رواية ملك روحي الفصل الثامن عشر 18 بقلم أمل مصطفى
رواية ملك روحي الفصل الثامن عشر 18 بقلم أمل مصطفى
رواية ملك روحي البارت الثامن عشر
رواية ملك روحي الجزء الثامن عشر
رواية ملك روحي الحلقة الثامنة عشر
أدهم من السياره أمام مرسي سفن وأخذ يدها يقبلها بحب
ليليان بسعاده إيه ده إحنا هنتفسح في يخت
أدهم :آه لوحدنا بعيدعن الناس أنا وانتي بس
حملها بين يديه
ليليان أدهم مينفعش كده نزلني ارجوك نزلني يا أدهم
أدهم **بهمس هشش متخافيش أنا مش ممكن اذيكي سكنت في أحضانه وصعد بها اليخت
كان جميل جدا وفيه عشاء علي ضوء الشموع في جو رومانسي ***بقلم أمل مصطفي**
ليليان بسعاده جهزت كل ده أمتي أدهم بعشق بقالي كام يوم بفكر نقضي ليلة كتب كتابنا أزاي وبعدين لاقيت ده مكان مناسب وهيعجبك ده يخت حسام شاريه لملك ومسميه ملك روحي
وضمها لاحضانه وقبلها بشوق دابت بين أحضانه ولم تفتح عيونها ابتعد عنها لكي تلتقط انفاسها وجدها تغمض عيونها **بقلمي أمل مصطفي**
همس لها أنا جوزك علي فكره يعني ال حصل ده مش حرام ولا عيب
ليليان **فتحت عيونها بخجل أنا عارفه بس مينفعش يحصل حاجه من ورا اهلينا الوثقوا فينا
أدهم **وهو مازال يحتضنها بصي يا حبيبتي انا صممت علي كتب الكتاب علشان أى حاجه تكون بنا
من لمسه او قبله مايكونش علينا ذنب وانا مش ممكن احطك في اي موقف وحش *أمل مصطفي**
ليليان **ووضعت رأسها علي صدره أنا متأكده من ده أنا ماحستش بالحب والأمان إلا معاك
أدهم –بمرح لكي ينسي نفسه مشاعره التي تحركت من كلامها لأ في عرضك كده غلط أحنا
أتنين لوحدنا وفي عرض البحر والشيطان ثالثنا تعالي نتعشا ونمشي قبل متهور
ضحكت ليليان بنعومة علي طريقة وجلسوا يتعشوا في حب وسعاده
*********************بقلم أمل مصطفي
وصل حسام وملك نزل حسام من السياره وهو يحتضن ملك بين يديه
ملك ::حبيبي ممكن تستنا هنآ ربع ساعه وبعدين تحصلني
حسام وهو يقبلها من وجنتها هطلع اخد شاور في أوضة أدهم علي ما تخلصي
ملك **تمام
دخل حسام جناحه أخذ ملابسه ودخل يأخذ شاور في أوضة أدهم
أما ملك فقد جهزت قاعده عربي علي الأرض وطاولة مستديرة عليها فاكهة وعصائر وشموع وجو رومانسي **بقلمي أمل مصطفي**
قامت بتبديل ملابسها لاخري كانت عباره عن بدلة رقص فضي في أسود ورشت من عطرها وارتدت
فوقها روب وتركت لشعرها العنان ووضعت لمسات خفيفه ذادها فتنه
شغلت فلاشه على أغنية يا بتاع النعناع يامنعنع
عندما دخل حسام جناحه أستغرب هذه النغمه فملاكه ليس لها في مثل هذه الشعبيات
أخذت ملك يده واجلسته علي إحدي الشلت المستديرة وتركته وهو في زهول هل سترقص له كما طلب منها من فتره **بقلم أمل مصطفي**
ولكنها خجلت ورفضت هل تنازلت عن خجلها لأجله أعادت تشغيل الأغنية من جديد وخلعت عنها روبها وبدأت تتمايل مع كلمات الأغنية بطريقه
اطارة عقله هل هذه جنيته الصغيره التي تتمايل أمامه باغراء فقد غلبت صفيناز في دلعها *بقلمي أمل مصطفي**
حسام لنفسه عايزاه تعملي فيا ايه يا بنت عمي محمد قلبي وعقلي ومشاعري ملكتيهم لسه فيه أيه
رفقا بقلبي حبيبتي فقد أشجاه جمالك ودلالك ولم يعد بمقدوره الاحتمال هل انتي
نعيم الجنه على الأرض هل سوف يذيد عشقي وشغفي لكي عنان السماء فاق من هيامه وقام يرقص معها وهي كانت سعيده بمشاركته لها
وفجاءة حملها بين يديه وهو يقبلها بجنون فاخذها إلي عالمه الذي تعشقه بكل أوقاته
:***************بقلم أمل مصطفي
عند مازن
لى لى ::إحنا رايحين فين المكان كله ضلمه وانا بخاف من الضلمه
مازن :: تخافي وانا معاكي لأ كده أنا ازعل
لى لى ::بحياء أنا عمري ما حسيت بالأمان إلا معاك
مازن ::نظر لها بعشق ولم يستطع مقاومة شفايفها وهي تتحرك أمامه فجذبها بقوة لاحضانه وقبلها بشوق كبير يبثها لهفته من اول مره رآها وهو يتخيل هذا الإحساس **بقلمي أمل مصطفي**
فاقت لى لى من زهولها فرفعت يدها وصفعته علي وجهه اه يا قليل الأدب
نظر لها مازن بصدمة وحاول التحكم في غضبه لكي لا يقتلها فأول مره واحده تمد يدها عليه حتي في طفولته لم يحدث انت مجنونه أنا جوزك
لى لى “::ببكاء إنت فاكرني واحده من ال كنت بتعرفهم
جلس مازن أمامها لى لى حبيبتي انت مراتي والحصل ده عادي مش حرام **بقلم أمل مصطفي*
وبعد كده متقارنيش نفسك بأي واحده كنت اعرفها
أنت ملاكي مافيش حد زيك في برائتك وجمالك
كل ده ومازالت لى لى تبكي مازن
مازن ::لنفسه يالهوي يالهوي أنا اتجوزت طفله يظهر ان دي هي الهتربيني وتخلص مني القديم والجديد طب اعمل ايه الوقت علشان تسكت اه ملك
هي الهتقدر تهديها
**********************بقلم أمل مصطفي
ملك ::حبيبي التليفون بيرن
حسام وهو في عالم تاني اممم سبيه يرن وركزى معايا
ملك :: بضحكه رقيقة مانا مركزه معاك بس حاسه ان المكالمة
دي مهمه
حسام ::باعتراض حبيبتي كل واحد الوقت عايش مع نفسه سبينا احنا كمان مع نفسنا
ملك ::بدلال معليش طب هشوف مين بس
أبتعد حسام على مضض وهو يسب المتصل بكل الألفاظ التي خطرة بباله **بقلمي أمل مصطفي*
ملك ::ده مازن أنا كنت متأكده من ده
ملك :: ألو مازن خير
مازن بقلق :: معلش ممكن تكلمي لى لى وتخليها تبطل عياط
ملك :: وهي بتعيط ليه ايه حصل
مازن ::باحراج ابدأ مافيش
ملك :: بخبث مافيش أزاي هتعيط لوحدها
مازن ::بتوتر معلش كلميها وأعطي ال فون لى لى
لى لى ::ببكاء ملك تعالي خديني الوقت
ملك ::فيه ايه يا حبيبتي **أمل مصطفي**
لى لى ::مازن طلع قليل الأدب زي الرجالة
ملك ::بضحكه رنانه وهي تعلم ما سوفه تقوله اختها ليه يا حبيبتي
لى لى ::علشان باسني
مازن :: بزهول فهو لم يتوقع ان تتحدث بهذه الصراحه قال لنفسه يا وقعتك السوده اتفضحت يا مازن
دي آخرة البراءه ال كنت بتدور عليها
ملك ::بهدوء بصي يا حبيبتي مازن جوزك لما يبوسك مش مشكله **بقلم أمل مصطفي**
لى لى ::ببكاء مش ماما بتقول الوحده ماينفعش حد يبوسها ألا وهي في بيت جوزها
ملك ::بحب بصي يا حبيبتي قبل كتب الكتاب بابا كان هيسيبك تخرجي مع مازن لوحدك
لى لى ::ببراءة لأ
ملك::طيب كان ينفع يمسك ايدك ويلبسك الشبكه
لى لى ::لا أنت كنت بتقابليه بالحجاب لكن الوقت ممكن يشوف شعرك ده معناه
أنه خلاص بقا حلالك وانتي حلاله مفيش مشكله لو باسك او حضنك المهم طول مانتي
في بيت بابا الموضوع ميتعداش كده ومتقوليش حاجه لبابا **بقلمي أمل مصطفي**
وأي حاجه عايزاه تعرفيها او تتكلمي فيها كلميني علي طول ماشي يا قلبي
لى لى ::حاضر
ملك :: الوقت قضي مع مازن وقت لطيف وروحوا بدري علشان
بابا تصبحي علي خير
لى لى :: مازن انا اسفه لأني فهمتك غلط
مازن ::بتنهيده حصل خير يا قلبي نتعشا
بعد وقت ظهرة إنارة وطاوله عليها طعام وشموع وحولها شموع في الأرض بشكل جميل
صفقت لى لى بيدها بسعادة الله المكان جميل جدا يا مازن شكرا ليك **بقلمي أمل مصطفي**
مازن ::بحب عجبك المكان
لى لى ::جدا
مازن :: طيب مافيش تصبيره
لى لى ::ببراءة يعني ايه
مازن :: أقترب منها وقبلها من وجنتها كده يا حبي
******************بقلم أمل مصطفى
ضحك حسام بقوه علي ابن عمه وقال من بين ضحكه والله
وجتلك الهتربيك من اول وجديد يا مازن
ملك ::بضحكه والله متخيلة شكله وهي بتقول عليه قليل الأدب زي الرجالة
حسام :: احتضنها طيب تعالي بقا كنا بنقول ايه
ملك :: مكناش بنقول حاجه
حسام ::عندك حق كنا بنعمل تعالي نكمل أصل أنا عندي ضمير
وبحب أعطي لكل حاجه حقها ونسبهم مع بعض
*******************بقلم أمل مصطفي
عند مي وزياد
توقف عند أحد المطاعم الشهيره وأخذ يدها ودلف
للداخل وهي لا تصدق أنها أصبحت زوجته
زياد ::حبيبي ايه رائيك في المكان
مي :: أي مكان مع حبيبي جنه
زياد :: بعشق ياه يا مي أنا مش مصدق أن اخيرا حلمنا اتحقق ***بقلمي أمل مصطفي*”
وبقينا لبعض كنت بموت كل ماييجي عريس من جهة مامتك
مي :: بحزن مامتي أنا ماليش غير ماما ناهد
أمي مفكرتش تكون جنب ولادها في يوم ذي ده حتي أختي الوحيده مش موجوده
زياد :: بحب وهو يحتضن وجهها بين يديه يعني أنا مش كفايه **بقلمي أمل مصطفي**
مي ::وهي تنظر بعيونه بعشق انت عوض ربنا وحقيقي مش عايزا حاجه من الدنيا غيرك
زياد ::ضمها لصدره بغرام وعشق أنا موجود ديما علشانك وعمري ماهسيبك ابدا
أنتي حبيبتي وعشقي وأمي وأختي وكل حاجه ليا في الدنيا
مي ::هو مافيش حد غيرنا *بقلم أمل مصطفي**
زياد ::لا المكان لينا بس
مي ::طب يلا نرقص
قضوا وقت ظريف رقصوا وضحكوا وكل واحد وجد راحته بعد عذاب السنين
******************بقلم أمل مصطفى
عند حاتم ومرام
وقف عند البحر أخذ يدها بين يده ألف مبروك يا حبيبتي
مرام :: بسعاده الله يبارك فيك
حاتم ::يا ايه
مرام ::يا حبيبي
حاتم ::رفعها بين يديه وظل يدور بها وهو يصرخ بكلمة بحبك بححححححبك
مرام :: بفرحة وانا بعشقك يا مجنون
حاتم :: ظل يقبلها وهي بين يديه ولم يضعها علي الأرض يا بركة دعاكي ياما **بقلمي أمل مصطفي*
قام بانزالها وركع أمامها علي إحدي ركبتيه أوعدك يا قلبي أناهكون سندك
واحافظ عليكي وهعمل كل الهقدر عليه علشان أسعدك ومتندميش علي
ارتباطك بيا ركعة هي الاخري أمامه أنا عمري مندم علي اختياري ليك
يتبع …
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة جميع فصول الرواية اضغط على ( رواية ملك روحي )