رواية ملك روحي الفصل العاشر 10 بقلم أمل مصطفى
رواية ملك روحي الفصل العاشر 10 بقلم أمل مصطفى
رواية ملك روحي البارت العاشر
رواية ملك روحي الجزء العاشر
رواية ملك روحي الحلقة العاشرة
أدهم :خلاص روحوا أنتوا مع مازن وأنا هخلص وحصلكم
ركبت ملك بجوار مازن وأخواتها في الخلف
لى لي رن فونها برقم حسام
لى لي :أزيك يا أبيه
حسام :أزيك يا حبيبتي معلش كنت في إجتماع وقافل الموبايل
لى لي :مفيش مشكلة
حسام :بقلق مالك يا لى لي صوتك متغير؟!!!
لى لي : أبدأ يا أبيه أنا كنت بسأل علي حضرتك
كل هذا ومازن يتابعها في المرآه
حسام :ط:لا فيه أيه يا لى لي صوتك مش عاجبني؟؟!!
لى لي :ببكاء زميلي النهارده حاول هو وصح وسكتت
حسام وقف فجاءه: لى لي انتي فين ؟؟؟
لم ترد ولكن صوت شهقاتها يزيد صرخ حسام :انتي فين ؟؟؟؟؟وانا أجيلك حالا
أخذت ملك الفون الو يا حبيبي
حسام :بإستغراب ملك انتي فين ؟؟!!!
ملك:أنا مع مازن في العربيه كنا بنجيب لى لي من القسم
حسام :فيه أيه ؟؟!!!!
ملك :لما ترجع بالسلامه أنا هخدها هي وليليان معايا القصر
حسام سحب مفاتيحه علي عجل :ثواني وهكون عندكم
مراد :في أيه يا حسام ومين لى لي دي؟ !!!
حسام :لى لي أخت ملك وشباب حاولوا ياخدوها بس مش عارف أيه الي حصل
يله نروح علشان أشوف في ايه
************************بقلم أمل مصطفى
دخلت ملك القصر وهي تنادي علي ناهد
فخرجت ناهد بسرعه وخلفها مي ومرام ناهد بلهفه :خير يا حبيبتي؟؟؟؟؟
وجدت خلفها التوئم
ناهد :بسم الله ماشاء الله يا حبايبي كان نفسي أشوفكم اقتربن
منها التوئم في حياء: أزي حضرتك
أما مرام ومي فوقفوا ينظرون لهذا الجمال الذي يخطف الانظار
قامت ملك بتعريف أخوتها علي مي ومرام سلموا البنات علي بعضهم بحب وود كأنهم يعرفون بعض منذ زمن
ملك لاخوتها :كنا تلات أخوات الوقت بقينا خمسه
جلسوا في الصالون
ناهد :خير يا حبيبتي لى لي مالها ؟؟؟
ملك قصت لها كل ما حدث شهقت مي ومرام بفزع
إحتضنتها ناهد بحب: الحمد لله يا قلبي ربنا ستر ونجاكي
أما مازن شعر بالحزن من أجلها :أوعدك يا لى لي هاخد حقك حتي بعد ما ياخد عقوبته هيخرج يلاقي الاسوء نظر له الجميع ماعدا ملك فقد شعرت بإعجابه منذ غضبه في القسم
ناهد ::هنقضي اليوم مع بعض وهنسهر كمان
ليليان :معلش يا طنط مش هينفع لأن بابا قال منتأخرش
ناهد :مفيش تأخير السواق هيوصلكم
حسام :السلام عليكم رد الجميع السلام توجه إلي لى لي قامت لى لي وليليان وركضوا له مثل الأطفال أبتسم لهم
التوئم :أزيك يا أبيه
حسام :أهلا بحبايب أبيه ثم اكمل:لى لي أسف جدا يا حبيبتي لأني مكنتش موجود وانتي محتاجاني بكت فطبطب عليها بحب أخوي وكان هناك من يشتعل من الغيره
حسام :بغضب إسم زمايلك ايه بالكامل قالت له قام بالأتصال علي حاتم وأمره بضربهم في البورصه
ملك :لا يا حسام أرجوك إلا خراب البيوت
حسام وهو يتاملها :انتي عارفه كان ممكن يحصل ايه لأختك لو كانوا خدوها؟!!!!
ملك بحزن :عارفه
حسام :ده عقاب ليه علشان ميتكبرش بفلوسه علي الخلق
وعقاب لباباه علشان يعرف يربي أبنه
ملك ::أنا عارفه أنه يستاهل أكتر من كده بس الموظفين الي عنده ملهمش ذنب متخيل
كام موظف وعامل محتاجين الشغل ده
حسام بصلها بحب هو فعلا مفكرش في كل ده
نظر لها الجميع باحترام فهي دائمآ تفكر في الجميع
ملك :وبعدين كفايه الي مازن عمله ضربهم قدام أهلهم ومقدروش يدافعوا عن ولادهم
أدهم دخل وهو عيونه علي ليليان وعندما وجدته ينظر لها أخفضت وجهها في حياء أبتسم
أدهم : وحدوه رد الجميع لا إله إلا الله
أدهم: أيه النكد ده هو فيه حد مات
مرام :والله عندك حق ماتغني يا ملك أغنيه علي مالغداء يخلص
ملك وجهت نظرها لحسام فابتسم لها
جلست أمام البيانو وبدأت تعزف أغنية هيا الحياه كده ليه
هيا الحياه كده ليه بقا ليها لون تاني
بقي ليها طعم جديد غيرلي أيامي
مين الطمن روحي وبروحه قواني
همسه ولمسةإيد أدوني عمر جديد
أدوني لحظة حب بالف عمر تاني
جلس الجميع يستمتعون لها وكلا يسبح في أحلامه فهي قد أختارت أغنيه شعر بها الجميع
أدهم وليليان مازن ولى لي &&حسام وملك &&&&& مي وزياد
انتهي الغداء
قالت ليليان ::حقيقي إحنا أتشرفنا جدا بمعرفتكم بس إحنا لازم نمشي
عرض عليهم مازن أن يوصلهم ولكنهم رفضوا
حسام ::أنا هروحكم بس مش الوقت إحنا هنسهر مع بعض
مازن لاحظ تغير معالم أخته للضيق نادا عليها أما الفتيات فذهبوا للجلوس بالحديقه
مازن ::مالك يا مي شكلك أتغير لما عرفتي أن أخوات ملك هيسهروا ؟؟؟!
مي:: بضيق ابدا دنا حبيتهم جدا بس خايفه ماما تيجي وتجرحهم بكلمه وأنت عارف ماما وتكبرها
والبنات عندهم عزة نفس وممكن معدوش يجوا هنا تاني
مازن :: مش ممكن تجرحهم وهي عارفه معزتهم عند حسام
مي :انت عارف ممكن تجرحهم بطريقه غير مباشره
مازن ضمها بحب: متخافيش للدرجادى خايفه علي مشاعرهم ؟!
مي:جدا رغم اني معرفهمش غير من كام ساعه بس تحس معاهم بالطيبة والبراءة
عدى اليوم علي خير وقام حسام بتوصيل ليليان ولى لي وعرض عليه والد ملك بقضاء
بعض الوقت معهم ولكنه أعتذر لأنه عايز يرتاح من تعب اليوم
*****************************بقلم أمل مصطفى
في غرفة مازن
مازن لنفسه مالك يا مازن أيه الي حصل لكل ده أنا لو مش عارفك كنت هقول عمرك ماشوفت بنات
لا بس عمري ما فيه واحده شدتني كده اه أنا كنت أعرف الأجمل منها بس أول مره قلبي يدق كده
رغم اني كنت علي علاقات كتير بس عمري ماتمنيت واحده او حلمت ألمسها زيها هما ال كانوا
بيجروا ورايا
بس دي فيها حاجه غريبه مش عارف أيه هيا ممكن حياءها او برائتها اوتدينها مش عارف
كل الي عارفه أنها وحشتني وهي لسه ماشيه من ساعه وعايز أشوفها تاني
ملس علي قلبه أهدي بقا وخلي ليلتك تعدي علي خير لأني عايز أنام
***************************
يتبع …
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة جميع فصول الرواية اضغط على ( رواية ملك روحي )