روايات

رواية عشق أحفاد الجوهري الفصل الرابع عشر 14 بقلم آية المهدي

رواية عشق أحفاد الجوهري الفصل الرابع عشر 14 بقلم آية المهدي

رواية عشق أحفاد الجوهري البارت الرابع عشر

رواية عشق أحفاد الجوهري الجزء الرابع عشر

رواية عشق أحفاد الجوهري
رواية عشق أحفاد الجوهري

رواية عشق أحفاد الجوهري الحلقة الرابعة عشر

صباح يوما جديد
في المستشفي
ظلت حالة مليكة كما هي لا تقدم دخل والد حور لغرفة ابنته
الاب : مش هتصحي بقا يا حور البيت من غيرك وحش
دخل احمد وشقيقته علي والدهم وكان حزين لحالة ابنته الحبيبة حور
احمد : يلا بقا يا بابا علشان تفطر وتاخد دواك انت مكلتش ولا اخدت دواك
سلمي : أيوة يا بابا لازم تهتم بصحتك وإلا حور لما تصحي تقول ايه نمت شوية مش عارفين تهتموا ببابا وتزعل مننا يرضيك حور تزعل
الاب بابتسامة حزينة: بس تفوق يا بنتي وأشوف ضحكتها بس
احمد بحزن لحالة شقيقته: هتفوق يا بابا أن شاءالله بس ادعيلها انت يا بابا
الاب : يا رب يا بني
علي الناحية الأخري
في قصر عائلة الجوهري
في غرفة سراج وسها
سراج : سها انا مليت من اهمالك ووضعك ده انتي ايه مش بتحسي خالص
سها بملل: سراج انت تقريبا بتقولي الكلام ده كل يوم
سراج : انا مش عارف فين البنت اللي أنا حبيتها انتي مش طبيعية سها انا سمحتلك تتمادي لكن توصل لبنتك لاء والف لاء بنتي خط احمر انتي فاهمة انا مش عارف انتي ام ازاي انتي
كانت حور ذاهبة للاسفل ولكن استمعت لحوار سراج وسها

 

 

 

 

 

حور : ايه ده بيتخانقوا ليه وانا مالي طب ادخل ولا اعمل ايه يا ربي
كانت ستذهب حور لغرفة سراج ولكن لاحظت وقوف الصغيرة خلف الحائط
حور : ملك حبيبتي انتي بتعملي ايه هنا تعالي
ذهبت ملك لحور وهي تبكي
حور : انتي بتعيطي ليه يا حبيبتي حد ضايقك
ملك بدموع : ………..
حور بخوف : انتي سمعتي حاجة يا ملك
هزت ملك رأسها بنعم
اخدتها حور لاحضانها وظلت تهدئها حتي نامت الطفلة حزنت حور كثيرا علي ملك
خرج سراج من الغرفة وراي حور وفي أحضانها ملك
سراج بخوف: مالها ملك جرالها ايه
حور بهمس: اهدي هي كويسة هي شكلها سمعتكوا
سراج بحزن علي صغيرته: اتمني سها تفهم أنه بنتها محتاجة ليها ونفسيتها بتتآثر باللي بيحصل حواليها
حور: حصل خير ربنا يهديها روح انت علي شغلك وانا هافضل مع ملك
سراج بحنان اخوي: حبيبتي متأكدة ممكن ملك تتعبك
حور باطمئنان: لاء مش هتتعبني دي أمورة قوي
سراج : طيب لو حصل حاجة طمنيني
ذهب سراج للشركة وأخذت حور ملك لغرفتها
في الاسفل في المكتب:

 

 

 

 

قصي : انت بتقول ايه يا بابا راجع ازاي
الجد : أيوة يا بني بعد السنين دي كلها راجع
قصي : بابا باسل ووليد لو شافوه ممكن يقتلوه وانا كمان انت عارف انه السبب في كل اللي حصل زمان
الجد بحزن : عارف يا بني بس بعد السنين دي كلها بقعد مع نفسي بشوف مين اللي غلطان ومين علي حق
قصي : متزعلش نفسك يا بابا انت عارف أنه محدش فينا هينسي اللي حصل
الجد : عارف يا بني ولا أنا بنسي بس عايز اعرف راجع ليه بعد السنين دي كلها
قصي : عارف يا بابا بس انت بتاخد الأمور بهدوء باسل ووليد لاء يا بابا لو اجي هنا محدش هيمنعهم
الجد بحزم: يعني ايه ولادي ومش هيحترموا وجودي اسمع يا قصي هو هيجي وهيعيش هنا ومحدش هيقوله لاء أنا عايز اللي يعصي اوامرى
قصي : العفو يا بابا بس محدش هيكون حابب وجوده
الجد : انا قلت اللي عندي وانتهي الكلام
في مكان أخر
المجهول: كلها يومين وانزل مصر وأول حاجة هاعملها هاروح لقصر عيلة الجوهري
شخص: أنا خايف عليك يا صاحبي بس انا معاك في أي حاجة بس عايز اعرف ايه اللي انت عملته وتعبك كده
المجهول: هاحكيلك علشان ارتاح وكمان علشان انتي صاحبي وهتقولي اللي عملته ده كان صح ولا غلط
الشخص: احكي يا صاحبي
المجهول: ………………….. .. …….
الشخص بصدمة : ايه انت عملت كده ازاي ازاي

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشق أحفاد الجوهري)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *