روايات

رواية الجميلة و الوحش الفصل الرابع عشر 14 بقلم سوما السيد

رواية الجميلة و الوحش الفصل الرابع عشر 14 بقلم سوما السيد

رواية الجميلة و الوحش البارت الرابع عشر

رواية الجميلة و الوحش الجزء الرابع عشر

الجميلة و الوحش
الجميلة و الوحش

رواية الجميلة و الوحش الحلقة الرابعة عشر

” جيمس بوند”
~~~~~~~~~//
بعد إنتهاء المحاضرات و على الرغم من أن جورى كانت صامته اغلب الوقت و شارده
فقررت جميله أن يجلسوا فى أحد الكافيهات
جميله؛ : احكيلى بقا مالك و ايه اللى مزعلك و كمان ايه الدبله اللى فى ايدك انا شوفتها بس مكنش عندنا وقت كافى اننا نتكلم
جورى : انا اصلان محتاجه انى اتكلم معاكى لانى بجد مش عارفه مالى و حاسه انى متلغبطه
جميله وهى تمسك بيدها بحنان : مالك يا حبيبتي
قصت جورى لجميله كل ما حدث منذ أن تقدم إليها ادم إليها وأنه كان دائما يحاول إثبات حبه لها بشتى الطرق لارضائها ومشاعرها التى لا تعرف ما هي لم تشعر معه بالحب هي كانت تحاول فقد إرضاء والدته لانها لا تستطيع ابداله الحب فقلبها لا يشعر بالحب
تجاهه وحكتلها عن اخر موقف وشعورها بأن هناك شيئا غريبا يحدث من حولنا
جميله: طب ليه انت ما سالتهوش هو بيكلم مين
جورى : مش عارفه جميله ممكن ان اكون محتاره بجد ممكن عشان انا مش ببدله نفس الشعور او ممكن كمان عشان مش من جوايا متقبلاه
جميله: طب ليه ما تحاوليش تدي نفسك الفرصه وتشيلى كل الهلاوس دي من دماغك وحاولى تحبيه من اول وجديد
جورى : يا جميل افهمي انا سمعته بيقول لها وانت كمان وحشاني قولي لي بس اعمل ايه انا بجد محتاره مش عارفه اعمل ايه

 

 

 

جميله: طب انا عندي فكره يا ستي ايه رايك نراقبه الفتره دي اوه بالمره تعرف ان كان هو صادق ولا لاوان كان في حد في حياتي انت دلوقتي لسه في البر وكمان تنقذ نفسك لو هو في شر اكيد يعني ربنا هيبين لك الحقيقه انت بجد انسانه كويسه وتستاهلي كل خير
جورى بمزاح : يعني كده نشتغل جيمس بوند قشطه يا ريس تمام وانا معك وخلاص هنراقبه الفتره اللي جايه و هرتاح بقى من الحيره اللي انا فيه و خلينا نخلص بقى انا زهقت
جميله: طب يلا بقى نمشي عشان انا بجد زهقت و تاخرت جامد
جورى : تمام يلا
******************,,,,,**************
حل المساء و اتى اسر الى المنزل يسال الخادمه كوثر على جميله وتخبره انها بالاعلى تنام وانها متعبه منذ أن اتت من الجامعه ليجري على السلالم وما ان وصل حتى طرق على الباب فلم يجد اى رد ففتح الباب ليجدها تغط في سبات عميق ليقترب منها ببطء ثم جلس على طرف السرير
ينظر اليها يتأمل قسمات وجهها الطفوله لقد اصبح يهوى النظر الى وجهها
ليسمع الى همهماتها وهى تتململ فى الفراش لتفتح عينيها ببط لتجدة ينظر إليها
جميله بنعاس: انت جيت امتا
اسر : انتى كويسه
جميله باستغراب: اااة
اسر : اتعشيتى
جميله: توتوتو
اسر : طب يلا تعالى نتعشاء
جميله: يلا

 

 

 

 

ليمسك بيدها ليجذبها برفق لتنظر الى يده ببلاهه و هى فى قمة السعادة و الاستغراب لتوجهه نظرة إليه لتغرق فى بحر بل سحر عيناه
جلست اسر و جميله على الطاولة لتناول العشاء في صمت تام لتتنحا جميله
جميله: احم احم اسر لو سمحت انا عايزه ارجع اشتغل في الشركه وكمان شويه هتبدا مرحله التدريب لجميع الطلابه في الشركات وبما أن شركتك هي اكبر شركه فبالتالي فرصة نجاحى بتقدير حلو
اسر : تمام معنديش مشكله بس اهم حاجه انك متقصريش فى دراستك و تنجاحى تمام
جميله بمزاح : متقلقيش يا وحش انا قداها وقدود
اسر و هو يرفع أحد حاجبيه : وحش امممممم تمام
جميله و هى تنظر الى الطاوله بخجل : سورى
لتشق الابتسامه الطريق على وجهه اسر
وبعد قليل دخل ادهم ليجدهم مجتمعين
ادهم : لا ده انا حماتي بتحبني بقى
ليجلس بجوارهم ويبدا فى تناول الطعام ليقول بمزاح
ادهم بمزاح: دا الواحد كلاب بطنه بتهوهو
جميله بابتسامة: بس بصراحه شرحك يجنن
ادهم بغمزة : هو في حد يجنن غيرك يا جميل
جميله بابتسامة : مرسي على الرغم من انى فى البدايه كنت شايفاك غلس وبارد
ادهم : ميبقاش قلبك اسود بقا الله صافى يا ابن
جميله: حليب يا قشطه
و كل ذالك تحت نظرات اسر الذى يشعر بالغيرة من مجرد الابتسامة لحد حتى لو كان هذا الشخص هو أخيه
******************************

 

 

 

فى غرفه اسر
كانت تجلس جميله على السرير ليدخل ت اسر الى الغرفه وهو في قمه غضبه جاءت وجدته يتجه ناحيه الخزانه و يخرج ثيابه و يتجهه ناحية الحمام ليخرج بعد قليل ليتجه ناحيه السرير
و علامات الغضب جليله على وجهه لتنظر له باستغراب
جميله: اسر انت كويس
اسر بغضب فهو لم يستطيع كبت شعوره : من هنا ورايح ممنوع تهزرى مع حد أو تكلمى اى حد فاهمه ولا حتى لو كان الحد ده ادهم اخويا فاهمه
جميله: يعنى ايه هو انت كمان هتتحكم اكلم مين و مكلمش مين
اسر بغضب: أيوة اتحكم انتى ملكى وانا محبش حد يقرب من حاجه بتاعى فاهمه
جميله بعناد : لا مش فاهمه
لينظر لها نظرة اخرستها و جعلت الخوف يدب فى قلبها
اسر : اتخمدى و لمى الدوور ي جميله انا ورايا اجتماع بدرى بكرة
لتنام جميله و هى زعلانه من اسر لتنام على طرف السرير ليسحبها اسر الى أحضانه و ما أن حاولت الاعتراض حتى وجدته يقول
اسر بهمس : انتى مكانك هنا فى حضنى فمتحاوليش انك تبعدى لانك خلاص بقيتى اسيرتى
لستند رأسها على صدرة و هى تشعر بالامان و تغط في سبات عميق ليقترب منها ويطبع قبله وجنتها لتبتسم و تنام ،
********””**”****************و****
فى الصباح الساعه تجاوزت الساعه التاسعه و خمس دقائق ومازالت جميله تقف امام قاعه المحاضرات تنتظر قدوم جوري التي تاخرت التي. على حضور المحاضره تمر ثلاث دقائق ثم تحضر جوري وهي تلتقط أنفاسها بصعوبه .
جميله: مالك اتاخرت كده ليه انا ما رضيتش ادخل محاضره من غيرك استنيتك بقى لي كتر
جورى : صحيت متاخر معلش يا حبيبتي انا عارفه اني اخرتك بس اعمل ايه
جميله بابتسامة: ولا يهمك يا حبيبتي بس يلا بسرعه عشان المحاضره اكيد بدأت
توجة جميله وجوري الى قاعه المحاضرات طرقت جوري على الباب وفتحه ببطء لتجده امامها يقف بكل كبرياء لتنظر له باستحقار ليلتفت اليها باستهزاء وما هممت بان تتحدث حتى وجدته يقول بغضب
ادهم بغضب: انا مش منبه قبل كده انا ما فيش حد يجي بعد متاخر اتفضلي اطلعي بره
ليتملك الغضب من جورى لترد بكل غل

 

 

 

 

جورى : انا لو اعرف ان المحاضره دي بتاعتك ما كنتش فكرت ان ندخلها و لا احضرها
لتغلق الباب بوجهه بقوة و تنصرف ليحمر وجه ادهم بالغضب ويقسم بداخله انه سيعلمها الادب
جميله باستغراب مذدوج بالغضب : ما كانش ينفع اللي انت عملتيه ده انت مجنونه انت ازاي تعملي حاجه زي كده
جورى بغضب : دا يستاهل اكثر من كده انت متعرفهوش ده انسان بارد ومستفز
جميله: و انت تعرفيه منين
جورى بتوتر: هه لا طبعا معرفهوش بس هو باين من شكله
جميله: بالرغم اني مش مقتنع بس اصدقك او بالاحرى هاحاول
جورى : طب يلا بقا نشوف موضوع ادم ده
جميله : يلا
**************#*#*##¢٪٪٪¢٪٪٪٪٪٪٪
يجلس طارق على مكتبه لتدخل السكرتاريه وتخبره بان هناك امراه تود مقابلته ليسمح لها بالدخول لتدخل بعد قليل جوليان
جوليان: مرحبا بك سيد طارق
طارق: مرحبا سيدة جوليان
جوليان؛ بابتسامة : لدي اخبار ستسعدك سيد طارق لقد قام اسر بإمضاء العقد و هكذا سيقع قريبا بين يدينا
طارق’: احسنتى و لكن لا تتصرفى بدون علمى
جوليان بابتسامة: حسنا سيد طارق
لتقف جوليا لتصافحه و تغادر
**********************٪*٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪

 

 

 

 

وقفت جميله وجوري بالسياره تحت منزل ادم تنتظره حتى خروجه من المنزل وما نزل ادم وركب بسيارته حتى انطلقت وجوري وجميله خلفه لتجده يتجه ادم الى احد المطاعم الفخمه وصل ادم ا الى المطعم وقام بركن السياره في الجراش لتنزل جميله وجوري خلفه
لدخل ادم الى المطعم ويجلس على احد الطاولات ليتاتى الكارسون إليه و يطلب أحد المشروبات
جميله و جورى مازالا متخافين خلف أحد الأعمدة و على الرغم من ذلك إلا انها يستطيعان الرويه بوضوح
جميله: يا بنتي مالك ما هو قاعد عادي جاي يقعد مع نفسه انت بس اللي شكاكه يا جوري علشان انت قلبك مش حاسس بيه عشان كده بتحاولي تخلقي اي سبب انك تسيبيه
وما أن همت جوري بالحديث حتى وجدت فتاه تتجه الى الطاولة التي يجلس عليها ادم لتقف مصدومه

يُتبع ..

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *