رواية أنت عمري الفصل الخامس عشر 15 بقلم سلطان زماني
رواية أنت عمري الفصل الخامس عشر 15 بقلم سلطان زماني
رواية أنت عمري البارت الخامس عشر
رواية أنت عمري الجزء الخامس عشر
رواية أنت عمري الحلقة الخامسة عشر
بقيت اشوف ايمان مقموصه ورسمه دور انها زعلانه ومستنيه
يعني اني اصالحها أو أراضيها بكلمتين أو ابدا معاها بلكلام
وانا عامل نفسي مش هنا وشوفت جوزها وقبلتهم وانا نازل
الصبح سلم عليا وكنت متوتر معرفش ليه ولا اكني في بيني
وبينها حاجه ومخبيين عليه سبتهم وهما طلعو بالاسانسير
بعد يومين هاجر كلمتني اجبلها هدوم ليها وانا جاي وقالتلي
ابقي هات ايمان معاك تونسني قولتلها جوزها معايا موجود
قالتلي لا نزل قولتلها هاخد دش وهنزل وفعلا نزلت وقعدت
في العربية ٥ دقائق ولقتها بتفتح الباب وقعدت نزلت الازاز
الي في العربية كله علشان البريفوم بتعها قفلي صدري ونزلت
عملت نفسي بزود مياة للعربية علشان بجد مش قادر ركبت
ومشيت وبدأت تكلمني
ايمان..ع فكرة أنا زعلانه منك يا عمر
_ مني انا ليه بس
ايمان ..بصراحة حسه انك مش طايقني
_ اتحرجت واتكسفت وابتسمت وقولتلها لا ابدا ليه بتقولي كده
ايمان ..ده الي أنا حسيته لو غلط قولي
_ اه طبعا غلط جدا هو جوزك نزل امتي
ايمان .. بغمزة ..بتغير الموضوع ماشي نزل امبارح بليل
_ ده مكملش ٤ ايام
ايمان ..والله أنا الإجازة بتاعته دي بتجبلي اكتئاب مش برتاح ولا بشم نفسي غير لما ينزل
_ لدرجادي ايه وصل الحياة بينكم لكده
ايمان ..هي مكنتش في حياة اصلا بنا ولا عمرها هتكون
_ اسف في سؤالي بس ليه مخلفتوش لحد دلوقتي
ايمان ..أنا أقولك ياسيدي بعد سنتين محايلات بعد الجواز لما
قبل اننا نروح نكشف ورحنا وطلع العيب منه والمفروض أنه
يمشي علي علاج ونظام معين وفي عملية لازم يعملها والباشا
خايف وياريته بيمشي علي النظام وبياخد الأدوية الي الدكتور قاله عليها
_ لا بس العملية مش حوار يعني مفيهاش خطر ع حياته
ايمان ..والله تعبت وزهقت معاه وربك والحق أنا مرتاحة كده علشان لما أطلق متبقاش في حاجه ربطاني بيه
_ تطلقي
ايمان ..انا تعبت وجبت أخري كتر خيري كل الي حكتهولك ده
ميجيش نقطه في بحر العذاب والحرمان الي عيشاه
_هنزل اشتري ل اياد لعبة بسرعة وارجعلك
نزلت وعمال اقول اي الاصطباحة الخرا دي انا عارف انتي
ياهاجر بتحبيها ع ايه دي قنبلة نكد وعكننه جبت العب
وركبت العربية وقالتلي تعيش وتجبله قولتلها تعيشي يا ايمان
فضلت تحكي عنها وعن حياتها قبل الجواز وقالتلي اني
جوزها كل همه أنه يعمل فلوس وبيحب شغله وشاطر فيه
هي دي متعته وأنه حتي بينشي. بينشعل عنها لدرجة أنه مش
بيطمن ولا يتصل بيها بالاسبوع وديما هي الي تتصل وتسأل
كل ما اغير الموضوع ترجعله تاني اول ما وصلت حمدت ربنا
قولتلها خدي الحاجات دي معاكي لهاجر. ودول ل اياد
وقوليله اني بابا الي جيبهم متنسيش ضحكت وقالتلي ماشي
ومعرفش اي الفرحة والانبساط والحالة الي هي فيها دي
رحت المحل فضل كلامها يرن في وداني ولقيت ابويا بيقولي
مالك يا ابو اياد مزنقه معاك في حاجه قول قول متتكسفش
ضحكت وقولتله لا الدنيا فل الحمد لله ده انا بس بفكر في
حاجه قالي حاجة ايه دي الي شغلاك كده قولتله عايزين
نفتح المخزن ع المحل ونكبره ونجيب عروض ونولعها زاي
زمان بقا قالي ياض بطل استعباط وقولي مالك قولتله والله
تعبت يا ابويا تعب حماتي ده طول اوي والمشكلة اني مفيش
غيرها يرعها ولو بعد الشر بعد الشر كانت امي هاجر مكنتش
اشتكت ولا زهقت من خدمتها لو فضلت تخدمها العمر كله
بس أنا برضو بشر قالي انت ياض مش بتمارس علاقتك معها
طبيعي قولتله حاسس اني بسرقها بشحتها حتي كمان بالها.
عقلها مش معايا قالي ربنا يشفيها ويعافيها يارب ويشفي كل
مريض بص ياعمر يابني هقولك حاجه المرض ده مش بايد
حد ومفيش اغلي من آلام مهما حبتك وسكنت قلبها كل ده
ميجيش حاجه جنب حبها ل امها مراتك جدعة واصيلة
وحنينه علينا احنا قبلك اصبر عليها أزمة وتعدي لا فرح بيدوم
ولا حزن كمان بيدوم قولتله أنا بفضفض معاك إنما أنا مش
محسسها اصلا اني تعبان ولا زهقت من الوضع ده قالي الواد
اياد عامل ايه بقالي يومين مفتوش الخلبوص ..ضحكت اول
ما جاب سيرته ..قولتله لسه مشتريله لعب زمانه هايص قالي
ما انا ياما هيصتك ..قولتله كنت بتحبني كده زاي ما أنا بحبه
ضحك جامد وقالي مفيش حد حب ابنه قد ما حبيتك ياعمر
ياض ده انت لما بتتعب ولا بشوفك متعكنن اقسم بالله الدنيا
بتسود في وشي ..فاكر لما كنت بتطلع عيني زمان وكنت
ازعقلك ولا اضربك وتزعل مني. وكنت فكرني بكرهك
قولتله اه فاكر
قالي مش كنت سعتها بقولك مش هتعرف قيمتي واني بحبك
قد ايه غير لما تخلف وتبقي اب زاي ..قولتله اه وبوست ع
أيده وقولتله ربنا يارب ميحرمنيش منك انا كمان والله بحبك
مليش غيرك طلع وقالي أنه هينزل بعد شوية علشان اجبله
اياد يشوفه ويلعبه
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية أنت عمري)