رواية أحببت معذب قلبي الفصل السادس 6 بقلم سارة منعم
رواية أحببت معذب قلبي الفصل السادس 6 بقلم سارة منعم
رواية أحببت معذب قلبي البارت السادس
رواية أحببت معذب قلبي الجزء السادس
رواية أحببت معذب قلبي الحلقة السادسة
-زين طلع يجري ورا ليل لحد ما مس”كها ووقفها
زين… ليل اقفى مكانك ليه طلعتي ومشيتي بالشكل ده
ليل بعياط… زين سيب ايدي انت عاوز مني ايه كفايه انا جيت واعترفتلك بحبي وانت رفضتني وهنتي وقلقت مني، ليه بتعمل معايا كده انا عملتلك ايه ليه.. شوية بتكلمني حلو وشوية مش عاوزني ولا طايق تشوفني حرام عليك بقى انا تعبت منك ومن حبك يا زين اوعدك اني هنساك يا زين وهكمل حياتي
– زين واقف مصدوم وقلبه واجعه على ليل بس هو مش عارف يقولها الي في قلبه مش قادر يتكلم وخايف مش قادر يشوف دموع طفلته بالشكل ده بس هو حاسس انه متكتف
-ليل شافته واقف وساكت عرفت انها مش فارقه معاه فسابته وركبت تاكسي وروحت
“لو تدري يا طفلتي كم اعشقك.. عشقتك.. عندما حملتك اول مره بين يدي… عشقتك عندما ضحكتي لي اول مره… عشقتك عندما نطقتي حروف اسمي اول مره… عشقتك عندما نظرتي لي بعيونك الجميلة هذه فأسرتني بها من اول نظرة… فأنا العاشق… فأنا المجنون… ادوب في هواكي يا صغيرتي… ❤️ ”
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
♥️ استغفر الله العظيم واتوب إليه ❤️
” في بيت وعد”
– وعد قاعده في اوضتها بتعيط وحزينه على نفسها ومقهوره على حالها… ابوها القاسي دايما عليها من طفولتها اهم حاجه عنده نفسه كل همه انه يخلص منها ويب”عها ويقبض الثمن
– في وسط أفكارها بيتفتح الباب جامد وبيدخل ابوها
ابو وعد.. انتي لسه ملبستيش قومي يلا يختي البسي عشان العريس على وصول
وعد بدموع… حرام عليك كفايه ليه كده انا مش عاوزه اتجوز انت ليه كده عاوز تبعني دا انا بنتك… انت ايه معندكش قلب
-مس”كها من شع”رها انتي يا بت انتي هتسمعي الكلام ورجلك فوق راقب”تك قومي يلا يختي البسي عشان مكس” رش عض”مك النهارده… وزقها في الأرض وطلع
– امها دخلت لقتها واقعة في الأرض وبتعيط
ام وعد… قومي يا بنتي ربنا يكس”ر اي”ده وينتقم منه حسبي الله ونعم الوكيل فيه
وعد بقهر ودموع… يا ماما انا مش عاوزه اتجوز ليه بيحصل فيا كده انا تعبت
ام وعد بدموع وحزن على حال بنتها… ربنا كريم يا بنتي وبإذن الله هتخلصي من الجوازه دي… سامحني يا بنتي انا السبب ومش قادره اعملك حاجه
وعد… لا يا أمي مش انتي السبب… متقوليش كده ربنا يديمك ليا انا مليش غيرك
ام وعد حضنتها… ربنا يريحنا بقى يا بنتي ويفك كربنا ويخلصك منه يارب
قومي يلا يا بنتي البسي عشان ميجيش يضربك المفتري ده
– وعد قامت عشان تلبس وامها خرجت وهي بتدعي ربنا يخلصها من الجوازه دي
(الاهل هما السند والأمان لينا في الدنيا دي… الام هي بهجة الحياة وسر سعادتك في الدنيا من رضا امك عليك… الاب هو السند والأمان بالذات لأي بنت، الاب هو أول حب في حياة اي بنت وهو الحب الحقيقي عشان كده لازم كل أب يهتم ببنته ويديها الحب الكافي لانه للأسف لو ملقتهوش ممكن تدور عليه بره خليك دايما جنب بنتك هي محتجاك محتاجه تحس بالأمان دايما)
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
🍃لا حول ولا قوة الا بالله العلي العظيم
” عند زين”
– بعد ما ليل سابته ومشيت لقى نفسه رايح على البحر وقاعد قصاده
– زين لنفسه… اه يا ليل لو تعرفي انا بحبك قد ايه.. دا انا بعشقك من وانتي طفلة… بس مش قادر يا ليل اني اقولك… بس هيجي اليوم الي اقولك فيه هانت يا حبيبتي.. انا عارف اني تعبتك كتير وقلبك وجعك اوي… بس غصب عني خايف تسبني…. انا اسف بت ليلى
– زين فال على رنة موبايله لقى صاحبه ادم بيرن عليه
ادم… السلام عليكم يا زين اخبارك
زين… وعليكم السلام الحمد لله انت عامل ايه
ادم… الحمد لله، بس انا حاسس انك مش كويس، مالك يا زين احكيلي
زين… اه يا آدم تعبت نفسي اروح اقولها اني بحبها بس مش قادر يا آدم وخايف…
ادم… خايف من ايه يا زين، هي بتحبك جدا
زين… خايف يا آدم مشاعرها تتغير، انا اكبر منها بكتير يا آدم، خايف تيجي في يوم وتندم انها حببتني
ادم… ايه الي انت بتقوله دا يا آدم وبعدين انت عارف ان ليل بتحبك بجد، ريح قلبك يا صاحبي وقولها… ليل لازم تعرف الحقيقة امتى هتقولها بقى دا حقها برده.. وكمان عيشوا حياتكم ومضيعش نفسك وسنين عمرك على الفاضي
زين… الي فيه الخير يقدمه ربنا.. المهم انت هتنزل من امريكا امتى كفايه بقي يا آدم بعد لحد كده
ادم… ما انا متصل بيك اقولك اني هنزل مصر بكره وحجزت التذكره خلاص
زين بفرحة… بجد يا آدم.. توصل بالسلامه يا حبيبي بس ايه الي غير رايك كده
ادم… امي يا زين، دايما تتصل بيا وتعيط عاوزاني ارجع بقى، فأنا قررت انزل اشوفها وراجع أمريكا تاني
زين… لا يا صاحبي كفايه بعد بقى والي بتعمله في نفسك ده، عدي سنين على الموضوع فوق بقى وارجع ادم الي اعرفه
ادم… كفايه يا زين مش عاوز اتكلم في الموضوع ده
زين… ربنا يريح قلبك يا صاحبي، وأن شاء الله بكره هاجي ليك المطار توصل بالسلامة
ادم… اللهم امين واياك يا صاحبي.. تمام ان شاء الله، اشوفك على خير بإذن الله، سلام يا زين
زين… سلام يا آدم
– قفل زين مع ادم وبص للبحر تاني وبعدها بص للسما ودعي ربنا يديله على الطريق الصحيح ويريح قلب صاحبه يارب وبعدها قام عشان يروح…
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
🍃سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم
“عند وعد”
– عدي الوقت وعد قاعده في اوضتها بتعيط لحد ما سمعت صوت ابوها وهو بيرحب بالعريس
وعد بدموع… اه يا ربي يارب فرجك يارب انا تعبت يارب انت العالم بيا اجبر بخاطري يارب
– دخل ابو وعد الاوضه
يلا يختي قومي اطلعي معايا بره عشان العريس جه
وعد قامت وهي مك”سورة وحاطه وجها في الأرض وطلعت مع ابوها ودخلت الصالة لقت العريس قاعد راجل قد جدها وشكله مش مريح ويبصلها من فوق لتحت بش”هو”انية
العريس… اهلا بالعروسة.. ايه الجمال دا كله
وعد بصت ليه ب”كره ومردتش عليه
ابو وعد… تسلم بس معلش العروسة بقى مكسوفة شوية انت عارف البنات بقى وكده
العريس بنظرات كلها ش”هوة لوعد… كسوف ايه خلاص احنا هنبقى اهل ولا ايه يا عروسة
ابو وعد بسرعة رد… اه طبعا هو دا في كلام
العريس… يبقى ان شاء الله كتب والكتاب والفرح هيبقى بعد اسبوعين وانا اديتك الفلوس عاوز متخليش نفسها في حاجه كل حاجه تجبها ليها
ابو عد…. اه طبعا ان شاء الله على خيرة الله
– دا كله وعد قاعده باصه في الأرض ودموعها نازلة وبتبكي في صمت على حالها وهي شايفة ابوها قاعد بي”بعها وبيقبض الثمن مقدرتش تستحمل وقامت تجري على الأوضة
العريس… هو في ايه العروسة ليه قامت مالها لتكون مش موافقة عليا
ابو عد…. لا طبعا بس زي ما قولتك كسوف بنات وكده ( وفي سره انا هعرف ازاي اربيكي يا بنت الك”لب”
العريس… اه تمام على خيرة الله وقام وابو وعد وصله
وبعادها رجع ودخل على وعد الأوضة
ابو وعد وهو بيم”سكها من شع” رها… بقى يا بت الك”لب تقومي وتجري وتسيبي العريس، لو مكنش فرحك بعد اسبوعين كنت عرفت ازاي ارب”يكي واكس”ر عض”مك بس خلاص هانت وهخ”لص منك ومن قر” فك رزق”ها وطلع
– وعد وقعت على الأرض تعيط وبعدها قامت تتوضي وتصلي وتدعي ربها يطلعها من الي هي فيه ده
يتبع…
- لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
- لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية أحببت معذب قلبي)