روايات

رواية معشوقي ومنقذي الفصل الثاني 2 بقلم شهد على

رواية معشوقي ومنقذي الفصل الثاني 2 بقلم شهد على

رواية معشوقي ومنقذي البارت الثاني

رواية معشوقي ومنقذي الجزء الثاني

معشوقي ومنقذي
معشوقي ومنقذي

رواية معشوقي ومنقذي الحلقة الثانية

هو بحب/ فيروزة
فيروزة مبرقة من خوفها وهو شال أيدة وشال المسد*س عن راسها وحضنها
فيروزة/لو سمحت يا فهد أبعد عني
فهد مكنش سامعها وكان حاضنها بتملك
فيروزة حاولت تزقة لحد ما عرفت
فيروزة/فهد مينفعش كدة أنا واحدة متجوزة
فهد مسك فكها بغضب/سيبتيني عشانة يا فيروزة لية
فيروزة عينيها اتملت دموع وهو سابها/أنا أسف يا روز
فيروزة/متعتذرش أنا فعلا غلطت وغلطت قوي لما اتجوزت قاسم واديني بدفع تمن غلطتي
فهد باصصلها وشايف دموعها قرب منها ورفع وشها/عمل أية يا فيروزة
فيروزة/مفيش يا فهد
فهد بغضب/بقولك عمل أية
فيروزة/فهد لو سم فهد قرب منها ومسك دراعتها الاتنين وبزعيق/عمل أية
فيروزة بدموع/فهد أنت بتو*جعني

 

 

 

فهد خد نفس وسابها/قولي يا فيروزة عمل أية
فيروزة بدموع/كل لما اشك اني حامل كان يقرب مني ويبعدش الا لما يسقطني ويقولي مكنتش اعرف لحد لما أنا عرفت وقولتلة اتفاجات بية جايبلي دكتورة وبيقولي هتنزلية حاولت مخليهمش يقربوا مني بس هو خلاهم ضربو*ني لحد ما سقطت وكان عايز يعملي عملية واشيل الرحم عشان مخلفش
فهد كان مدايق عليها وهي قعدت علي الأرض وبقت تعيط/بيقولي بحبك ومش عايز غيرك يا فهد بيقوم يسقطني ويحرمني من اكتر حاجة بحبها
فهد نزل لمستواها ومد أيدة ومسح دموعها/أنا عايزك قوية زي ما كنتي وهو هيطلقك متخفيش هخلية يطلقك
في القاهرة
بعد ما رجعوا الكاميرات اللي حوالين الفيلا وشافوا فيروزة ركبت تاكسي جابوا صاحب التاكسي
قاسم واقف وماسك مسد*س قدام الراجل
قاسم/فيروز فين
الرجل/واللهي معرف يا بية
قاسم حط المسد*س علي راسة وبزعيق/الست الحلوة اللي طلعت من هنا بالليل واخدتها
الرجل بخوف/طلبت اوديها عربيات تروح أسكندرية
قاسم أدي للراجل ضهرة وبعدين ابتسم بمكر ولف وضر*ب الراجل ط*لقة في راسة/دة جزاء اللي يبعد فيروز عني أو يساعدها انها تبعد ارموة في اي د*اهية وبابتسامة شريرة/حضروا العربيات هنروح اسكندرية
عند فيروزة
فيروزة ابتسمت وقامت وقفت/أنا هفتح مطعم امي يا فهد
فهد/لية
فيروزة/عشان اشتغل وبقت تمشي ناحية جوة
وفجأة فيروزة وقعت أغ*م عليها وفهد مسكها /أسف يا روز وشالها وطلع برة المطعم وحطها علي الكرسي اللي جنبة وقفل المطعم ورجع للعربية وساق

 

 

 

في بيت رنيم
مهاب/أهدي فهد هيتصرف ومش هيحصل حاجة أنا قولتلة وهو أكيد لحقها
رنيم كانت متوترة وخايفة
وفجأة الباب خبط رنيم قامت تفتح لقيت فهد شايل فيروزة
رنيم بخوف/مالها فيروزة
فهد/متخفيش أدتها بس دة ورفع دبوس قدامهم(وفية مادة مخد*رة)
رنيم/يعني معرفتش
فهد/لاء ومش لازم تعرف وأنت يا مهاب أنت هتعمل اللي قلتلك علية
مهاب/متخفش
فهد دخل الاوضة وحط فيروزة علي السرير وكان هيبعد لقي زرار قميصة علق في سلسلتها قرب منها وبقي يفكها
فيروزة بدأت تفتح ولقيت فهد في وشها اتخ*ضت وهو فكها بسرعة وبعد عنها/السلسلة بتعتك علقت
فيروزة قاطعتة وقالت/أنا واثقة فيك متبررش حاجة بس انا حصلي أية
فهد بتهر*ب/اغ*م عليكي فجأة
فيروزة/تمام
فهد ابتسم وخرج
بعد ساعتين
رنيم كانت قاعدة هي وفهد بيخلصوا شغل سوا
وسمعوا صوت من المطبخ
فهد/خليكي هقوم اشوف
فهد قام ودخل المطبخ ولقي فيروزة واقفة بتحط دقيق في الطبق الغويط وفية دقيق علي وشها ابتسم وقرب منها وطلع منديل ومسك وشها وبقي يمسحة ويقرب منها اكتر
فيروزة/فهد أبعد لو سمحت
فهد بحب/لسة بحبك يا روز
فيروزة/فهد أنا متجوزة
فجأة شدة وضر*بة بالبوكس ومسك فيروزة من شعرها
فيروزة/اعاااااا ابعد عني
قاسم بغ*ضب جح*يمي/بيحبك وياتري الهانم بتحبة صح
فهد اتعصب وهو شايف قاسم ماسك فيروزة كدة فبعدة عنها وادالة واحدة في راسة
فهد بغضب/ايدك وفيروزة الفهد يا قاسم يا رشوان
قاسم شاور لرجالتة ومسكوا فهد
قاسم/خدوة خلية يشوف كتير

 

 

 

فيروزة بترجي/لا يا قاسم سيبة
قاسم شدها لية/أنت تخر*سي يا فيروز عشان حسابك جاي ومسك شعرها وخرج
فيروزة كانت بتصرخ وفهد رجالة قاسم مسكينة وهو شاف رنيم واقعة علي الأرض
في مكان مهجور
فهد كانت ايدية مربو*طة في الحديد وواقف وقاسم قرب منة بعصاية كبيرة
قاسم/اللي يفكر يقرب من حاجة ملكي جرائة كدة وبقي يضر*بة بالعصاية
فيروزة بصريخ/سيبة يا قاسم أنا بكر*هك سيبة بقولك وكانت بتعيط/أنا بحبة يا قاسم قالت كدة عشان قاسم يسيب فهد ويجيلها
قاسم رمي العصاية وراح تجاة الكرسي اللي فيروزة مربو*طة فية وضر*بها كف خلي مناخيرها نزلت د*م
فهد بزعيق/يا حيو**ان يا زبا**لة بتت*شطر علي ست سيبها وتعاللالي
قاسم كان متعصب وضر*ب فيروزة كف تاني
فيروزة بدموع/بحبة يا قاسم وبكر*هك
قاسم ضر*بها جامد وقعت بالكرسي وهو كان متعصب وفهد بيحاول يف*ك نفسة
قاسم نزل لمستوي فيروزة وبقي يفكها/أنت مراتي وملكي أنا يا فيروز ومحدش هيلمسك غيري
قاسم فكها وهي بقت تبعد وهو فك قميصة/خلي فهد يشوف أنك ملكي يا فيروز
فيروزة جات تقوم مسك رجلها وشدها بقت تحتة

 

 

 

فيروزة/قاسم اياك تقرب ابعد عني
فهد كان بيشد ايدية/سيبها يا كل***ب ابعد عنها
قاسم بقي يبو**سها وهي بتحاول تبعدة وفهد بيزعق وبيشد أيدية
فيروزة كانت بتعيط واستسلمتلة وغمضت عينيها وفجأة
تفتكروا فيروزة هيحصلها أية وهل فهد هينقذها

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية معشوقي ومنقذي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *