روايات

رواية عشقت طفلتي الفصل السابع والثلاثون 37 بقلم شروق عمرو

رواية عشقت طفلتي الفصل السابع والثلاثون 37 بقلم شروق عمرو

رواية عشقت طفلتي البارت السابع والثلاثون

رواية عشقت طفلتي الجزء السابع والثلاثون

عشقت طفلتي
عشقت طفلتي

رواية عشقت طفلتي الحلقة السابعة والثلاثون

صباح جديد يحمل التفاؤل والفرح
تستيقظ بطلتنا لميس علي صوت هاتفها
لميس بفرحه بعد وقت طويل من التعب والمشقه.:
_صباح الخير
فهد بحب:
_صباح الخير ياقلبي
لميس بحب:
_انت فين
فهد:
_تحت قاعد مع ابوكي بنتفق علي الفرح
لميس بصدمه:
_نعمم يروحمممك بتتفق علي فرحي وانا نايمه فوق
فهد بصدمه من طريقة حديث لميس:
_لميسسسس انتي صاحيه ولا نايمه انتي واعيه انتي بتقولي ااي
لميس بكسوف:
_بجد يا فهد انت فين
فهد:
_والله العظيم تحت قاعد مع ابوكي وبقولك اي انا المره دي هعمل فرح علي طول انا مش هستنه تاني انا مستعجل
لميس بكسوف:

 

 

_فهدددددد ومين قلك اني هوووافق اصلا
فهد بأصرار:
_عاادددي هخطفك واتجوزك غصبن عنك ها هتنزلي ولا اطلعلك
لميس بقلة حيلة:
_خلاص نازله اعمل اي مهو حظي قليل شكلك طلعلي في البخت
فهد بضحك:
_اقسم بالله لو منزلتي خلال خمس دقايق لهطلع اجيبك
لميس بضحك:
_خلاص خمس دقايق ونازله بس بقولك حضرلي الفطار عشان جعانه اوي
فهد بقلة حيلة:
_من أولها وحضرلي الفطار لا خلاص انا رجعت ف رأي مش عايز اتجوز ههههه
لميس بغيظ:
_عشان اقتلك يا فهد
فهد بخوف:
_لا خلاص رجعت ف رأي يستي
لميس بهزار:
_ايوه كده رجالة اخر زمن سلام بقا عشان اجهز نفسي
ليغلق فهد وهو يضحك علي تلك المشاغبه اللتي يعشقها بجنون
،، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،
كانت عشق نائمه بهدوء لتجد لميس تقفز عليها
لميس بجنون:
_عشقققققققق اصحييييي عااااااا فهد تحت يلهوي عايز يتجوزني الحقييييني
عشق بخضه:
_يلهوي منك لله يا شيخه خضتيني ف اي
لميس بتوتر:

 

 

_فهد تحت وعايز يتجوزني وهيتجوزني علي طول قلي مش هنعمل شبكه تااااني وهيتجوزني علي طووول اعمل ااييي الحقيني عايز يخطفني عااااا وانا لسه ف عز شبابي
عشق بصداع من تلك المجنونه وهي تمسك بها من شعرها وتجرها امامها
_امشييييي قدام البسي عشان نننزل نقابل فهد جبتيلي صداع يشيخه منك لله
لتجهزها عشق…
، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،
ف الاسفل في فيلا السيوفي كانت جميع العائله متجمعين
فهد بعشق.:
_انت عارف يا عمي اني بحب لميس ومستعد اعمل اي حاجه قدامي عشان اسعدها
عادل بثقه:
_وانا واثق في حبك ليها زي منا واثق من حب بنتي ليك وموافق علي اي حاجه انت تقولها
فهد بفرحه شديدة:
_يعني موافق الفرح وكتب الكتاب يكون الاسبوع الجااي
عادل:
_انا عن نفسي موافق بس نشوف رأي العروسه
لتنزل لميس بطلتها المذهله التي خطفت انفاس فهد كانت تشبه الحوريه بتلك الفستان الاسود الضيق الرقيق مع احمر الشفاه
لميس بعشق:
_اذيك يا فهد
فهد بحب:
_الحمدلله يا لميس
لتجلس لميس بجانب والدها وهي تغمز ل فهد ليسقط قلب فهد من اثر تلك الغمزه من تلك المشاغبه
لميس بضحك:
_اي يجماعه مش عيب تتجوزوني وانا نايمه معرفش حاجه
حنين بضحك علي أبنتها:
_اصل احنا عرفين انو انتي واقعه ههههه
لميس بغيظ:
_انتي معايا ولا معاه يا ماما

 

 

حنين بضحك:
_عيب كده انتي بنتي اكيد مع فهد طبعا هههه
ليضحكو جميع العائلة علي كناري الحب فهد ولميس
ليضيف فهد بجديه
_الفرح الخميس الجاي بعد اذنك يا عمي اصل عندي شغل
لميس بغيظ من تلك الفهد:
_ابقا شوف بقا الفرح هيكمل من غير العروسه ازاي مش جايه يا فهد
فهد بحب وهو يخرج:
_خلاص نشوف عروسه تاني
لميس بغيره:
_عشان اقتلك
ليضحك فهد علي تلك المشاغبه ويخرج وهو سعيد فهل سيجمعهم القدر من جديد أم لهو رأي اخر؟
، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، .
في فيلا مراد الاسيوطي
كان مراد يعد طاولة الطعام ل حبيبته
مراد بحب:
_ ليو اصحي يحببتي
ليان بنوم:
امممم سبني شويه يا مراد
مراد بحب:
_لا قومي عشان هنتاخر علي ميعاد الطياره
ليان بصدمه:
_طيارة اي وريحين فين.؟
مراد بحب وهو يقبل ليان:
_مفجاءه يستي قومي بقا

 

 

ليان وهي تقف علي السرير وتضع يديها في وسطها
_بقولك اي ياااض انت لو مقولتليش ريحين فين مش رايحه معاك بس كده
مراد بصدمه وهو يحمل تلك المشاغبه:
_تعالي بس كده ونتفاهم بعدين
ليدخل بها اللي المرحاض ويغسل لها وجهها ثم يضعها علي طاولة الطعام
ليان بهزار:
_ياه ريحتني خاالص يا حضرت الظابط عايزه كل يوم من ده هههههه
مراد بحب وهو يقبل رأس ليان:
_ من عيوني يا قلب الظابط افطري بسرعه يله عشان نلحق الطياره
ليان بحب:
_حاضر بس مش هتقولي علي فين برضو
مراد بحب:
_مفجاءه يروحي
لينتهو من تناول طعامهم ويرتدي مراد و ليان ملابسها ويذهبون في طريقهم اللي المطار لتقلع الطائرء ف اللي اي بلاد ستتوقف وما مفجاءه مراد؟
، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،، ، ،
كانت لميس وعشق في طريقهم اللي منزل عشق القديم لتري والدها وتبحث عنه
عشق بحزن:
_نفسي بابا يطلع عايش يا لميس
لميس:
_ان شاءلله هيطلع عايش يحببتي
عشق بحزن:
_كنت عايشه سعيده اوي انا وبابا وحياتنا كانت جميله بس من ساعت ما ظهر ايهاب وهو قلبلنا حياتنا خالص
لميس بحب وهي تحتضن عشق:
_ديما بصي للي بيحصلك من الجانب المشرق يعني ده خير ليكي وانا فرحانه جدا اني قابلتك وبقيتي اختي
عشق بحب:
_فعلا انتي من احسن الصدف اللي حصلتلي ف حياتي
لتقف السيارة امام تللك المنزل لتهبط عشق ولميس من السياره
عشق بأمل وهي تسأل صاحب السوبر ماركت

 

 

_اذيك يا عم عبده
عبدو:
_الحمدلله يا عشق فينك يا بنتي من زمان مش باينه
عشق:
_كنت مسافره ولسه راجعه اومال بابا فين
عبدو:
_والدك اتوفي يا عشق من بعد ممشيتي ب يومين
عشق بحزن وكسرة:
_طب محدش حاول يوصلي ليه
عبدو:
_حاولنا كتير يا بنتي والله بس مش عرفنا
لميس بحزن:
_شدي حيلك يا عشق
عشق بحزن وكسره:
_كان عندي امل انو القيه عايش خلاص كده انا ضهري اتكسر معدش ليا حد
لتسقط عشق علي الارض وتبكي بقهر وصوت عالي
لتجلس. لميس بجانبه تحاول تهدئته
عشق ببكاء:
_ليه سبتني يا بابا انا مليش غيرك اهاااا يكسرة قلبي ليه كده سبتني وحيده مليش حد من بعدك
_انتي مش لوحدك يا عشق انا جمبك ومش هسيبك ابداا عشق تقبلي تتجوزيني..؟
، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

يتبع..

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *