رواية الصغيره والديب 2 الفصل السابع عشر 17 بقلم ميرو محمد
رواية الصغيره والديب 2 الفصل السابع عشر 17 بقلم ميرو محمد
رواية الصغيره والديب 2 البارت السابع عشر
رواية الصغيره والديب 2 الجزء السابع عشر
رواية الصغيره والديب 2 الحلقة السابعة عشر
انتها كتب الكتاب علي جملة( بارك لكم وبارك عليكم وجمع بينكما ).
مسك مالك نغم ولف بيها ونزلها وطبع بوسه علي راءسها .
وكمان يونس وزينه اتكتب كتبهم .
وبداءت الزغريط تتعالي .
احمد : مبروك ياولاد .
مالك : الله يبارك فيك ياعمي .
حضن مراد بنته نغم . وعلا كمان .
ومالك باس ايد امه ملك وابوه هاني .
وبداءت التهاني . وجو من الفرحه والسعاده .
جلست جني وساندي وفرح علي تربيزه . وظلو يتحدثون.
حتي لاحظت ساندي افعال روميساء اتجاه زين .
ساندي : بوصو كده .
جني : ايه دا مالها دي .
فرح : هي مين دي حد منكم يعرفها .
جني : انا لاء .
ساندي : وانا بردو معرفش .
كانت روميساء تحط يدها علي زين وتضحك معه .
ظلت ساندي وجني وفرح ينظرون لها والي تحركتها . حتي
جاء سليم ومازن وسيف .
سليم : في ايه مالكم في ايه متنحين ليه كده .
البنات فتحين بؤهم وبينظرو الي زين وروميساء 😳😳😳😮😮😮
سيف : مالهم دول .
سليم : مش عارف . في ايه متكلمو .
برضو كانت البنات متنحين . حتي نظر مازن خلفه .وضحك .
مازن : ههههههههههههه . انا عرفت في ايه .
سليم : في ايه ياعم انت كمان متكلمو .
مازن : بصو كده وراكم .
نظر سليم وسيف خلفهم .
سليم : مين دي .
مازن : دي تبقا بنت شاكر بيه .
سيف : بس شكلها مزه 😂😂
ساندي : عاااااا اسكت ياز.فت 😫😫
جني : انتي هتفضلي تعيطلنا هنا . متقومي .
ساندي : اقوم اعمل ايه.
فرح : ونبي البت هتاخد الواد منك .
ساندي : ماانا مش عارفه اعمل ايه 😞😞
جني : استني وشوفي هعمل ايه .
فرح : جدعه قومي ليها عرفيها هي حطت عنيها علي مين .
سليم : بس يابت انتي وهي .اترزعي يابت .
جني : اسكت انت والله لقوم . قومو يابنات معايا .
قامت جني وفرح وساندي. واتجهو الي زين وروميساء.
سيف : ياما دول عصابه ياعم .
مازن : الله يرحمك يازين علي الهيحصل فيك .
سليم بضحك : استنو نشوف هيحصل ايه
#بقلمي_ميرو_محمد
راحت ساندي وجني وفرح علي زين وروميساء .
خبطت جني روميساء في كتفها .
روميساء : اه مش تحسبي ياغب.يه
جني : انا الغبيه ياحيو.انه انتي .
زين : بس اهدو في ايه.
ساندي : انت ال في ايه ومالك كده يااستاذ زين .
زين : مفيش حاجه .
فرح : مش تعرفنا يازين .
زين : دي روميساء بنت شريك عمي احمد وحامد .
ودوول بنات عمي ياروميساء .
ساندي وجني وفرح .
روميساء بتناكه : اهلا .
جني : اهلا اهلا . وان شاء الله تبقي تيجي الفرح الجاي ياروحي.
روميساء بقلق : فرح . فرح مين .
فرح : ياروحي هو زين مقلش ليكي .
روميساء : لاء فرح مين يازين .
زين : معرفش والله فرح مين . هو فرح مين 😂
جني : ياسلام يازين انت شكلك مش عاوزها تحضر فرحك .
زين بصدمه : فرحي مين قال اني هعمل فرح ومين العروسه .
ساندي كل دا بتسمعو ولاكن نطقت .
ساندي بزعل : مش فرح حد يلا يابنات شكله عجبو الجو هنا .
وذهبت ساندي مسرعه الي التربيزه…..
فرح نظرت الي زين وقالت : ابقا قبلني لو عبرتك تاني .
جني : فرح مين فرح طنط ياعم زين . اشبع بلاموره .
وذهبت هي الاخره وكمان فرح الي التربيزه .
نظر زين الي ساندي . وكأن ساندي عيونها بتقولو شكرا انك احراجتني .
#بقلمي_ميرو_محمد
استاذن زين من روميساء وذهب اليهم وانضم الي سليم ومازن وسيف والبنات .
وكانت روميساء متغظه وذهبت الي ترابيزة عائلتها .
عبير اخت روميساء: في ايه . ختي رقمو .
روميساء : لاء بنات عمه رخمين جوم رمو كام كلمه . وبعدها هو راح عندهم .
عبير : اوعي تستلمي . عمرك مهتلاقي مز كده يايويو .
روميساء : لاء طبعا مش هسكت . وهو شكله عجبتو وشكله
اعجب بيا .وظلت تنظر الي زين …….
عند ترابيزة جني وسليم ….
زين : في ايه مالكم .
سليم : احنا ال في ايه ولا انت .
زين : في ايه ياسليم انت هتهزر .
سليم : انت ياض انت هتعالي صوتك عليا .
ساندي : بس بس ياسليم سيبو هو شكله مش حابب الجو
بتاعنا . شافلو جو احسن مننا .
وقامت ساندي بعد مكلمت وذهبت عند نغم .
زين : هو ايه دا ايه البتقولو دا .
جني قامت هي كمان وقالت : اسال نفسك يازين . وذهبت
ورا ساندي .
#بقلمي_ميرو_محمد
زين : هو في ايه فاهموني .
فرح : فيه انك احرجت ساندي وجرحتها . وساندي بتحبك .
وانت كسفتها قودام العقر.به بتاعتك دي . ومعترفتش انك مرتبط او انك معجب بيها .
زين : والله انا مكنش في بالي .
فرح : انت غلط وساندي متاكده انها خدت موقف منك .
زين : طب اعمل ايه .
فرح : معرفش شوف هتصلح الغلطه دي ازي. خلصت كلام فرح وذهبت الي البنات عند نغم .
جلس زين علي الكرسي : هوووف اعمل ايه .
مازن : مش عارف . بس انت عكتها خالص .
سيف : عندي الحل .
سليم : والله شكلك هتغرقو اكتر ماهو نيلها خالص .
سيف : والله عندي الحل .
زين : طب قول .
سيف : بص ياسيدي………… ايه رائيك .
مازن : يالهوي . دا الجماعه ممكن يمو.تو بعدها .
سليم : فكره حلوه بس جنون يابني .
زين : وانا هعملها .
سليم : انطلق وريني . يلاااا روح .
ذهب زين …..
وكانت البنات تضحك وتهزر مع نغم وتتصور سليفي بلتلفونات . حتي كانت المفجاءه .
ساندي : 😳😳😳😱😱😱😱 يانهار اسود .
جني و
فرح ونغم والكل بصدمه 😳😳😲😲
يتبع..
- لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
- لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية الصغيرة والديب 2)