روايات

رواية رهف الجزء الثاني الفصل الرابع 4 بقلم زينب زوزة

رواية رهف الجزء الثاني الفصل الرابع 4 بقلم زينب زوزة

رواية رهف الجزء الثاني البارت الرابع

رواية رهف الجزء الثاني الجزء الرابع

رهف

رواية رهف الجزء الثاني الحلقة الرابعة

رهف بتوقف عربيتها وبتبصلهم بدموع انها عرضت حياتهم للخطر
رهف: انا اسفه انتو مكنتوش عاوزين تروحو وانا ضغطت عليكو بجد اسفه
الخمسه بيتجمعو عليها وبيمسحو دموعها
رهف: وعد مش هضغط عليكو تاني ابداا الي عاوزينو هيحصل بعد كداا وعد
رهف الطفله: خلاص يا مامي متعيطيش لطفاا
دارين ودارلين بعياط ماميي
رهف بتقرب منهم وتحضن فيهم وتبوس فيهم كلهم وبتحمد ربنا ان زياد مقدرش ياخد حد فيهم
بترجع رهف البيت بتفتح الباب وبيدخلو وباين عليهم التوتر
ريناد: اهلا اهلا
محدش بيرد وبيدخلو يقعدو ع الركنه
ريناد بتبص لرهف في اي
رهف سيبيني دلوقتي بليز
الباب بيخبط
نديم: حبايب بابي وحشتوني
مفيش رد
نديم بإستغراب رهف في اي
رهف: زياد
نديم بخوف بيبص علي اطفالو يتأكد ان محدش فيهم ناقص
رهف: متقلقش معرفش ياخد حد بس هما خايفين وحكتلو الي حصل
نديم بيقرب منهم وبيلاحظ الخوف الي علي وشهم بيحاول يضحكهم بس مفيش رد منهم بيقعد قدامهم ويبدأ يكلمهم بالعقل
نديم: شوفو انا عارف انكم خايفين بس عاوز اقولكم ان الي كان بيحاول ياخدكم دا مش واحد وحش دا ابوكم وهو عمرو ماكان هيأ”ذيكم هو بس لانو بيحبكم ف نفسو يقرب منكم
التلاته احنا بنكر”هوو
نديم: انا مش عاوزكم تكر”هوه هو غصب عنو بيعمل كدا عشان بيحبكم
بيبصولو ويبصو لبعض بابي عاوزين نرجع امريكاا
نديم حااضر هنمشي بعد بكره ومش هنرجع تاني بس لما تضحكو الاول بيقرب منهم ويزغزغهم لحد مايضحكو ويفضلو يجرو ورا بعض
رهف لريناد: حقيقي مش عارفه من غير نديم هعمل اي
ريناد: ربنا يخليه ليكم
رهف وهي بتبص عليهم يارب

 

 

 

عند زياد
حيااه: انت غبي يا زياد اي الي عملتو داا فهمني انت مش قولت مش هتقرب منهم
زياد: مقدرتش كنت عاوز اخدهم في حضني
حياه بتقرب منو عاوز تاخدهم في حضنك ولا عاوز تحرق قلب رهف وتند”مها
زياد: ملكيش دعوه
حياه: انت مش عاوز العيال لو كنت فعلا نفسك فيهم كنت عاملت حنين بحب وعوضت فيها حرمانك من عيال رهف لكن انت عاوز رهف مش العيال عاوز تند”مها وترجعلك مكسوره
زياد: اسكتي بقااا
حياه: عجبك الشكل الي طلعت بيه قدام بنتك شافت ابوها بيحاول يخطف اخواتها
زياد: مش خطف دول عيالي وليا حق فيهم
حياه: انت اتغيرت اووي وبقيت لا تطاق حقيقي
زياد: مش عاجبك غو”ري في دا”هيه لكن انا هفضل استناهم لحد مايرجعو تاني وهاخدهم مش هستسلم
حياه بتسيبو وتدخل اوضتها وتاخد حنين معاها
❤️عند رهف ❤️
الكل تعب من اللعب وطلعو نامو
ونديم ورهف دخلو اوضتهم ونامو
تاني يوم
نديم راح الشركه عشان يخلص باقي الشغل عشان هيسافرو تاني يوم الصبح
رهف: يلااا قوموو اصحو
يلااااا صبااح الخير
بيقومو يفركو في عيونهم صباح الخير يامامي
رهف: حبايبي يلاا اغسلو وشكم واسنانكم حضرتلكم الفطار
بيخرجو من الحمام بيجرو ورا بعض وبيسابقو الي هيقعد ع السفره الاول
رهف: شطوريين براڤوو بتبص عليهم فين داارين
الاربعه بيبصو لبعض مش عارفين
رهف بتجري ع الاوضه مش بتلاقيها بتدخل الحمام بتلاقيها نايمه في البانيو😂😂😂 بتضحك بصوت عالي وتقرب منها تشيلها
داارين بتصحي مفزوعه انا الي قتلت الفاار اناا
رهف بضحك صبااح الخير
دارين: بتبص حواليها فين الفار ياماامي
رهف: اخواتك أكلوه 😂😂
داارين: اوكااي
رهف بتضحك عليهاا وتقعدها ع السفره
مروان: الحمدالله شبعت
عمران: الحمدالله

 

 

 

رهف: الحمدالله
دارلين: الحمدالله
دارين: استني ياابت لسه مشبعتش دااايين استني
رهف: انا قاعده معاكي اهوو
دارين: طايب
بعد شويه
شبعت
رهف: بألف هناا
ريناد: سيبي السفره انا هشيلها
رهف: تمام
يلاا قومو بلاش كسل يلااااا ريااضه
عمران مش قاادر
رهف الطفله بتقوم تعمل زي مامتها يلاا قومو
مروان وعمران بيقومو وبيعملو زيهاا
دارلين بتقلدهم
دارين قاعده ع الكنبه بتتفرج
رهف بتبصلها بتلاقيها نايمه ع الكنبه وواخده راحتها
رهف بتقرب منها وحاطه ايديها في وسطها والباقي بيضحك عليها 😂😂
دارين بتبص لرهف بطني مليانه يا مامي مش هقدر
رهف 😂😂😂 بتمسك نفسها من الضحك دارين ثانيه الاقيكي ورايا
دارين بتقوم بكسل
رهف يلااا عشان الكرش دا ينزل
بيضحكو دارين بتعمل زيهم وبتنهج
ورهف بتضحك عليها 😂😂
بعد نص ساعه
رهف: يلااااا استووب براڤوو العبوو بقا
كل واحد راح يلعب بحاجه معينه ورهف الطفله قعدت ترسم
دارلين بتتفرج ع رسم اختها
دارلين : رهف ارسميني
رهف بتبصلها ب ابتسامه تمام اقعدي وارسمك
دارلين بتقعد قدامها وبتبدأ رهف ترسمهاا
وبعد شويه
رهف بتسمع صوت دارلين بتعيط
بتجري عليها اي في اي

 

 

 

دارلين ماسكه ورقه الرسمه وبعياط رهف رسمتني بلونه يا مامي 😭😭
رهف بتقرب من الورقه بتلاقي بلونه بعيون وبوق ف تضحك اي دا يارهف 😂
رهف الطفله حاولت ارسمها ف طلعت كدا يا مامي
نديم بيدخل صوت عياطك واصل لبرا
رهف بضحك بنتك رسمت اختها بالونه 😂
نديم: الله مين القمر الي في الرسمه دي
دارلين بتمسح دموعها وتضحك اناا
رهف: هو انت مخدر بتخدر العيال
نديم: سر المهنه
رهف بتضحك 😂
بليل رهف بتجهز الشنط عشان هيسافرو الصبح وبتودع ريناد
رهف: كل حاجه تمام
نديم: تمام يالا ننام عشان نصحي فايقين
تاني يوم
جهزو واخدو الشنط وراحو المطار
رهف كانت خايفه علي اطفالها وارتاحت لما ركبو الطياره
في مطار امريكاا
الاطفال هيييه هيييه
رهف: ااه الي يشوفكم اول ما وصلنا مصر
نديم: مشكله دول
❤️بعد 7 سنين ❤️
رهف مروان عمران رهف هاتو الكتب عشان اذاكرلكم يلااا
دارين نادي اختك وحلو الامتحانات دي
الكل حاضر يا مامي
رهف البنت مامي لانا صحبتي هتيجي تذاكر معايا بكره
رهف: تمام تيجي
نديم بيذاكر لدارين ودارلين الي عندهم 11 سنه
ورهف بتذاكر للتلاته الي بقا عندهم 16 سنه وفي اولي ثانوي
تاني يوم
لانا وصلت عشان تذاكر مع رهف
رهف: Hi‏
لانا: Hi ‏
رهف تعالي ندخل الجنينه
بعد شويه
لانا: رهف عاوزه اقولك حاجه

 

 

 

رهف: قولي
لانا: بصراحه انا بحب عمرااان اخوكي اووي
رهف: اووه طيب وانتي بقا عارفه مين فيهم عمران
لانا: طبعاا انا حبيت واحد فيهم وبقدر افرقهم كويس جداا
رهف: اصل كل صحابنا مش بيعرفو يفرقوهم
لانا: نوو انا بعرف
رهف بتلاقي مروان جاي عليهم ف بتحب تهزر مع لانا
ادي عمراان حبيبك جه اهوو
لانا: سوو كيوت قمر
رهف : دا مروان مش عمران .. اعرفي فريق بينهم الاول وبعدين اعترفي بحبك 😂
لانا : اي الكسفه دي 🌚
رهف بضحك عادي عادي احنا اصحاب مفيش كسوف
لانا: طيب اعمل اي عشان افرق بينهم
رهف بتسيب القلم من ايديها وتبصلها لانا علفكرا احنا في اولي ثانوي
اولا لسه اطفال
ثانياا عاوزين ندخل كليه حلوه
لانا هندخل هندخل قوليلي بس
رهف: لاناا انا عاوزه مصلحتك ركزي في دراستك وسيبي الحب دا دلوقتي
لانا: ولو بعد عني واتجوز غيري
رهف: يبعد اي لسه محدش فيهم هيتجوز دلوقتي اصلا
ثم لو فضلتي تركزي في حاجات تافهه مش هتجيبي مجموع ف بالتالي مش هتدخلي كليه قمه ف بالتالت مش هيتجوزك
لانا: اممممم هو انتو عاوزين تدخلو كليه اي
رهف: طب احنا التلاته عاوزين طب
رهف : انا حابه اسنان
عمران : حابب جراحه
مروان : حابب نساا
لانا: اممم طيب يلا ركزي في دراستك
رهف بتكمل مذاكره ولانا بتفضل مركزه علي مروان وهو بيلعب كره سله وعمران جه يلعب معااه
رهف كانت واخده بالها ان لانا مبتذاكرش بس قالت انا مالي انا قولتلها مره هي حره
بعد شويه
عمران: احدف الكوره
مروان بيحدفهاا بتيجي في رهف
رهف: اااييي
مروان: سووري رهف اسف مكنش قصدي
رهف بتمسك الكوره وتجري عليهم سوري هااا انا هوريك ال سوري
التلاته بيضحكو ولانا مركزه معاهم وبتقول ياابختهم
مروان وعمران بيحاولو ياخدو الكوره من رهف
ورهف عاوزه تحطها في السله ومش عارفه منهم
نديم بيغمز رهف احدفي
رهف: باابي وبترفع ايديها
مروان وعمران بيجرو علي نديم بيلاقو الكوره مع رهف ودي كانت خدعه منهم
مرواان: غش
رهف: نينينيني
عمران: غشااشه
رهف: Loser ( خاسر )
الكل بيضحك 😂ونظرات لانا عليهم
نديم: لانا انضمي ليناا
لانا بتقوم تجري عليهم

 

 

 

رهف الام وانااا
مروان: ماميي
نديم: طيب لانا انتي في فريقنا
لانا بتقف جمب عمران انا معااهم
الكل بيضحك 😂😂😂
ويبدأو يلعبو سواا ولانا كانت بتقرب من عمران
وبسبب قربها مكنش عارف يلعب
ورهف ملاحظه وبتضحك
بيخلصو لعب ونديم بيوصل لانا بالعربيه ويرجع
ع الاكل الكل متجمعين ومقضين وقت حلو
بعد فتره
مروان: دارين تعالي اذاكرلك يلااا
دارين: اوكااي
عمران: دارلين حليتي الامتحان الي عملتهولك
دارلين: اهاا
نتيجه اولي ثانوي بتبان
رهف امتياز
مروان امتياز
عمران امتياز
لانا جيد
نتيجه دارين ودارلين كمان ظهرت وجابو امتياز
الكل مبسوط ورهف مبسوطه بتفوق اولادها وقررت تعمل حفله صغيره ليهم ك تشجيع
لانا: انا هتجنن يا مامي ليه رهف تجيب امتياز وانا جيد
مامت لانا: رهف شاطره ومتفوقه وانتي كمان متفوقه بس انتي مركزتيش السنادي وعيب تحطي نفسك في مقارنه مع اي شخص رهف صاحبتك واوعي تغيري منها
لانا: تماام
❤️في الحفله ❤️
الخمسه لابسين ازرق
رهف ودارين ودارلين لابسين فستان ازرق وجذمه بيضا

 

 

 

ومروان وعمران لابسين تيشيرت ازرق وبناطيل بيضا
نديم ورهف مبسوطين بيهم وعملو تورته بصورتهم كلهم
لانا جت الحفله بس كانت مضايقه انها اقل منهم وكدا عمران مش هيحبها
❤️في تالته ثانوي ❤️
التلاته كانو مركزين جدا البيت هادي جو امتحانات نديم ورهف معااهم وبيساعدوهم
التلاته في خوف باقي علي حلمهم تكه
النتيجه بتطلع
رهف: 99.9
عمران: 99.8
مروان: 99.9
رهف بتدمع وتحضن عيالهاا
نديم بيقرب منهم ويحضن فيهم بحب ومش مصدق ان اطفاالو كبروا وداخلين الجامعه
رهف البنت: هتصل ب لاناا افرحها واشوفها
نديم تمام ياحبيبتي
رهف ااالوو لانا عاامله اي
لانا بغضب : ملكيش دعوه بيااا وقفلت الفون
رهف بتتصدم
نديم بيلاحظ زعل رهف بيقرب منها
رهف قفلت الفون في وشي يابابي
نديم هتلاقيها جابت مجموع قليل اعذريها وسيبيها تهدي
رهف: اوكااي
عند لانا
لانا: الغبيه جابت 99.9 دي هتدخل طب وانا هدخل كليه وحشه بسببها جبت 60٪
مامتها بصوت عالي : لانا احترمي نفسك استغفري ربنا دا تعبك ربنا مش بيضيع تعب حد علي قد تعبك اداكي رهف السبب في ايه هاا هي كانت بتشدك عشان تفضلي قاعده ع الفون ولا كانت بتخبي منك الكشكول وتقولك متذاكريش مترميش الذنب عليها هي نجحت وانتي كمان نجحتي
هي هتدخل الكليه الي تعبت عشانها وانتي متعبتيش عشان حاجه
لانا : بغيظ تماام انا همو”ت نفسي احسن واريحكو مني
مامتها : بتقرب منها وتحاول تهديها وتتفاهم معاها وتشيل من قلبها الغل والغيره
عند رهف
نديم: انا فخور بيكم جدااا وواثق انكم قد المسئوليه وهاتبقو دكاتره يفتخر بيهم العالم
مروان شكرا لدعمك لينا شكرا بجد انك اعتبرتنا ولادك ومفرقتش بينا وبين عيالك الاتنين شكراا يا بابا 🥺
نديم بيبص لمروان وقد اي كلامو جرحو ف غصب عنو بتنزل دموعه😔🥺

 

 

 

 

رهف نوو يا بابي متزعلش مروان قصدو يبينلك اننا مبسوطين منك جداا وفرحانين اننا معاك
عمران: حقيقي مش عارف لو كنا مع زياد كنا عملنا اي انا فخور كونك اب لينا حتي لو اسمنا مروان زياد وعمران زياد ورهف زياد الاب مش بالاسم الاب بالحب بالافعال بالقلب انت في قلبنا ❤️
رهف بتدمع وتقرب منهم وتحضنهم
دارين: بحبكم جداا بجد انتو سند حقيقي
دارلين: انا محظوظه جداا كوني واحده منكم
رهف الام: تمام يلااا امسحو دموعكم لازم نحتفل
نديم بيمسح دموعو المرادي هنساافر تركياا نقضي عطله هناك
الكل اوووه
بيروحو تركياا وبيفضلو هناك 4 شهور
مروان اتعرف علي بنت هناك واتعلق بيهاا
وعمران كذلك اتعرف علي بنت وحبهاا لكن لسه معترفش عليهاا
مروان: عمران خارج
عمران: نوو
مروان: طيب هاخد عربيتك
عمران: تماام
مروان بينزل يركب العربيه وبيروح علي مطعم هادي بيقرب من طرابيزه قاعد عليها بنوته ملامحها جميله
مروان: بيرفع ورود بإتجاها ruhum ( روحي )
أليا: teşekkür ederim ( شكراا )
مروان: seni çok özledim ( اشتقتلك )‏
أليا: Bende canım ( وانا ايضا عزيزي )
مروان: Aşkım ( عشقي )
أليا: Evet ( نعم )
مروان: seviyorum ( بحبك)
أليا: Seni çok seviyorum ( احبك كثيرا )
عند عمران قاعد في البلكونه فاتح اللاب علي صوره البنت الي حبها وبيبتسم
رهف البنت: بتعمل اي
عمران: مش بعمل رهف بتبص ع الصوره ااه عثوله ليها صوره كمان حلوه بس مروان لو شافك فاتحها هيقتلك
عمران بعدم فهم انتي تعرفيها
رهف: Evet ( نعم )
عمران: تعرفيها ازاي
رهف: مش دي ألياا
عمران: اهاا
رهف: البنت الي مروان بيحبها
عمران بيبص لرهف بذهول انتي متأكده
رهف: اهاا
عمران بيبص للصوره بتفاجئ ف بيمسح صورتهاا ويقفل اللاب
مروان بيوصل اي بتتكلمو في اي
رهف كانت لاحظت زعل عمران وفهمت انو هو كمان بيحبهاا
عمران: ابداا قاعدين نشم هواا تعالا اقعد انت كنت فين
مروان بإبتسامه: كنت مع ألياا
عمران: اهاا تمام ياكبير
قعدو شويه يتكلمو وبعدين مروان دخل ينام
رهف البنت: في كل تركياا رحتو حبيتو نفس البنت هتعمل اي
عمران بإبتسامه : مروان سبقني وهي حبتو خلاص ف طبعا انا اللي اضحي وابعد انا مش هخسر حاجه
رهف بتقرب منو وتبوسو بكره تقابل بنت تانيه تحبك
عمران بيبتسم اكيد ياروحي
❤️تاني يوم ❤️
مروان بيمسك اللاب بتاع عمران وبيبحث عن صوره محتاجها ف مش بيلاقيها بيبحث في سله المحذوفات بيلاقي الصوره الي محتاجها وبيلاقي صوره ألياا ف بيستغرب لي الصوره دي ع اللاب بتاع عمران وليه محذوفه ف بيروح لرهف
مروان: رهف
رهف Evet ‏(نعم)
مروان: عاوز اسئلك علي حاجه
رهف Elbette ( بالطبع )
مروان: هو عمران بيحب ألياا
رهف Ne ( ماذا )
مروان رهف اتكلمي معايا عربي سيبك من التركي شويه
رهف اووه تماام

 

 

 

مروان: جاوبيني
رهف : معرفش
مروان: متأكده
رهف: اهاا بس ليه
مروان: شوفت صوره أليا ع اللاب بتاعو
رهف بتبص يمين وشمال بصراحه عمران كان معجب بيها بالله عليك ماتقولو اني قولتلك
مروان بيبتسم : متقلقيش مش هقول يلااا انا خارج عاوزه حاجه
رهف: Görüşürüz ( اللي اللقاء )
مروان بيخرج يتمشي شويه ويبتسم اد اي الدنيا صغيره في بلد كبيره حبينا نفس البنت وبيتصل علي أليا
رهف الام بتشوف عمران قاعد في البلكونه سرحان ف بتقرب منو حبيبي
عمران: ماما
رهف: بتفكر ف اي ياعمري
عمران بإبتسامه : مفيش
رهف : هتخبي ع مامتك
عمران بينام ع رجليها ويبص للسما : تعرفي يا ماما الحياه حلوه مش وحشه بس فيها تضحيات كتير ولازم تضحي عشان تكسبي حد غالي عليكي ولو مضحتيش تخسره
رهف: قولي اي التضحيه الي ضحتها وعشان تكسب مين
عمران: التضحيه هي اني ضحيت بالي حبيتها وقررت ابعد
والمكسب هو اني اكسب اخوياا
رهف بتبتسم : طول ما انت شايف اخوك اولي من اي علاقه حب ف كدا انت صح
عمران بيبص لرهف ويبتسم : دي تربيتك لينا ياحبيبتي
❤️تاني يوم ❤️
عمران في اوضتو ومروان قاعد بيتفرج ع التليفزيون
رهف الام بتلاحظ انو مشغل فيلم هندي واستغربت ف مروان بطبعو مش بيحب الهندي
قربت منو وبصتلو بس هو ملاحظش قعدت جمبو ف عرفت انو سرحان
رهف: مرواان
مروان: هاا نعم يا ماما
رهف مالك ياحبيبي بتفكر في اي
مروان بيضحك لانو مش بيعرف يخبي عنهاا
مروان: احمم بصراحه سيبت أليا
رهف بتضيق عيونها سيبتها ليه
مروان امم عشان عمران بيحبها
رهف طيب وسيبتها لعمران مش يمكن بتحبك انت
مروان: بصراحه مفكرتش ف كداا هو انا فكرت ان اخويا بيحبها ف مش هقدر اكمل معاها وانا عارف ان اخويا نفسو يبقا معاها مش هبقا مسامح نفسي
رهف: بس عمران مقالهاش انو بيحبها
مروان: ملهاش علاقه بالكلام الموضوع دا بيتحس هو حاسس ب اي ف عادي بقاا هي مش اول بنت بس هو اخر واحد في الدنيا دي هو اخويا الوحيد
رهف بتبتسم وتبوسو من خدو تصبح علي خير ياعمري
مروان: وانتي من اهل الخير ياروحي
نديم سمع كلام رهف وعمران

 

 

 

وكلام رهف ومروان بس مرضيش يتدخل واستني لحد مايتكلم مع رهف
نديم: رهف
رهف: نعم يا حبيبي
نديم: هو ليه مقولتيش ل مروان ان عمران بعد عن الياا
وليه مروحتيش دلوقتي قولتي لعمران ان مروان بعد عن اليا
رهف بإبتسامه : الاتنين بيحبوها يانديم والاتنين قررو يبعدو محدش ضغط عليهم الاتنين فكرو وتعبو لحد ماوصلو لقرار اخير وهو البعد لو قولت لواحد فيهم ان التاني ساب الحبل ل اخوه
ف واحد فيهم هيفضل معاها فبالتالي الطرف الاخر هيفضل قلبو يحن ليها كل مايشوفها قدامو هيحس انو ضحي عشان اخوه ولو حصل خناقه بينهم هيقولو انا ضحيت عشانك بس انت متستهلش
اليا بنت كويسه بس مش اخر بنت في الدنيا بكره هيقابلو بنات كتيير وهيحبو كتير ويمكن يتجوزو حد مكنوش متوقعين انهم في يوم يحبوه
نديم : تفكير منطقي
رهف: بتعلم منك
نديم: بيضحك
بيعدي اياام وشهور عليهم التلاته دخلو طب وكل واحد في بالو تخصص معين بيسعي عشان يكبرو
❤️بعد 7 سنين ❤️
التلاته عمران ومراون ورهف عندهم 27 سنه ❤️
والاتنين دارين ودارلين عندهم 22 سنه❤️

يتبع…..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا 

لقراءة جميع فصول الرواية اضغط على ( رواية رهف الجزء الثاني )

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *