رواية الصغيره والديب 2 الفصل التاسع 9 بقلم ميرو محمد
رواية الصغيره والديب 2 الفصل التاسع 9 بقلم ميرو محمد
رواية الصغيره والديب 2 البارت التاسع
رواية الصغيره والديب 2 الجزء التاسع
رواية الصغيره والديب 2 الحلقة التاسعة
سليم بصدمه : معقول معقول تكون هي . انا لازم اقول لبابا . وطلع يجري علي احمد .
كانت نغم في حاله وحشه جدا . وساندي تتالم من الوجع .
وعلا مش عارفه تعمل ايه في بناتها .
في المكان الجهول …
هي : ههههههههههه وليسه وليسه الهيحصل فيكم .
امها : الضر.به الجايه لمين .
هي: في جني هانم عشان اكسر انف ابن احمد الديب .
امها: دي هتبقا فعلا ضر.به في الجون . بس هتعملي ايه .
هي : هقولك ……… ايه رائيك بقا .
امها : يالهوي وتفتكري هيحصل ايه .
هي: هنوقع الاميرات في بعض .بس كده وهما هيعملو الباقي .
امها: وتفتكري مش هنكشف .
هي : ولو يعني المهم اكون دمر.تهم .وضحكت بش.ررررر
في قصر عائلة احمد الديب.
مالك : دا البيت كله كاميرات هنعمل ايه .
احمد : ابعت لهاني يجي علي اول طياره .
مالك : هبعتلو .
مراد : مين مين بيعمل كده وليه .
سليم : انا عرفت مين …
الكل بصدمه ………
احمد : مين ياسليم .
سليم : تبقا ….. وليسه هيكمل ورن فون مراد .
مراد : مين الرقم دا وفتح الخط .
هي : هههههههه يارب تكون اتبسط ببناتك يامراد الالفي .
مراد : انتي مين ردييي ميييين وعاوزاااا ايه .
هي : مش مهم المهم ان ساندي بنتك هي كمان هتمو.ت قريب
مراد : بصدمه بنتي . اقسم بلله هجيبك لو تحت الارض .
هي : وليه تحت الارض
انا هقولكم الكان سليم هيقولو . انا نانسي يامراد .
الكل بصدمه .
احمد وحامد : نانسي
احمد : شد التلفون من ايد مراد المصدوم . وقال
احمد : اقسم بالله يانانسي لندمك علي كل حاجه .
نانسي : انا ليسه عاملت حاجه ياديب . دي اقل حاجه .
مراد : هجيبك يانانسي هجيبك .
نانسي: الحق بس بنتك التانيه .
زين : بصدمه ساندي وطلع يجري في الغرفه .
ونانسي قالت: اشوفكم بقا بعدين وقفلت الخط .
مالك : تقصد ايه بساندي .
احمد : بسرعه اطلبو الدكتور بسرعه .
حامد : انا هرن علي يونس يجي نشوف حل .
احمد : مالك ابعت لهاني يكون هنا انهارده بسرعه .ثم قال سليم شدد علي الحرس ومفيش بنت تخرج من القصر ابدا
مراد : ومشكلة نغم يااحمد .
احمد : الحل ان هظبط يوم لفرح مالك ونغم في اقرب وقت .
مالك : ودا كان رائي .
مراد بحزن : انا خلاااص مش قادر .
حامد : اهدا يامراد عشان بناتك …..
عند ساندي …..
ساندي: اااااه مش قادررره همووووووت .
دخل زين عليها وانصدم من منظر ساندي وتعبها .جري عليها .
زين : مالك ياحبيبتي مالك .
ساندي بتعب : هموووت يازين خلاص ودموعها نزله علي خدها وعيونها احمرت جامد .
زين : بعد الشر عنك ياقلب زين .ساندي انا بحبك بحبك مقدرش اعيش من غيرك
ساندي بتعب والدنيا بتلف بيها : وا.نا بح.بك يازين ووقعت في الارض .
زين : سااااااااندددددي حد يطلبببب دكتووووور بسرعه .
علا بفزع من صوت زين وحلا والجميع . طلعو يجرو من غرفة نغم علي ساندي .
اول ماعلا دخلت وشافت بنتها صوتت : بنتيييييييي .
احمد : ماااالك اطلب دكتور
مالك : حاضر ورن علي الدكتور .
علا : قومي يابنتي حصلك ايه .
كانت فرح تشوف الحصل ولاكن دون اي رد فعل .
بعد قليل وصل الدكتور ……
الدكتور : لو سمحت كله يطلع براا .
بداء الدكتور يكشف عليها . خلص وخرج
مراد وزين والكل جري عليه .
زين : مالها يادكتور .
الدكتور : للاسف شكلها واخدا مخد.رات بكميه كبيره
مراد بصدمه هو والجميع . حتي اتي صوت من الخلف . وكانت نغم .
نغم : اختييييي . وبداءت تعيط جامد جري عليها مالك واخدها في حضنه .
نغم : ليه ليه بيحصل فينا كده يامالك ليه .
مالك : اهدي ياحبيبتي . اهدي . ثم خرجت فرح . ونغم شافتها وجريت عليها مسكتها .
نغم : انتي ايوه انتي ايه البرشام الكانت بتاخدو ساندي منك انطقي .
فرح : ايه دا دا الانتي بتقولي دا .
علا : بس يانغم عيب . ايه الانتي بتقولي دا .
نغم : لاء هي ساندي قالت انها لما بتاخد بر.شام منها بترتاح والله
حامد بصدمه جري علي فرح : انطقي الكلام دا صح .
فرح بدموع نعم فاهي دلوقتي اتكشفت : والله انا انا .
حامد : انتي ايه ها ردي انتي ايه وراح ضر.بها بلقلم .
فرح بدموع : والله مقصدش دا هي القالتلي اعمل كده .
احمد بصدمه : هي مين .
زين : فرح تقولي الحصل كله بلحرف .
وفعلا بداءت فرح تحكي الحصل كله ……
حامد : يخسارة تربيتي فيكي .
هنا : قامت وقفت امامها وضر.بتها بلقلم انتي مش بنتي اكيد لاء لاء .
نغم : ليه عملتلك ايه ساندي دي طيبه مش بتأذي حد والله .
علا : اااه يابنتي .
حلا بدموع : احمد اتصرف عيلتنا بتد.مر واحنا قاعدين
مالك : زي مافرح عملتها تقدر برضو تصلحها .
مراد : ودا ازاي .
مالك : اقولكم وبداء يقولهم الخطه ……..بس
مراد : جدع يامالك وبكده نمسك نانسي .
احمد : الاول زين ياخد ساندي هو وسليم وجني المصحه ويزود حراسه جامده ومترجعوش غير وهي ن
ساندي بتاعت زمان .
نغم : وانا هروح معاهم .
مالك : لاء ياحبيبتي احنا محتجينك هنا معانا عشان تكوني مع فرح في الخطه .
حامد : كده كله تمام . اي خلطه يافرح . هتكوني مش بنتي .
فرح بندم : انا اسفه للكل .
مراد : الحصل حصل يابنتي المهم اننا لحقنا الموضوع .
زينه : انا هرن علي يونس وهعمل نفسي هخرج مع وهقولو علي الخطه عشان محدش يحس بحاجه .
احمد : كده كله تمام . يلا بينا نبداء …….
ولازم الحقيقه تظهر حتي لو بعد ايه الظلام بعده شمس ونور
يتبع..
- لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
- لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية الصغيرة والديب 2)