رواية طفلة رعد الفصل الرابع 4 بقلم ريم محمد
رواية طفلة رعد الفصل الرابع 4 بقلم ريم محمد
رواية طفلة رعد البارت الرابع
رواية طفلة رعد الجزء الرابع
رواية طفلة رعد الحلقة الرابعة
بعد ذهول الكل من جمال حور
بيره: انتي اسمك اي
حور: اسمي ملاك
نيره بنبهار: اسمك جميييييييييييل
مصطفى بنبهار: جميل مثلك
حور بخجل: ميرسي
ادهم :انتي ملاك في هيت انسان
حنين: شكلنا هنبقااا صحاب ياموزه
ندا بغيره: هتصحبي خدامه ياحنين
نيره بحديه: اول هيا مش خدامه ياندا ثانيه ملاك هساعد ابني عشان يخف هتبقااا معاه نظام مورضه ليه ومكمه لي حنين انا هبقااا فرحانه بيكي لو صحبتي ملاك شكلها جميله ورقيقه وكويسه
حور ببراه: ميرسي ياطنط مش عارفه اشكرك اذا
نيره بمزح: بلاش طنط ديت انا لسه صغيره ههههه ويقطع كلمها اسر قائل
اسر بمرح: امال التلات اللي ع وحش جواز دولت يبقااا اولاد مين ولا انتي لقيهم ع باب جامع انتي والحج مصطفى ههههههههه
الكل ضحك ع كلامو هههههههه ونتبه ع وجود حور
اسر: اوووباااا مين الموزه الجمده ديت وتنح فيها
نيره: متحترم نفسك يالا واعمل اعتبار لي ابوك
اسر بمرح: ارهنك لو هوا معكسها قبلي هههههه
مصطفى بزح: حصل هههههههه
اسر : شوفتي يانيرو هههههههه والكل ضحك ع كلامو هههه .كل ده بيتقال تحت انظار ندا اللي هتفرقع من الغيره وبتبوص ع حور بقرف
هاله لي حور : انتي عندك كام سنه
حور: 18سنه
الكل في نفس واحد:نعمممممم
بيره بدهشه:واي اللي مخليكي تشتغلي وانتي صغيره ع البهدله
حور بحزن :انا اهلي ماتو ف حدثه وانا في ثانوية وانا بشتغل عشان اصرف ع نفسي وبكت
نيره بحزن:معلش يابنتي وبلاش تبكي وضمتها نيره
ادم: وبتروحي المدرسة ع كده ياملاك
ملحوظه (حور خافت ان نهي تعرف مكنها فغيرت اسمها)
حور بزعل:لا بروح ع الامتحانات بس
ادهم بزعل ع حلها:ليه
حور بزعل: عشان مكنتش بفضه اروح
نيره: انتي كنتي شغله عن حد قبل كده
حور بزعل :ايوه
حنين: واي الله خلكي تسبيهم
حور بزعل : كانو بيضربوني ومش ميعملوني حلو
بيره بصدمه: ليه كنت بتعملي اي ليه
حور: والله مكنت بعمل حاجه عشان قصرت فاظه غصب عني ضربوني كتيييير
ادهم بزعل: دولت ناس مفتريه
هاله: وسبوكي اذا يعني خرجتي من عندهم اذا
حور بزعل: اولاد الناس اللي كنت شغاله عندهم بيحبوني وهما اللي هربوني
نيره بزعل ع حلها: معلش اوعدك هنا هتلقي الامان وروحي دلوقتي استريحي وبكره هنتكلم ونادت ع الداده تخدها تورلها اوضتها وبالفعل ذهب حور مع الداده وحور مشيه مع الداده ع السلم بيتحدثو
الداده : ليه خبتي عنهم اسمك الحقيقي
حور بزعل: عشان مرات ابويا مش توصلي
الداده: هيا وحشه لي درجادي
حور بزعل :يوووووه اووووووي
الداده : معلشي هنا هتلقي الامان وانا اعتبرني ممتك
حور ببتسامه: اكيد ووصلو عن باب الغرف
الداده: ديت غرفتك
حور: معلش تعبتك معيا
الداده: تعبك راحه .وخرجت وقفلت الباب ورها
اترمت حور ع السرير وفتكره انها مكلمت مهند ونور
طلعت الفون من الشنطه ورنت عليهم
حور: الوووووو
مهند بفرحه: حور
حور بسعاده: قلب حور عامل اي ونور عامله اي
مهند: الحمدلله استني افتح مكبر الصوت وفتحو
نور بفرحه: حور حببتي عامله اي
حور: الحمدلله وحشتوني
مهند ونور ف نفس واحد: وانتي كمان وحشتنا اوووووي
حور: اخبار نهي اي
مهند: كويس لسه زاي مهيا شيفه نفسها
حور : عيب ديت مهما كانت بتضل امك
نور: قولنا اي الله حصل معاكي من اخر مره كلمتنا
حور: هحكلكم وحكت للاولاد من اول مراحت لي سهر لي غيط ما الداده جبتها الاوض
مهند بفرحه: شوفتي انا قولتلك ان في ناس كويسه مش كلهم شكل نهي
نور بفرحه: ربنا معاكي وخلي بالك من نفسك واحنا معاكي لو عوزتي اي حاجه
حور: ربنا يخليكم ليا يارب تحرمش منكم
مهند ونور : ويخليكي لينا ياقلبي خالي بالك من نفسك وقفلت حور مع الاول وقامت حور خدت دوش وتوضت وراحت تصلي ودعت ربنا انه يحميها ويحفظها ويباركلها ف اولادها ويخلمها ويوقت ليها واولاد الحلال وخلصت وقامت اترمت ع السرير واحت ف سبع نومه
ف مكان اخر
الشب: الوووو
المجهول1:الوووو ايه الاخبار عندك
الشب: مفيش جديد يبقااا الحال كما هوا وكر ابن السيوفي لي خالد بيزيد كل يوم
المجهول 1:تصدق اللي عمل الحكايه ديت طلع بيفهم وجات ف صلحنا
الشب باستغراب:ازاي
المجهول 1:هقولك خالد وادهم مع ابن السيوفي ع طول والمشكله ديت خالت خالد يبعد عن ابن السوفي ويبقااا فاضل ادهم اللي جنبو ديت لعبتنا اننا نبعد ادهم عنو هوا كمان ويبقااا كده الملعب خلنا
الشب بفرحه: عندك حق طول عمرك بتلعبها صح واحنا اذا هنبعد ادهم عنو
المجهول 1:ديت لعبتي انا بفكر ف حاجه كده لما تتظبط ابقااا هقولك بس كون انت معيا ع الخط عشان لما اقولك نفذ تكون جاهز
الشب بضحك : انا جاهز ف اي وقت تحت امرك
المجهول 1:عرفت حاجه عن الفتاه
الشب:لا بس ف حاجه غريبه حصل في فيلا السيوفي
المجهول1:خير
الشب: في بنت جتلهم النهارده بس بنت جميييييييييييله جدااااا
المجهول 1:اتصرف وتعرفلي مين البت ديت وتقربلهم منين وتصورها وتبعتلي الصورة حرام تشوف الجمال ده لي وحدك هههههههه
الشب بضحك: تأمرني يباشاا ههههه
المجهول 1:يلا سلام وقفل الخط
في مكان اخر
الشب:الووووو ايوه يباشااا
المجهول 2:اي اخبار ابن السيوفي
الشب:خرج من المستشفى ودلوقت ف البيت
المجهول 1: عارف اللي عملها ده لازم ينضم لفرقنا ضد ابن السيوفي
الشب بضحك :انا هجبلك كل حاجه عن المجهول ده
المجهول 2: تمام عشان نلعب مع ابن السيوفي هههههههه
الشب بضحك: ده شكل اللعب هيحلو هههههههه
المجهول 2:مع ابن السيوفي لازم يحلو هههههه
الشب: هههههههه
المجهول 2:بس ايه رايك ف العبه اللي لعبتها معاه
الشب: ديت طلعت من نفخو هههههههه
المجهول 2:ابقي بلغني بالجديد
الشب: أوامرك
المجهول 2:سلام وقفل الخط
عده الليل وجه النهار واشرقت شمس جديده ع ابطلنا استيقظت حور من نومها هيا بتصلي الفجر دايمااا قامت اتوضت وصلي ركعتين شكر لله ونزلت ملقتش حد صحي لقت الداده بس ف المطبخ
حور: صباح الخير
الداده: صباح النور يابنتي
حور: تعالي كده اوقفي هناا ع الباب وقوللي احضر اي وبتفطرو اي وانا هعملو
الداده: بتعرفي تعملي اكيد
حور: اكيد طبعن وجربني
الداده: مش عاوزه اتعبك
حور : تعبك راحه
الداده: اليه تجبري ويسترها معاكي
حور: وقولي يلا وقلتلها الداده بيفطرو اي وعلي كل حاجه تخص العيله وبعد نص ساعة كان الاكل متحضر ع الصفره بشكل شيك ومتألق وراقي ولا ف فندق سبع نجوم وريحت الاكل تحفه وحطه ورد في المزهريه ع الصفره صحه الجميع ونزلو تحت
نيره :ياداده
الداده: نعم يامدام
نيره: الفطار جاهز وملاك صحت
الداده: الفطار جاهز ع الصفره وملاك صحت من بدري ذهبت نيره عن الصفره
نيره بنبهار: واوووووو اي الجمال ده .ونزل مصطفى
مصطفى بنبهار: شكل الفطار النهارده يجنن
ونزل ادم وندا وهاله وحنين
حنين بزهول :اي الورد الجميييل ده اول مره اشوفو
ادم بنهار: فعلا المنظر تحفه
هاله: هنقف نتفرج انا جوعت هههههههه
ومايا متكلمتش
الكل : قعد ع الصفره .بيره بتندي ع الداده
نيره: ياداده
الداده:نعم
نيره: انتي اللي محضره ده
الداده: لا ديت ملاك اللي صمم انها تحضر الفطار
نيره: طب نديها وبالفعل قامت الداده بنداء ع حور واتت حور
حور: صباح الخير
الكل رد :صباح النور .طبعن ندا ردت بقرف
حور لي داده: نعم كنتي بتندلي
نيره: انا اللي خلتها تنديلك
حور برتباك : الاكل مش عجبك
نيره: لا بالعكس ده تحفه
مصطفى بنبهار: تسلم ايدك
حنين: احلي فطار النهارده
ادم: بجد الاكل تحفه ياملاك
هاله:جميل فعلا . ع نزول فهد من فوق
فهد بتعب :صباح الخير
الكل رد : صباح النور وده يقع اسرعت حور وسندتو
الكل قام من ع الاكل
حور قعدتو ع الكورسي
فهد لي حور: شكرا
حور: العفو
فهد: ونتبه ليها ثم قال انتي مين
نبره: ديت الممرضه بتعتك
ندا بغل: قصدك خدامه ياطنط
نيره: لا مش خدامه ياندا
فهد بزعيق: مش عاوز ممرضات وخليها تمشي
ندا بفرحه: ده الصح لازم نمشي
حنين بغل من ندا: لا مش هتمشي ياندا
فهد بزعيق :بسسسس انا قولت تمشي ياعني تمشي ودلوقتي الكلام اتنها حور حست بالاهانه والكل هيتعارك بسببها فحست لازم تمشي من هنا
حور ببكاء : انا لازم امشي عن ازنكم وجرت ع بره
نبره : اطلع وراه ياادم وبالفعل ادم طلع يجري ورها
مصطفى بحديه : انت اتجنيت اذا تقولها كده
نيره بغضب: مين امته بتطرد الناس يافهد
فهد بزعيق: تكون مين البنت ديت عشان تزعقو عشنها تروح ف دهيه
ادم رجع بعد شويه
ادم بزعل : ملحقتهاش زاي متكون اختفي
نيره بضيق: هتكون راحت فين بس
مصطفى بزعيق: والله يافهد لو تكون حصلها حاجه هيكون انت السبب .فهد سبهم وطلع فوق وندا طيره من الفرحه عشان حور مشت
حنين ببكاء: لازم تلقوها ياماما هيا غلبانه وملهاش حد غيرنا
مصطفى : انشاء الله هلقيها
عن حور مشيه ف الشارع وبتبكي ومش عارفه تروح فين راحت سالت ع سهر لقتها سفرت حور افتكرت نهي وع اللي عملتو فيها وعذبها ليها وع ندا وكرها ليها ولا بهدلتها كاخدامه ف البيوت ولا سنه الصغير اللي ضاع ولا مستقبلها اللي ضاع ولا مدرستها اللي اتحرمت منها ولا ابوها اللي سيبها ومسافر متعرفش انه عايش ولا ميت ولما لقت عيله كويسه تحميها طلعلها حد طرضها من البيت وبكت كتيييير وقالت
حور بعياط: وحشتني يماما نفسي اجيلك ليه سبتني ف العالم الوحش ده الناس كلها وحشه ياماما تعالي خدني وبكت وبكت ع دخلت عربيه عليها وعماله تظمر وفاجاه خبطت حور وطيرتها بعيد والعربيه وقفت والناس اتلمت في الوقت ده كان ادهم معدي بعربتو من نفس المكان وشاف الناس ملمومه فنزل عشان يشوف في اي فسال واحد
ادهم : لو سمحت
الشب: نعم
ادهم: هيا الناس ديت ملمومه ليه كده
الشب بزعل : في بنت عملت حادثه ومحدش يعرف مين هيا ولا فين اهلها
ادهم: تمام وقام ادهم بموجه الي مكان الفتاه اكمنو ضابط شركه وتفاجأه لما لقها حور نفس الفتاه اللي بتشتغل عن رعد ف الفيلا فاسرعه ف حملها اللي السياره ونطلق بيها اللي المشفه وبعد دقائق وصل ادهم اللي المستشفى
ادهم بزعيق: هاتو دكتور بسسسسسرعه
اتو الممرضات ووضعو حور ع السرير واته الدكتور وامرهم يدخلوها غرفت العمليات ووقف ادهم بره
عن رعد الكل قلقان ع حور
بيره بزعل : هتكون راحت فين بس
مصطفى بزعل:معرفش زاي متكون فص ملح وداب
ادم بزعل : انا قلبت عليها الدنيا برضو مش لقتها
حنين ببكاء: ليه ياأبيه عملت كده
فهد بزعيق: هوا انا ضربتها
مصطفى بزعيق: صوتك ميعلش انت نسيت نفسك ولا اي
فهد بعصبه : منستش نفسي بس انتم مكبرين الحكايه اووووي متروح ف دهيه
ندا بفرحه: ياانكل فهد مغلطش وكويسه هنا مشت
حنين لي ندا: انتي تسكوتي خالص انتي متغاظه منها انها اجمل منك
هاله :حنين انتي هتشبهي البنت ديت لي ندا
فهد بحديه: يووووووه هيا تكون مين ديت عشان تعملو كل ده عشنها
حنين ببكاء: البنت ديت مقطوعه من شجره يعني ملهاش حد تعرف يعني اي بنت عندها 18سنه تشتغل خدامه ف البيوت وتتحرم من درستها وتنضرب كل يوم وتتزل وتتبهدل ويطلع عينها ولما لقت بيت كويس وعيله كويسه لقت في حد بيطرضها منو وهيا دلوقت بقي ف الشارع وبكت
فهد حس بزنب وطلع ع اوطو
عن حور ف المستشفى
ادهم واقف قدام اوضه العمليات رايح جي رايح جي فاجأه لقه باب الاوضه بيتفتح خرج منو الدكتور
ادهم بخوف:طمني عليها هيا كويسه
الدكتور بحزن: للاسف الضربه كانت جامده عليها وفقدت دم كتير ومحتجين دم ليها والحاله خطره زمرة دمها o سلبي وبسرعه عشان لو اتاخرنا اكتر من حالت المريضه هتبقااا ف خطر وذهب الدكتور اللي الداخل
ادهم جه ف بالو فهد نفس الدم واحد فرن ع ادم
ف الفيلا الكل قلقان ع حور وفاجاه موبايل ادم رن
ادم : الوووو ايوه ياادهم
ادهم : ملاك عملت حادثه وحلتها حرجه اووووي ولزمها دم تعال وهات الكل وهات فهد عشان هيبرعلها
ادم بصدمه كبييييييييييره : انت بتقول اي
الكل بخضه
نيره بخضه : في اي ياادم مين اللي ف المستشفى
ادم بخضه : ادهم بيقول ان ملاك عملت حادثه وحلتها محرجه
الكل ف نفس واحد : ملاااااااااااااااااااااااك …….
وانتها الباب الرابع
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
هل حور هتنجو من الحادثه؟؟
ياتره ندا نويه لي حور ع اي ؟؟
هل المجهول الاول والثاني هيتحدو ع قهد؟؟
يتبع…
- لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
- لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية طفلة رعد)