رواية عقرب المافيا الفصل الثالث 3 بقلم إسراء هاشم
رواية عقرب المافيا الفصل الثالث 3 بقلم إسراء هاشم
رواية عقرب المافيا البارت الثالث
رواية عقرب المافيا الجزء الثالث
رواية عقرب المافيا الحلقة الثالثة
وقف جواد من مكانه ولسه هيخرج بيوقفه صوت وهو يقول
ولماذا انت تاخذها انا سوف اخذها لف جواد وجه ونظر لذلك
الراجل الذي يخرج منه الصوت وهو بيكون ريتشارد احدي
زعماء الماف”يا الايطالية وهو يكرة جواد بشدة ويعتبرة
عدوة اللدود نظر لهو جواد ببرود ورفع حاجبه الايسر
باستنكار ولم يعيرة اي اهتمام واعطاة ظهرة ووجه كلامه لي
فراس وقال لهو هات البنت علي قصري ومشي جواد
خطوتين للامام تكلم ريتشارد بغضب هذه المرة جواد انا
اتحدث معك كيف تتركني قولت لك لن تاخذها جواد انا
سوف احظي بيها فلن تاخذها هذه المرة جواد وهذه علي
موتي او موتك جواد وهنا ريتشارد اخرج سلا”حه ووجه
علي جواد وقال لن تخرج من هنا جواد الا وانا الذي اخذها
وهنا حراس جواد وفراس كلهم اخرجو اسلاحت”هم
ووجهوها علي ريتشارد ورجال ريتشارد فعلو المثل ورفعو
اسلاح”تهم الجو بقا متوتر وباقي زعماء الماف”يا حاسين
بخوف من هذه المواجهه ولا يعرفون مع صف من يقفو هم
صحيح يكرهون جواد لكن يعلمون قوة جواد ولا احد يقدر
عليه وهنا جواد بيلف وجه ببرود جليدي لي ريتشارد الذي
يوجهه سلا””حه عليه وينظر لهو بكرة وتحدي وكل هذا
وجواد لم ينطق حرف معه واحد فهو ينظر لهو ببرود فقط
وهنا تحدث فراس وهو موجهه سلا””حه علي ريتشارد وقال
انزل سلا””حك ريتشارد والا سوف تندم فانت تغلط كثيرا مع
الزعيم وهنا نظر ريتشارد لي فراس بتحدي لن انزله فراس
فانت كل”ب لسيدك وتخاف منه لكن انا لا اخاف منه وبعدها
وجه حديثه لي جواد ماذا قولت جواد الفتاة ام موت”ك هنا
جواد نظر لهو ببرود وسخرية وقال لا ريتشارد الع”قرب لما
بيحط عينه علي شيى مستحيل يتركه لغيرة رد عليه
ريتشارد بابتسامه خبيثه يبقا انت الي اخترت يا عقرب
وسوف يكون موت”ك هنا جواد ابتسم بسخرية وقال لا
ريتشارد فهو موت”ك انت وفي لمح البصر كان جواد اخرج
سلا””حه من خلف ظهرة واطلق رصا””صه في نصف راس
ريتشارد الذي وقع علي الارض وهو يتنفس اخر انفاسه في
الحياه الجميع ينظر لهو بدهشه وخوف هم صحيح يعرفو
قوته ولكن لم يتوقعه انهو يقتله امامهم هكذا سوف تقوم
الحرب فلن تسكت الماف”يا الايطالية علي هذا وسوف تنفتح
الحرب علي جواد وهو يقف بكل برود ولا يهاب اي شيي
منهم نظر لهم جواد بخوف وقال كلمه واحده دبت الرعب
داخلهم اي كل”ب فيكم هيقف قصاد العقرب سوف يكون هذا
مصيرة الجميع هزو رؤسهم بخوف وخرج جواد بكل شموخ
وقوة وكانه لم يفعل اي شيى اما هايا كانت واقفه برعب
بمعني الكلمه كل هذا حدث تحت انظراها ولا تصدق ما راته
فهو قتل الراجل ولم يهمه اي شيى اذا ماذا سوف يفعل بيها
هيا عقلها الصغير لا يقدر ان يستوعب ما راته الان فهي
مازالت بسن 17 عاما وكل امنياتها انها كانت تعيش حياه
هادئه مثل البنات الذي فسنها ولكن للقدر راي اخر لها فهي
حياتها منذ ولدتها وهي تحسها كابوس او فيلم ليس حقيقا
يقطع شرودها رجال جواد وهم ياخدوها وهي مشيت معهم
بكل هدوء فهي الان تحت تاثير صدمه ما راته……………
بداخل مبني المخاب”رات بيكون اللواء نشات ومعه شخص
مقنع ومجهول لا يعرفه احدا غير اللواء نشات فقط ولا احد
يرا وجه نهائي ولا يلمح طيفه هو يدخل ويخرج بطريقه لا
يعلمه احدا ولهو زي خاص بيه هو كان يرتدي بنطلون اسود
وتيشرت اسود من الجلد وفوقهم بلطو اسود جلد طويل
يصل لي اخر ساقيه ويلبس قناع اسود ولا يظهر منو اي
شيى حتي عيونه لا تظهر منه ويلبس قفازات سوداء من
الجلد ويلبس الكاب الذي يلتصق فالبلطو فلا يظهر منه انش
واحد من جسده نهائيا يقف مع اللواء ويقول اللواء لهو انا
طلبتك النهاردة عشان المرة دي دول 100 بنت يا وحش
ولازم ننقذهم رد عليه الوحش انا اعلم هذا ومنهم 50 بنت
اتباعو لزعماء الماف”يا والباقي لسه هيتم بيعهم رد اللواء
نشات كنت عارف انك عارف كل المعلومات بس دول المرة
دي كتير ومش هتقدر لوحدك رجالتنا هتساعدك رد الوحش
وقال لكن انت تعرف قطعه اللواء عارف محدش هيعرف
هويتك غيري لكن فيه شيي كمان الميكرو فيلم لازم نوصلو
الميكرو فيلم ده لو وصل لي اي حد فيهم هيدمر العالم
الميكرو فيلم ده عليه اسرار تخص جميع دول العالم واهمها
مصر غير كمان الميكرو فيلم ده لو وقع فايد اي دولة من
الدول الاجنب”ية هيقدرو يكملو تفعيل الص”اروخ الص”اروخ
دة لو اتفعل فدقيقه واحده بس هيدمر العالم كلو
وهي”فاجرو انا ثقتي فيك كبيرة يا وحش عارف انك قدها
وهتقدر توصل لي الميكرو فيلم عشان ننقذ بلدنا وكمان
عشان متقومش ح”رب بين الدول ساعتها هتبقا كده نهاية
العالم لو قامت الحرب دي ولو قدرو يفعلو الص”اروخ رد
الوحش بغموض لا تقلق انا هعمل كل جهدي عشان اوصل لي
الميكرو فيلم همشي انا عشان الحق انفذ الي اتفقنا عليه ربط
اللواء علي كتفه وقال تمام يا وحش عارف انك قدها يا بطل
بيخرج الوحش مثل الشبح ولا احد يراة …………..
وصلت هايا قصر العقرب وهي تنظر لهو بدهشة وصدمه
كبيرة من مدخله الذي يخيف دخلت هايا لداخل وعيونها
توسعت علي اخرهم من جمال القصر فهي لم تري مثله ولا
حتي بالافلام فضلت واقفه هايا تستكشف القصر بعيونها
جت من وراة ضهرها الخدامه ولم تتكلم حست هايا ان فيه
حد واقف وراها لفت وشها بخوف واتخضت من الخدامه
وقالتها خضتني فيه حد يوقف ورا حد كدا اتكلمي انطقي
كحي لكن تقفي كدا نظرت ليها الخدامه ولم تنطق قالت هايا
اي انتي بكلمك مش بتردي ليه مشيت الخدامه للامام
وشاورتلها بمعني تروح وراها راحت هايا وراها وطلعو السلم
وهي بتنظر حولها ومستغربة الخدامه مبتتكلمش ليه فضلو
ماشين فطرقه كبيرة وكلها غرف علي اليمين واليسار لحد ما
وصلو لي اخرها وقفو قدام مصعد ضغطت الخدامه علي زرار
المصعد فتح المصعد ودخلت الخدامه وفضلت واقفه هايا
تبصلها بتعجب فهي لم تركبه بحياتها وتخاف منه مسكتها
الخدامه من ايديها ودخلتها وضغطت علي ازرار واتحرك بيهم
المصعد لي الطابق الرابع هايا حست بخوف اول ما المصعد
اتحرك وقالت لي الخدامه هو ايه ده لم ترد عليها الخدامه
وزصلو لي الطابق الرابع ولكن هذا الطابق مختلف به لوحه
كبيرة جدا جدا تاخد نص الحائط مرسم عليها عقرب كبير
جدا نظرت هايا للوحه بصدمه وخوف من شكله مسكتها
الخدامه من ايديها واخذتها معاها كان الطابق ده مفهوش
غير غرفتين غرفه علي اليسار وغرفه علي اليمين وبالنص
تكون اللوحه خدتها الخدامه ودخلت بيها جناح جواد اول ما
دخلت هايا الجناح حست بخوف رهيب جواها من هيئتها
المخيفه فهي كلها باللون الاسود وحست برجفه فجسدها
وقبضه فقلبها سابتها الخدامه وخرجت وقفلت عليها ولم
تنطق حرف واحد وقفت هايا مكانها بخوف وهي تنظر لكل
شيى في الغرفه اتحركت في الغرفه وقفت قدام المراة تنظر
لي الاشياء الي عليها ومسكه ازازة البرفان الخاصه بجواد
وفتحتها بفضول وقربتها من انفها وهي تشم رائحتها النفاذة
وغمضت عيونها باستمتاع وهنا فتح الباب في هذه اللحظه
اتخضت هايا ووقعت منها ازازة البرفان ونزلت متكسرة علي
الارض بصت هايا لي الازازة بصدمه وخوف وهنا كانت
صوت الخدامه ولكن غير الي فاتت وقالت ماذا فعلتي يا فتاه
السيد سوف يقت”لنا لماذا لمستي اشيائه هو لا يحب اي احد
يلمس اشيائه نهائي حست هايا بخوف ودموعها نزلت وقالت
انا مكنتش اقصد والله انا كنت بشوفها بس وانتي جيتي فانا
اتخضيت ووقعت غصب عني والله ودموعها ابتدت تزيد
حست الخدامه بالشفقه عليها وقالت لها اهدي ساطلب احد
ينظف هذة الفوضه بالاول وبعدها سابداء انا بتجهيزك
وبالفعل اتت خادمه وبدات بتنظيف المكان وراحت هايا مع
الخادمه الثانية وبدات بتجهزيها وكان هايا مستغربة وقالتلها
انتي مين ولي البنت التانية لما سالتها متكلمتش هي خارسه
ابتسمت الخدامه وقالت لها لا لكن هذه اوامر سيدي وانا هنا
كبيرة الخدام ولا احد يتحدث هنا غيري فقط والان لنبداء
بتجهيزك يا صغيرة وراحت هايا معاها ودخلوها ساونه
وجاكوزي وحمام مغربي وسوي”ت وحمام عطور وكانت هايا
حاسه بدهشه ومكسوفه فنفس الوقت منهم هي لم تكن
تعرف مثل هذه الاشياء من قبل او تجربها 😂
باقي الفتيات كل واحده راحت مع رجل وهي خائفه وترتعش
كانو الرجال ينظرون لكل فتاه بش”هوة وهيقربو منهم بس
كل واحده فمكان لوحدها ومعاها رجل ولكن حدث ما لم
يتوقعوة زعماء الماف”يا كل واحد كان داخل قصرة معه فتاه
لكي ينهش عزري”تها دون رحمه منه او انها فتاه صغيرة
يدخل عليهم رجال مقنعين ولا يظهر منهم اي شيى ويبداء
الطلقات الن”ارية فكل مكان وكان هذا الوحش ورجال اللواء
نشات لي انقاذ البنات قبل ان يفتكو هولاء الرجال بهم وكانو
هدافهم انهم يخرجو البنات دون اي اذي او اصابة لهم
وبالفعل نجحو في هذا واخرجوهم بدون اذي واجتمعو
فمكان كانو متفقين عليه وسلمهم الوحش البنات الي معاه
وقال لي رجال نشات خدو البنات وسلموها لي اللواء انا لم
اقدر اتي معاكم هو يعلم ذالك رد عليه واحد من رحال نشات
تمام يوحش وبالفعل اخدو رجال نشات الفتيات في سيارة
كبيرة وذهبو……..
داخل قصر العقرب بتكون هايا جهزت وكانت جميلة جدا جدا
فكانت مثل حورية البحر مش شده جمالها نظرت ليها
الخدامه بانبهار وقالت انتي جميلة جدا يا فتاه سوف ينبهر
السيد بكي حقا من شده جمالك…..
ابتسمت هايا بسخرية والحزن يخيم فعيونها وقالت لذلك هو
اشتراني من ذالك الذي يسمي ابي باعني ليهم بالفلوس….
حزنت عليها الخدامه وقالتلها انتي صغيرة علي هذا ولكن هذا
قدرك ولا تعرضي السيد فهو غضبه مثل الجحيم ويق”تل بدم
بارد ولا يرف لهو جفن الاحسن لكي كوني مطيعه لهو…….
بتنظر لها هايا دون ان تتكلم وبتاخذها الخدامه وبترجع بيها
علي جناح جواد مرة ثانيه وبتدخل هايا وبتقول لها الخدامه
انتظري هنا سوف ياتي السيد الان وبتخرج الخدامه وبتقعد
هايا علي طرف السرير وهي حاسه ببرود فجسدها وفي هذه
اللحظه بيتفتح الباب وبيدخل منه جواد لم ترفع هايا عيونها
هي قلبها يدق بخوف اول ما سمعت الباب ينفتح توقعت
انهو هو من رائحه عطرة الذي انتشرت بالغرفه دخل جواد
وقفل الباب خلفه بقوة جعلت تلك المسكينه ينتفض جسدها
بخوف واقف جواد بشموخ وهو يحط ايديه فجيبه نظرة لها
بسخرية وهنا رفعت هايا عيونها ببطء ونظرت باتجاهه
ونزلت بصرها بسرعه اول ما لقيتو بينظر ليها…..
هنا تكلم جواد واخرج صوته بنبرة رجوليه وقال هي انتي ما
اسمكي يا فتاه وهنا رفعت هايا عيونها ونظرت لي وقالت
بخوف وتردد هايا…. نظر ليها جواد نظرة طويلة وهو يرد
اسمها بداخله هايا تحرك جواد باتجاها ووقف قصادها وقال
ببرود اقفي هنا وقفت هايا بخوف وهي بتبص للارض فقال
جواد لديكي شى ضايع منك نظرت ليه هايا ببلاها وقالت
ماذا قال جواد بسخرية فانتي تنظرين للارض ظننت ان
شيي ضاع منك وتبحثين عنه لم ترد هايا علي سخريته
نظرت للارض مرة ثانيه هنا جواد رفع وجهها ليه وحط كفيه
علي وجهها وهو يتحسسه وهنا هايا جسمها ارتعش من
لمسته بخوف وقالت لو سمحت ابعد ايدك عني ابعد وهنا
رفع جواد حاجبه باستنكار وقال لماذا ابعد انا دفعت فيكي
كثيرا هنا هايا حست بغضب وانها سلعه او غرض اشتراه
بفلوسه وقالتلو وانا مش للبيع ولا ساعه او جزمه من بتوعك
عشان تشتريني بفلوسك لو سمحت ابعد عني متقربش مني
وخليني امشي من هنا مش عاوزة افضل هنا انا خاىفه انا
اول مرة اشوف الحاجات دي والي بيحصل حاسه نفسي في
فيلم لسه جواد هيرد عليها ولاكن قطعهم صوت الط”لقات
النارية الذي انتشرت فجاه فالقصر في هذه اللحظه اخرج
جواد س”لاحه هايا واقفه بتترعش بخوف من صوت
الط”لقات الي بيزيد فالمكان وبيعلي ودموعها نازلة مبتوقفش
وحاسه هتفقد وعيها من كتر خوفها بيخرج جواد من الاوضه
بسرعه وبينظر من بين السلم بيلاقي القصر مليان رجال
مسلحين ورجاله يتشبكون معه رجع جواد اوضته بسرعه
وشاف هايا الي واقفه بتعيط بخوف قال جواد بصوت عالي
تعالي ورايا بسرعه فضلت واقفه هايا مكانها مبتتحركش
اتعصب جواد وراح مسكها من ايديها بسرعه وشدها وراه
وكان هينزل السلم لقي الرجال المسلحين طالعين وقربو
عليهم قالت هايا بخوف هنعمل ايه هنموت دول طالعين
فضلت تعيط قال جواد بغضب اخرسي وخدها جواد ودخلو
الاوضه الي عاليمين ووقفو جانب الباب ووقفها جواد ضهرها
للحائطه وهو وواقف قصادها وحاطط ايده علي بوقها عشان
محدش يسمع صوتهم لان هي بتعيط مش بتسكت وصلو
المسلحين الدور الي هما فيه ودخلو جناح جواد ابتدؤء
يدورو عليه ومش لقينو وخرجو من الجناح شاور لبعض علي
الغرفه الي فيها جواد وهايا وابتدؤء يتحركو بهدؤء بتجاه
الغرفه هنا حس جواد بخطواتهم وقال بهمس لي هايا انا
هشيل ايدي بس مش عاوز اسمع صوتك نهائي هنا هايا هزت
راسها وبالفعل شال جواد ايديه وراح فتح الدرج بهدؤء خرج
مسد””سين هو دايما بيحطهم هنا لي اي حاجه ممكن تحصل
وراح لي هايا بسرعه وادلها المس”دس وقالها بهمس خلي ده
معاكي هي بصت للمسدس بخوف وقالت لا لا انا مش هعرف
قالت جواد بغضب امسكي مش وقته والا هتموتي هما
خلاص هيدخلو ومسكها جواد المسدس بسرعه اول ما حس
بخطواتهم وواقفه ورا ضهرو وقالها هتعملي زي بظبط هايا
قالتلو بخوف مش هقدر ونبي انا خايفه لاااا ودموعها نازلة
وهنا كانو وصلو المس”لحين امام باب الغرفه شاف جواد
خطواتهم الي ظهرة ليه من تحت الباب سحب هايا وراه
ورفع سلاحه ووقف ورا الباب وهنا الباب اتفتح ووووووووو
نكمل البارت الجاي يا حلوين…..
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على 🙁رواية عقرب المافيا)