رواية قائد الغرام الفصل السابع 7 بقلم فاطمه محمد
رواية قائد الغرام الفصل السابع 7 بقلم فاطمه محمد
رواية قائد الغرام البارت السابع
رواية قائد الغرام الجزء السابع
رواية قائد الغرام الحلقة السابعة
ظلت تبحث بعيونها الي ان وجدت حسام يقف امامها فنضرت اليه بخضه كبيره
حسام بحده ….
جاهزه لتدريب يا قطه
فتحت غرام فمها بخضه كبيره ثم اغمضت عيونها بحزن وقالت بصوت هادي ….
دي بينها ايام عسل
اقترب حسام منها وهو مازال ينظر اليها بحده وقال ….
مش متخيل ان عيله زايك تدبسني في تدربها
غرام بداهشه …
عيله هي مين دي اللي عيله علي فكره يا حضرت انا عندي 22 سنه وثلات شهور يعني مسؤله عن نفسي ومش….
ثم صمت فجاه بعد ان استوعبت الكلام الذي قاله فقالت بصدمه ….
ثواني ثواني انت قلت تدريب انت هتدربني انا
نظر لها ببرود ولم يرد
فقالت وهي تبتسم بخوف ….
انت بتهزر صح قول انك بتهزر
حسام بجديه ….
انتي شايفه ايه
غرام بضيق وهي تمسك راسها بخضه ….
المصيبه انه لا بجد كده كتير عليا مش لدرجه دي بقا
نظر لها حسام وقال بحده ….
اخلصي انا مش فاضي لهبلك دا خليني اخلص
نظرت اليه غرام بخوف اغمضت عيونها لثوني ثم فتحتها بسرعه ووقفت امامهم وقالت بحماس ….
طيب بص انا هقولك مش عمو جمال عمل كده علشان انا قلتله
نظر لها حسام وقال بصدمه …
عمو جمال
غرام بسرعه …
استنا بس انا هروح اقوله اني كنت بكدب ان مفيش حاجه من اللي قولتها صح
ثم ضربت يدها ببعض بحماس وقالت …
ساعتها مش هيخليك تدربني لا انت تتعب ولا انا اتشل ايه رايك
كان حسام ينظر امامه وهو يحاول ان يتحكم من غضبه قليلا ثم قال بحده ….
ثواني والقيكي قدمي ومستاعده لي التدريب
وتركها وتحرك الي مكان واسع في الغرفه
دبدبت الارض بقدمها وقالت بخوف ….
يااارب استرها معايا دا انا غلبانه وعمري ما عملت حاجه وحشه في حد
وذهبت بسرعه ووقفت امامه
وقفت غرام امامه وقالت بثقه ….
علي فكره علشان قبل ما تتريق يعني انا بعرف العب كرتيه يعني مش هتحتاج وقت كتير
نظر لها حسام ببرود وقال وهو يلف الشاش علي يده ….
امم مش هحتاج وقت كتير
غرام بستغراب من لاهجته …
ااه مش هتحتاج ايه مالك متستغربش انا ااه ابان رقيقه وكده بس انا بعرف ادافع عن نفسي بس انا مش بحب ابين لي حد
نظر لها حسام بملل وقال …
خلصتي رغي ولا لسه
مي بعند …
شكلك مش مصدقني طيب ثواني
ثم بسرعه امسكت يده ورجعلتها خلف ظهره وهي خلفه وضغطت عليها بقوه
غرام بسعاده ….
شوفت الحركه دي بتخلي اي حد يستسلم بسهوله
اخذ حسام نفسه وجاء ليذيح يده بهدو لكي يبدا لكنها امسكتها بقوه اكبر فقالت ببتسامه سعيده …
كده بقا مش هتعرف تسحب ايدك خالص
لكنها فجاه وجدت يدها تنزلق منها بكل سهوله وتلف حول رقبتها وجسدها يتقدم الي الامام فصبح ظهرها مقابل الي صدره ويده مازلت حول رقبتها
انصدمت غرام بشده فهذه الحركه لم تحتاج منه لي اكثر من ثانيه
حسام وهو يقترب من اذنها ….
اظن كده يا قطه نبدا وانتي ساكته
اغمضت غرام عيونه بخوف فهي كانت تعتقد انها حقا تعرف في فن الدافع تاكدت لان انها لا تعرف اي شي
ابتعدت عنه وقالت وهي تعدل ملابسها وشعرها القصير وتقول بتوتر ….
ع علي فكره انا اللي سبتك علشان بس اتعلم حركات اكتر مش حكايه يعني
لم يعيرها حسام اي اهتمام وقال ….
تعرفي حركه تانيه غير الهبل اللي عملتيه دا
نظرت اليه بضيق ثم قالت وهي تربع يدها ….
لا معرفش
ابتسم حسام ابتسامه بسيطه علي طفولتها تلك لكنه اخفاها بسرعه وقال ….
طيب قربي شويه مش هعلمك وانتي كده يعني
اقتربت غرام منه بحذر وهي تنظر اليه فكان حقا ثابت كلجبل لا يهتز ملامحه جاده لدرجه تخفي كل من ينظر اليه لكن عيونه تبعث حنان لا يوصف
ظلت تنظر اليه هكذا ولم تبتبه الا علي يده تتحرك امام وجهها فستفاقت بخضه
حسام بضيق …..
بعدين هبقا اجبلك صورتي تسرحي فيها برحتك انما دلوقتي عايزن نخلص علشان عندي شغل
فتحت غرام فمها بخضه وقالت بغضب …
علي فكره انا مكنتش سرحانه فيك ولا حاجه انا بس كنت سرحانه في حاجه تانيه وبعدين انت ازاي تقول كده ايه قله الذوق دي
فصل حسام كلامها وهو يمسك يدها يرجعها خلف ظهرها ويتنها بقوه فقتربت من وجهه فنظر لها بحده وقال ….
الحركه بتاعتك لازم تبقا كده علشان الخصم ميقدرش يفلت منك
نظر حسام الي عيونها وقال بثبات وتقه عاليه وهو يضغط علي يدها اكثر ….
ودي علشان لسانك الطويل اللي هقطعهولك قريب
غرام بوجع وهي تحاول ان تبتعد ….
ااه ايدي هتنكسر اااه
ابتعد حسام عنها فمسكت غرام يدها بوجع وهي تدلكها وتنظر الي الارض وتمسك دموعها بقوه لكي لا تدمع
لاحظ حسام ذلك لم ينكر انه احس بالذنب تجاهها لكنه ابعده بسرعه وقال بحده ….
ياله علشان قدمنا حاجات كتيره
اخذت غرام نفسها ثم مسحت دموعها ونظرت اليه بتحدي وقالت ….
ياله انا جاهزه
نظر لها حسام بعجاب شديد فلقد اعجب حقا عيندها واسرارها هذا
وبدا في تدريبها بعض الحركات لم ينكر ابدا فقد اعجبه شجاعتها فليست مثل باقي الفتيات التي لا تستطيع ان تفعل اي شي
انتهاء من تدريبها بعض الحركات فنظر اليها وجدها تحاول ان تقف بثبات لكي لا تظهر اليه ضعفها
نظرت غرام اليه وجدته ينظر اليها بهدو فنعدلت في واقفتها بسرعه وقالت بعند ….
ياله نكمل
قرر حسام هذه المره بان يراف بيها فقال وهو ينزع الشاش ….
لا خلاص كفايه كده النهارده علشان عندي شغل ومش فاضيلك
ورم الشاش علي الكرسي وغادر بدون حتي ان ينظر اليها
نظرت اليه غرام بصدمه ثم قالت بغضب كبير …..
في داهيه يا باررد
وجاءت لتضرب الارض بقدمها لكنها توجعت بشده وجلست علي الارض بتعب وهي تمسك ظهرها ….
ااااه يانا ياما يانا تعالي شوفي بنتك ياما وهي متهبدله حسبي الله ونعم الوكيل فيك يا حسام يابن …يارب حتي مش عارف اسم امه علشان ادعي عليه حسبي الله
ثم وقفت وهي مازلت متعبه ولمت شنطتها وغاردت من الغرفه
عند مي كانت في الكافيه الذي امام مكتب القوات وهي تنظر غرام بملل كبير فلقد جلست هنا لاكثر من ساعه
احست بالملل الشديد فقررت ان تغادر
نزلت من المطعم فوجدت هاتفها يرن وجدتها غرام
مي …
انتي فين يا بنتي
غرام بوجع ….
ااه انا في التاكسي مروحه علي البيت
مي بغضب ….
نعم ياختي ازاي يعني مش فاهمه انا مش متزفته مستنايكي في الكافيه اللي جمب المكتب
غرام بوجع …
خلاص بقا يا مي انا مش قدره خالص لما تجي هبقا اشرحلك
مي بحده …
لا تشرحلي ولا اشرحلك انا غلطانه اصلا اني بسمع كلامك
واغلقت الخط معاها وجات لتدخل الموبيل في شنطتها وهي تمر من علي الطريق ولم تلاحظ هذه السياره التي امامها نظرت اليها ومن صدمتها وقفت امامها بدون حركه وهي تضع يدها علي وجهها لم تشعر الي علي جسد يلتفت امامها ويضع يده علي كتفها ويزحها بسرعه
مرت ثواني قليله ومي مازلت تضع يدها علي عيونها وهي تاخد نفسها بصعوبه ثم انزلت يدها بخوف فوجدت نفسها تستند برسها علي راس شخص ثم سمعته يقول …
انتي كويسه حصلك حاجه
ابتعدت عنه بسرعه وهي مازلت ترتعش من كثره الخوف فاغمضت عيونها لكي تحاول ان تهداء قليلا ثم سمعته يقول ….
واضح ان مش القطه بس هي اللي متهوره صاحبت القطه كمان كده
نظرت اليه بسرعه اول ما قال ذلك فوجدته نفس الشخص الذي انقذ قطتها
ابرهيم ببتسامه ….
ابقي خدي بالك بعد كده ده طريق عربيات
مي وهي مازلت خائفه …
لا اصل كنت بتكلم في الموبيل ومخدتش بالي والله
ابرهيم …
الحمد الله حصل خير
مي …
انا متشكره اووي يا ..
ابرهيم ببتسامه وهو يمد يده لها ….
ابرهيم
مي ببتسامه ….
وانا مي متشكره اووي يا حضرت الظابط
ابرهيم …
امم واضح ان غرام قالتلك
مي ببتسامه …
بصراحه اااه بس هي مكنتش هتقول حاجه بس حصل حاجه كده وكان لازم اعرف
ثم وجدو سياره من الخلف وهو ينادي علي ابرهيم
نظر لها ابرهيم وقال …
طيب انا لازم امشي فرصه سعيده
مي ببتسامه سعيده وهي تسلم عليه مره اخري …
انا اسعد
ابتسم ابرهيم باعجاب شديد لها يالله ماهذه الرقه ثم تركها وغادر مع اصدقائه ودخلو الي المكتب
ظلت مي تنظر اليه الي ان دخل الي المبني ثم ركبت تاكسي وذهبت الي البيت
دخلت مي الي المنزل ثم دخلت غرفتها فوجدت جرس الباب يرن
فذهبت لتفتح وجدت غرام امامها وهي تستند علي الباب
مي بضيق ….
نعم مصيبة ايه تاني المره دي
غرام …
خلاص بقا يا مي والله مكنت قدره اتحرك والتاكسي كان قدامي ركبته وجيت علي طول
دخلت مي الي الشقه وهي تقول …
وايه اللي شلفطك كده
دخلت غرام خلفها وجلست علي الكنبه وهي تقول …..
هو في غيره حسبي الله ونعم الوكيل فيه قال ايه لازم تدربي علشان لو حصل حاجه ربنا ياخدك يا شيخ واشوفك واقع في حفره مجاري سيره ومحد يعرف يطلعك تفضل عايم في المجاري كده
مي ….
بس الله يقرفك يا شيخه والموضوع دا هيفضل لحد امته بقا
غرام بضيق ….
وانا ايش عرفني هو دا حد يعرف ياخد منه معلومه المهم تعالي اللهي تنستري فرقعيلي دهري
مي بحده …
عند امك يا بت وياله بقا من هنا علشان عايزه انام
غرام برجاء …..
طيب دوسي عليه اي حاجه متسبنيش كده اللهي تنستر يا شيخه
مي بحده ….
يا سلام دا انتي تؤمري
ثم ضربتها بقدمها علي ظهرها بقوه فوقت علي الارض بوجع
غرام بوجع ….
انتي غبيه يا بت انتي كمان اتفوو علي اشكلكم انا ماشيه
وجاءت لتقف فوجدت الوجع خف قليلا
غرام بسعاده ….
الله الوجع خف شويه روحي اللهي تنستري
مي بتردد …
غرام بقولك ايه هو ابرهيم اللي كان في العربيه دا معاكي في الفريق
نظرت اليها غرام وقالت بخبث …
وامم وانتي عرفتي اسمو منين
مي ….
بت فكك من الجو دا انا بس بسال مش اكتر
غرام ….
هههههههه ماشي يا ستي هقولك
غرام ….
هههههههه ماشي يا ستي هقولك هو معايا في الفريق مسمينو في القوات الصخره لان ماشاء الله زاي مانتي شايفه عنده 30 سنه جدع جداااا وعايش مع مامته في البيت ومش مرتبط
مي بكسوف ….
الله وانتي بتقوليلي ليه انا بس بسالك مش اكتر
غرام بخبث ….
الله مش بفطمك انا غلطانه
مي ….
لا ياختي مش عايزه ياله من هنا
غرام ….
ايوه اخدتي غرضك مني وخلاص كده علي العموم انا ماشيه واعملي حسابك هتروحي معايا لما اروح تاني سلام
غادرت من الشقه واغلقت مي الباب واستندت عليه وهي تقول ببتسامه ….
الصخره اسمه حلو اووي
***************
مر يومين بشكل عادي علي الابطال
فكانت غرام سعيده جدا انه لم يتصل بيها مره اخري لكي تدرب
وفي اليوم التالي
كانت تجلس في الجامعه مع مي
مي ….
بس انتي مروحتيش التدريب تاني يعني
غرام برتياح ….
يا شيخه الحمد الله ياارب ما يتصل ابدا
وقبل ان تنهي جملتها وجدت هاتفها يرن فنظرت اليه ثم نظرت الي سماء وقالت ببكاء مصتنع ….
لا ياارب هو انا لدرجه دي انا وحشه الدعوه بتتقلب
مي ….
هههههههههه ردي ياختي ردي
اخذت غرام نفسها ثم اجبت بهدو ….
الو
حسام بجديه ….
انتي فين
نظرت الي مي بستغراب ثم قالت ….
انا في الجامعه
حسام ….
حضري نفسك خمس دقائق وهنكون عندك
غرام بسراعه …..
ليه هو ح..
وقبل ان تكمل كلامها كان قد اغلق الخط
غرام بداهشه وهي تنظر الي الهاتف ….
قفل السكه في وشي قفلو في وشك ابواب الرحمه يا بعيد
مي …..
هههههههههه قالك ايه
غرام …..
هو دا حد بيفهم منه حاجه حسبي الله بيقول خمسه وجاي ياخدني
مي ….
مصيبه ايه المره دي
غرام ….
انا متنيله قاعده معاكي اهو اما نشوف ربنا يستر
بعد خمس دقائق وصل فعلا حسام ومعه الفريق كانت غرام بنتظارهم امام الباب
اول ما وصلو ركبت معهم وتحركو
غرام ….
هو احنا رايحين فين
احمد …
عرفنا مكان القنبله واحنا رايحين نفكها دلوقتي
غرام بتوتر ….
ااه تمام
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية قائد الغرام)