رواية الصغيره والديب 2 الفصل الثالث عشر 13 بقلم ميرو محمد
رواية الصغيره والديب 2 الفصل الثالث عشر 13 بقلم ميرو محمد
رواية الصغيره والديب 2 البارت الثالث عشر
رواية الصغيره والديب 2 الجزء الثالث عشر
رواية الصغيره والديب 2 الحلقة الثالثة عشر
دخلت نهي الي غرفة سليم …
نهي : سليم عامل ايه دلوقتي.
سليم نظر الي جني ثم قال : احم تمام تمام .
نهي بسهوكه : لاء لاء اشوف بنفسي .
وبداءت تكشف علي سليم وتتعمد تلمس جس.د سليم حتي تغيظ جني .
جني وهي تنظر اليهم دون كلام ولاكن كل حته في قلبها تنكس.ر من الو.جع ..
سليم بابتسامه لنهي : هو ممكن اخرج بكرا انا بجد زهقت من المستشفي .
نهي : طبعا بس هيكون في متابعه في البيت .
سليم : طب تمام . هيكون حضرتك ولا دكتور تاني .
نهي : لاء انا ولا مينفعش .
سليم : احم لا طبعا تنوري .
نهي : طب تمام . اشوفك تاني ياسليم . ثم نظرت الي جني وخرجت .
اما بقا جني اول مخرجت نهي نزلت دموعها التي كانت تحبسها في عينها . نظر سليم اليها ثم قال .
سليم : احم جني انا .
جني بدموع : هششش خلاص خلاص ياسليم بيه المهم تخرج بسلامه .
سليم بحزن : ايوه بس نهي وانتي…
جني : انا ايه ثم ابتسمت بو.جع لاء متقلقيش ياسليم انت ناسي انك زي اخويا وأتمنى ليك الاحسن .
سليم : اخوكي .
جني بضحك : ايوه طبعا
سليم : تمام تمام …..
يمر الوقت والايام فرح مع ساندي . وساندي بتتحسن كل يوم اكتر . وسليم خرج من المستشفى وجني بتتجهلو جدا ونهي بداءت تقرب من سليم . وكمان نانسي اتحكم عليهم بلاعدا.م هي ومامتها . وشهد وحلا بيعندو في بعض . والمفروض ان انهارده أخو نانسي كامل هيرجع من الخارج الي مصر ومع عائلته المكونه من ( مازن الابن الاكبر فاهو يأخذ الرجوله من احمد ووسيم جدا ويبلغ من العمر 28 سنه والابن الاصغر سيف ويبلغ من العمر 26 سنه ولاكن لا يشبه احد فاهو يحب البنات والنز.وات والسهر . وطبعا زوجته مني . (وهو طلق الراقصه الكانت في الجزء الأول ) وكامل اتغير جدا ودلوقتي بيحب احمد وحامد والكل جدا . وهو كان ماسك الفرع الموجود في ألمانيا من شركات الديب .)
#بقلمي_ميرو_محمد
تعالو بقا نشوف ايه الهيحصل……
الجميع يجلس في الصلون ….
احمد : مالك تروح المطار تجيب عمك كامل .
مالك : حاضر ياعمي .
حامد : هما جاين انهارده .
احمد : ايوه وكمان الاولاد مع .
مراد : طب كويس عشان يحضرو فرح مالك ونغم .
حلا: هي ساندي هتخرج امتي .
هاني : زين بيقول انها اتحسنت جدا واحتمال آخر الأسبوع .
علا : طب كويس نبداء في التحضرات الأسبوع دا ولما تخرج نعمله علي طول .
احمد : تمام ياشباب ابداءو تجهزات .
زينه : مبروك يانغومه .
نغم بابتسامة : الله يبارك فيكي ياخلتو .
احمد نظر الي زينه : واه هيكون كتب كتاب زينه ويونس كمان .
زينه بصدمه : احمد بس ..
حامد : اظن كفايا كده يازينه .
حلا : زينه انتي اكتر واحدة عارفه دلوقتي ان يونس بيبحبك .
مراد : ربنا يدوم فرحنا .
هنا نظرت لجني السرحانه : جني ياحبيبتي مالك .
جني : ها مفيش ياماما أنا كويسه .
هاني: تؤتؤ السندريلا مالها .
جني ابتسمت : مفيش ياعمو بجد .
ملك : حبيبتي انتي مش شايفه أنك متغيره اليومين دول .
جني : لاء ياجماعه دا بس عشان الامتحانات .
نظر سليم إليها وسكت .
نغم : قومي ياجني نطلع الجنينه .
جني : حاضر . وقامو وخرجو الجنينه .
مالك : طب هقوم أنا كمان عشان الحق اوصل المطار في المعاد . ثم نظر الي سليم وقال . متيجي ياسليم معايا نروح سوا.
سليم : تمام بلا بينا . وذهبو الي المطار ……
عند نغم وجني .
نغم : بصي بقا أنا سبتك جوه تقولي الانتي عاوزا بس دلوقتي هتحكيلي في ايه .
جني بدموع : هحكيلك …………. وانا مش قادره أنا بحبه يانغم .
نغم : ياحبيبتي اهدي . اقولك عاملي بنفس الاسلوب . ولو هو بيحبك مش هيستحمل وساعتها وجهي .
جني : يعني ايه .
نغم : هقولك ………….. ايه رائيك.
جني : تفتكري .
نغم : ايوه طبعا . المهم حبيبتي الجميله متكونش زعلانه كده . واهتمي بنفسك بقا زي الأول واكتر كمان عشان نشوف سليم بيه هيستحمل أزاي . واهو ياستي ربنا بيحبنها مازن وسيف جاين انهارده انطلقي بقا 😂😂.
جني : ماشي ياسليم أنا هوريك . عشان تبقا تفضل الست نهي بتاعتك دي عليا ………….
#بقلمي_ميرو_محمد
عند مالك وسليم ……
مالك : سليم انت مزعل جني ولا حاجه .
سليم : لاء هو عشان ….. وتلفون سليم رن .
سليم : الو ايوه ايوه يانهي . لاء مش فاضي انهارده . تمام خليها بكرا . اوكي هستناكي في الفيله تمام . ثم اغلق الخط .
سليم : آسف يامالك كنا بنقول ايه .
مالك : كنت بسالك عن جني وانا اخدت الرد خلاص .
سليم : يعني ايه اخدت رد .
&كانو خلاص وصلو المطار …
مالك : انزل انزل وبعدين نكلم .
وفعلا نزلو التنين لستقبال كامل وعائلته……
مني : تفتكرو هنلاقي حد منتظرنا .
مازن : ايوه عمي احمد قالي مالك وسليم منتظرنا بلعربيه .
كامل : طب يلا عشان منتاخرش عليهم.
#بقلمي_ميرو_محمد
مالك وسليم وكامل بداؤ يسلمو علي بعض ومازن وسيف كمان وركبو العربيات في اتجهم الي القصر ……
سيف : ياااه مصر وحشتيني اوي .
مالك : مصر ولا بنات مصر 😂😂.
مازن : لاء هما بنات مصر أنا عارف سيف كويس .
سليم : جدع عشان عمك احمد يكس.ر دماغك 😂..
سيف : لاء وعلي ايه الطيب احسن . اومال جني عامله ايه والبنات .
سليم بغيره : كويسين .
سيف : وحشوني اوي .
سليم من بين اسنانه: شكله ناوي علي مو.تو.
وبعد وقت مش طويل اوي وصلو الي القصر …….. ياترا هيحصل ايه هنعرف البارت الجاي وكمان تحضرات فرح نغم والعلاقه البين جني وسليم هتوصل لفين هنشوف وسيف ومازن هيكون ليهم دور في الروايه جامد كل دا هنعرفو البارت الجاي
يتبع..
- لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
- لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية الصغيرة والديب 2)