روايات

رواية قدر الزين الفصل الخامس عشر 15 بقلم بدور عاطف

رواية قدر الزين الفصل الخامس عشر 15 بقلم بدور عاطف

رواية قدر الزين البارت الخامس عشر

رواية قدر الزين الجزء الخامس عشر

قدر الزين

رواية قدر الزين الحلقة الخامسة عشر

 

انسدل الليل و أضأت الانوار و علت صوت الأغاني
سليم،، عمر فين شمس
عمر،،عند نجمه و البنات فوق
سليم،،طب يلا المأذون وصل بس
عمر،،اي
سليم،، البنات مين هيكون وكيلهم
عمر،، و دي تفوتني طبعا انا هكون وكيل لقدر و لجهاد
سليم،،سيبلي انا جهاد و خليك في قدر و نجمه
عمر،،ههههه طيب يلا بينا
في الاعلي كانوا قد تجهزوا

 

 

 

فكانت الفتايات كل منهن تتألق بفستانها الأبيض
بطه،،بسم الله ماشاء الله ربنا يحميكوا يا رب
سعاد،، الله اكبر عليكوا ربنا يسعدكوا يا رب
كانت شمس تنظر في الا شئ و لا تشعر بما يحدث حولها
بطه،،شمس شمس
شمس،،هه
بطه،،مالك
شمس،،مافيش حاجه الف مبروك يا بنات ربنا يسعدكوا يا رب يلا واقفين كدا لي زرغطوا و هيصه يلا
في الأسفل بدأ المأذون في كتب كتاب زين و قدر ثم مالك و جهاد ثم نجمه و مازن
صعد عمر و اعطي الدفتر لقدر و قال،، انتي مش هتكوني مرات ابني انتي بنتي و انا النهارده كنت وكيلك و هكون في ضهرك دايما ثم مال عليها وقبل جبهتها و اعطها الدفتر تمضي
مضت قدر و نظرت حولها ثم قالت في نفسها،،يا ترا الي عملته دا صح و لا غلط انا لي حاسه اني بظلم الناس دي و فوق دا كله بظلم نفسي كمان

 

 

 

تكرر الامر مع جهاد ثم نجمه
علت اصوات الزراغيط و ضرب النار
فكان منهم السعيد و منهم الذي يتوعد للاخر و منهم الذي نفذ مخططته
انتهي الفرح و كل منهم اخذ عروسته و توجه إلي جناحه
في غرفة مازن و نجمه
مازن،،اخيرا يا نجمتي و الله ما مصدق
نجمه بكسوف،، لا صدق يا مازن انا اهه بقيت مراتك
حاوطها مازن و همس لها قائلاً،، لا لازم اتأكد الاول اصلي لسه في حالة زهول
نجمه،،هههههه
مازن،،طب يلا غيري هدومك و انا هروح اتوضي بسرعه الله يكرمك عشان حاسس اني من الصدمه حته من عقلي هطير و هقضي باقي عمري في مستشفي المجانين
نجمه،،هههه لي هتبقي مجنون نجمه

 

 

مازن،،انا مجنونك من زمان انتي ما تعرفيش انتي بتعملي فيا اي انتي بنتي و حببتي و كل حاجه ليا في الدنيا
نجمه،،انا بحبك اوي يا مازن
مازن،،و انا بعشقك يا روح مازن
في غرفة جهاد و مالك
دخل مالك و هو يتصنع الحده و البرود و لكنه تفاجأ مما راه
مالك،،يخربيتك يخربيتك
جهاد و هي تمس بورك الفرخه و تاكل ،،اي يا اسطا طب استنا لما اخلص اكل و بعدين ابقااخرب بيتي براحتك
مالك،،اسطا
طنشته جهاد و اخذت تاكل
جلس مالك و هو ينظر لها و يقول،، اي اقوله يعملولك كبايه شاي تحبسي بيها و لا انتي بتحبي تحبسي بإي
جهاد،،لا انا بحسب بكبايه شاي بس دا في الفطار و الغدا لكن العشا لاء اصلي مش بتقل فيه عشان اكون نايمه خفيف
مالك و هو ينظر للاطباق الشبه فارغه،،تنامي خفيف لا واضح

 

 

 

جهاد،،خو انا لي حاسه انك مستكتر عليا اللقمه دا انا ما حطتش حاجه في بقي من العصر قال و البت قدر مش راضيه تاكي و نجمه نفس الوضع معرفش هما مش بيجوعوا دول و لا اي
مالك،،لا بيجوعوا بس اعقبال عندك اصلهم عرايس و في توتر مسيطر عليهم بقا حاله كدا بتحصل للبنات بس انتي علي وضعك
جهاد،،علي رأيك ثم وقفت و قالت،،ااااه الواحد كل و عاوز يريح بقا بس اقلع البتاع دا اه صحيح انت ماكلتش حاجه
مالك،،لا اصلي بنام خفيف
جهاد،،طيب بحسبك مكسوف و لا حاجه عادي يا اسطا احنا شركه يعني
كالك،،شركه
جهاد،،ايو شركه في الحياه اشطا يا زميلي
مالك،،عوض عليا عوض الصبرين يا رب مراتي و ليله دخلتنا بتقولي اسطا و زميلي دا بدل كلمه حبيبي و روح قلبي
جهاد،،هههههه دا انت قديم اوي الكلم دا انقرض
مالك،،بيجااااد
جهاد،،عليا الطلبات يا جدع
مالك،،طب اي مش هندخل و لا هنقضيها كلام
جهاد ،،تدخل فين لامأخذه

 

 

اقترب منها مالك و تعلوا وجهه ابتسامه خبث،،عروسه و عريس و الليله دخلتنا اي ماما ما قلتلكيش بيحصل اي
ارتبكت جهاد فهي تفتعل ذالك حتي تهرب منه ثم قالت،،امي الي هي سعاد لا سعاد غير كل الستات دي مش بتقول حاجه لاني مش بحب اسمع كلامها فبطنش
مالك،،ممم طيب يعني انتي طنشتي كلامها
جهاد،،اسطا عيب كدا انا بقولك ما سبتلهاش فرصه تحكي
مالك،،يعني داخله علي عماكي
جهاد،،لا و الله داخله علي رجلي
مالك،،ههههه عسل يا جوجو بس انا بقا هعلمك كل حاجه و اولهم لسانك الحلو دا هقطعهولك قال ذالك بنبره حاده
جهاد و كادت ان تبكي،،لي بس يا اسطا دا الكلام اخد و عطي و انا مراتك لي تقطعلي لساني بس
مالك،،لانك سبق و عليتي صوتك عليا و اتحدتيني و قليتي ادبك كمان
جهاد،، دا انا كنت بنغشك يا ولاه و الله و بهزر معاك اي مش بتهزر يا رمضان
اقتر منها مالك و هي تحركت حتي إلتصقت بالحائط و هو كان امامها مباشرتا
نظر لها مالك بحد ه و قال،،لا مش بهزر
ابتسمت جهاد و قالت،،الله حلو دا كمل يلا

 

 

 

اعتدل مالك و نظر لها بإستغراب و قال،،اكمل اي يا بت انتي
جهاد،،اي دا مش المفروض ترزعني بوسه داميه ترشق في نفوخي و بعدين تجرجرني علي السرير و تغتصبني و تقطع الفستان و انا اكرهك و من هنا تبدأ القصه
نظر لها مالك بصدمه و قال،،يا بت المجنونه انا جوزك يا هبله هعمل فيكي كدا لي
جهاد،،اي دا يا اسطا انت مقرتش روايات قبل كدا اوووف بقا طب قولي هو انتي زعيم مافيا و كدا و لا تاجر مخدرات قول قول ما تخفش
ضرب مالك كف علي كف و قال،،لا حول و لا قوه إلا بالله
جهاد،،طب انتي مين انا كدا انضحك عليا و لا اي و الله اعيط يعني مش هتضربني و تغتصبني و انا احاول اهرب و تجبني و تحبني و انا احبك و تبقا قصتنا قمر كدا و فيها شويه حركات و رومانسيات
مالك،،انا رايح اغير هدومه ربنا ياخدك يا شيخه ضيعتي الليله بهبلك انا كان مالي و مالك وجع قلبي قبل ما حبك ربنا ياخدك
ثم تركها و ذهب
جهاد،،اي دا يعني مش هيضربني و كدا اوووف اروح اكمل اكل احسن
😂😂😂
في غرفة زين

 

 

 

كانت تجلس علي الفراش تفكر فيما حدث و تعيد حديث والدتها و ما يحدث الان قطع تفكيرها زبن الذي خرج من الحمام
زين،،قدر قدر
قدر،،هه نعم
زين،،هتفضلي قعده كدا قومي غيري هدومك
تحركت قدر و دخلت المرحاض و وقفت امام المرأه و قالت،، انا اي الي عملته دا بس لاء لازم اعذبها و انتقم لامي شكل ما وعدتها بس لازم انفذ في اسرع وقت لان المده قليله اوي بس ازاي صمت قليلا ثم قالت،،لقتها ودلوقت اللعب ابتدا يا افعي
خرجت قدر بعد فتره و مازالت بملابسها و كان زين يجلس و يعبث بهاتفه
زين،،انتي لسه بهدومه
قدر،،هو بصراحه مش عارفه افتح الفستان
ابتسم زين بداخله و قال،،طب ما قولتيش لي من بدري تعالي انا هساعدك
توترت قدر و قالت،،لاء هو ااا
وضع زين اصبعه علي شفتيها و قال بهمس،، انا هساعدك خلاص
لفها زين و هي كانت في حاله صدمه و بدأ في فتح الفستان ببطء شديد و كان ينظر لإنعكاسها في المرأه
كانت قدر اصابتها قشعريره اثر لمسته لها و انفاسه التي تضرب عنقها
فاغمضت عينيها لا إراديا

 

 

 

اقترب منخا زين بشده و قال بهمس ،،قدر
انهار قدر و تاهت في اسمه اثر تلك النبره الرجوليه التي نطق بها اسمها
تحرك زين و إلتفت ليجلس علي الاريكه و هو يقول ،،يلا البسي و تعالي عشان تاكلي
فتحت عينها و نظرت له وجدته يجلس علي الأريكه و بعبث في هاتفه مره اخري
اصطبغي وجهها باللون الاحمر اثر فعلتها و تمنت انه لم يلاحظ فتحركت و توجهت الي المرحاض مره اخري
شقت ابتسامه و جه زين و قال في نفسه،،انا هنسيكي اسمك حتي بس كله بوقته يا قدري
في غرفة شمس كانت تقف في الشرفه تنظر في الا شئ
عمر و هو يحاوط خصرها و يميل علي عنقها يلثمها ،، بت جلبي سرحانه في اي
إلتفتت له شمس و قالت،، دياب عايش يا عمر
صدمه احاطت به
و اكيد احنا كمان 😂

يتبع…..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة جميع فصول الرواية اضغط على ( رواية قدر الزين )

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *