روايات

رواية ملك الاسد الفصل الثالث عشر 13 بقلم ملك ابراهيم عبدالجيد

رواية ملك الاسد الفصل الثالث عشر 13 بقلم ملك ابراهيم عبدالجيد

رواية ملك الاسد البارت الثالث عشر

رواية ملك الاسد الجزء الثالث عشر

ملك الاسد
ملك الاسد

رواية ملك الاسد الحلقة الثالثة عشر

عند مليكه
كانت نايمه في الاوضه بتاعت المستشفى ودخل عليها المجهول
عند مصطفى
وصل المستشفى ودخل بسرعه والدكتوره خدت نسرين ومصطفي فضل وقف بره وهو قلقان
والدكتوره خرجت وقالت بعصبيه /مين عمل فيها كده
مصطفى قلق وقال /هي مالها يا دكتوره
الدكتوره بهدوء/حضرتك عارف مين عمل فيها كده
مصطفى بهدوء/هي مالها الاول
الدكتوره بحزن/المدام اتعردت لحاله اغت*صاب وحالتها النفسية وحشه جدا والاسف لازم اعمل محضر
مصطفى بحزن/طب هي هتفوق امتا ومعلش بلاش محضر
الدكتوره بشك/ليه بلاش محضر وبعدين دي اجرأت قانونية لازم تتنفذ
مصطفى بعصبيه /قولت ملوش لوزم انا هجيب حق مراتي والا هيبقي اخر يوم ليكي هنا
الدكتوره بخوف/تمام ماشي
ومصطفي دخل هنا نسرين
نسرين كانت نايمه وحسه بكل حاجه حوليها ومكنتش قادره تتكلم وكانت بتعيط ومصطفي كان حسس بندم
مصطفى بندم/انا اسف بجد علي كل حاجه عملتها معاكي غصب عنك يا نسرين عارف ان ممكن متسمحنيش بس انا بحبك
نسرين قامت وقالت بدموع وكسره/وانا بكرهك بكرهك مفيش حد بيحب حد يعمل في اللي انت عملتو ده ولو حتي زي مبتقول بتحبني ازاي راضيت تشوف شويه الك*لاب اللي كانو معاك وهما بيغتص*بوني قدام عينك انا بجد بكرهك وبست*حقارك انت مش بني ادم انت حي*وان
مصطفى بندم/نسرين محدش عمل معاكي حاجه غيري
نسرين بدموع /يعني ايه مش فاهمه
مصطفى بدموع /انا اللي عملت فيكي كده
هحكيلك
فلاش باك
هحكيلكم اي اللي حصل مصطفى ضرب نسرين علي دماغها لما صوتت و اده لشابين فلوس وقالهم يمشو وهو اللى عمل كده
باك
نسرين عياطت اكتر واغم عليها
ومصطفي خرج بسرعه ونده علي الدكتوره ودخلت
عند محمد
سيلين كانت بتسمع باهتمام وكانت مستغربه
سيلين باستغراب /طب مين يعني المجهول ده يا محمد اكيد حد بيكره اسد وخصوصن ان اسد لي اعداء كتير ومليكه ممكن متكنش بتكدب
محمد بحيره/مش عارف مبكتش فاهم حاجه بجد وبعدين عينو دمعت وقال وموت لينا واحمد وحياتنا اللي اتغيرت فجاه من ساعه ما اسد اتحبس وخرج
سيلين بحزن/معاك حق والله كل حاجه اتغيرت بس لازم نوصل لحقيقه ولا ايه بص انا هروح دلوقتي ل مليكه واشوفها وبعدين صحيح البنت اللي اسمها ايلن هتكلمك امتا عشان تروح تخد منها زيد
محمد /بكره انشاء الله هروح
سيلين /طب هي ممكن تكون بتضحك عليك يا ابني
محمد /لا متقلقيش انا عارف عنها كل حاجه
سيلين /تمام انا ماشيه هروح عند مليكه سلام
ومشيت
عند اسد رجع البيت وقابل سيلين في وشه
اسد بصدمه/سيلين انت جيتي امتا
سيلين حضنت اسد وقالت /وحشتيني اوى اوى يا اسد بجد وعنيها دمعت كنت محتاجالك اوي وكنت عايزك في حاجه مهمه
اسد بحب/انتي كمان وحشتيني يا حبيبتي قلبي جيتي امتا
سيلين /انهارده انا عايزك في حاجه مهمه
اسد باستغراب /خير في ايه
سيلين /اولا محمد لقه زيد تانيا نسرين في خطر ولازم نلحقها
اسد بصدمه /زيد محمد لقه فين ونسرين انتي تعرفيها
سيلين /ايوه دي صحبتي ومحمد يعرف مكان زيد وهيجيبو بكره المهم دلوقتي لازم نروح لنسرين
اسد بسرعه /طب يلا بسرعه
عند مصطفى
نده علي الدكتوره ودخلت عند نسرين وفوقتها
الدكتوره بحزن /مدام نسرين لو سمحتي اهدي مش عايزينك تضايقي
نسرين بنهيار /طلعو البني ادم ده بره مش عايزه اشوف وشه بررررره
الدكتوره بسرعه/طب اهدي اطلع بره يا مصطفى باشا لو سمحت المدام منهاره دلوقتي
مصطفى بحزن/تمام
وخرج
في الليل
وصل اسد و سيلين بيت حوريه واسد دخل خبط علي الباب جامد وحوريه خافت تفتح الباب بس اسد كسر الباب ودخل
اسد بعصبيه وهو بيحط المسدس في وشها/فين نسرين انطقي
حوريه بخوف شديد /في المستشفى في المستشفى
سيلين بعصبيه /مستشفى اي اخلصي
حوريه بخوف /*******
سيلين بسرعه /طب يلا بسرعه يا اسد
واسد وسيلين مشيو
وحوريه قعدت على الارض وقعدت تعيط وكانت خايفه علي ابنها
في المستشفى
وصل اسد و سيلين
اسد /لو سمحت في مريضه هنا اسمها نسرين عبدالحميد
الموظف /ايوه موجوده في الدور التالت
اسد /تمام
واسد وسيلين طلعو بسرعه وقبلو مصطفى
سيلين بعصبيه وهي بتضرب فيه/عملت فيها ايه يا حي*وان يا زب*الة اتفوو
مصطفى بعصبيه /وانتي مالك دي مراتي اعمل فيها اللي انا عايزو
اسد ببرود /قصدك كانت مراتك
مصطفى ببرود /ده اللي هو ازاي معلش
اسد ببرود /زي السكر في الشاي يا خفيف وهطلقها والا بقا امك هتوحشك
مصطفى /انت بتهددني وهتعمل اي مع امي يعني
اسد ببرود /حاجه بسيطه هيتقبض عليها بتهمت انها خالت تلات شباب يغتص*بو بنت جوزها اي رايك بقا
مصطفى خاف علي امو وقال بخبث/ماشي يا اسد باشا موافق
اسد ببرود /حلو اوي فين اوضه نسرين
سيلين بسرعه /اهي يا اسد
طب يلا ندخل
ودخلو
سيلين جريت عليها وقالت بدموع /حبيبتي اي اللي حصلك
نسرين بدموع /مش عاوزه اشوف الحيوان دي قدامي طلعو بره
اسد بعصبيه /شكل كده امك هتوحشك لو مطلقتهاش حالا
مصطفى /انتي طالق يا نسرين
اسد ببرود /بتلاته يا امور
مصطفى بخبث/تمام انتي طالق بتلاته يا نسرين
نسرين بدموع وفرحه/اخيرا خلصت منك غور مش عايزة اشوف وشك تانيه يا حي*وان يا زب*الة
مصطفى وهو بيمثل الحزن/حاضر يا نسرين وانا اسف علي كل حاجه عملتها معاكي
وخرج
سيلين بحزن /معلش يا حبيبتي اهو غار في داهيه اهدي بقا وانتي هتعيشي معايا
اسد /طيب يا سيلين انا رايح مشوار خدي بالك منها وحمدلله علي السلامه يا نسرين
نسرين بدموع /الله يسلمك يا اسد باشا بجد مش عارفه اشكرك ازاي شكرا اوي بجد ده جميل عمري ما هنسه هولك
اسد بابتسامة /الشكر لله انا معملتش حاجه كويس اني خلصتك منو ومتقلقيش هجبلك حقك منهم كلهم
واسد خرج
عند مليكه دخل عليها شخص ووووووو
اسد وصل المستشفى اللي فيها مليكه لقها……….

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية ملك الاسد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *