رواية أوقعت في حب قاسي الفصل الثالث 3 بقلم شروق أحمد
رواية أوقعت في حب قاسي الفصل الثالث 3 بقلم شروق أحمد
رواية أوقعت في حب قاسي البارت الثالث
رواية أوقعت في حب قاسي الجزء الثالث
رواية أوقعت في حب قاسي الحلقة الثالثة
نور بعص”بيه: مين دي وليه هي ف حض”نك كدا
قاسي: مين بعتهالك
نور: معرفش رقم مجهول
قاسي: وريني
شاف الرقم وعرفو
قاسي: بس انا عرفت مين بيعمل كدا
نور مش فاهمه: بقولك مين دي
قاسي بز”عيق: عايزه تعرفي مين دي دي حبيبتي اه حبيبتي متتصدميش كدا واتو”فيت وحنا رحين نشتري الفستان والرقم دا بتاع اختها واللي ف صوره دي حنين حنين دي اتعرفت عليها وحبيتها وقولت لازم اخطبها وخطبتها وبعد كام سنه قولت لازم نتجوز وفعلا كتبنا الكتاب وحنا رحين نشتري الفستان عربيه خبطته”ا وجريت ولما وروحنا بيها المستشفي فلاخر ما”تت ما*تت وهي عروسه لسه كنا متفقين عل حاجات كتير بس مش عارفه ازاي سبتني ومشيت ليها 3سنين متو*فيه واختها بتحبني وعايزه توقع مابينا انا ونتي عشان اتجوزها
نور اتصدمت: يعني اختها كانت بتحبك ونت كنت بتحب حنين اي البنات دي
قاسي: اهو عرفتك كل قصتي
نور حض”نتو: متزعلش هي فمكان احسن من هنا
قاسي بعياط: هي وحشتني اويي
نور: اشش اهدا خلاص
قاسي: طيب يلا ننزل نشتري حاجات من بره
نور: يلاا
وفعلا نور لبست ونزلو يشترو اكل
نور: قاسي
قاسي: اي
نور: عايزه غزل البنات
قاسي بضحك: تعالي يامجنونتي
وفضلو يضحكو
ومكنوش شايفين عيون بترقبهم
جببلها غزل بنات ومشيو
جابو الطلبات وروحو
قاسي: تعللي نعمل اكل
نور: تمام يلا وحنا وبنعمل اكل هقولك حكيتي
قاسي: طيب يلا
وهما ف المطبخ
قاسي: احكي
نور: تمام
نور بتحكي: بص ياسيدي انا نور عندي 21سنه عايشه مع امي ابويا اتو”في من ونا صغيره حبيت ابن جيراني من ونا طفله وهو حبني وكنا بنحب بعض وفجاه جه هو قالي انو هو هيسافر يشتغل عشان يجي يخطبني وفعلا سافر بس مرجعش اللي عرفتو من امو انو خطب هناك وعاش حياته انا بقي فضلت اعيط عليه ومبقتش افكر ف الحب وبطلت اكلمو وعشت حياتي مع امي قبل متيجي بيوم جالي البيت وقال انو هو خطيبتو سابو بعض وحب يرجع ليا تاني بس انا صديتو وقالتلو اني هتخطب واهو فعلا اتجوزت مش اتخطبت بس لسه ف تفكيري بس عمري مهرجعلو تاني
قاسي غار عليها انها بتحكي عل حد غيره: امم وعلكدا هترجعيلو
نور: عمري
قاسي: طيب ونا
نور: مش فهمه
قاسي: قصدي حبتيني
نور: اكدب عليك محبتكش بس حسيت معاك بالامان بس لما جيت هنا واغتصبت”ني انا زعلت وعيطت اني مكنتش جاهزه بس الاول والاخر دا حقك بسكدا
قاسي:مم يعني انتي مقتنعه
نور: خلاص اقتنعت
قاسي: مم ماشي
قاسي قام
نور: رايح فين
قاسي: رايح الشركه
نور: ماشي ابقي هتلنا شوكلاته
قاسي بضحكه: حاضر
قاسي مشي
ونور قعدت مشغله اغاني وبتروق
نور: خلي يدور عليه كل شويه وميلاقنيش وفضلت تغني
نور كانت لبسه حمل*ه وشور”ت ورفعه شعرها ديل حصان
قاسي نسي تلفونو: يوهه وقتك
قاسي فتحت الباب واتصدم
نور اتصدمت: انت انت مش المفروض تروح الشركه
قاسي بتوه: ها
نور: ياقاسي
قاسي: انتي اول مره تلبسي كدا
نور: يعني لقيت الدنيا حر”ت ف اقعد كدا
قاسي قر”ب منها: حر”ت اي بقي دا انا اللي حر”يت
نور: قاسي خلاص
قاسي: بس اي دا انتي دوختيني بجمالك
نور: عارف لو قرب”ت مني هو”لع فيك وف نفسي
قاسي: ولع”ي
نور: نعم
قاسي: ولع”ي فياا يلاا
نور: يوهه
قاسي: نور
نور: اي
قاسي: بصي كداا
نور بتبوص نحيت اللي شور”لها عليه وهوب شل”ها
نور: قاسي نزلني
قاسي: لا تعالي عايز”ك ف موضوع مهم وغمز”لها
نور: ف اوض”ه النو”م ياقاسي لا دا انت اتج”ننت
قاسي بضحكه: تعالي بس
نور وقاسي عاشو ايام حياتهم وحبو بعض وبقو سند لبعض
بعد مرور 15سنه
نور وقاسي جابو بنت وولد بنت اسمها كنز وولد اسمو كرم ويشبه امهم وابوهم وعاشو حياه سعيده
تمت❤
- لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية أوقعت في حب قاسي)