روايات

رواية مريم الفصل السابع 7 بقلم حبيبة ممدوح

رواية مريم الفصل السابع 7 بقلم حبيبة ممدوح

رواية مريم البارت السابع

رواية مريم الجزء السابع

مريم
مريم

رواية مريم الحلقة السابعة

سمعت صوت الباب الحديد بيتفتح انتبهت للصوت والنور ال جاي منو وحاولت افتح عيني ف النور وشهقت وقولت
مستحيلللل عمررررر…
•اه عمر.. عمر ال حبك… عمر عمل كل داا علشاانك.. عمر ساب بيت و اهلو علشان يجي جمبك.. عمر ال ساااب مستقبلو كلو وجري وراكي واهو ع الاخر الزمن بقيت بخطف..
انت ازااي تجبيني هناا
•جبتك هنااا ليييي.. علشااان بحبك
وانا بكرهكك
صرخ وقال
•انتتت بتعملي فياااا كده ليييي
عاوزني اعمل اي من واحد فضله ابويا علياا.. عاوزين اعمل اي من واحد شكك ف سمعتي وخلي ابويا يكرشني ف الفجر… انتتت موقفتهوش اننت شجعتو ع داا
•عملت كل دااا علشاان ابقا معااااكي.. اناا نزلت وراكي وكنت مراقب هتروحي فين.. انا كنت براقبك ليل نهار… وبتقطع اما بشوف احمد ويونس معاكي.. اشمعنا هما
بصتلو بشمأزاز وقولت
دول ارجل منك ي عمرر ارجللل منك وقفو جمبي
قرب مني ولطشني بالقلم
•متقوليش ارجلللل منكككك
انت مش راجل اصلااااا… مفكرني هخاف
لقيت القلم التاني نزل ع وشي وبيشد شعري

 

 

انتت اييي انت مش بني ادم انااا بكرهككك ي عمرر انت دمرتني… دمرت حياتي… وسمعتي لا يمكن تكون إنساننن… انت شبه باباا
•انا مش شبهو هو بيكرهك وانا بحبك
وانا شيفاك زيو لاني بكرهك زيك زيو انتو نفس نسخه بعض…
صرخ وقال
•قولتلك متقوليش كده… انا بحبك بجد
وانا بكره اليوم ال جيت ف بيتنا وعتبتو برجلك
•هتجوزك وهعوضك عن كل شيء حصل واي حاجه
هههه… ف الاحلام ي عمر…
•مين هيمنعني..
زمانهم بيدورو عليا وهيجبوني وساعتها مكانك ف السجنن…
•مش هيلاقوكي
هيلاقوني هما هيعملو اي حاجه علشاان عارف لي علشااان رجاله
صرخ وقالل
•علشاان بيحبوكي..
سكت لوهله من الصدمه وقولت
ومالو.. ع الاقل رجاله هيعرفو يصنوني
•وانا
انت ف داهيه ي عمر انا مش حطاك ف الحسبااان لإن ملكش مكان اصلا… بس تعرف انت كنت السبب ف اني ابعد عن ابويا ال بيكرهني.. والقي ام بتحبني.. ورجاله بيعاملوني احسن معامله ووقافين معايا.. ب عماليك السوده دي انا عملت كيان لنفسي وكمان كام سنة هتخرج وابقا حققت حلمي وحلم امي… ربنا بيسبب الاسباب
•هحرق قلبهم عليكيي

 

 

اهون من اني اتجوزك….
نزلت دمعه وقال
•للدرجادي بتكرهيني!؟
واكتر كتير ي عمر..
قرب مني وباس راسي
•اسف إن مديت ايدي عليكي… سامحيني
مش مسمحاك
•انا هتصل بيهم..
الو
_مين معايا
ال بتدور عليها معاياااا
صرخت ف كتم صوتي ب ايدو
_مريم… انت مين ي حيوان وديني لندمك لو مسيت شعره منهاااا هندمك ساامعععع
•تؤتؤتؤ لي كده ي استاذ يونس دا انا خوفت جداااا… مش عارف مين.. إبن عمها.. عمر ال خطفتوها منو.. بس متقلقش كلها دقايق وتبقي ملكي.
رمي التلفون ع الارض وبدا يقرب ونظراته كلها شر وضربني بالقلم علشان اسكت واناااا بصرخ
الحقني ي يونسس الحقنييي
_مريم متخافيش انااا جاييي حالااا
-ف اي ي يونس
_مريم ي احمد مع ابن عمهااا هياذيهاااا…. خليك انت مع ماما ف المستشفى وانا هجيب البوليس واروح ع اللوكيشن
-انا هاجي معاك خالتي لسا مفاقتش
_ياله بسرعاااه
انتت بتعملللل كده لييي ارحمني بقااااا

 

 

_انت ال طرتيني اعمل كده.. لازم اضربك علشان تسكتي
انا بكرهك
_المأذون ع وصول هنتجوز ونمشي من هناا خالصصص هنسافر
دا بعدك
_يعني اي
يعني مش هتجوزك هو الجواز بالعافيه
_ااه بالعافيه
طب ابقا وريني بقااا هما كده كده زمانهم ع وصول وابقي وريني ي سبع البرومبه هتعمل اي معاهم..
ضم ايدو وهبدها ف الحيط من كتر ما هو متعصب
_انتتت بتكرهنيني كلل الكره دااا ليييي
انت السبب ي اخييي..
_وانا بحبك
بتحببب اييي ف حد بيحب حد بيأذيه.. انت ضربتني وبهدلتني.. رمتني ف الشارع زي ما بابا رماني
_قولتلك عملت كده علشانك
علشاانيييي ازاااييييي انتتت بتتكلمم ازااي ترميني ف نص الليلل وتتهمني بتهمه معملتهاااش وتقولي بحبك..
_انا لو كنت طلبت ايدك من عمي مكنش هيرضا لانو مش هيرضا يجوزني لحد شبهك
دمعه نزلت من عيني وقولت
عندك حق ابويا ال مرخصني
قرب مني ومسح دموعي
_مش قصدي متزعليش.. حقك عليا
ابعد ايدك عنييي متخليهاش تلمسني
ضحك وقال
_حقك كلها دقايق وتبقي مراتي…

 

 

سمعنا صوت ضرب نار بره
اي داااا
_متخافيش انا معاكي
انا اصلا خايفه منك انتت نفسك. ع العموم زمانهم وصلو تلاقيهم هما..
اتعصب وقال
_شكلك مش هتجبيها لبر ي بنت عمي
الباب اتكسر ودخل الاوضه… عمر مسكني من ورا وحط المسدس ف دماغي وقالي ف ودني..
متخافيش مش هاذيكي..
-اثبت مكانك المكان كلو محاصر
_محدش يقربلي والا هقتلها كلو ينزل سلاحو
•مريم
يونس
•انت كويسه
هزيت راسي ب اه
همس عمر وقال
_هتسكتي ولا من عصبيتي هقتلهولك
خلاص خلاص
قال بصوت عاالي..
_خايفة ع حبيب القلب
……..
_محبتنيش انا لي
علشاان عمركك ما قدمتلي حب ي عمر علشان اقدمهولك…
_بس انا بحبك..
بس انت استخدمه الاسلوب الغلط ال ف الحب.. وهو الاذي.. اذتني كتير ي عمر وانت مقتنع انو حب
اتبهدلت كتيرر وانت بردو مقتنع ان حب مشيت ف الشوارع باليل.. وانت مقتنع ان حب… خطفني ومبهدلني وبردو مقتنع انو حب.. انت فهمت الحب غلط ي عمر… ودا اذي نااس كتيررر حواليلك واولهم انا…

 

 

_وانا مش هقدر اعيش وانت مع راجل تاني غيري ي مريم.. انا حبيتك جايز اكون استخدمه الاسلوب الغلط.. جايز مكنش ببينلك داا بس انا حبيتك بجدد.. افتكريني ارجوكي… حط المسدس ناحيه قلبة..
علشاني لاء.. متعملش كده متموتش كاافر لاء
_علشانك انا بعمل كده
طلعت طلقه دخلت ف قلبة وقع بين ايدي
قولت ببعياط
لي عملت كده..
قال وهو بيضحك
_علشانك.. ياريتني كنت عملت كده من زمان علشان اشوف الخوف ال ف عينك داا… اسف.. سامحيني.. متنساانيش. انا حبيتك.. حبيتك.. بج.. بجدد
مات بين ايدييي
يونس جري عليااا حضني
_انت كويسة
عيطت وقولت
هو ماات لييي هاا لييي
ضم وشي بين كفوفو وقال
_هو كان السبب ف كل داا هو عاقب نفسو بنفسو..
بس انا مكنتش عاوزه يموت
_ادعيلو ربنا يسامحو… انا بحبك ي مريم..
سكت شوية والدموع ف عيني وقولت..
وانا بحبك ي يونس

 

 

‘كنت واقف شايفها ونفسي اروح لها بس مينفعش.. ابن خالتي حبها خلاص ومينفعش ابين داا ف الوقت دا’.
الظباط قال
لازم تتفضلو معايا علشان تقفل المحضر
_معلش ي حضرت الظابط مريم تعبانه وماما ف المستشفي ممكن نيجي لحضرتك ف وقت تاني نقفل المحضر
ماما مالها ي يونس
•انا مقدر دا طبعا ربنا يشفيها.. هستناك ي استاذ يونس
ماما مالها ي يونس
_تعبت علشان مكناش لقينك ووقعت ودناها المستشفي شويه دوخه بسيطه.
-حمدلله ع سلامتك ي مريم
الله يسلمك ي احمد شكرا بجد
_ع اي انت زي اختي مرات اخويا يعني اختي
بعد سنه
_ياله ي مريم كل دا مخلصتيش اتاخرنا ع القاعه
خلصت ومستنياك تيجي ي حبيبي
_طيب انا جااي

 

 

اي القمر دااا يجدعانن
……
_مكسوفه بقا وكده
ياله ي يونس
_ياله ي روح يونس
دخلنا القاعه وكانت كل حاجه زي مااا مرتبينها بالظبط..
رقصنا سوا..
_معقوله بقينا مع بعض بجد
بجد
_بعد كل العقبات دي
ربنا مش بيسيب حد
_فعلا.. اهم حاجه ان احنا مع بعض..
النور كلة طفي بتاع القاعة واتسلط النور ع حد داخل من اول القاعة ولابس بدلة
باباااااا
نزلت جري من اول القاعه وانا شايلة الفستان لحدد ما وصلت واترميت ف حضنو
بابا انت بجد
قال بدموع
_مستحيل يجي يوم زي دا وانا مش معاكي.. سامحيني ي بنتي سامحيني مكنتش عارف قمتك
انا فرحانه بجد… مسمحااك انا بحبك..
_وانا بحبك جدااا
•وانا طيب ال عمل المفاجاة مليش حضن
يونس بتهزر
اترميت ف حضنو وقولت

 

 

شكرا بجد مش عاارفه اقولك ايييي
•متقوليش حاجه كفايا انك معاايا
-لعبه معاك ي عم يونس
•قر ي احمد قر مانت معاك واحدة… متلمي جوزك ي مرام
اي ي احمد
-اي ي روح احمد
_ايواا جيب ورااا كده
روحت بوست ايد ماما
-انا فرحانه انك هتبقي معايا دايما.. بنتي هتتجوز ابني..
انا فرحانه ان ربنا رزقني ب ام زيك..
رقصنا سلو.. همست ليونس
هجيب ولد اسميه عمر..
_موافق.. ال انت عاوزاه اعملية كفايه انك معايا…
#مفيش_يتبع_خلااص😂😂😂😂
“وتوتة توتة واخيرراا خلصت الحدوتة😂♥

لقراءة الرواية كاملة اضغط على 🙁رواية مريم)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *