسأل الدكتور عمر عن حالة عندنا في المستشفى
يعني كزملاء بنتعاون مع بعض ودامر طبيعي زي مافيه زملاء بتتعملي معاهم زي الدكتور احمد عباس مثلا
نظر عمر لها شرارة الغيرة تلتهب في عينه شرارة لم ينتبه لها
نظرت فيها بتهكم
اكملت ماتبقى في فنجانها
ماهوالسفيه يقرء مافيه و الوسخ يفتكر كل الناس وسخين زيه
عمر؛بنفاذ صبر الظاهر ان محاضرتكم مطولة وأنا
ماليش في لعب العيال وكيد النسا
دكتورة نرمين أعتقد إني وجهتك لشخص الكفؤ اللي تقدري تعتمدي عليه نظر في نسرين مطولا حتى بعثرها وزرع التوتر والقلق بداخلها
أنا هقدم استقالتي من المستشفى
نظرت فيه نسرين بصدمة فهي لم تتوقع مطلقا هذا القرار
بهذه السرعة ظلت عيونها متصمرة عليه فيماهوهادئاجدا
بتكلم بجد
نرمين ابتسمت بمكر بتهرب ياعمر
اشطاطت غيظ من تبجحها وعدم إحترامها لها وتجاوزها لحدودها بكل تلك الوقاحة نظرت في فنجان القهوة امامه الذي لم يمسه ودون تفكير سحبته لترمها بمافيه شهقت بصدمة
شهقت بقوة إنت مجنونة
عمر ؛ بصدمة نسرين
نسرين؛ بغيظ ميش حذرتك قبل كد وقولت اسمه الدكتور عمر
زم شفتيه يخفي إبتسامته
نظرت فيها بغيظ وكراهية إنت متجوز وحدة مختلة معندهاش ريحة الذوق
مجنونة رسمي
جلست عادي يعني شويت قهوة والله خسارة فيكي دي الداد عملها بإديها
يالله على الله ينفع
المرة دي كانت باردة المرة الجاية ماضمنش
نرمين وهي تنفض في قميصهاالذي تلطخ
والله مجنونة
عمرابتسم بس أنا راضي وعجبني جنونها على فكرة أنا ميش بهرب من موجهتك زي ماإنت فاكرة أنا مايشرفنيش أتواجد معاكي في مكان واحد
مافيش حاجة أنا ندمان عليها في حياتي زي م عرفتك

 

 

 

قاطعته لاحبتني والحب اللي جواك لس
قاطعها بحدة كان انت صفحة طويتها من حياتي مايشرفنيش أفتكرها إبتسم بهيام راته واضحا وغفلت عنه نسرين لنشغالها بكلمات نرمين الرعناء التي كانت تقسم قلبها لنصفين
انا بعد لماشفت نسرين عرفت ربنا بعدك عني ليه وقتنعت ووتأكد قد إيه كنت غبي واعمى والله انا قرفان من نفسي ان بصتلك بسأل نفسي إزي
وليه
نظر اليها باحتقار
جعلها تجفل امام نظراته وتضمحل
مع ذذالك أظهرت صلابة
وقوة تحكم في تصرفاتها وظلت محافظة على نفس الابتسامة المقية
نظر فيها بإحتقار وبكل برود وهدوء
دكتورة تقدري تتفضلي وياريت بيتي متعتبهوش ثاني تحت اي ظرف من الظروف نسرين ؛اللي زيك الواحد ميأمنلهاش وحدة
خاينة
نرمين؛ من المفروض تشكورني على خيانتي انت أول وحد إستفاد منها بس انت عارف إنها ميش خيانة
نظر عمر فيها بحتقار
نسرين ؛ انا مستوي ميسمح ليش أنزل لمستواكي ورد عليكي
نرمين إبتسمت بسخرية
هوإنت خليتي فيها مستوى
هويشرلباب
نظرت فيها بتوعد
وهي تزمجر بعنف وهي تحمل
ماتبقى منها وتقوم وكلها غضب فهي لم تتوقع ان تتعرض لهذا الموقف فلقد راهنت على عمر الذي تحفظه ومتيقنة أنه مازال يحمل لها الكثير من المشاعر التي لايمكن أن تمحى بهذه السهولة
عمر الذي تحفظته عن ظهر قلب
فقط هومجروح ويحاول أن ينتقم منها من أجل هذالجرح الذي مازل ينزف
لكن في النهاية سيلتأم ويعود قلبه لفتح لها من جديد لا هي اساس لم تغادره
هوالوقت كفيل بأن ينسيه خطأها
لن تدخل مع تلك الحمقاء في حرب غبية
ستثب فيها هي رغبتها في التمسك به هذالتمسك الذي يحيرها
ربما عليها أن تغير قليل في خطتها لاتسترداد ماهولها إبتسمت بشر
فخسارة معركة ليس معناه خسارة الحرب
لم تعرها نسرين أي إعتبار لم تهتم نظراتها التي حدجتها بها
هدر بصوت قوي ولكن هادء كعادته
اوقفها امام الباب بطريقة مهينة مذلة هومايزال جالس خلف مكتب والده الفاخر الذي يدل على مدي ثرائه وذوقه الرفيع
إستني عندك انا هدي أوامر لحرس يمنعوك من الدخول هنا تاني
ولو تماديتي أكثروتجاوزتي حدودك اوعدك يا دكتورة إني عمل المستحيل عشان ماتلقيش حفرة تستخبي فيها
حاجة بسيطة كدا أحب تعرفيها
أنا ممكن أخليهم يشيل إسمك من جدول الدكاترة
فيريت بعد كم يوم تقدمي إستقالتك وتتحججي بأي حجة دالوكنت عايزة تحتفظي بشهادتك
اللي فرحان بها
نرمين ؛ ياه يادكتور عمر انت بقيت كد إزي وإمتى تحولت كد

 

 

 

أنا فعلا بقيت معرفكش
تنهد بارحية وعمرك ماعرفتني
ولا حتعرفني
ياريت تخلي عندك شويت كرامةتنسحبي بهدوء خرجت تجرذيل الهزيمة لكن عازمة على اعادت الكرة
نظرت في الباب المغلق وفزت واقفة كأن دورها إنه
عمر؛ ممثلة من طراز العالي متأكدة إنك خريجة كلية نظرت فيه بعيون مترقرقة
عارفة إني ممثلة ممتازة نظرفي حزنها الذي مزق نياط قلبه هويقوم
أنا كنت بهزر معاكي والله هويتجه ليقف أمامه مقصدش اخذ يديها لثما بعتذر يانسرين مكانتش أقصد أضيقك كادت تستلم
للمساته الحانية وكلماته الي بدت لها حنونة جدا أعاد الكرة بهدوء مهلك هوينظر الى وجهها الذي تخضب بدماء الخجل حتي كادت وجنتيها تنفجر من قوة الحمرة لتسحب يدها ببعض العنف وهي تبتعد عن مرمى عيونه التي تحاصرها بحب ومكر وحنان
مشاعر مختلطة اغمض عينيه من حركتها المفاجئة
لتضيف هي بكذب أنا كنت بدافع عن كرامتي إوعى تفتكر إنه فيه سبب ثاني غير دا
كادت تفلت أعصابه لكنه إبتسم ببرود عارف متأكد مافكرتش في حاجة ثانية ممكن تكملي تمثيل لحد منروح
زمجرت بعنف قصدك إيه
إبتسم بخبث قصدي اللي قولته
اقعدي يا دكتورة عشان تكتمل الصورة في أذهانهم
نظرت فيه ببلاهة أذهان مين صورة إيه
إبتسم بتسلية
قعدي بعدين أفهمك
نظرت فيه وهي تقلب عينها
تجي نطلع تشوفي اوضتي القديمة
لم ترفض ولم تقبل وقف مبتسما أخذ يدها خرج لم تعترض على الأمر سحبها وصعد هويميل عليها هامسا هتعجبك
كما حخليكي تشوفي صورة ماما
نظرت فيه وهي مستغربة حاله وحالها صعد السلم تحت أعين الكل بدهشة
توقفت نرمين عن البكاء بدهشة وهي تنظر إليه يسحبها كمراهق نحوى غرفته لتنفلت منه ضحكة عالية لم يعرفو سببها فقط تبادلو تنظرات
شيماء جيجي نرمين قميصها باز خالص بليز إديها حاجة من عندك ميش معقول تروح كد
دولت إنت متأكدة انها عملت كدا يعني بصراحة اللي أعرفه إنها بنت كيوت خلاص وكلاص مؤدبة جدا يعني مستحيل تعمل كدا
يمكن ماكنش قصدها
نرمين؛ بانفعال شديد يعني انا حتبل عليها
دولت؛ من فضلك وطي صوتك شوية
دخل زوجها ملقي التحية لتركد إبنته المدللة تعانقه شفت يابابي مرات عمر طلعت وحشة عارف عملت في نرمين صحبيتي إيه طلعت معندهاش ذوق
دولت ؛عيب ياشوشو يلا خلي بابي يرتاح
جيجي ؛بعد أن قبلت والدها إزك يابابي
قبل جبينها بحب بينما ظلت شيماء متعلقة به
رحبا بنرمين بتهذيب اهلا بيكي يادكتورة إزيك
الحمدلله يادكتور
شرفتني يادكتورة عن إذنك إستأذن من طفلته
حبيبتي ممكن تسمحي لي شوية
شيماء بابي لازم أحكيلك العروسة عملت إيه
قبل اعلى راسها معتذر معلش ميش دلوقتي وإستأذن صاعدا عن إذنكم
عاد ليتوقف هوعمر ونسرين روحو
شيماء لا فوق
لازم تحط لها حدود
اكمل طريقه في صمت استأذنت دولت لتلحق به
بينما
جيجي ؛ ممكن تجي معايا يادكتورة نرمين عشان أشوفلك حاجة تلبيسها
نرمين؛ بحزن مافيش داعي
شيماء إزي هتمشي في الشارع كد
في غرفة والده كانت دولت قدروت له ما قصته نرمين
أنا ماحبتش أتدخل في الموضوع لحد ماتجي إنت وتتصرف معها دي ميش أصول يامصطفى إزاي تهين ضيفة في بيتي
هي تجاوزت حدودها
رمى ربطة العنق بعنف
أنا محذرك قبل كد تبعدي عن حياة الولد وتسبيه في حاله ولا لأ
فاكرني نايم على وذاني رايحة تجبي البنت اللي كان بيحبها وناوي يتجوزها لحد بيتها وعايزها تسكت
دولت داه بيتي

 

 

 

 

مصطفي بحزم دابيتي
دولت؛ بنفاذ صبر أنا ماكنتش أعرفه بالحكاية دي إبنك طول عمر قافل على نفسه مخرجنا من حياته ماكنتش أعرف إنها حبيبته الاولى
مصطفى ؛لما عرفتي
زفر
برضة اصرتي إنها تجي
وأصرتي أعينها في المستشفى عشان تفضل قريبة منه صح وتنكد عليه حياته ولا يعرف يطول دي ولادي
زفر بعنف ماكنتش أعرف إنك ممكن تنحدري للمستوى دا يادولت هانم أنا لم عرفت ماصدقتش إنك إنت اللي وري داه كله
شوفي يادولت هي كلمة ميش هتانيها تنزلي تصرفيها من البيت وتحرمي عليها تعتبه تاني وإلا صدقني هتندمي كثير
وأنا اهو بعمل بأصلي وبصون
العيش وملح
وهعدهالك بمزاجي
وعدهالك من اول وجديد عمر خط أحمر إيك تتجاوزيه لانك فعلا هتندمي
تنزلي كدا بجلالة قدرك وتخترعي أي كذبة تمشيها بيها
لحد مشوف لها صرف وصرفها من المستشفى وصدقني هعمل المستحيل عشان ماتتعينش في أي مكان قريب من هنا
روحي ياهانم إنهي العلاقة الزفت اللي عملها مع البنت الزبالة اللي تحت
دولت أخر إنذار نسرين خط أحمر بلاش تقربي منه
لوت شدقها بتهكم وغيظ لازم تكون خط أحمر فتح قميصه بعنف بتبلطمي بتقولي إيه
دولت ؛ حاضر أوعدك ميش هيتكرر
مصطفى لازم مايتكررش
بينما في غرفة عمر كانت تجلس قربه على تلك الاريكة وهي تري صوره مع والدته التي كانت تقطر حبا وحنانا كمية المشاعر كانت تتحدث وحدها بصدق في الصور فمابالك في الواقع
مامتك الله يرحمها كانت جميلة جدا
إبتسم بشوق مهولو رضيتي نروح للندن كنت شوفتي تيتة صورة حية عنها تنهدبشوق تيتة وحشتني
ربتت على يده أسفة إني
قاطعها بمرح مفتعلا لا متأخذيش في بالك جو لندن دلوقتي بيتعبني
حاولت أن تغير الموضوع طالع حلوى في الصورة دي
نظر بتهزري عامل زي قرد حلوى إزاي
نسرين؛ لاوالله حلوى كيوت كان عندك كام سنة ثمن سنين كانت ماما بقالها سنة وسبعة شهور وأربعة أيام تنهد بحرقة
اشفقت عليه كنت بتحسبهم بيوم
ابتسم ولس بحسبهم بالثانية
نسرين؛ وحشاك ياعمر
عمرفوق ماتتصوري مالحقتش أشبع منها لوكنت عارفة
تنهد بحرارة
كنت فضلت في حضنها كل دقيقة وثانية
تنهد مافيش حاجة قدرت تعوض غيابها كان فسها تشفني دكتور على فكرة أنا ماكنتش بحب الطب بس حبيته عشانها حبت احقق لها أمنيتها حتي لوكانت ميش موجودة
نسرين؛ ان شاء الله هي في مكان
أحسن من هنا إدعيلها ياعمر
ماهوأحسن حاجة يخلف الانسان وراه ولد صالح يدعي له وإنت ولدصالح أكيد
ابتسم بتسلية ولديادكتورة
نسرين؛ باحراج ميش قصدي اللي فهمته والله يعني أقصدي ابن بار وطيب وحنين محب
نظرإليها بخبث والله أنا طيب أوي حنين أوي محب جدا إنت بس اللي ميش وخذ بالك
إبتلعت ريقها وبتعدت عنه قليل إقترب بهدوء مدروس
إبتعدت مرة ثانية هي متوترة

 

 

 

مالك يانسرين هوأنا مذيقك
إبتعدت خلينا نكمل الصور أصلها جميلة
عمرميش أجمل منك
فتحت الالبوم ويدها ترتعش من شدة التوتر والخجل وقربه المهلك لها
إبتسم بلاش كل دي التوتر يادكتورة أنا ميش وحش لدرجة دي
نظرت في الصورة أمامها بشرود انا ماقولتش وحش
ظل على إبتسامته تلك التي زادت من توترها يعني قصدك إيه
إبتسمت رغم عنها اللي فهمته
علاقتك مع عيلتك حلوى
عمرداسؤال ولا استنتاج
نسرين ؛ استنتاج اخواتك بيحبوك واضح إنك مدلع شيماء
إبتسم هي مدلع نفسها البنت فضيعة
بس تفضل مجرد عيلة يعني ميش لازم نحكم على تصرفاتها خارج الايطار دا
هزت راسها بتفهم
انت بس حاولي تحتويها
نسرين ؛واضح انها بتحبك أوي
نظرفيها متسألا مين
زمجرت وهي تنفخ أوداجها يعني مين شيماءطبعا
حيكون مين ضحك بقوة هههههه
مالك بتقوليها كدا
نسرين ؛ وهي تقلب الصفحة بقوة كدا إزي
نظر بطرف عينه دي الصورة كانت اول يوم دخلت الثانوي تيته أصرت تجي معايا وتخذ صورة
نسرين؛ جدتك شيك وشكلها انيق زي كونتسه
بس ميش باين عاليك الفرح كنت زعلان ليه
عمر كانت تيته ح تسافر بعد ساعتين وأنا كنت عايز اروح معها بابا رفض الفكرة فاكر تفاصيل اليوم داه وكأنه إنبارح دولت هانم يومها سمعتني كلام عمري ماحنساه يانسرين لس جوي صده لحد دلوقتي
نظر بشرود و كانه يستعيد ماحدث
نسرين؛ ليه بتناديها دلت هانم
إبتسم عشان عمرها محبتني ولاقربت مني طبعا الالم بتشوف بابا تمثل مهم الستات كلهم شاطرين في التمثيل
زفرت قصدك إيه
ابتسم ببرود ميش قصدي اللي فهمتيه
كان نفسي تحن على الطفل اليتم وتعوضه حنان الام رغم اني متأكد إنها عمرها ماكانت حتكون زي ماما تنهد
خلاص سيبك من الموضوع دا
نسرين؛ بس أنا نفسي أعرف عنك كل حاجة ياعمر
نظر فيها بعمق ليه يانسرين
هربت بعيونها الجميلة
فضول أداروجهها بطرف اصابعه بجد
حاولت المراوغة
ايوه حيكون ليه
خايفة مني يانسرين
ازدردت ريقها بصعوبة تلاقت العيون لا إرادي ظلت تنسج بينهما لحضات رمنسية
إدني فرصة يانسرين اوعدك ميش هتندمي اقترب منها وانفاسه الساخنة تلفح صفحة وجهها الذي خضبته دماء الخجل
عيونك حلوى أوي بس ميش واثقة فياصح
اخفضتها بحياء
نفسي تبص جوى عنيا يانسرين
كانت كمغيبة تماما مال مقترب مستغل انفصالها عن هذالعالم وهي تغلق عينها متمتمة داخل روحها ماإنت لوشايف بجد كنت شفت انكتب فيهم إيه
اقتربأكثر معلن رغبته بجرأة همسب إغراء
أنا محتاجلك أوي
لا إنت اكثر من إحتياج وقبل أن يقترب كان الباب يفتح بطريقة فضيعة
ابتعد عنها هويكاد ينفجر من هذا المتطفل شهقت نرمين بصدمة مفتعلة كنت فكراها أوضة شيماء
ابتسمت بخبث رغم
نيران الغيرة التي شبت فيها فرغم كل الحب الذي حمله لها لم يكن معها بهذ التقارب ونسيت الحمقاء الحلال
نظرت هي في نظراتهم المتبدلة لتعتدل مبتعدةعنه وهي تدفعه
هامسة عملها حساب لدرجدي خايف على مشاعرها أمسك يدها بقوة ألمتها
هتفت بغضب مخفية ألمها إيه قلت الذوق دي

 

 

 

هوبيت دا والا اسطبل
ضغط على يدها بلاوعي
بينماتلك المتبجحة تقف بلا حراك سحبها بعنف لتقع على ساقيه شهقت
انت
عمراخرجي وقفلي الباب وراكي
نظرت بصدمة نظر بخبث ليخاب تلك المتبجحة بعنف ماتكىنيش نفسك تشوفي المشهد كله
حاولت الاخرى التملص منه ثبتها
خليكي مكانك لانه دامكانك
إطلعي يامدام لانه لوقمت ميش هبقى مسؤول على هعمل فيكي
صرخ بعنف براااااا
خرجت وصفعت الباب بقوة
دفعته الأخرى ووقفت وهي ترتجف كورقة في مهب الريح
لوسمحت عايزة أرجع بيتنا
ابتسم بمكر
موافق
اصلبتنا دي حلوى
دفعته ليتأرنح
هنبقى على راحتنا
نظرت فيه بشر يتطاير من عينيها
تودني ولا أخلي السواق يوصلني لبيتنا على فكرة قصدي بيت أبوي
نفخ أوداجه بلاش اللون دامعايا يانسرين يعني أنا قولت لها أدخلي علينا
نظرت فيه وخرجت
لتجدها أمام الباب
ابتسمت بخبث
عمري ماشوفت وحدة وقحة زيك إيه
نرمين بمكر لتستفزها اكثر نظرت فيها بتقيم ميش إلي إختشوماته
إقتربت منها هامسة بمكر أنثي تشتعل بداخلها نيران الحسد عارفة إنه حضنه حلوى ومابيتقومش بس ماتحلميش كثير إنت بلاش تتعودي عليه مجرد فترة وحتغادريه الانه عمره ماهيرتاح الافي حضني أنا وبس عمر تخلق عشاني نصرفت
تاركة إيها تتخبط فهي لم تتوقعها بكل هذه البجاحة لا دي ميش بجاحة دي انحطاط اغمضت عينها بتعب اناخلاص ماعدش عندي صبر
هموتها وخلص
همس من خلفها
ليه تعملي كدا فتحت عينها بذعر ابتسم على حركتها التي أذابت قلبه خلينا نروح يانسرين أنا فعلا تعبت من اليوم الشاق دا
اخذيدها بين كفيه مقبلا
اسف إن أول زيارة بيت أهلي كانت كد اخذ بكفه ليشبك اصابعه بأصابعها ونزلا دون حتى أن يودع أحد بينما ركب سارته وجدها تنظرهما أمام باب الفيلا بسيارتها إبتسم بسخرية عربية كمان
نسرين وهي تنظر
أكيد جايبها من فلوس طليقها
ابتسم بسماجة
لاوحياتك من فلوس عمر الاهبل اللي كان عمل البنك القومي ومضي بسيارته
ظل الصمت يطبق على المكان
نسرين خلينا نبتدي صفحة جديده وننسي كل اللي فات أنافعلا نفسي أرتاح
نسرين؛ وهي تسند راسها على زجاج السيارة
فيه حاجة عمرنا ماحنقدرنتجوزها أنا بصراحة تعبت
تريث وقلل وخفف من سرعته
طول ماإنت رافضة تتصالحي مع اللي جواك ميش حترتاحي
ابتسامة مهزوزة على شفتيها
فاكر يادكتور اول مرة شفتني فيها قولت لي إيه
نظر فيها مستفسر
نظرت فيه
أنا لس فكراه ميش راضي روح من بالي فاكره كلمة كلمة وحرف حرف
عمربصدق بس أنا والله ميش فاكر
نسرين؛ أحسن
وضع يده على يدها بحنان سحبتها وهي تهمس من تحت أسنانها إوعى لتشوفك أكيد ورنى
أغمض عينيه يكبت موجة غضبه تجي نروح نتعشي في مكان ادي
إوى يكون قصدك المطعم *** * اللي بيقدم الاكل الفرنسي
نفخ اواجه بغيظ
وإلتزم الصمت
بعد مدة كان يتوقف بسيارته في ساحة فيلاته

 

 

 

نزلت بسرعة رهيبة وعلامة الضيق بادية على وجهها
بينماهونزل يلعن في تلك الحمقاء التي لايعرف مالذي تخطط له
دخل خلفها يسارع في خطواته ليجدها صاعدة
نسرين ممكن نتكلم
نسرين ممكن منتكلمش أنا تعبانة
عمر ؛ اوكي براحتك
نظرت فيه مطولا ثم صعدت وهي تلعن فيه نظر في خطواتها مسح على راسه بعنف هويشد الو الخلف
نظرفي طواتها التي إختفت حزم أمره وصعد خلفها بسرعة
طرق الباب تأففت من اصراره رمت الطرحة على السرير وفتحت بعنف
نعم
عمر بصبر ممكن نتكلم يعني لو داه مايضيقكش
نسرين؛ ممكن تستني لحد ماغير واخذ شاور
إبتسم بتودد ممكن
اغلقت الباب في وجه بعنف
طب ليه كدا انا مابحبش العنف
في شقة محمد
كانت تجلس في حضنه هويروي لها بعض عن ذكريات طفولته
سهام؛ بس والدك ماحتاجلك يامحمد واضح إنه تعبان فعلا كمان يعني معملش حاجة عشان تحمل الذنب
تنهدبصوت مسموع انا عارف إنه ميش ذنب
مانكرش إنه حاول يعوضني بس لس ميش متقبله ياسهام داميش بإيدي
صدقني فكرة البعدعنهم وعن اسكندرية احسن حل انا ميش محتاج حاجة منه خلاص
سهام؛ بس هومحتاجك
ابعدها بعصبية ووقف عارف إنه لعب في دماغك وأقنعك ماهومحدش يقدر يقاوم قدرته على الاقناع
بس أنا ميش هرجع تاني هناك أنا عايز أعيش بسلام ميش عايز حد ينغص على إبني حياته
ويفكر ه
بلي أنا نفسي ميش قادر أنساه
خلينا بعيد عنهم
ياسهام
والله أحسن
وقفت ضمته من الخلف برحتك يامحمد بس أنا وعدته إننا نزرهم من الوقت لثاني ماهوله حق في ياسين داحفيده الاول لازم يشوفه
صمت قليل هي تتذكر حالة سمر
محمد هوياسين ماكلمكش في حاجة
محمدببلاهة هوبيتكلم قصده ابنه
زمت شفتيها بمتعاض الحاج ياسين
محمد ؛لا بقى إنت لازم تتعاقبي ياسين يامحترمة
ضربته بخفة بتغير عليا
محمد هوأنا لي مين غيرك غمزلها بوقاحة انت الحبيب اللي من روحي قريب وجو قلبي مقيم هي سمر فتحت الحضانة
سهام؛ ببلاهة حضانة إيه
محمد ؛حضانة عشان نودي الولد ياسين عندها كم يوم كد
وكزته بصدره والله قليل الادب
محمد(بهزار )لا مسمح لكيش انا مادب جدا جدا انت اللي مخك شمال على طول حملها عارف ياسهامي احلى حاجة في دنيتي إيه
سهام؛ انك قبلتني صح
محمد لا
سهام؛ بغيض طب نزلني
محمد ؛اني مجنون بيكي ميش بلاقي نفسي لا بين ايديكي
سهام؛ محمد ميش ناوي تكلم الحاج
سمر صعبانة عليا
والله حرام اللي بيحصل معاها

 

 

والله ماتستاهل اللي بيجرلها
محمد؛ بعدين ياروحي بعدين
في شقة شريف
شاهي حبيبتي
شاهيناز؛ نعم ياشريف
تعالي ياحبيبتي
اقتربت وجلست قربه اخذراسها الى صدره انا عارف إن الحمل تقيل عليكي
رفعت راسها ووضعت اطراف أصابعه على شفتيه تمنعه من الحديث بلاش وحياة ربنا يا شريف ولادك ولادي وححطهم في عني
انت ماتعرفنيش كفاية بس أوعى تستقل بي أنا وقت اللزوم ببقى بميت راجل وعمري ماخلفت وعد وعدته وأنا وعدتك إني حشيل احمل معاك
اخذ براسها وضمه انت ميش مجبرة عارف ان الحمل تقيل ومحتاج صبر
انا ميش هكذب عليكي وقولك كلام الشعروأغاني
انا مجروح جرحي لس جوي روحي بينزف وجايلك حامل جراحي عشان تلميها وتحتويني اناولاد انازي الطريد اللي الملوش وطن وعايز وطن عارفة إيه وطن ياشاهيناز
بكت فرح
حبقالك الوطن اللي إنت عايزه يا شريف
همس بخبث بوزتي القميص ياشاهي كدا هتضطر تغسليه وتكويه كمان
ابتعدت وهي تربع يديه بوزت اللحظة الرمنسية
إقلعه
نظرإليها بمكر وإستفزاز إخرب بيتك كل دي جرأة
قطبت حاجبيها بعدم فهم
إقلع
اضاف بخبث الحمدالله الولاد عند سمر
جحضت عينها وهي تهزراسها بنفي
لاميش قصدي لالا ولله قصدي اغسل وكيه
شريف يعني من من قلة القمصان

 

 

يالهههههوي انت فهمت إيه
ضحك بخبث
هربت من أمامه ليمسكها قبل أن تغلق باب الغرفة كداياعروسة ميش كفاية دلع تلعثمت في حديثها شششريف أنا
حملها عارف من غير ماتقولي جهزي الشنط بكره الصبح نسافر الشرم نعمل شهر عسل
شاهيناز بفرح بجد بس والولاد نسبهم فين
شريف نخذهم معانا نظرفي ملامحها التي بدت سعيدة
إبتسم بمحبة يعني ماقولتيش حاجة ولا إعترضتي
اعترض ليه
شريف بمكر شهر عسل من المفروض يكون لنا لوحدنا
بس إنت أكيد مقدر الظروف إحنا حنروح اسبوع لغاية ماتخلص عطلة الولاد
عرف ياشاهي وراهم مدرسة
انزلها فوق السرير بهدوء وجلس قربها بلاش تزعلي مني ميش هقدر أسيب ولادي بعيد عني عمرهم مابعدعني
انا إخترتك بذات عشان عارف إنك هتقدري على المسؤلية دي انا شفت إهتمامك بخواتك وتحملك مسؤليتهم بدري
ابتسمت وأنا ميش هبعدهم عنك ولاهبعدك عنهم كمان أنا مافكرتش في شهر العسل دامن أساسه داه حتى عادة غبية ماصريف على الفاضي
عادة مالهاش لازمة ماهي حياتنا كلها حتبقى عسل بإذن الله
شريف؛ ياستي هوالعمرفيه كم يوم خلينا ناخذ الولاد ونبسط كم يوم كد مع بعض ماتقنعي سمر تجي معانا
شاهيناز؛ بجد ياشريف يعني ميش هتزعل والله محتاجة تغير جوى طب خليني أتصل بيها عشان تبعث الولاد وقنعها تجي معانا
نظر فيه بغيظ هوإنت هبلة تجي معانا فين
نظرت فيه ببلاهة هوإنت ميش قولت من شوية
شريف يعني بزمتك الكلام اللي قولته يدخل العقل
غمزلها الشهردي شريف ليكي وحدك بس بعد كد النظام هيتغير
شهقت بصدمة وهي تضرب على صدرها ناوي ترد احلام يا شريف
رمش بعيونه
الله يلعنك ويلعن السيرة المعفنة دي أرد مين ياهبلة بقولك إيه خذي القميص إغسليه وكيه كمان هويفتحه بعنف
عنك ياسي شريف هي تقترب
شريف ؛ ببلاهة هه
حلوى سي شريف
ياشاهي
في شقة والد أحلام
كانت تجلس في سريرها تتحدث عبر جهازها المحمول
طب خلاص ياحبيبي بكره نتقابل ونروح العند المحامي ونمضي العقود إنت شفت المحل وتفقت مع صاحبه
دخلت والدتها تزمجر نظرت أحلام لوالدتها بغيظ وهي تودع صاحب الاتصال تصبح على خير ياحسام بكر ه نتكلم
ربعت والدتها على صدرها وهتفت بعنف هترجعي تراهقي ياأحلام ميش مكسوفة من نفسك دي تصرفات ام ابنها في طولها
قلبت عينيها
ماما هوأنا بعمل حاجة غلط ولا حرم
حسام حيجي خطبني وإحنا بنحب بعض خلاص كم شهر وهنتجوز نظرت والدتها بصدمة إنت تجننتي انت لس في العدة
احلام وهي تقف لتعدل خصلات شعرها مرجعتها لخلف ماهي حتخلص
ميش هوراح يتجوز ونبسط ولا حلال عليه حرام عليا انا كمان لازم أشوف حياتي ومستقبلي
الام بصدمة إنت بتقولي إيه حياة إيه وهباب إيه أبوكي بيحاول يقنعه يردك عشان خاطر الولاد وإنت بتفكري تتجوزي وتنبسطي إنت فاكرة نفسك بنت ١٨سنة

 

 

فوقي لنفسك
هزت كتفيها بلا مبالات يعني بنت ١٨ تفرق عني في إيه
كمان قولي لبابا بلاش يزل نفسه على الفاضي ميش راجعة حتى لوركع تحت رجلي أنا خلاص ماصدقت تخلصت منه من قرفه
عايزة إبتدي من جديد مع واحد بحبه بحبني واحد يقدر قمتي محسسني بإن الست الوحيدة على وشه الارض
دحقي
الام وهي تضرب ظهر يدها بكفه الاخرى والعيل اللي عرفتيه من الهباب داهواللي عرف قمتك
يابنتي إعقلي تنهدت بتعب هوانت عارفة أصله من فصله
احلام حبيبتي خلينا نتكلم بعقل كدا
يعني إزاي دا
تعرفي عنه إيه غير الكلام اللي بيقولك عليه
يابنتي داه عالم كله كذب ونفاق كل يكذب على كله كل يخدع في كله
محدش عارفة وري البروفايلك فيه إيه ولامين الجبان عامل أسد والحرامي عامل بطل والخاين عامل ملاك
والمنحرف بيعطي مواعض
الزوجة بتخون جوزها والرجل بيخون مرته وكله واقع في الخطييئة تحت مسميات كثيرة
انت تخرب بيتك بسب نزوة غبية
قلبت عينها بملل
نظرت فيها بتعب
فوقي ورجعي لعقلك بلاش تضيعي اللي باقي منك مع ولد
صرخت بانفعال ماما متقوليش ولد حسام ميش ولد
الام بانفعال لا ولد ولد ولد صايع كمان

 

 

داقل منك بعشر سنين
لوحسبتي الفرق بينه وبين إبنك ميجيش
قاطعتها بحدة
ميش عيب ولا حرام ولا أنا أول ولا أخر وحدة هتتجوز
باحد أصغر منها كم سنة يعني
تنفست بعنف يابنتي داه مراهق
بلاش السن فاكرة العلاقة اللي تبتدي بخيانة هتتستمر عمره ماهيثق فيكي ديما هيفضل يبصلك على إنك خاينة ملكيش أمان
انت فاكرة إنه حيشوف عملك بطولة وتضحية لافوقي مع أول خلاف بنكم هيعيرك وحيفكرك بخيانك
وحينسي إنك عملتي داه عشانه
واول مايزهق منك هيدور على وحدة ثانية تسد بدالك
نظرت فيها دون ان تنبس ببنت شفة
يابنتي داه عالم كذب في كذب
أشرقت شمس الصباح تعلن عن ميلاد قصص جديدة
في شقة شريف
كان إستيقض وجهز الحقائب واحضر سنية الفطور وجلس يراقبها بمحبة فتحت عينها الجميلة بتكاسل
صباح الرقة وإحساس ياحبيبتي
إبتسمت بخجل
شريف انا اخذ على شاهي الشرسة بلاش تغير اللوك وحياتك
إنت حلوة أوي ياشاهنازا
رمشت بعيونها بجد ياشريف
شريف؛ والله حلوة حلوة حلوة من غير كل الشخابيط اللي بتحطيها على وشك القمر دا
قل جبينها أنا يمكن مابعرفش أقول كلامجميل زي شباب اليومين دول بس والله كل حاجة بقولها بقولهامن قلبي بصدق
أنا بارد شوية بس فيه أمل أتغير قبلا يديها أنا نفسي أتولد من جديد على إيديك
أغمضت عينها خف عليا ونبي يامعلم أنا ميش قدك نفض يدها بعنف مفتعل خصارة فيكي الكلمتين اللي كنت حقولهم
معلم
أنا قمت الفجر بدري عشان احفظ كلمتين من القصيدة أنا من أيام الكلية مافتحتش كتاب
قومي ياحبيتي الفطار جاهز
شاهيناز؛ بفرح فطار كمان في السرير أنا في النعيم ياجدعان
وضع السنية امامها
ميش هغسل وشي
شريف ؛معتقدش ابتسم

 

 

 

أنا هأكلك بإدي ياشاهي
نظرت فيه بحب هي تحدث نفسها أناعمري محبيت بس الظاهر
إني ححبك ياإبن طنط شادية بس إيه قمر
همس رحتي فين
شهيناز؛ القمر
إبتسم لا حنروح لشرم بس الشنط جاهزة إتصلت بسمر وديتها خبر الولاد هيفضل معاها لحد مانرجع
شاهيناز؛ هي تأخذ قطعة الجبن
منه ميش هيضايق مني خايفة يحسو إني بأخذك منهم
أنا ميش عايزهم يكون صورة وحشة عليا
إبتسم بمودة إنت طيبة أوي يا شاهيناز
ماتقلقيش هم متعودين يفضل مع جدهم وجدتهم وأنا وأحلام نسافر
قطع جملته
هوينظر إليها بتوجس
أخذت قطعة من الكروسو التي غمستها في مربي الفرولة ووضعتها في فمه
عادي ياشريف دي كانت مراتك عشرة عمر وأم ولادك وطبيعي فيه ذكريات مابنكم صعب تتمحي أنا متقبلة الوضع وفهماه وعمل حسابي إنه ممكن في يوم تغلط تنادي عليا بإسمها أو حتي تقارني بيها
بلاش تضغط على نفسك وخ?

في شقة شريف
كان إستيقض وجهز الحقائب واحضر سنية الفطور وجلس يراقبها بمحبة فتحت عينها الجميلة بتكاسل
صباح الرقة وإحساس ياحبيبتي
إبتسمت بخجل
شريف انا اخذ على شاهي الشرسة بلاش تغير اللوك وحياتك
إنت حلوة أوي ياشاهنازا
رمشت بعيونها بجد ياشريف
شريف؛ والله حلوة حلوة حلوة من غير كل الشخابيط اللي بتحطيها على وشك القمر دا
قل جبينها أنا يمكن مابعرفش أقول كلامجميل زي شباب اليومين دول بس والله كل حاجة بقولها بقولهامن قلبي بصدق
أنا بارد شوية بس فيه أمل أتغير قبلا يديها أنا نفسي أتولد من جديد على إيديك
أغمضت عينها خف عليا ونبي يامعلم أنا ميش قدك نفض يدها بعنف مفتعل خصارة فيكي الكلمتين اللي كنت حقولهم
معلم
أنا قمت الفجر بدري عشان احفظ كلمتين من القصيدة أنا من أيام الكلية مافتحتش كتاب
قومي ياحبيتي الفطار جاهز
شاهيناز؛ بفرح فطار كمان في السرير أنا في النعيم ياجدعان
وضع السنية امامها
ميش هغسل وشي
شريف ؛معتقدش ابتسم
أنا هأكلك بإدي ياشاهي
نظرت فيه بحب هي تحدث نفسها أناعمري محبيت بس الظاهر
إني حبك ياإبن طنط شادية بس إيه قمر
همس رحتي فين
شهيناز؛ القمر

 

 

 

 

إبتسم لا حنروح لشرم بس الشنط جاهزة إتصلت بسمر وديتها خبر الولاد هيفضل معاها لحد مانرجع
شاهيناز؛ هي تأخذ قطعة الجبن
منه ميش هيضايق مني خايفة يحسو إني بأخذك منهم
أنا ميش عايزهم يكون صورة وحشة عليا
إبتسم بمودة إنت طيبة أوي يا شاهيناز
ماتقلقيش هم متعودين يفضل مع جدهم وجدتهم وأنا وأحلام نسافر
قطع جملته
هوينظر إليها بتوجس
أخذت قطعة من الكروسو التي غمستها في مربي الفرولة ووضعتها في فمه
عادي ياشريف دي كانت مراتك عشرة عمر وأم ولادك وطبيعي فيه ذكريات مابنكم صعب تتمحي أنا متقبلة الوضع وفهماه وعمل حسابي إنه ممكن في يوم تغلط تنادي عليا بإسمها أو حتي تقارني بيها
بلاش تضغط على نفسك وخليك متصالح مع ذاتك نظر فيها مطولا
فاجئتك ميش كدا
هزرأسه بأجل
إنت ميش جايني بوجعك وطالب الامن والوطن إحتواء وأمان إبتسمت
ميش مصر شيال الكل الكويس والوحش
والغني والفقير كلهم والدها
وحضناهم بحب حتي اللي تسبب في ذيتها
إبتسم هويطعمها كولي ياوطني خلينا نلحق نسافر
ما ينفعش أكون إبن القمر الصغير دا
شاهيناز؛ بعفوية ماإنت إبن قلبي
توقف هوينظر إليها
في شقة
💔💔💔💔

 

 

 

 

سمر كانت تمشط في شعر انجي
شعرك حلوى أوي ياإنجي
نظرت ملك بغيرة واضحة إمتي هيجي دري كل يوم هي الاولى في كل حاجة أنازهقت
همست لي أنجي
ملك غيرانة خلص هتولع
ضربت رجليها في الارض بطفولة بتتهامس بتقول إيه
انجي همست يعني زي البتغاز
يوسف تعالي ياملك أنا أسرحلك شعرك أنا بعرف أعمل ظفاير
ضحكت إنجي والله يعرف
سمر بجد يايوسف
نظرت ملك له لا خلي ماما هي اللي بتسرح لي شعر وانت من هنا ورايح سرح شعر أختك
سمر بمحبة تعالي ياروحي انا خلصت
بحبك ياملاكي بحبك اوي
ملك اكثر من انجي صح
سمر انا بحبك اكثر من روحي وهي تقبل انجي وبحبك انت كمان ياروحي ضمتهما بحنان ربنا يحميكم
ملك. ماما انا شوفت عمو ياسين هنا يوسف كمان شافوه وسلم عليه وسال عنك هوانتم متخاصمين ليه
تنهدت وأدارتها لخلف وبدات في تسريح شعرها بصمت
نظرفيها يوسف بحزن هويتذكر هاتف أمه حين فتحه مع انجي ووجد فيه محادثة مع طارق
اكيد ماما هي السبب بس انا مقدريش أفتن على ماما طنط سمر تكرها اكيد زفر بغيظ طفولي
ماما ممكن ترجع
بس بابا تجوز خلاص
عادي يعني مهو ثامر صاحبي بابه متجوز اثنين وعايشن مع بعض عادي
بابا محتاج شويت وقت عشان يسامحها وينسي اللي حصل طنط ميش لازم تعرف
عشان متقولش لبابا عشان مايكرهش ماما اكثر
هي غلطت بس كنا بنغلط ربنا حيسامحها
في فيلا عمر
🤪😍😍😍🥰😍😍😇😇

 

 

 

 

كانت قد استيقظت باكر وتعمدت احداث الفوضة كعادتهاابتسم هويرتدي ثيابه لس بتعمل شغل العيال دا يادكتورة اما نشوف آخرتها معاكي ايه
اكمل لبسه بهدوء ونظر في ساعته ليجده حان وقت نزوله
نزل بهدوء وابتسامة مرسومة على وجهه القي نظرة خاطفة على المكان ليجدها ماتزال في المطبخ هز رأسه بيأس من تصرفاتها ومن صوت الفوضة التي تملؤ المكان
توجه بخطى بطيئة نحوها وقف يستند بكتفه على ايطار باب المطبخ يراقبها وهي تحمل بعض الأواني وتضعهابعنف
ابتسم هويراقبها ثم خاطبها
صباح الخير ضايع منك حاجة
انتفضت واقفة لتلتفت فتجده على هيءته تلك
بتلعثم
ص باح الخير انت من أمتى هنا
نظر في ساعته عشر دقائق تقريبا الفطار جاهز ولا زي كل يوم
نظرت فيه بضيق
هي تحاول استفزازه
انا ميش طباخة
تنهد خلاص بكره اتصل يبعث لنا طاقم
قاطعته ميش عايزه حد في بيتي
ابتسم بحب على راحتك ألمهني رحتك
دخل ليجدها قد جهزت الفطار
يعني فيه فطار اهو
بإحراج بحاول
على الله يطمر
جلس هويتناول الفطور بهدوء تعبا نفسك ليه
نظر في البيض المسلوق وقطعة الجبن وضعت الشاى امام
امال كنت عيزني اعملك كيك وكنافة وقطايف
عمرعارف ماتعرفيش
ابتسمت بسماجة بس اعرف اعمل معكرونة بابشميل
ابتسم ببرود يبقى اعملها على غدا
اصلي بموت فيهاتناول بيضة وجاء ليقشرها فتكسرت في الصحن
نسرين بمكر اسفة الظاهر نسيت اشغل النار
عمر هو يمسح يده ولا يهمك بتحصل كثير ووقف اعملك قهوة
نسرين ميش تتشرب الشاي
نظر فيها بخبث ماتشربيه انتي انا هعمل قهوه تشربي
معايا

 

 

 

 

لوت شفتيها لا اشرب شاي
جهز قهوته وجلس مكانه يحتسيها بهدوء مميت
شربت القليل من الشاي وهي تنفخت بعنف
انا نزل الشغل ممكن توصلني لبيتنا عشان أخذ عربتي من هناك
عمر مافيش مشكلة
نسرين كنت فاكرك هتقولي هشتريلك عربية جديدة
عمر اكيد ميش هتقبليها مني
نسرين بانفعال لا اقبلها
عمر ببرود خلاص بكره ننزل المعرض واختاري العربية اللي تعجبك
نسرين بعصبية ميش عايزة حاجة منك وهي تقوم
ابتسم بخبث براحتك
يلا بينا انا تأخرت
نظرت فيه طبعا رايح للمستشفى
عمر اكيد عندي عياين لازم أشوفهم بكره موعد عيادتي بالحارة
نظرت فيه بغضب ميش كنت حتستقيل ولا هو كلام وفض مجالس وبس
عمر ميش لما القي شغل في مكان تاني كمان لازم اديهم خبر قبل ما أسيب الشغل
ربعت يديها على صدرها يعني ايه
حتروح تشتغل معها
هز رأسه بأجل
ترقرقت عينها بدموع ميش ح سكوت ياعمر
عمر انت حرة اعملي اللي انت عايزه انا فهمتك الوضع اللي بيني وبنها امبارح انت ميش عايزة تقتنعي ان مافيش حاجة بيني وبينها دي مشكلتك انت
نسرين بس دي حبيبتك
عمر مقاطعا كانت حبيبتي
وخلاص كل واحد أخذ نصيبه وانا ماببصش وري
نسرين بعفوية بس انا بتوجع لما بتكون
غلبتها دموعهاففرت
ابتسم بنصر ان ماخليتك تجي تترمي في حضني وتعترفي بحبي يانسرين مابقاش عمر
بينما هي خرجت لتصعد لغرفتها يعني رايح لها ياعمر ماقدرش تصبر على بعدها ميش بعيد يعتذر لها
مالك. يانسرين اهدي ميش كدافكري فكري
لا ما انا كمان ميش هتنازل قدمها وخسر ماهولازم احارب عشان كرامتي
مسحت دموعها انت هبلة انت بتحبيه ميش قادر تتحملي فكرة قرب منها دي نار الغيرة مولع فيكي على رأي شيماء
طب شيماء عيلة وفهمتها هو ازي ميش قادر يفهمها
اففف

 

 

 

 

انا لازم أغير الخطة طب اجرب خطة دارين شوق ولا ذوق
لوت شفتيها
طرق الباب
يلا يادكتورة تأخرنا
نسرين دقيقة من فضلك
عمر براحتك انا تحت اجهزي وحصلني
نسرين اوكي
نزل بهدوء ليجلس بأريحية هوينظر في السلم بعد نصف ساعة كانت تنزل
عمر يلا بينا
نسرين؛ممكن تأخذني على بيتنا اصل مي النهارد خطوبتها وانا عايزه اجهز نفسي عشان اروح مع مليكة
عمر بغيظ وتروحي مع مليكة ليه انا مشرفكيش مثلا ولا ميش عايزة حد يشوفك معايا
نسرين بغضب حد مين انا بس ميش عايز أزعجك بامور الشخصية
عمر ميش انت من المفروض مراتي
يلا بلاش تخليني اتعصب مع الصبح ميش كفاية انك ماخرني
نسرين بغضب مكنش ماخراك على مجلس الوزاراء
نظر فيها بتفحص يلا ميش عايز اسمع ردح مع الصبح
نسرين ميش رايحة
عمر احسن
نسرين كد ياعمر ماشي
عمر انا كمان ميش رايح هويجلس
ابتسمت
احسن
عمر انا غيرت رأي.يلا
هويسحبها من يدها بقوة
عمر عمر سيب أيدي سيب أيدي انت بتجر بقرة وراك سيبني
لم يسمع لصراخها ولم يهتم حتي وصل الى السيارة دفعها بشيء من العنف
ايه انت بلع راديو إذاعة ماتفصلش
ركب حذرها باشارة من يده ولا كلمة
انطلق بعد مدة وصل امام محل لبيع فساتين لسهرة
نزل وفتح لها الباب يلا انزلي
باستغراب انزل اعمل ايه
ميش النهارد خطوبة بنت أختك كثر خيرها الدكتورة ليليان ست راقية وبتفهم في الأصول اصلها عزمانا على الحفلة انا وحدة اعتقد انها مراتي
اللي عايزة تروح من غيري
يلا

 

 

 

 

نزلت هي تنظر بفرح للمكان الذي كان راقي جدا
باستفزاز اشمعنا المكان دا بذات همست بداخلها اكيد جاي معاها هنا قبل كدا
سحبها هويقول وكانه يقراء افكارها اطمني عمري ماجبتها هنا كمان المكان بيبيع حاجات خاصة بالمحجبات بس
هي ميش محجبة
نسرين ؛يعني لو مكانتش
قاطعها
منهي الجدال
انسي وجودها يانسرين عشان كلنا نرتاح قربت ازهق
ابتسم بمودة
انا عايز اختارلك فستان على ذوقي فسان يليق بحرم الدكتور عمر سحبها ودخل ملقي التحية على صاحبة المحل الذي رحبت به بحفاوة شرفتنا يادكتور عمر
اهلا يامدام المحل كله تحت امرك
عمر شكرا يامدام هند عايزك تفرحي المدام على الفساتين اللي بعثتهم لك امبارح خليها تختار اللي يعجبها منه
اتفضلو وهي تشير الى المكان جلوس
هي تامر ابتسمت بلطافة كفاية انها حرم حضرتك
اتفضلي يامدام من هنا
نظرت فيه انت هتقعد دامحل لستات
ابتسم ببرود
خذي المدام يامادام هند ساعديها
انا حاجز المحل النهارد عشانها
هند المحل كله تحت امرك يادكتور عمر دي جمالك مغرقانا دا اقل واجب
عمر مرسي يامادام هند طول عمرك ذوق
هند اطلب القهوة واجي خذي راحتك يامادام المكان تحت امرك
لوت شفتيها هي تنظر اليه
تحبي أجي معاكي عشان أساعدك
زمجرت وانسحبت لتجد الفتات في انتظارها بفساتين
البنت تحبي تبتدي تقيس
نظرت بغرابة هومين اختار الفساتين
البنت جوز حضرتك امبارح اتصل واخترهم اولين
ابتسمت بسعادة حاولت ان تخفيها طب هاتي دا أولا هي تأخذ فستان ذو اللون الزهري الفاتح
الفتات انا في الصالة اللي جنبك لوحتجتي مساعدة اندهي عليا
نسرين مرسي اسمك ايه
الفتاة منى
نسرين شكرا يامنى
ودخلت وهي سعيدة والله طلع عنده ذوق راقي كمان انا طول عمري بخلي مليكة اللي تختارلي بينما هويجلس يحتسي قهوته باستمتاع
نظر من حوله لكمية الثياب من حوله انهى قهوته ووقف ينظر لشيء شد انتباهه ابتسم بخبث هوينظر تنحنح
ماتتلم ياعمر
احممم

 

 

 

 

 

سمع صوتها الخافت هو ينادي من غرفة تغير الثياب منى منى
تقدم نحوى الصوت ليجدها تتحدث ضن منها انها منى ممكن تقفلي وهي تشير لسحاب اصلي مقدرتش اقفل كله فاضل شويه لوسمحتي
ابتلع ريقه بتوتر هو يمد يده ويغلقه من خلف الستارة أبعدت الستارة وهي تنظر في المراة لتجده خلفها تجمدت مكانها
هي منى فين
ابتسم بخبث كنت عايزها في ايه نظر الى الفستان زي ما تخيلته بضبط كأنه متفصل عليكي مد يده يسحبها نحوه بهدوء وهي تبتلع ريقها يجنن
أميرة طلعة من حدودة جميلة
في شركة ال عمران للمقاولة
✍🏻✍🏻✍🏻✍🏻✍🏻✍🏻💔✍🏻💔😔💔
وصل منذ اكثر من ساعتين استقر خلف مكتبه يغرق نفسه في العمل عله يبعدها عن تفكير
شطحت الفكرة في رأسه عدة مرات لكنه نهر نفسه
مالك ياياسين ميش قادر تصبر على بعده لدرجة دي
يعني استدعيها بحجة ايه. ماهي اكيد مش حتجي وحتفهمها ميش محتاجة ذكاء
خلي عندك شوية كرامة. حس على دمك
على رأي ماجدة هانم
تنهد بصوت مسموع
ماهي عايز كد يا ياسين
طرقت امل الباب لتخرجه من جحيم أفكاره
دخلت السلام عليكم ياحاج
عليكم السلام خير يامل ميش قولت لك ميش عايز مقابلات النهارد ولعب كل اجتماعات واللقاءات
امل بإحراج داه يحي بيه خال حضرتك. مصر يقابلك
باستغراب خالي مط شفاتيه

 

 

 

 

خليه يدخل
غريبة امتي رجع من السفر
إتفضل يا يحي بيه الحاج في إنتظارك
يحي؛ بمرح لما تقوليها بحس إنه داخل أقابل واحد أكبر مني ميش ياسين اللي كنت بشيل واجي هنا
امل بحترام دي سنة الحياة الصغير يكبر ربنا يحفظ لشبابه
يحي؛ يارب ويدخل بمرح مفاجئة
ياسين؛ هويضمه أكيد مفاجئة جيت إمتي ياخالي
حمدلله على سلامة
يحي الله يسلمك إزيك عامل إيه
ياسين الحمدالله انت ازيك رجعت إمتي
يحي لس واصل من ساعتين قولت أعرج عليك أولا قبل ما روح لبيت لانه فيه موضوع مهم لازم أناقش معاك
جلس الاثنان ينظران في بعضهما
ياسين ؛ إتكلم ياخالي
يحي؛ حلوى خالي دي رغم إن أنكل كانت برستج كدا وشيك
خلينا ندخل في الموضوع

‫8 تعليقات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *