روايات

رواية عشق و جحيم السيف الفصل الخامس والعشرون 25 بقلم عبير الزهور

رواية عشق و جحيم السيف الفصل الخامس والعشرون 25 بقلم عبير الزهور

رواية عشق و جحيم السيف البارت الخامس والعشرون

رواية عشق و جحيم السيف الجزء الخامس والعشرون

عشق و جحيم السيف
عشق و جحيم السيف

رواية عشق و جحيم السيف الحلقة الخامسة والعشرون

عند الفتاة الجميله و الاطفال و الشاب و الشابه و طفلهم
طرفقت الباب ام الاطفال

بفرحه شديده و كادت ان تفقد الوعي من الصدمه… بنتي حببتي
.

عند سيف

سيف… ها يا عمرو عرفت حاجه عن روح

عمرو.. اه يا بيه بقولو اليوم نزلت من المطار ست زي مواصفاتك القلت عليهم و برضو زي الاسم

سيف بفرحه… انتا متأكد من دا

عمرو.. اه يا بيه

سيف… طب شوف دي الصوره.. روح على بيت الجراحي و شوف ممكن تكون هناك

عمرو.. حاضر يا بيه

عند فتاتنه الجميله

مها بفرحه… بنتي حببتي وحشتيني

روح ببكاء… وانتي برضو يا ماما

مها.. خشي يا بنتي نور البيت

 

 

 

 

روح دخلت و معاها الاطفال و الشاب و الشابه و طفلهم

روح.. ماما وحشتني اووي اووي اووي فين بابا و اسر

مها.. مش هنا في الشغل شويه و جاين…. طمنيني عليكي ياقلبي

روح.. الحمدلله يا ماما انا تمام التمام

مها بستغراب… امال مين دا مين دي

روح… ماما انتي مش فاكره دا زين و ريحانه بنت خالي اقصد الكنت مفتكره خالي

مها.. و الكتاكيت دول

روح.. دول ولادي مراد و مرام توم

مها بتحضن فيهم.. يا حبايبي دول ولادك انتي و زين مش كدا

روح… لا يا ماما

مها بستغراب.. اومال اي و ريحانه بنت الراجل دا بتعمل اي معاكي

روح بتذكر.. هحكيلك من خمس سنين

فلاش باك

روح… زين انا عاوز اعرف ليه خالي خط، فني من اهلي

زين.. ليه يا روح ترجعي تفتحي الماضي

 

 

 

 

روح بتصميم… لا انا عاوز اروح بيتو

زين.. معرفش انتي عاوزه تعرفي اي.. انتي دلوقتي لقيتي اهلك والحمد لله و خلاص

روح… زين اذا انتا مش عاوز تمشي معايه انا همشي لوحدي

زين بخوف… خلاص خلاص هروح امري

راحو عند عمر و شافوه يضر،ب بريحانه

ريحانه ببكاء… ارجوك يا بابا مش تضر*بني انا مش عاوز اتزوج اراجل الكبير دا

عمر.. لا دا عصب عند مش بمزاجك.. تحضري نفسك عشان هتتزوجي النهارده

ريحانه ببكاء.. بابا دا عنده70 سنه ازي تقبل كدا يا بابا

عمر.. انا مش همني سنو اليهم هوا راجل غني اوي اوي وهيدفع فيكي سعر كويس

ريحانه.. يا بابا حرام عايك تعمل كدا انا بنتكمن لحمك ودمك ازي ترميني الرميه دي

عمر بغضب.. انا دا الكلام مش عندي.. انا رايح دلوقتي و راجع على اليل الاقيكي جهزتي نفسك عشان كدتب الكتاب

 

 

 

ريحانه ببكاء.. يا بابا انا كل العندي18سنه ازي تقبل اتزوج واحد عنده 70سنه.. و اكملت ببكاء شديد… يا ما قولي حاجه

مامتها.. متاكل هم يا عمر انا هجهزهالك على ما تجيب الشيخ.. و وجهت ملامها لريحانه… و انتي فاكره نفسك اي مش هيجيكي احسن من دا فاكره نفسك سندرلا. دا مين الهيبص في وشك دا انا هروح عند ارتنا شوي عشان اتفاخر شويه قدامها و جاي ماشي

و سابتها راحت و عمر برضو راح

زين و روح سمعو كلامهم كلو بعد ما خرجو روح خبطت ريحانه فتحت الباب

ريحانه بنهيار.. حور اختي انا متجالك اوي اوي

روح بتواسيها.. انا سمعت كل حاجه.. تعاي معاي انا هنقذك

ريحانه ببكاء.. ازي اذا لقوني هيق،*تلو*ني

روح.. خلاص انتي تعاي معايه ومش هسمح لحد يقرب منك تعاي انا مش هسمح تتزوجي واحد عنده 70سنه يلا يا حببتي هاتي شويت اوراق تثبت وجودك و حتا مش تاخدي هدوم انا هجيبلك امشي يا حببتي

ريحانه ببكاء.. والله مش هقدر اذا لقوني مش هيسيبوني

زين… يالله يا روح دلوقتي مامتها بترجع

روح.. يا يا حبرتي انتي تستاهلي حياة افضل من كدا يلا يا حببتي مش تترددي مش هتندمي

ريحانه.. طب انتي هتاخديتي فين

روح.. يالله وانا هقلك يا يا حببتي

ريحانه راحت غرف مامتها وباباها عشان تجيب شويه وراق

زين.. انتي مش كنتي جايه عشان حاجه تاني ايه الغير رأيك

روح.. دي. ريحانه انا اعتبرعا زي اختي هيا عندي اهم من اي حاجه هيا لما كان ابوها مش يعطيني امل كات هيا تخاطر بنفسها عشاني هيا مش بس بنت خالي اقصد الكنت فاكراه خالي هيا لما انا كنت ابرد كانت تخاطر بنفسهاعشانيو تجيب اي حاجه اتخطه فيها هيا محتاجاني دلوقتي وانا لازم اوقف جنبها مش عشا ارد الجميل لا بس عشان انا بحبها اوي

زين.. رنه يخليكم لبعض

 

 

 

 

روح.. امين يا رب… يلا يا حببتي رحتي فين

ريحانه جت وهيا خايفه.. جيت اهو

روح… يلا

ريحانه بخوف.. انا خايفه

روح.. متخفيش انا جنبك

زين.. متخفيش هنكون معاكي

روح وزين و ريحانه خرجو بسرعه من غير محدش يعرف

انتهاء الفلاش باك

روح.. و بس كدا

مها… ايه كمان

روح.. مش دلوقتي

مها.. ماشي و اكملت بصوت عالي شويه… ساندي يا حببتي تعالي

روح.. ساندي ساندي بعمل اي هنا

مها.. مقلتش ليكي.. اسر وساندي اتزوجو من فتره مش بعيده

روح.. بجد الف مبروك يا رب

ساندي.. الله يبارك فيكي ياقلبي.وحشتيني اووي

روح.. انتي برضو.. الكتكوت دا ابن مين

ساندي…ا ابن اخوكي اسمه مصطفى على اسم عمو.. سلم على عمتو يا مصطفى هوا عند سنه وحدا

روح بتشيلو.. يا قلب عمتك انتا تسلملي يا كتكوت انتا

و قعدو يتكلمو و جاء بابها واسر اخوها و سلمو على بعض و قعدو يتكلمو.الى ان حل المساء

روح بتعب… ها غرفتي زي ما هيا

 

 

 

 

مها.. اه متغيرتش..

روح.. يالله تصبحو على خير انا هنيم الاولاد

مها.. ماشي بس اليوم انا تركتك بمزاجي بس بكره هتحكيلي الولاد دول ولاد مين

روح.. حاضر حاضر يا ماما اوامر تانيه

مها.. اومال ريحانه هتنام فين

روح.. هتنام معا زين

مها بصدمه.. ازي

روح.. مش هيا مراته اكيد هتنام معاه

مها.. روحي نامي.. عشا الصبح عاوزك تحكيلي مل حاجه

روح.. حاضر يا ماما.. تعاي يا ريحانه ساعديني تشا اودي الولاد على الغرفه…. انتي وزين هتنامو هنا ولا هتروحو الشقه بتاعت زين

زين.. لا احنا شويه و مروحين

روح.. لا خليكو اليوم

مها… اه والله الشقه مقفله من زمان واكيد عاوزه تعزيل خلاص انتو نامو هنا النهارده و بكره نشوف

روح.. ايوا مش تروحو

زين.. ماشي عشان انو مصرين اوي

روح راحت الغرفه باعته و نيمت ولادها

وقعدت تتذكر خطت ندا وادهم

فلاش باك

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشق وجحيم السيف)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *