روايات

رواية طفلة الفهد الفصل السابع والعشرون 27 بقلم دعاء حجاج

رواية طفلة الفهد الفصل السابع والعشرون 27 بقلم دعاء حجاج

رواية طفلة الفهد البارت السابع والعشرون

رواية طفلة الفهد الجزء السابع والعشرون

رواية طفلة الفهد
رواية طفلة الفهد

رواية طفلة الفهد الحلقة السابعة والعشرون

فهد فاق من الصدمه وقال بعصبية:انت بتقول اي زينه نزلت من دقيقتين٠٠٠٠٠
_صدقنى يا بيه المدام منزلتش انا واقف هنا من بدري
فهد ركب العربيه وطلع تليفونه ورن على زينه وللاسف تليفونها غير متاح ٠٠٠٠٠
في قصر الكيلانى ✨✨
زينب:يا تري مين اللى بيرن ٠٠٠٠٠زينب مسكت التليفون وقالت:فهد ٠٠٠٠٠٠الووو٠٠٠٠٠في اي يا ابنى ؟؟
_ماما زينه رجعت البيت ٠٠٠٠٠زينب بخضه:لا ليه هي مش معاك ؟؟
_خلاص يا ماما وصلت اها سلام
_الوووو٠٠٠٠فهد !!
فهد قفل التليفون وقال: لو قولت لماما أن زينه مش معايا ممكن تتخض عليهااا ٠٠٠٠٠٠فهد وقف العربيه وحط راسو على الدركسون وقال: هتكون راحت فين بس ٠٠٠وفجاه فهد رفع رأسه وقال:جلال٠٠٠٠جلال نزل ورا زينه عالطول معقول ٠٠٠
في المخزن✨✨
زينه بدأت تفوق ولقت نفسها مر’بوطه في كرسي ولازقه محطوطه على فمهااا
زينه في سرهااا: اي اللى حصل ٠٠٠٠زينه بدأ تفتكر اول ما نزلت من الشركه
فلاش باااك✨✨
زينه كانت نازله وزعلانه اوى وفجاه حد جاي من وراها وشدهااا على جنب وحط قماشه على فمها وللاسف جاسر كان بيكلم حد التليفون مخدش بالو
_اعااااا٠٠٠٠٠٠زينه كانت بتحاول تزق جلال برجلها لكن المخد”ر كان اسرع منها وأغمى عليها ٠٠٠٠
جلال اخدها في العربيه وقال بخب’ث: مكنتش عايز اعمل كده بس انت اللى خلتنى اعمل كده يا فهد !!
بااك✨✨
زينه كانت بتحاول تتحرك ولكن معرفتش لأنها كانت مربوطه جامد في الكرسي وفجاه الباب انفتح
جلال دخل وكان ماسك سيجا’ره وقرب من زينه وشال ليها الزقه
_هو انت ؟؟
_اي رايك بقااا ؟؟
_انت عايز منى اي انا معملتش ليك حاجه
_مش انتى اللى عملتى بس زوجك اللى عمل بسبب زوج حضرتك انا اترفضت من الشغل النهارده
_تستاهل عشان انت شخص و”سخ ٠٠٠٠وفجاه ينزل قلم على خد زينه لينزل د”م من فمها عالطول ٠٠٠
_مكنتش عايز اعمل كده بس كلامك الس’م ده اللى هيخلينى اعمل كده
زينه فقدت الوعى عالطول من قوة القلم ٠٠٠٠جلال مفكرها بتمثل وقال:مش عليا يا حلوه انعدلى كده زي الشاطره
زينه:____________

 

 

 

 

_معقول يكون جرا ليها حاجه ؟؟
جلال بتردد:هيكون جرا ليها اي يعنى ده قلم مش اكتر هي اللى ضعيفه بس اي جاامده ٠٠٠
عند مالك وسمر ✨✨
_انت كداب عشان بابا مرنش عليك ٠٠٠
_طب رني عليا اسالى ٠٠٠٠سمر بصت لمالك وطلعت التليفون ورنت على والدها بالفعل
_اي يا سمر انتوا فين دلوقتى ؟؟
_انتوا !
_هو مالك مقالكيش أننا هنتغدا كلنا مع بعض النهارده
_اه قالى بس كنت ناسيه معلش يا بابا مسافه السكه وهنكون عندك يلا سلام
_سلااام
سمر قفلت التليفون وبصت لمالك اللى رفع حواجبه لفوق
_في اي مالك زعلانه كده ليه
سمر ركبت العربيه من غير ما ترد علياا ٠٠٠٠مالك لبس النظاره وقال:وربنا لاق’تل كبر’ياءك ده
في الكافتيريا ✨✨
_اخيراا وصلتى كل ده تأخير
_والله جيت في الموصلات عشان كده اتاخرت
_امال فين عربيتك
_هتكون فين يعنى في الصيانه ده مكانها الطبيعي
_طب عمو جاااسر فين
_خاد مرات فهد المهم اخبارك اي
_تمام انتى اي اخبارك
_ماشي الحال
_بقولك اي يا بتول ما تيجى نروح البا”ر
_😳😳٠٠٠ساره انتى بتقولى اي انتى عارفه لو فهد عرف ممكن يقت”لنى فيها
_محدش هيعرف يا بتول بدل النكد اللى احنا فيا ده اي رايك ؟؟
_لا يا ساره ابعد عن الش’ر وغنيلو
_والله ما حد هيعرف يا بتول انا زهقانه اوى انا بطلع من محمود بالعافيه وعملت حجتك عشان اقدر اطلع
_بس بشرط مش هنتاخر
_اشطاااا٠٠٠٠
بالفعل قاموا وركبوا عربيه ساره متجهين إلى البا”ر
في قصر الكيلانى ✨✨
تليفون زينب رن

 

 

 

 

_الوووو
_اخبارك اي يا زينب
_اميره اي اخبارك وحشانى اوى
_انا تمام بقولك شيري جايه بكره يبقي ابعتى حد ياخدها
_حاضر يا اميره هبعت فهد
_عارفه يا زينب نفسي فهد ياخد شيري
زينب بلعت ريقها وقالت:وانا كمان اتمنى كده
_خلاص اي رايك تعملوا خطوبه لشيري وفهد كمان يومين وان شاء الله نحضر الفرح
زينب بارتباك:ليه هي شيري قاعده قد اي
_شيري رفضت تسافر تانى وحابه تكون مع فهد
زينب في سرها:اي المص’يبه ده انا كنت مفكره أن شيري هتقعد اسبوعين على الأقل وتمشي
_الووو زينب روحتى فين
_انا معاكى بقولك اي يا اميره
_قولى يا قلب اختك
_انا هقفل عشان ورايا شغل كتير يلا عايزه حاجه
_سلامتك ٠٠٠٠
زينب قفلت التليفون وقالت:طب هعمل اي بس انا لو قولت الحقيقه ممكن شيري تمو”ت فيها واميره تزعل منى
عند فهد ✨✨
_هتكون راحت فين بس ٠٠٠٠فهد:الساعه انا حاطط فيها جهاز تتبع GPS ٠٠٠٠
فلاش بااك✨
_زينه
_اي ؟؟
_هاتى ايدك
_ليه
فهد مسك ايد زينه ولبسها الساعه وقال:أوعك تقل’عى الساعه ده مهما حصل
_تمام بس ممكن اعرف ليه
_كده وخلاص ممنوع يا زينه
زينه باستغراب:فهد انت كويس
فهد بعصبية:قولتلك ممنوع يبقا ممنوع
_خلاص خلاص مش هق’لعها خالص حلو كده
فهد ابتسم وقال:شاطره
بااك✨

 

 

 

 

فهد مسك التليفون وحدد مكان زينه من خلال جهاز ال GPS الموجود في الساعه
فهد شغل العربيه عالطول متجه الى مكان زينه
عند زينه ✨
زينه بدأت تفوق وجلال كان قاعد على الكرسي وقال:للدرجه ده ضعيفه من اول قلم يحصل فيكى كده
زينه كانت حاسه بدوخه لان القلم كان جامد اوى وقالت:انا ٠٠انا حاسه انى دايخه ومش شايفه حاجه
جلال قام وزق الكرسي وقال:هههه ٠٠٠٠جلال نزل لمستوي راسها وقال:انتى بتا’عتى الليله وهخلى جوزك الحلو ده يندم
زينه تف’ت في وش جلال ٠٠٠٠جلال مسح وشه بايدوا وقال:تؤ تؤ انا مكنتش عايز امد ايدي عليكى تانى اصلك ضعيفه اوى
جلال حط ايدو على كتف زينه وزينه حاولت تبعد عنه وكانت بتعياط ٠٠٠٠
_اشش هو انا لسه عملت حاجه !!
جلال زق زينه على الأرض بالكرسي
_اعاااااا٠٠٠٠٠٠
_اي رايك نلعب شويه بس ثانيه ٠٠٠٠جلال فتح التليفون على الكاميرا وقال:كده احسن صح عشان اللى متفرجش يتفرج
زينه كانت بتحاول تبعد نفسها بالكرسي بس معرفتش
جلال قرب من زينه اكتر وقال:هخلى فهد وشه في الأرض
_لا لا والنبي ارجوك
_ههه تصدقي صعبتى عليا انا معروف انى قا”سي اوى وقلبي مش بيحن ابداااا
جلال وصل عند زينه وقرب من فمها وقال:رايحتك حلوه اوى
زينه ديرت وشها الناحيه التانيه
_بلاش استخدم معاكى العن’ف ٠٠٠٠جلال مسك زينه من شعرها وقومها بالكرسي من على الأرض
_اعااااااا٠٠٠٠٠٠٠٠شعري
جلال بص لزينه بشهو”ه وكان رايح يقرب منها ولكن الباب انك’سر
_😳😳٠٠٠

 

 

 

 

عند مالك وسمر ✨
سمر نزلت من العربيه ودخلت عالطول
_اهلا اهلا يا ابنى اتفضل
مالك نزل من العربيه ووالد سمر خده في حضنوا ومالك مكنش قادر يتنفس
مالك بعد عالطول وقال:اخبارك اي يا عمى
_الحمدلله يا ابنى انت اي اخبارك
_تمااام٠٠٠٠٠٠٠والد سمر:اوو اسف اتفضل ٠٠٠مالك عدل الجاكيت ودخل
_ماما انتى ليه رنيتوا على مالك
_اي ؟؟
_احم اقصد مالوش لازوم تعبتك معايا
_تعب اي بس روحى غيري هدومك
_اغير ليه احنا هنتغدا وهنمشي عالطول
_هو ابوكى مقالكيش أن انتى ومالك هتناموا هنا النهارده
_😳٠٠٠اي ؟؟
_يلا روحى غيري هدومك وتعالى ساعدينى
_بس٠٠٠٠٠٠٠٠والده سمر:بس اي ؟؟ يلااا يا سموره
سمر دخلت الاوضه وكانت متنرفزه اوى وقالت:بابا عالطول كده بياخد قرارات من غير ما ياخد رأينا
في البا”ر✨
_ساره انا خايفه اوى
_خايفه من اي بس محدش هيعرف
_مالك مصاحب كل اللى هنا وممكن يرنوا عليا ويقولوا انى موجود هنااا
_طب عندي فكره
_فكره اي ؟؟
ساره مسكت ايد بتول ومشت
_في اي مش هنروح البا”ر يعنى
_استنى بس عامل اي يا عمو
_تمام يا بنتى ٠٠٠٠ اتفضلى
بتول في سرها:بتعمل اي الهبله ده ؟؟
_ممكنtwo masks {قناعين} لو سمحت
_يا بت الا اي ؟؟
ساره غمزت ليها وقالت:كده محدش هيعرفنا خالص
_اشطااا

 

 

 

 

 

بالفعل اشتروا ماسكين ولبسوهم ودخلوا البا”ر عالطول
_بقولك اي انا عايزه اشرب النهارده
_لا انا مش هشرب اشربي انتى
_انا مش عارفه انتى خايفه كده ليه على العموم انتى حرا ٠٠واحد مشروب لو سمحت !!
_اتفضلى !!
ساره خدت الكوبايه وقعدت تشرب وقالت:اي رايك في شويه الشباب اللى هناك دول اي رايك نقعد معهم
_ساره انا وافقت اجى عشان زهقانه إنما نقعد مع شباب مستحيل
ساره مسكت ايد بتول بالعافيه وقالت:أمشي وبطلى النكد ده
_ساره بقولك سيبي ايدي
بالفعل راحوا عند الشباب وساره:ممكن نقعد معاكم
احدهم:طبعاا طبعا اتفضلواا
بتول كانت ماشيه ولكن ساره قعدتها بالعافيه
_متقل’عوا القناع ده عايزين نشوف جمالكم
_الا ده عشان احنا هربانين من اخواتنا
احدهم كان بيبص على بتول وبيشبه عليها
بتول قالت في سرها:ينهار اسو”د مش ده صاحب مالك انتهيت
عند فهد وزينه ✨
جلال بارتباك:فهد !!
فهد دخل ومسك جلال من هدومه وقال:انت ازاى تتجرأ تخطف مراتى يا حيو”ان
_فهد هو ٠٠٠
فهد ضر”ب جلال بالبوكس في وشه
_اعاااا٠٠٠٠٠٠٠جلال حط ايدو على فمه ولقي د”م راح مطلع مطو”ه من جيبوا
_فهد !!

 

 

 

 

 

جلال كان رايح يغ’ز فهد من بطنه ولكن فهد مسك المطو”ه بايدوا والد”م نزل من أيدوا عالطول
_فهد سيب المطو”ه بقولك سيب المطو”ه
فهد كان متعصب اوى وفجاه زق جلال ليقع على الأرض
_فهد ايدك
فهد مكنش مع زينه خالص وكان مركز على جلال اللى بدأ يخاف من جنا’ن فهد
جلال رجع لورا وقال:فهد اهدا انا مستعد اعتذر لمراتك ارجوك انا بربي اطفال
فهد داس على ايدو وقال:وربنا ما هر”حمك يا جلال
_اعاااااا٠٠٠٠ايدي
زينه بطفوله:فهد ده ضر”بني بالقلم جاامد
فهد اتعصب اوى وقوم جلال وقعد يضر”ب فيا بكل عصبيه وفجاه مسك ايدو وكس’رها
_اعااااااااا٠٠٠٠٠٠٠ايدي
_الايد اللى بتتمد على طفلتى بكس’رهااا احمد ربنا انى مقط’عتهاش
_اعاااااا٠٠٠٠٠٠٠اعاااااااااا
فهد راح لزينه وفك الحبل وزينه قامت عالطول وطلعت تجري
_زينه ٠٠٠٠زينه
فهد طلع ورا زينه عالطول ومسك ايدهااا
_فهد ابعد عنى انت س’ي اوى
_😳😳٠٠٠٠٠٠
_انت س’ي اوى انا مش بحبك ورجعت قا’سي اوى زي الاول
_زينه انا عارف انى اتعصبت عليكى بس غصب عنى الكل’ب ده عينه كانت عليكى
زينه زقت فهد وقالت:انا مكنتش جايه لجلال انا كنت جايه عشانك
زينه قعدت تزعق لفهد وفهد خارج عن سيطرته وضر’بها بالقلم
_اسكتى بقاااا كل ده عشان قولتلك ارجعى القصر
زينه حطت أيدها على خدها وكانت في حاله صدمه
فهد فاق لنفسه عالطول وقال:زينه انا اسف
الدموع نزلت من عين زينه عالطول
فهد حط ايدو على خدها وقال:انا اسف مش عارف عملت كده ازاى
_انا بكر”هك ٠٠٠٠٠٠الكلمه نزلت على فهد كالصا’عقة
زينه ركبت العربيه وفهد كان في حاله صدمه ٠٠٠٠٠

 

 

 

 

فهد فاق من الصدمه وركب العربيه ومشي !!
زينه كانت بصه لتحت طول الطريق وفهد كان بيحاول يعتذر ولكن زينه كانت رافضه تسامحو
في البا”ر✨
_اي رايك نر”قص
ساره قامت وقالت:طبعاااا
بتول كانت قاعده وخايفه اوى ومكنتش عارفه تعمل اي ؟؟
_اي رايك نر”قص احنا كماان
بتول قامت وقالت:لا شكرا عن اذنك
_بتول
_😳😳٠٠٠٠٠اي ؟؟
_انتى بتعملى اي هناا
بتول فاقت من الصدمه وقالت:بتول مين انا معرفش حد بالاسم ده
_ازاى ده صوتها بالظبط
بتول بارتباك:حضرتك غلطان عن اذنك
بتول مشت عالطول وبصت لقت محمود في وشهااا
_ينهااار اسو”د محمود هنااا
_امسكوا كل اللى هنا فورااا
بتول جرت على ساره عالطول وقالت:ساره احنا لازم نطلع من هنا فوراا
_لا مش طالعه انا هر”قص شويه
_ساره مفيش وقت يلاااا
ساره زقت بتول وقالت:عايزه تروحى انتى روحى انا مش مروحه
_محمود اخوكى هناا
_😳😳٠٠٠٠٠اي
_ايوه لازم نطلع من الباب الخارجى فورااا
ساره وبتول قل’عوا القناع عالطول وطلعوا يجروا
وفجاه

 

 

 

 

 

ساره وبتول:😳😳
عند مالك وسمر ✨
كانوا قاعدين وبيتغدوا
_عايزين احفاد بقاا اتجدعنوا
مالك قعد يكح على اخروا
_انت بخير يا ابنى سمر ادي مالك مياه
سمر مسكت المياه وقالت:اتفضل
مالك مسك كوبايه المياه وبص لسمر
_انت بخير يا ابنى
_الحمدلله !!
سمر داست على رجل مالك
_اعااااا٠٠٠
والد ووالده سمر قالوا:في اي
_لا مفيش وفجاه حط رجلوا على رجل سمر وقال:انا كويس اوى
سمر كانت بتحاول تسحب رجلها مكنتش عارفه
مالك بص ليها وبابتسامه:في اي يا روحى
سمر ضغطت على سنانها وقالت:لا مفيش ٠٠٠٠
مالك ضغط على رجلها وسمر مسكت نفسها بالعافيه
_يا مالك الكل”ب وربنا ما هر”حمك
سمر كانت قايمه ولكن مالك مسك أيدها جامد
سمر بتهمس في ودن مالك:وربنا ما هر”حمك
_مش هتر”حمينى
_في اي يا ابنى ؟؟
_سمر بتقول ٠٠٠
سمر حطت أيدها الشمال على بوق مالك عالطول وقالت:ههه بهزر معاك
والد ووالده سمر قعدوا يضحكوااا
_ماما هاتى كوبايه مياه اللى عندك
_خدي يا قلبي

 

 

 

 

سمر مدت أيدها الشمال
_في اي يا بنتى ازاى عايزه تاخدي المياه بايدك الشمال
سمر كانت بتحاول تسحب أيدها ومالك غمز ليها وقال:قولى لعمى ساكته ليه
سمر اتنرفزت وداست على رجل مالك وقامت عالطول
_يا بت المجنو”نه
_مين ؟؟
_لا مفيش !!
في الطريق✨
_زينه انا اسف انا مش عارف ازاى عملت كده
زينه بعصبية:ممكن تسكت مش عايزه اسمع صوتك
_حااضر بس قولى انك مش زعلانه منى
زينه:____________
_زينه عشان خاطري قولى انك مش زعلانه
_انت مالكش خاطر عندي يا فهد
_تمام طب عشان ماما
_ماشي يا فهد بس عمري ما هنسي القلم ده
فهد اتعصب ومسك نفسه بالعافيه:طب اعمل اي عشان تنسئ اللى حصل
_مهما حاولت مش هنسي الشخص اللى بحبو ضر”بني بالقلم
_😳😳
في البا”ر✨
محمود:انتوا بتعملوا اي هنا ؟؟
بتول وساره بصوا لبعض وكانوا في حاله صدمه:😳😳

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية طفلة الفهد)

‫3 تعليقات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *