رواية زواج تحت سيطرة وصية الفصل السادس 6 بقلم جهاد عوض
رواية زواج تحت سيطرة وصية الفصل السادس 6 بقلم جهاد عوض
رواية زواج تحت سيطرة وصية البارت السادس
رواية زواج تحت سيطرة وصية الجزء السادس
رواية زواج تحت سيطرة وصية الحلقة السادسة
عهد : انت
الشخص : انتي
عهد ( بجديه ) : لو سمحت عااوزه دوا للمغص
الدكتور : دوا شرب ولا حبوب
عهد : لا حبوب وااحده كبيره
الدكتور : اتفضلي
عهد : اتفضل الحسااب
الدكتور : هو نتي ساكنه عندنا هناا
عهد ( بتلقائه ) : لا داا اخويا … في بالهاا الله يحرقك ي عهد اي اللي نتي عملتيه داا
الدكتور : ناا دكتور محمد اتشرفت بمعرفتك
عهد : عهد الشرف لياا عن اذنك
” عند رناا ”
رناا : اخبراا جيتي محدش يعتمد عليكي انتي اخوكي كتكوا الارف
عهد ( بضحكه ) :يبنتي احترمي انكي اخت جوزك
من خلفهم : او تحترم جوزهاا 😂
رناا في بالهاا : احيييه عليكي ي رنااا : انت اي اللي جاابك
سيف : خلصت شغل اي مجيش
عهد : لا ازاي نورت ي سيفوا
سيف : متقوليش ام الدلع داا
رناا ( بستفزاز ): لي ي سيفوا
سيف ( بنفس الاستفزاز ): لا نتي قوليلي عاادي
رناا : اوووف
سيف ( بستفزاز ): الغداا فين
رناا : غداا اي يعنياا مفيش غداا داا فكرني هعمل غداا
سيف : هتعملي غداا مراتي ولازم تطبخلي
رنا : اه لا عند الست الولاده بق سوري ي عهد
عهد : لا اعتبريني شفااااف
سيف : منوره ي عهد انتي قااعده
عهد : هاا لا يخوياا ناا مااشيه في سرهاا اماا جوز مجنين صحيح 😂
سيف ( ببرود ): كناا بقول اي بق
رناا : ااااه لا هتشل ابو البرود اماا اروح اخلص نفسي
” عندد عهد ”
كاانت خاارجه من العمااره بتاعت رناا وعدت علي الصيداليه علشاان تتطلع بره وتركب تاكسي
احد ماا : ي انسه عهد
عهد : في سرهاا اي داا مين نعم
الشخص : لحقتي تنسي
عهد : اه دكتور محمد اه يدكتور في حااجه
محمد : لا ابدا كنت هديكي تلفونك نسيتي في الصيداليه كنت هتصل علي اخر رقم بث مردتش افتحوا
عهد : اووووه طب شكراا جداا
محمد : مفيش عزومه علي حااجه من ضمن الشكر 😂
عهد : هاا لا طبعاا فيه اتفضل في اي كاافيه
محمد : لا لا نا بهزر بعد كداا خدي بالك من تلفونك هو مين اخوكي معلشي
عهد : هو ليه نااقل جديد سيف
محمد ( مقاطعه ) : اه سيف انتي بقاا عهد لا كبرتي ي عهد
عهد ( بعدم فهم ): نتاا تعرفني وتعرف سيف منين
محمد : مش فااكره صااحب اخوكي وجاركوا الرخم اللي كان بيتريق ديماا علي طولك
عهد ( بتذكر ): محمد اهاا تشرفت بعرفتك عن اذنك
ركبت التاكسي وروحت معرفش اي الهبل اللي ناا عملتوا داا روحت البيت وقعدت افكر في اللي عملتوا واني امشي فاجاه كداا ياتري هيفهم حااجه ولا خيااخد بالوا من حااجه ناا غبيه غبيه اوي ي عهد
“عند رناا وسيف ”
رناا ( بتمثيل ): سيف ولله حراام عليك ظالمني وجااي علياا
سيف ( في باله طب ودي بيمثل ولا بتتكلم جد ): هاا وبعدين
رناا : متبقااش قااسي ي سيف هتكرهني فيك
سيف في باله صعب علياا مرمطهاا بردو : الحبتين دول علشاان متعمليش غداا خلاص يستي بلهاا غداا وتعالي نااكل بره
رناا ( بفرحه ): بجد ي سيف
سيف : جد جد ي رونتي
“بعد مرور نص سااعه ”
سيف : يالا ي رناا بقيت شجره لفت من كتر مستنيتك
رناا : خلاص ي سيف جيت اهوا اي رئيك
سيف : اي الخلاوه دي كاان فين الطقم دا.
رناا ( بتمثيل ): كنت شريهاا لفرحي بث البعيد اللي ناا متجوزاه غبي مضيع جوهره من بين ايديه
سيف : لا لا ملوش حق متيجي اصالحك ي رناا
رنا : تؤ تؤ احناا خارجين نااكل بره
سيف : نجيب الاكل هناا
رناا : لا هنكلوا بره
سبف : يالا يستي وامري لله الجايات كتير
روحناا المطعم وكنت فرحاانه جداا اول مره اتبسطت كداا من زماان وحقيقي شكراا لسيف جداا روحت وكنت هلكاانه جدا من المشواار ودخلت نمت علطول تااني يوم الصبح صحيت علي مفاجاه
سيف :قومي ي روني عندي مفاجااه هطيرك من الفرحه
رناا قامت ونطت علي السرير : ايييه ايييه
سيف : هنساافر شهر عسل دهب
رناا ( بفرحه ): احلف وحيااه امك هنساافر
سيف ( بفرحه علي فرحتهاا ): اه وحيااه امي هنساافر
تااني يوم صحيت بدري وجهزت الشنط وعملت اكل علشاان نخدو معانا
سيف : لا لا ناا مش متعود علي النشااط داا
رناا : كلوا فدا دتب دا اخيراا هروحهاا من بعد اخر مره
سيف : اهاا كاانت احلي مره
رناا : احناا هنساافر ازي
سيف : بعربيتي
نزلناا تحت وسيف نزل الشنط
سيف : اي حااطه فيهاا طوب
رناا ( بتمثيل ): داا رفايع ي سيف
سيف : رفاايع اه مناا وااخد بالي
../ ازيك ي سيف
سيف : اهلا اهلا ب دكتور محمد
محمد : اي يعم سيف محدش بيشوفك من سااعه مخلصت تعديلات عندي في الصيداليه
سيف : مشااغل بق ابق تعاله يعم عندنا يوم هناا ولا عند عمتك
رناا ( بستغراب ) : عمتوا
سيف : اوباا نسيت اعرفكم محمدي رناا اللي كاان بيجي عندنا واحنا صغيرين قريب ماما من بعيد بث تعتبر عمتوا
رناا ( بتذكر ): اهاا افتكرت اذيك ي محمد لا عديتناا وبقيت دكتور
محمد : مهو سيف مهندس ونتي بنت مهندس اكيد طالعه شبهوا
سيف :الله واكبر انت عنيك وحشه يالا
محمد : برائه يباشاا
سيف :طب عن اذنك ي محمد علشاان مسافرين اول مرجع هرن عليك تيجي عندناا
محمد : طبعا طبعاا مع السلامه
“سافرناا وروحناا دهب اخيرا اللي ملياانه زكرياات قد كداا اول مروحتهاا مفتكرتش غير بابا اللي كاان ديماا بيخدناا كلناا ونساافر كل سنه لماا نجيب ظرجاات حلوه نا وسيف ورناا
سيف : مالك ي رناا بتعيطي ليه
رناا ( بدموع ): مفيش بث افتكرت بابا وحشني اووي
سيف : ووحشني ناا كماان بث احناا جايين هنا علشاان اي
رناا ( ببتساامه فا سيف يقلد جميع كلمات والدهاا ): عشاان نتبسط
سيف : ايوه كداا امسحي دموعك ي احلي رنوتي فا الدنياا
حقيقي الكاام يوم بتوع دهب دول فرقوا معاما ناا وسيف جداا وعلقتناا اتحسنت جداا بعد لما رجعناا سيف اقترح علي ماما اننا كلنا نعيش في بيت واحد وهي وافقت علشاان تبقي معانا وفي يوم كناا عملين عزومه ل محمد
ام سيف : مالك ي رناا شكلك تعباان
رناا : لا يطنط مفيش حااجه يالا نخلص الاكل ونطلعوا
ام سيف : يالا
خلصنا الاكل وطلعنااه ومحمد جيه وسلمنا عليه
“علي الاكل ”
محمد : ولله ي عمتي مش عاارف اوصلفك قد اي اكلك واحشني
ام سيف : حبيب عمتك انت يوااد ي محمد
سيف وعهد ( بعترااض : لا احناا اتنسيناا يبنتي محمد جيه لم الحب كلوا
ام سيف : بث يوااد انت وهي داا راجع من بعد غيبه
“بعد الاكل بعد لماا محمد مشي ناا حسيت نفسي تعباانه فا استاذنت منهم وطلعت وبعد شويه لقيت سيف طالع ورايا
سيف : رناا انتي كويسه شكلك تعباان
رناا : مفيش حااجه بث عااوزه اقولك اني …….
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على 🙁رواية زواج تحت سيطرة وصية)