روايات

رواية عندما يبكي الشيطان الفصل العاشر 10 بقلم سارة أحمد

رواية عندما يبكي الشيطان الفصل العاشر 10 بقلم سارة أحمد

رواية عندما يبكي الشيطان البارت العاشر

رواية عندما يبكي الشيطان الجزء العاشر

عندما يبكي الشيطان

رواية عندما يبكي الشيطان الحلقة العاشرة

بعد ما يارا وضعت الغاز المخدر في نظام التبريد الخاص بلقلعه وفي ثواني الكل نام …
تجري يارا نحو الشخص وبانفاس متسارعه ووجه مخطوف وقلب مرعوب متردد وكانت لبسه قناع يحمها من تأثير الغاز المنوم
يارا: كل تمام والكل نيام بس…
الشخص بعصبيه :بس ايه انطقي مفيش وقت…؟
يارا:انت وعتني انك مش هتأذي حد انا عايزه ساره تغور من هنا بس مش تقتيلها….
يضحك الشخص: انا مستحيل اذي ساره دي ملاك وكفايه انها كان قلبها علي ابني وحاولت تنقذه من الشيطان الملعون… الا هخلي حياته جحيم…
تتنرفز يارا وتصرخ فيه بغضب ناري😡
يارا:كله الا عمر احنا متفقناش علي كده
يضحك الشخص ساخرا
الشخص: اومال ايه بكرهم وعايزه اخد حق ابوي فريد
من الا قتلوه سرقه براءه
الاختراع مش ده حصل قدام عينيكي ولا انا بكدب مش عشان كده انتي جيتي هنا عشان تنتقمي منهم ولا ايه الا تغير وكنتي لوحدك
ردي عليه مش انتي الا صورتي الا حصل لي ابني الا عمر ما عرفت بيه الا بعد ما مامات.. . .
قالها والحسره والوجع قلبه وصوته ورغبه الحقد والانتقام تنطلق شرار من عيناه
قبل ان تنطق يارا يخدرها الشخص

 

 

ويضحك هههههه بشر دلوقتي تشوفي حبيب القلب وهو بيتعصر زي العصير …….
يارا مش قدره تتحرك واخر حاجه شافتها قبل ان تفقد الوعي هو ان الشخص راح وفتح الغرفه التي تشبه الثلاجه واطلق سراح
الثعبانس عباره عن انسان شديد الضخامه قوي العضلات لون وجه شاحب زي ما يكون خارج من المشرحه ولون عيناه ازرق بلكامل
هو عباره عن اله قتل لا تعرف الرحمه……
وجلده لهو شكل غريب لم بنطق بكلمه وذهب بتجاه غرفه ناديه وهو يتوق لتذوق الدماء….
وصل لي غرفه ناديه وابتسم بشر وفتح الباب ولقي عمر نايم علي الكرسي فقرب منه بخطوات بارده بطيئه ووقف امام عمر ولمعت عيناه وطلع لسانه فلمس بيه وجهه
وكأنه يتلذذ طعمه ووووو
فجأه يبفتح الباب وتدخل ساره
الا كانت في غرفه الكماوي تعطي ناديه جرعه من علاجها الكماوي…
وتلك الغرفه منعزله عن القلعه وشديدت التعقيم.. لهذا لم تتأثر هي…
تسمرت مكانها لا تجد مايقال او ماذا تفعل….؟
او ما هذا الشئ الذي يلامس عمره وكأنه طعام علي وشك الالتهام…
دون ادراك تتحرك ساره بخطوات حذره بطيئه نحو الثعبانس..
وامسكت بكرسي ورفعته ولسه هتنزله علي راس هذا الثعبانس
فتجد نفسها ملتزقه في الحيط وهذا الثعبانس يمسك يدها وينظر لها في دهشه نظارات عجزت ساره عن تفسيرها
ظل الحال هكذا دقايق وبعد هذا تركها وذهب لي عمر وامسك بيه وحمله علي كتفه ولسه هيتحرك تصرخ عليه ساره
ساره: استنه عندك اوقف هنا ونزل عمر ممكن
الغريب انه استجاب وكأنه يعرفها
ورمي عمر علي الارض دهشت ساره مما فعل
ووقفت امامه لحظات في صمت تام العين تحكي اقوي من اي كلام
عين ساره ترسل نظارات انت مين ؟

 

 

انسان ولا ثعبان ايه سرك وليه شكلك كألوف لي بس مش فكره شوفته فيه وامتي؟
اه ياربي ايه كل الاسرار دي الا كل شويه تظهر شاهر وحكايته معاي يعرفني منين وحكايه عمر وغموضه ويارا دي مين وقصه سراديب المتعه وفاطمه واخرتها ده كمان دماغي هينفجر….
ويا تري انت كمان من اسرار عمر؟
كل ده بيدور في عقل ساره
الثعبانس يرسل نظارات تقول انتي مين وايه حكايتك ويا تري تعرفني وايه ماضيه …..؟
قبل ما ابقي كده؟
وسابها غارقه في فكرها وماشي
ساره استنه ومشت معاه لم تدري بنفسها الا وهي امام الغرفه التي تشبه الثلاجه
ساره:هو ده بيتك اول مره اشوف المكان ده في القلعه؟
يصمت مجدد
لفت انتباه ساره قيلاده مكتوب عليها ج أ ١٥٠٠
ساره:معناها ايه؟؟؟
دخل الثعبانس الغرفه ونظر لي ساره بمعني لا تخبري احد عني….؟
تبتسم ساره وتهز راسها بمعني حاضر هتفضل سر هذه القلعه…
كل هذا يراقبه الشخص المنتقم وبغضب ليه كده اظاهر لازم عشان اسيطر علي الثعبانس اني اخلص منك يا ساره شكلك هيرجعلهو ماضيه…. واختفي من باب سري
بعد ما دخل الثعبانس لي غرفته وانقفل الحائط عليها وكأنها لم تكن موجوده وظهر مكانها لوحه عمالقه
كانت رسمه لي رجل يخنق ثعبان
ساره بتعجب ايه العيله الهبله دي
انا لازم اكتشف ايه الحكايه قبل ما يصحوا الله مش دي يارا الا مرميه علي الارض…؟
وراحت نحيتها وجست نبضنها الله دي نايمه وهتفوق كمان نصف ساعه ده واضح من علامات شها
يبقي حالها زي حال الا في القلعه دي فرصتي الوحيده

 

 

 

وراحت لي مكتب عمر وبدأت في البحث لقيت مذكرات عمر او مسودات الروايات بتعته واولها قاتل العروس بدأت في القرأه
وشعرها شاب من هوال ما قرات
ياه كل ده حقيقي مش خيال انا لازم اروح واشوف سردايب المتعه
وفعلا خرجت من مكتبه وفضلت ماشيه لحد ما وصلت لي ممر غريب الشكل يشبه رسمت عاهره
مشيت فيه ووجدت في اخره تمثال لي فتاه عاريه فضغطت علي
صدرهاففتح التمثال واذ به مصعد
دخلت ساره وهي لا تصدق ما تري
يوجد بيه عشر تفاحات كل تفاحه مكتوب عليها اسم اذ تغضط عليه ياخدك لي سرداب معين
الاول سرداب الطاهرات والثاني العاهرات والثلاث الاطفال والرابع
قهر البشر والخامس القتل المحرم
والسادس حدود قدراتك
السابع طحن العظام
الثامن خلق متع غريبه
التاسع شهد النساء
العاشر ما يفوق الخيال
وقفت ساره لا تصدق ما تري
وفجأه يتحرك المصعد ووووو

يتبع ….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة جميع فصول الرواية اضغط على ( راوية عندما يبكي الشيطان )

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *