روايات

رواية العشق الأبدي الفصل الثاني عشر 12 بقلم إسراء خليل

رواية العشق الأبدي الفصل الثاني عشر 12 بقلم إسراء خليل

رواية العشق الأبدي البارت الثاني عشر

رواية العشق الأبدي الجزء الثاني عشر

العشق الأبدي
العشق الأبدي

رواية العشق الأبدي الحلقة الثانية عشر

عند مسك
الباب فتح عليهم ودخل شابين ومعاهم
بادي جارد
شاب منهم مسك شهاب وبعدو عن مسك
الشاب الأول: توتو عيب كده يا راجل عيب
علي دقنك دي تعمل كده مه البنية تو مش
صح أبدا ينفع كده وبعد مسك وشو
وفضل يضرب فية و التاني راح لمسك يفكها
وقلع الجاكت بتاعه و حطو عليها
والبادى جارات مسكو الرجاله اللي كانو فى
المكان وضربوهم
الشاب الأول خلص ضرب قي شهاب و مسكو
ربطو بالحبل وشالو وهو فاقد للوعي
وحاطه في العربيه بتاعت الجارد
والشاب التاني سند مسك وخرج بيها وحطاها
في العربيه بتاعته
الشاب الأول شاور للجاردات إللي معاه و بص
ليهم باصه فهمو معانها ومشيو بالعربيه
إللي فيها شهاب
الشاب الأول أللى إسمه أكرم : انتي كويسه
يا انسه
مسك وهي بتترعش آه آه الحمدلله أنا متشكرة
جدا
اكرم:علي إيه دانتي أختنا الصغيرة اتفضلي اشربي
مايه
مسك خدت منه وشربت :شكرا
الشاب التاني رائد: إنت ساكنه فين يا انسه
نوصلك
مسك :ممكن تتصلي بخالتي عفاف
رائد :آه طبعا عارفه الرقم
مسك هزت راسها
رائد أداها التليفون وهي طلبت الرقم
عند عفاف كانت قاعده تعيط وتتدعي إن
مسك نكون بخير وترجع بالسلامه
التليفون رن ردت : الو
مسك بعياط :الو خالتي عفاف
عفاف بسرعه :مسك حبيبتي انتي فين يا بنتي
آنتي كويسه
مسك : أنا كويسه يا حبيبتي أنا هروح علي
البيت تعالي علي هناك
عفاف ;حالا يا عين خالتك حالا وقفلت معاها
مسك أديت التليفون لرائد :متشكرة أوي
رائد :لشكر علي واجب
مسك :معلش اسالكو سوال هو إنتو عرفتو
مكاني إزاي
رائد : أبدا كنا ماشين عادي العربيه وقفت
علشان البنزين فيها خلص
ولحسن حظك كانت قدام البيت ده
نزلنا نحط بنزين سمعنا صرختك دخلنا على طول
مسك بأبتسامه :بجد من غيركو مكنتش عارفه
كان إللي هيحصلي أنا متشكرة جدا ليكو
أكرم :ياستي كفاية شكر بقى الله بقولك ايه
مش جعانه
مسك :إيه لا طبعا انا هروح دلوقتي روحوني
رائد بضحك : متخفيش آوي كده مش هنخطفك
وانا ملاحظ ان رجليكي مجروحه فالاكل
هخليه تيكاواي هناكلو في العربيه يلا بقى
بلاش رخامه
مسك بصتلو وضحكت
رائد :ضحكتي يبقى بشره خير يلا بينا يا أكرم
إطلع على كبده هوهو
مسك بصتلو باستغراب :كبدة هوهو
أكرم :متاخديش في بالك رائد بيحب يهزر كتير
يا
مسك :مسك اسمي مسك
أكرم :يا مسك إسم جميل يلا بينا بتحبي
الفرايد تيشكن ولا السندوتشات
مسك :أي حاجه
أكرم :تمام يلا
و طلعو بالعربيه
عند عزيز وصل المكان هو وعباس
عزيز :هو ده المكان
عباس بخوف :آيوه يا بية هو هو
عزيز شدو معاه :تعالي ودخلو لقو الرجاله إللي
ضربهم أكرم و رائد
عزيز :إيه ده فين مسك
عباس :والله يا بيه كانت هنا انا سايبها هنا
مع شهاب بيه ومشيت
عزيز : يعني إيه هتكون راحت فين شوية
وتليفون عزيز رن طلعت سارة
عزيز :الو
ساره :أستاذ عزيز مسك كلمت ماما وهي بخير
وطالعه علي البيت دلوقتي
عزيز بصدمه :إيه كلمتها إزاي ومنين
سارة :مش عارفه بس أكيد هربت من العصابه
أللى كانت خطفاها
عزيز :لا مسك مهربتش مسك حد انقذها
لان الرجاله اللي هنا جيت لقيتها مضروبين
ساره باستغراب: مضروبين إنت فين بالظبط
عزيز :أنا فى المكان أللى المفروض كانت مسك
مخطوفه فى المهم انتو هتروحو دلوقتي فين
سارة :آه إحنا في الطريق للبيت
عزيز :تمام نص ساعة وأبقى عندكو
سارة :تمام
عزيز رمي عباس للبادي جارد بتاعو: خد عايزو
يتروق وبعدين ارميه قدام أي مستشفى
البادي جارد:تحت أمرك يا باشا وخد عباس وهو
بيصرخ و عزيز ركب عربيته على طول ومشي
عند احمد ودعاء
جابو أكلهم وكل واحد راح لخيمته
عند مسك
راحو علشان يجيبو أكل
رائد :ها تاكلي اية يا مسك
مسك بكسوف :أي حاجة
اكرم:على ما اظن اي حاجه دي الرجاله اللي
بتقولها لمراتتهم لما يسألوهم عن الاكل
قولي عايزه تاكلي ايه
مسك ضحكت : تمام ماشي هاكل ده
أكرم:تمام
رائد قال الطلب لكرم وأكرم طلب الطلبات
شويه وتليفون أكرم رن
رائد ضحك :رد علي الحكومة
أكرم :بس يلا أكرم رد على التليفون
أكرم : إيه يا حبيبتي
مني مراته :حبيبتي إنت خليت فيها حبيبتي
بقالي 4 ساعات مكلماك وعمال تقولي أنا جاي
مجتش ليه
أكرم :العربية خلصت بنزين في الطريق
مني :وايه يعني إنت مش بتخلي دايما معاك
بنزين في العربية ها اتأخرت ليه يا أكرم
أكرم :لما اجى هقولك يا حبيبتي أنا جاي خلاص
مني :ماشي يا أكرم اقسم بالله يا اكرم لو
اتأخرت هتبات في الشارع إيه رأيك بقى
رائد بيضحك عليه علشان صوت تليفون اكرم
بيسمع وعالي و مسك حطيت أيدها علي
وشها و كتمت ضحكتها
أكرم :ماشي يا حبيبتي مش هتأخر
مني :إما نشوف وقفلت
رائد :عملت معاك الجلاشه وضحك
أكرم : بس يلا إنت عارف مني لما تلعب معاها
هرمونات الحمل دي ربنا يعدي ال اربع شهور
دول على خير علشان زهقت بقى تخيل إمبارح
مصحياني عايزه فسيخ ال 4 الفجر و قابليها
عايزه سوشي في واحده حامل بتتوحم على
سوشي انا هتشل انا كان مالي ومال الجواز
ومال العيشه دي بس يا ربي
رائد :الحب يا امير
أكرم :ياخي يلعن أبو ده حب
رائد و مسك ضحكو بعد 10 دقايق
استلمو الطلبات خدوهم ومشيو وابتدوا ياكلو
بعد ما خلصو أكل أكرم روح مسك بيتها
مسك :بجد انا مش عارفه اشكركو إزاي
جميلكم ده مش هنساه أبدا
رائد :ياستي ارحمينا زهقتينا بقى كل شويه
اشكركو إزاي اشكركو إزاى عايزة تشكرينا
هان تمن الاكل إللي كلتيه ههه
مسك بصلتو بأستغراب وضحكت
أكرم :معاكي رقمنا لو عوزتي أي حاجه إتصلي
بينا انتي بقيتي اختنا خلاص
مسك بأبتسامة :متشكرة يا أستاذ اكرم
أكرم :أستاذ إيه يا ما دانا بقولك إحنا أخوات
قولي أكرم علي طول
مسك ضحكت :ماشى
رائد : تعالي اساعدك تطلعي لفوق
مسك :مفيش داع قبل ما تكمل كلامها وصل
عزيز ونزل من العربية بسرعه وجري عليها
عزيز :مسك انتي كويسه
مسك :الحمدلله بخير
عزيز : الحمدللة مين الكلب اللي خطفك ده
مسك : ده واحد زباله ضربتو بالقلم لما كنت
في شغل عندهم فى الفيلا علشان قل ادبو
حب بقى ينتقم والجو الهبطان ده خطفنى
بس بجد لولا رائد و أكرم كان زماني رحت فيها
عزيز خد باله منهم :أهلا وسهلا انا مش عارف
اشكركو إزاي
رائد :لا شكر على واجب حمد الله على سلامتها
عزيز :الله يسلمك بس انا عايز أسال سوال
أكرم :أتفضل آنتو إزاي عرفتو مكانها وفين
الكلب أللى كان خطافها
أكرم حكالو نفس أللى حكو لمسك :وبالنسبه
للكلب ده فهو بيتروق دلوقتي من رجلتي
عزيز :طب ممكن تاخدني ليه
أكرم :آه طبعا
عزيز :طيب ثواني إطلع مسك فوق بس وانزل
ليكو تآني
رائد :تمام
عزيز سند مسك بالعافيه لأنها مكنتش
عايزه
طلعها فوق وخبط على الباب فتحت عفاف
عفاف حضنت مسك : يا حبيبتي يا بنتي
يا حبيبتي حمدللة على سلامتك يا بنتي
تعالى تعالي خشي
مسك سندت على عفاف وسابت عزيز
عزيز بصلها وخد نفسه وبعدين قال :استأذن
أنا وحمدلله على سلامتك يا مسك
عفاف :أتفضل
مسك قالت من غير ما تبصلو : الله يسلمك
عزيز سابهم ونزل لرائد و أكرم
عزيز :يلا بينا
رائد :يلا عزيز ركب معاهم و مشيو
عند احمد ومنه
الكابتن :دلوقتي المغامرة التانيه هي صيد
السمك
احمد :هو صيد السمك بقى مغامرة كتك ضربه
فى قرعتك
دعاء كانت جمبو سمعتو ضحكت جامد
كابتن :في حاجه يا انسه
دعاء بطلت ضحك :لألأ يا كابتن مفيش
احمد :أنا مش فاهم ولو حتي في إيه المشكلة
ما تضحك برحتها هو إحنا في جيش و لا في رحله
هو ممنوع الضحك فى الطابور ليه هو طابور
مدرسة
منه ضحكت وضربتو علي كتفة :يابني أسكت
شوية واستني إما نشوف هيقول اية
احمد :اما نشوف أخرت ظلبته ده
دعاء ضحكت تأنى وأحمد ابتسم علي ضحكتها
الكابتن :دلوقتي كل فريق هيتقسم في مركبه
واللي هيصيد أكبر عدد من السمك هو الفريق
الفايز كل فريق هيتقسم اربع أشخاص
ابتدا يقول أسماء الأشخاص اللي هيبقو
مع بعض في الفريق
و آخر فريق هما احمد و دعاء و منه و تسنيم
المركبه بتاعت كل فريق فيها الصنارات والطعم
اتفضلو كل فريق علي المركبة بتاعته
وانا هركب مركبه وامشو ورايا علشان اوريكو
مكان الصيد بالظبط يلا بينا
احمد :أنا نفسي افهم اية التحدي المتخلف ده
صيد سمك داحنا لو قاعدنا يومين مش هنخلص
أنا قربت اتخنق من الراجل جه وشكلي هضربو
فى بلحته إللي بتلمع دي مش هقدر امسك
نفسى آكتر من كده
دعاء ضحكت :لالا انت مش طبيعي بجد
استحمل معلش بنضحى علصام أخواتنا
احمد بعصبيه مضحكه :ياستي أبو دي أخوه
أنا ناقص قرف أنا كان زماني مع صحابي
قاعد على سريري مش فى مخيم بصتاد سمك
ده الوكسه السودا دي مانا كنت رحت اصتدت
حمام بدل الفرهده دي
دعاء ضحكت برضو
الكابتن :يلا بينا
كل فريق ركب المركبة بتاعته وابتدوا
يتحركو

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية العشق الأبدي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *